|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Zawory CPP i mo¿e walniêta uszczelka g³owicy
Madam - 2 Lut 2010, 05:03 Temat postu: [MK3] Zawory CPP i mo¿e walniêta uszczelka g³owicy W sobote wymianialem olej. Odkrecilem tez pokrywe zaworow i dokonalem regulacji luzow. Jak wzialem szczelinomiez to az sie wystraszylem bo na zaworach mialem luz rzedu 0,7 - 0,8. Poprawilem na taki jaki powinien byc - wzialem z ksiazki serwisowej. Zalalem nowy olej wymienilem filtr oleju i filtr powietrza. Teraz jak uruchamiam auto to strasznie dlugo swieci mi sie kontrolka oleju. Wczesniej gasla od razu a teraz gdzies po 15 sekundach. Olej jaki wlalem to catrol gtx high mileage 15W/40.
Straszny stan mialem na pokrywie od zaworow. Od srodka mialem bialo siwe maslo z kawalkami lodu w srodku. Wyczyscilem to wszystko dalem nowa uszczelke i skrecilem.
Wydaje mi sie teraz ze auto mocniej klekocze.
Czy jazda na tak rozregulowanych luzach zaworowych miala jakis wplyw na silnik i jego podzespoly. Od kad kupilem auto to luz aworowy nie byl regulowany.
Teraz inna sprawa odkrecilem sonde lambda. Sonda byla cala czarna - w sadzy. Kanaly (te trzy) ktorymi spaliny dostaja sie do tzw katody w sondzie byly zapchane. Wyczyscielm ja dokladnie wydrapalem i zamoczylem w rozpuszczalniku. Straszny syf z niej wyplynal. Czy mycie z rozpuszczalniku nie uszkodzilo sondy? Co moze powodowac osadzanie sie sadzy na sondzie?
http://www.ngk.de/Sondy_l...nos.1530.0.html
http://www.mototechnika.r...liki/sonda.html
Chcialem tez sprawdzic CPP. Odkrecilem go i miernikiem sprawdzalem opor na kablach. Mialem od 6 kohm na poczatku do 1 kOhm-a przy dzwigni opuszczonej do samego dolu. Opornosc sprawdzana na dwoch zewnetrznych kablach. To dobrze czy zle??
-----------------------------
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie mam uszkodoznej uszczelki pod glowica. Skad sie wzie³y krysztalki lodu na deklu od zaworow. W starym oleju nie wyczulem lodu. Plynu chlodniczego mi nie ubywa auto pali normalnie. Oleju mi nie przybywalo wrecz przeciwnie ubywalo bo mialem wyciek spod uszczelki z dekla zaworow.
Jakie moga byc inne objawy uszkodzonej uszczelki pod g³owic±.
Jak gasze silnik cieply to mam stan plynu chlodniczego. Rano gdy zagladam pod maske i auto jest zimne plynu w zbiorniczku nie mam wogole. Auto sie rozgrzewa i plynu przybywa do poziomu wczesniejszego. Co moze powodowac taki stan???
aleks12 - 2 Lut 2010, 07:05
To ¿e p³ynu Ci przybywa na ciep³ym silniku to raczej normalne bo p³yn pod wp³ywem temperatury siê rozprê¿a i wydaje siê go wiêcej, natomiast bia³o siwe mas³o z lodem oznacza prawdopodobnie uszkodzon± uszczelkê pod g³owic±.
bid¿ej - 2 Lut 2010, 09:14
CPP - warto¶ci nie s± takie wa¿ne jak p³ynna zmiana.
Sonda - mo¿e nic nie zepsu³e¶, oka¿e siê...
kazio-n - 2 Lut 2010, 10:06
Bia³e siwe mas³o to normalne, ale pod korkiem. Dziwne, ¿e pod deklem go mia³e¶.
Madam - 2 Lut 2010, 10:32
W³a¶nie to mnie dziwi i te kawa³ki lodu. Coraz bardziej sie upewniam ze bêdê mial ubita uszczelkê pod g³owica. Musze teraz obserwowaæ stan p³ynu ch³odniczego i oleju. Czy pomiar ci¶nienia sprê¿ania mo¿e co¶ teraz w tej kwesti wyja¶niæ.
