Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK5] 1.3 endura - wydech

sandkar1 - 28 Sty 2010, 12:39
Temat postu: [MK5] 1.3 endura - wydech
mam takie nietypowe pytanie.
czy w tym silniku idzie cokolwiek zrobić z układem wydechowym?
tzn z kolektorem, i katalizatorem złączonym razem z nim, czy to można otworzyć czy zastąpić, bo mam mały plan, ale nie mam wizji jak się do tego zabrać.

Ad@mus - 28 Sty 2010, 22:45

mozna z tym cos zrobic ale po co??
kasa poleci i 5ps przybedzie, zaloz koncowy przelotowy i bedzie buceć

jedyny rozsadny pomysl to swap na 1.6, z foki podejdzie prawie p&p

Fordon - 28 Sty 2010, 23:15

Adas co ty gadasz, przeciez foka ma zetec SE czyli ma odwrotnie uklad dolotowy i wydechowy... to nie jest zabawa p&p... zabawa w wydech w przypadku 1.3 mija sie z celem...
chudy - 28 Sty 2010, 23:51

prawda... uzbrajanie klekota 1.3 w jakies nowe zabawki nie ma sensu, lepiej wlasnie wydac wiecej ale i miec duzo wiecej najprosciej to ladowac 1.7 z pumy bardziej rozwojowo to 1.6 jak juz pisali wyzej albo zabawaw jakies 1.8 2.0 itd ale to juz zalezy od wlasciciela i ile ma € na to przeznaczone z 1.3 niskimi kosztami nic nie osiagniesz a ladujac porownywalny koszt swapa zyskasz niewiele wiecej
Marcin - 29 Sty 2010, 09:33

Fordon napisał/a:
przeciez foka ma zetec SE czyli ma odwrotnie uklad dolotowy i wydechowy...

ale wszystkie zeteci z mk4/5 tak mają, więc w czym problem? inna jest jedyna część kolektora do środkowej części wydechu, co i to nie jest problemem, bo spokojnie się ją dostanie, chyba że już będzie z dawcą.

Fordon - 29 Sty 2010, 10:08

Marcin, ale kolega ma tu :
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM a ten juz nie ma jak zetec ukladu dolotu i wydechu tak samo...

sandkar1 - 29 Sty 2010, 11:11

ja was rozumiem, tylko mam dwie białe mk5. jedna o której jest temat czeka narazie, bo jak zdobędę więcej gotówki myślałem nad swapem 1,7 z pumy, ale to nie wcześniej jak na lato. a druga z kolei myślę pogrzebać właśnie nad 1,3. tzn zrobić przelot wydech, lżejsze koło zamachowe, wywalić wszystko ze środka i zobaczyć jak to chodzi, czyli zrobić ją do zabawy i poświrowania nie dużym kosztem.
Fordon - 29 Sty 2010, 11:15

Szkoda twojej pracy... wydech fulll przelot tylko pogorszy ci parametry, MK5 jest ciezkim klockiem, kolo zamachowe z czego bys chcial zaadoptowac?? jedynie co to mozna jest przetoczyc i zebrac nie wiele miesa. Jedyne co to jak wywalisz wszystko bedzie roznica bo to najtanszy sposob zmiany ilosci KM do KG auta...
Marcin - 29 Sty 2010, 11:17

Konrad ja to wiem, ale chodziło mi o to, że nie ma problemu z włożeniem zetec-s(e), a to że ma inaczej kolektory to nie ma znaczenia, bo i tak potrzebne są od zeteca łącznie z wszystkim dookoła.
Fordon - 29 Sty 2010, 11:36

No i o to sie wlasnie rozchodzi ze wszystko w kolo bedzie potrzebne, a doskonale zdajesz sobie sprawe jak ludzie podchodza do tematu a bo potrzeba to i jeszcze to i o matko jeszcze tyle a to bedzie kosztowac i bla bla bla....
Ad@mus - 29 Sty 2010, 12:04

Fordon, ja mysle ze jakby miec wszystko z foki to mozna swapowac, kasy duzo nie zejdzie, a taki ty czy taki Laskosz czy taki Marek opanuje tamat w mig :) czyli p&p :D
porownujac mocowania silnika ze sporta do tych z foki to stwierdzam ze sa prawie identyczne,porownanie bylo na aucie a nie w rece wiec moge sie mylic

swap na 1.6 to napewno lepszy pomysl niz 1.3 +++ :hahaha:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group