|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Prostownik do ładowania aku, jakie powinien mieć param
dr_Henio - 25 Sty 2010, 16:23 Temat postu: [MK3] Prostownik do ładowania aku, jakie powinien mieć param Witam
Czy takim prostownikiem:
Prostownik PPS 4 z amperomierzem 12V 4A
Przeznaczony do ładowania akumulatorów samochodowych 12V o pojemnościach do 45Ah. Odporny na zwarcia i zmianę biegunowości krokodylków. Do wskazania wartości prądu służy amperomierz.
Parametry
- obudowa plastikowa
- napięcie sieci ~230V 50Hz 30VA
- prąd ładowania szczytowy 4A
- prąd ładowania skuteczny 2.5A
- długość przewodu sieciowego 1.8m
- długość przewodów do akumulatora 1.4m
- wymiary 160 x 150 x 80mm
- ciężar 1,2kg
Mam szanse naładować aku z fiesty 55Ah ? Nie wiem czy prostownik jest za słaby czy może zepsuty.
Wskazówka początkowo pokazuje 2A ale po paru min spada na niecale 0,5A i tak zostaje.
Po 24 godz akumulator nadal jest za slaby aby ruszyć porządnie rozrusznikiem.
Czy ten prostownik jest:
za słaby
popsuty?
JoeMix - 25 Sty 2010, 16:36
Skoro Ci ładuje 0,5A to razy 55Ah to będzie go ładować lekko ponad 4 i pół doby!
dr_Henio - 25 Sty 2010, 16:41
No właśnie
Nie da się jakoś wymontować tego układu zmniejszającego napięcia tak aby ładował swoją stałą mocą 2,5A ?
JoeMix - 25 Sty 2010, 17:13
Nie da się bo tam nie ma takiego układu (tak myślę), po prostu jest to prostownik małej mocy i on tak reaguje na akumulator,,,
dr_Henio - 25 Sty 2010, 18:04
Nie znam się za bardzo na elktronice, moge zamieścić fotkę wnetrzności.
Ale nie ma tam za dużo elementów.
cypis290 - 25 Sty 2010, 18:20
JoeMix napisał/a: | Skoro Ci ładuje 0,5A to razy 55Ah to będzie go ładować lekko ponad 4 i pół doby! |
Plus jest taki, że akumulatorki lubią taki mały prąd ładowania.Chociaż rzeczywiście będzie trwało to wyjątkowo długo. dr_Henio, sprawdź jakie masz napięcie gdy akumulator jest podpięty pod prostownik.
JoeMix - 25 Sty 2010, 18:23
dr_Henio, nie ma większego sensu, skoro to prostownik który daje 4A max (choć na pewno i tyle nie daje) to ma ograniczone nie elektroniką tylko swoją własną budową (mocą)
diodalodz - 25 Sty 2010, 20:42
dokładnie oznacza to jedynie że albo jest naładowany albo jest już po nim .
dr_Henio - 25 Sty 2010, 20:59
Aku to połtoraroczna Centra FUTURA
Prąd ładowania do 0,5A jest denerwujący Bo za te 6-10 dni mrozy się skończą więc i 2A byłoby już coś
diodalodz - 25 Sty 2010, 22:20
dr_Henio napisał/a: |
Prąd ładowania do 0,5A jest denerwujący Bo za te 6-10 dni mrozy się skończą więc i 2A byłoby już coś |
nie rozumiem tej wypowiedzi.
weź do prostowanika podłącz 21 watową żarówkę to się dowiesz czy sam amperomierz nie kantuje . Powinien prąd wynieść poniżej 2A .
dr_Henio - 25 Sty 2010, 22:50
Sprawdziłem napięcie AKU 12,55V Podłączony pod prostownik 13V
diodalodz - 25 Sty 2010, 23:09
dr_Henio napisał/a: | Sprawdziłem napięcie AKU 12,55V Podłączony pod prostownik 13V |
czego ma to dowieść ?