Czy mieszanie oleju castrol gtx z lotosem moglo spowodowac powstanie tej mazi. Mialem w silniku castrola ale na dolewke uzywalem lotosa. Obydwa byly mineralne i 15W/40.
Teraz wymienilem na castrola i takiego tez bede dolewal.
Co mo¿e byc powodem tak silnego osadzenia sie sadzy na sondzie lambda. Moze grzalka sondy nie dziala i sa zle wskazania. Musze sprawdzic multimetrem sonde i zobaczyc jakie sa wyniki.
kazio-n - 2 Lut 2010, 10:48
Sadza powstaje w skutek spalania oleju, a w tych silnikach to raczej normalne, ¿e troszkê oleju spali. Przy tych przebiegach
drjanusz - 2 Lut 2010, 11:17
Madam, Jak by posz³a uszczelka i woda(p³yn ch³odniczy)dostawa³ siê do oleju to to "mas³o"(na forum i tak w ogóle raczej nazywamy majonez) mia³by¶ w ca³ym oleju nie tylko na pokrywie.Jak zmienia³e¶ olej to jak wygl±da³?
To ¿e na dolewke u¿ywa³e¶ innego (z nazwy)oleju nie ma a¿ takiego znaczenia(przy tym silniku),wa¿ne ¿e "ta sama klasa" oleju.A pod pokryw± mog³o siê tego nagromadziæ sporo je¿eli d³ugo tam nie zagl±dasz-jak czêsto wymieniasz olej(d³ugo masz to autko)?
A co do zaworów mo¿e za ciasno je ustawi³e¶-silnik tego te¿ nie lubi.
bid¿ej - 2 Lut 2010, 11:35
kazio-n napisa³/a: | Dziwne, ¿e pod deklem go mia³e¶. | a co za ró¿nica? to ta sama przestrzeñ i te same warunki, wiêc majonez robi siê i tu, i tu.
kazio-n - 2 Lut 2010, 11:41
bid¿ej napisa³/a: | a co za ró¿nica? to ta sama przestrzeñ i te same warunki, wiêc majonez robi siê i tu, i tu. |
Z do¶wiadczeñ swoich i znajomych wiem, ¿e przewa¿nie lubi siê tworzyæ pod korkiem. Jeszcze nie widzia³em "majonezu" pod pokryw± :1xf:
brusik - 2 Lut 2010, 13:21
Je¿eli walne³a uszczelka i p³yn przedostaje siê do miski to bêdzie go przybywaæ w misce i ubywaæ w zbiorniczku na p³yn,a je¿eli uszczelka wydmuchana przez kompresje to przy zapalonym silniku zdejmij korek wlewu oleju i obserwuj czy wydobywaj± siê spaliny mo¿esz dodawaæ gazu.
d4niell - 2 Lut 2010, 13:55
Z tego co s³ysza³em po ludziach, s± dwie szko³y pozbywania siê "majonezu" :
* jedna to ostro daæ mu po t³okach
* a druga to do oleju mineralnego dolaæ jakie¶ 100 g syntetyka , podobno ten drugi sposób dzia³a bardzo dobrze, a w zimie dodatkowo zapobiega gêstnieniu oleju
u mnie majonez znikn± po prostu po wymianie oleju i nie próbowa³em ¿adnego z powy¿szych sposobów gdy¿ sam je¿d¿ê w miarê spokojnie
Piter - 2 Lut 2010, 15:56
brusik napisa³/a: | przy zapalonym silniku zdejmij korek wlewu oleju i obserwuj czy wydobywaj± siê spaliny |
Ten silnik ma 100% przedmuchy wiêc bêdzie siê wydobywa³.
Madam masz zalany nowy olej. Je¼dzij i sprawdzaj co siê z nim dzieje. Teoretycznie przy uszkodzonej uszczelce pod g³owic± silnik bêdzie siê grza³.
Sondê najlepiej podmieniæ z inn±.
kazio-n - 2 Lut 2010, 18:17
Pierwsze s³yszê, ¿e przy uwalonej uszczelce pod g³owic± silnik siê bêdzie grza³. Zawsze siê grzeje, ale uk³ad ch³odzenia go sch³adza. Wiêc pewnie chodzi o to, ¿e bêd± oznaki przegrzewania - na skali blisko literki N ??
brusik - 2 Lut 2010, 19:52
Z grzaniem siê silnika to pierwsze s³yszê chyba ¿e wiêkszo¶æ p³ynu przedostanie siê z uk³adu ch³odzenia do miski olejowej to jedyna mo¿liwo¶æ.
Widaæ ¿e siê nie znasz,nie wiem co za idiota ci radzi³ mieszaæ syntetyk z minera³em gdy¿ mo¿e zaj¶æ reakcja i zar¿niesz silnik, owszem minera³ z minera³em, syntetyk z syntetykiem.
Ja zalewam swoj± pi¼dziline pó³ syntetykiem i je¿d¿ê ca³y rok gdy¿ jest szczelna, a jest to MK3 z 94r.
Je¿d¿ê wiêkszo¶æ po mie¶cie,z majonezem nie mam problemów byæ mo¿e ¿e cztery razy w roku robiê trase 250km w jedn± stronê naraz.
Lokmen - 2 Lut 2010, 20:08
Madam napisa³/a: | Wczesniej gasla od razu a teraz gdzies po 15 sekundach. Olej jaki wlalem to catrol gtx high mileage 15W/40. | za gêsty olej toæ to "prawie" Selektol 20W/40
Madam napisa³/a: | eraz inna sprawa odkrecilem sonde lambda. Sonda byla cala czarna - w sadzy. Kanaly (te trzy) ktorymi spaliny dostaja sie do tzw katody w sondzie byly zapchane. Wyczyscielm ja dokladnie wydrapalem i zamoczylem w rozpuszczalniku. Straszny syf z niej wyplynal. Czy mycie z rozpuszczalniku nie uszkodzilo sondy? Co moze powodowac osadzanie sie sadzy na sondzie?
http://www.ngk.de/Sondy_l...nos.1530.0.html
http://www.mototechnika.r...liki/sonda.html
Chcialem tez sprawdzic CPP. Odkrecilem go i miernikiem sprawdzalem opor na kablach. Mialem od 6 kohm na poczatku do 1 kOhm-a przy dzwigni opuszczonej do samego dolu. Opornosc sprawdzana na dwoch zewnetrznych kablach. To dobrze czy zle?? | no to po sondzie, za³atwi³e¶ j± na amen sondy nigdy sie nie czy¶ci tylko wymienia (tak jak katalizator). Co do sprawdzania sondy to nie mierzy sie oporu tylko napiêcie - a konkretnie czêstotliwo¶æ zmian napiecia
drjanusz - 2 Lut 2010, 20:09
brusik napisa³/a: | Z grzaniem siê silnika to pierwsze s³yszê chyba ¿e wiêkszo¶æ p³ynu przedostanie siê z uk³adu ch³odzenia do miski olejowej to jedyna mo¿liwo¶æ. |
Jak Ci wiêkszo¶æ p³ynu dostanie do siê oleju to nie ma takiego co tego nie zauwa¿y(pomijaj±c zwiêkszenie objêto¶ci w misce) zamiast oleju bêdziesz mia³ szaro bure mazid³o,do tego lekko spienione :yyy:
Lokmen to Ty stara gwardia jak selektol kojarzysz
brusik - 2 Lut 2010, 20:31
Piter napisa³/a: | brusik napisa³/a: | przy zapalonym silniku zdejmij korek wlewu oleju i obserwuj czy wydobywaj± siê spaliny |
Ten silnik ma 100% przedmuchy wiêc bêdzie siê wydobywa³.
Madam masz zalany nowy olej. Je¼dzij i sprawdzaj co siê z nim dzieje. Teoretycznie przy uszkodzonej uszczelce pod g³owic± silnik bêdzie siê grza³.