JoeMix - 25 Sty 2010, 23:12
12,55V to prawie naładowany,,, skombinuj sobie to coś do pomiaru gęstości elektrolitu i będzie wtedy wiadomo,,,
Amiz74 - 28 Sty 2010, 14:29
Całe życie uczono mnie, że prąd ładowania na start powinien mieć nie więcej niż 1/10 pojemności akumulatora. Czyli w Twoim przypadku 5,5A. Mniejszy może nie wzbudzić akumulatora do ładowania w przypadku skrajnego rozładowania albo ładowanie będzie trwało wieki. Większy źle wpływa na stan akumulatora i jego żywotność. Ważne jest też napięcie ładowania zwłaszcza przy akumulatorach żelowych i do takich jest specjalny prostownik, który nie poda zbyt niskiego lub wysokiego napięcia. Warto zaopatrzyć się w miernik elektryczny i areometr do pomiaru gęstości elektrolitu. Kosztują grosze i są dostępne w każdym hipermarkecie. „Grucha” do elektrolitu ma jeszcze jedną zaletę, bo czasami amperomierz czy woltomierz pokazują prawidłowe wartości, ale elektrolit już parametrów nie trzyma i jest „rzadki” to na „gruszce” to wyjdzie.
jackrzec - 28 Sty 2010, 19:55
Amiz74 napisał/a: | Warto zaopatrzyć się w miernik elektryczny i areometr do pomiaru gęstości elektrolitu. Kosztują grosze i są dostępne w każdym hipermarkecie. „Grucha” do elektrolitu ma jeszcze jedną zaletę, bo czasami amperomierz czy woltomierz pokazują prawidłowe wartości, ale elektrolit już parametrów nie trzyma i jest „rzadki” to na „gruszce” to wyjdzie. | A przy okazji gwarancja pójdzie w p..du. Akumulatory mają po trzy czy cztery lata gwarancji, pod warunkiem że ich nie otwierasz. A areometrem inaczej nie zmierzysz.
Maki - 28 Sty 2010, 20:52
Tylko napięcie akumulatora mieży się pod obciążeniem np. żarówka 20w
Amiz74 - 29 Sty 2010, 12:31
Jackrzec a czy ja coś wspominałem o gwarancji? Jak akumulator jest bezobsługowy to nawet do niego nie zajrzysz a jak ma korki to odkręcasz, jak jest naklejka na klapce to trzeba ją tak odkleić by nic nie było widać. Poza tym do nie bezobsługowego akumulatora w myśl gwarancji masz prawo i obowiązek zaglądać by chociażby uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną.
JoeMix - 29 Sty 2010, 17:08
Amiz74, Ładna wypowiedz, ale niestety Fiest nie są wyposażone w tak zaawansowany układ lądowania akumulatora jaki opisujesz, i akumulatory w autach nie padają i się jakoś lądują, więc nie widzę sensu zakupu takiego wymyślnego prostownika,,, taki który zachowuje się jak alternator w aucie spokojnie wystarczy byle maił troche więcej niż ta 1/10 pojemności i naładuje akumulator,,,
jackrzec - 29 Sty 2010, 20:36
Amiz74 napisał/a: | Poza tym do nie bezobsługowego akumulatora w myśl gwarancji masz prawo i obowiązek zaglądać by chociażby uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną. | Wiem że to OT, ale pokaż mi teraz akumulator "obsługowy"? Pytam się o aku, a nie gó..no z Tesco...
JoeMix - 29 Sty 2010, 23:05
Ale chodzi Ci o akumulator bezobsługowy czy "bezobsługowy" te pierwsze są dość drogie, tych drugich jest zawalenie,,,
diodalodz - 30 Sty 2010, 03:40
rozbieralna jest topla
A co do sprawdzania pod obiciążeniem to 20 W to jest w stanie dać 2Ah akku żelowy :)Jak się sprawdza to pod obiciążeniem minimum 100A czyli 1200W .
Maki - 30 Sty 2010, 12:24
Sprawdziłem i do sprawdzenia napięcia aku. wystarczy 3-4A
diodalodz - 30 Sty 2010, 13:20
Cytat: | Sprawdziłem i do sprawdzenia napięcia aku. wystarczy 3-4A |
ale do sprawdzenia czego w akumulatorze .
dr_Henio - 31 Sty 2010, 10:41
Sprawa rozwiązana, nabyłem regulowany 10A prostownik i naładowałem go ustawiająć prąd na 5A.
Możliwe ze alternator wystarczy ale miałem problemy z odpalaniem ( opisane na forum) i niedawno je naprawiłem. Więc na te mrozy mój aku był rozładowany a w cyklu miejskim fiesta nie była wstanie go naładować.
|
|