Sondê najlepiej podmieniæ z inn±. |
Jak masz na 100% walniêtom uszczelke to poprostu musisz j± wymieniæ.
Piter - 2 Lut 2010, 20:48
Ja? chyba chodzi³o Ci o Madam
a o przedmuchach piszê bo silnik 1.1 z 91r bêdzie je mia³ na pewno na t³okach wiêc ta forma sprawdzania uszczelki na przedmuchy w tym silniku nie bêdzie raczej jednoznaczna.
drjanusz - 2 Lut 2010, 21:15
Piter, Bierz siê do roboty i nie marud¼
d4niell - 2 Lut 2010, 23:27
brusik napisa³/a: |
Widaæ ¿e siê nie znasz,nie wiem co za idiota ci radzi³ mieszaæ syntetyk z minera³em gdy¿ mo¿e zaj¶æ reakcja i zar¿niesz silnik, owszem minera³ z minera³em, syntetyk z syntetykiem. |
to wyt³umacz mi jako wszechstronny fachowiec na czym polega reakcja o której pisa³e¶ pomiêdzy olejami ( gdzie¶ czyta³em ze olej zwany pó³syntetycznym jest mieszanka mineralnego i syntetyku, olej mineralny od syntetycznego ro¿ni siê tym ze mineralny otrzymywany jest w wyniku destylacji ropy naftowej, a syntetyk po przez dzia³anie na rope naftowa jakimi¶ tam ¶rodkami chemicznymi ) <-- mogê siê myliæ
przepraszam za off top
brusik - 3 Lut 2010, 13:33
d4niell napisa³/a: | brusik napisa³/a: |
Widaæ ¿e siê nie znasz,nie wiem co za idiota ci radzi³ mieszaæ syntetyk z minera³em gdy¿ mo¿e zaj¶æ reakcja i zar¿niesz silnik, owszem minera³ z minera³em, syntetyk z syntetykiem. |
to wyt³umacz mi jako wszechstronny fachowiec na czym polega reakcja o której pisa³e¶ pomiêdzy olejami ( gdzie¶ czyta³em ze olej zwany pó³syntetycznym jest mieszanka mineralnego i syntetyku, olej mineralny od syntetycznego ro¿ni siê tym ze mineralny otrzymywany jest w wyniku destylacji ropy naftowej, a syntetyk po przez dzia³anie na rope naftowa jakimi¶ tam ¶rodkami chemicznymi ) <-- mogê siê myliæ
Nie jestem chemikiem,ale wed³ug twoich informacji to mogê wszystkie resztki pozosta³e po wymianach mogê zmieszaæ syntet,pó³syntet,minera³ i zaoszczêdziæ.
To dlaczego fachowcy zajmuj±cy siê olejami nie calecaj± mieszania syntetyków,pó³ syntetyków iminera³ów ze sob±,musi co¶ w ty m byæ.
przepraszam za off top |
bid¿ej - 3 Lut 2010, 13:37
by³ niedawno link do artyku³u w Auto¦wiecie ( ), w którym napisali ¿e nie ma ¿adnych przeciwwskazañ do mieszania minerala i syntetyka...
Madam - 4 Lut 2010, 07:33
Wczoraj wieczorem znowu odkrecilem sonde i tak jak wczesniej jest zawalona czarna szadza.
Oleju mi od soboty nie ubylo , plynu chlodniczego tez nie.
Znowu ta cholerna bia³a maz zaczyna sie pojawiac. Zdjalem korek wlewu oleju i wlozylem palec pod dekiel. Wyjmuje i widze ma¼ az mnie szlag trafia.
Wykrecielem swiece sprawdzielm sprezanie na wszystkich czterech tlokach ma 0,9 Mpa. ¦wieca numer 1 (piewrsza od termostatu) jest ca³y czas mokra ale auto pali na wszytskich. Gwint tej swiecy jest mokry pokryty jakby czarnym olejem. Autko mi nie dymi temperature mam blisko poziomu litery M. A jak jest u WAS.
Moze to wina termostatu albo czujnika cieczy. Wczoraj przy dluzszym postoju w garazu i uruchomionym silniku temp nie wzrosla powyzej litery M. Weze mam cieple przed i za pompa cieczy chlodzacej. Nawiew dziala w aucie dobrze.
Juz nie wiem co robic. Auto sta³o sie bardzo paliwozerne - okolo 13 litrow na 100 km podczas jazdy w miescie (bez dluzszych postojow w korkach). Odcinki krotkie bo okolo 6 - 7 km do pracy i spowrotem.
Wczesniej letnia pora zamykalem sie w 8 litrach. Jezdze spokojnie bez szalenstw. Nie przekraczam 90km/h.
Jeszcze pytanie odnosnie oleju jaki zalalem - jest to Castrol gtx high mileage 15W/40 - dobry wybór. Ktos napisa³ na poczatku postu ze jest za gesty (porownanie z selektolem 20W/40)
Piter - 4 Lut 2010, 07:45
Olej ok zostaw jaki jest.
Sonda nie ¿yje. Wymieñ, reset kompa i powinien uspokoiæ sie ze spalaniem.
Co do tej mazi pod korkiem to dopóki jest zimno bêdzie siê pojawiaæ.
Madam - 4 Lut 2010, 08:05
Zapomnialem dopisac ze wczoraj dokonalem pomiaru sondy. Napiecie 12 v dochodzi do sondy (podrzewanie) Na tescie diody bylo przejscie w grzalce sondy - wiec podgrzewanie chyba dziala. Jak sprawdzic na 100% czy podrzewanie dziala??
Sonda na czarnym i szarym przewodzie pokazywala zmiany od 0,2 v do 1v. Nastêpowa³y one bardzo szybko. Moze to wina mojego multimetru.
Zauwazylem tez ze pojawily sie odczyty ponizej zera na minusie. Co to znaczy. Tak jak pisalem moze to wina mojego miernika MASTECH M890C.
luk-90 - 4 Lut 2010, 10:18
Jak ci siê temperatura podnosi tylko do litery m(NORM) to mo¿liwe, ¿e termostat caly czas otwarty
Madam - 4 Lut 2010, 10:28
Jesli termostat jest caly czas otwarty to co wtedy to oznacza. Ma sie to jakos do spalania?
Freeman - 4 Lut 2010, 10:44
Ma i to bardzo, oznacza to, p³yn ch³odniczy kr±¿y przez ca³y uk³ad w³±cznie z ch³odnic± i silnik jest za bardzo ch³odzony. Silnik nie nagrzany wiêc chodzi na "automatycznym ssaniu" i du¿o wiêcej spala.
Madam - 4 Lut 2010, 11:00
Jesli chodzi na automatycznym ssaniu to musialbym chyba miec wieksze obroty. Jak uruchomie silnik to mam okolo 1500 a pozniej spada do okolo 1000 - 1100. I tak mam caly czas. Spadek obrotow jest wyraznie wyczuwalny i slyszalny. Po czym poznac ze auto juz nie jest na ssaniu automatycznym?
Lokmen - 4 Lut 2010, 17:14
Madam napisa³/a: | Sonda na czarnym i szarym przewodzie pokazywala zmiany od 0,2 v do 1v. Nastêpowa³y one bardzo szybko. Moze to wina mojego multimetru. | tak ma byæ przy sprawnej sondzie, czyli jakim¶ cudem sonda jednak jest sprawna
Piter - 4 Lut 2010, 17:48
Nie koniecznie.
Najlepiej j± podmieniæ.
Madam - 5 Lut 2010, 10:38
Sonda na czarnym i szarym przewodzie pokazywala zmiany od 0,2 v do 1v. Nastêpowa³y one bardzo szybko. Moze to wina mojego multimetru.
Zauwazylem tez ze pojawily sie odczyty ponizej zera na minusie. Co to znaczy. Tak jak pisalem moze to wina mojego miernika MASTECH M890C.
Skad te ujemne wartosci w odczycie multimetru. Napewnojest co snie tak bo sonda znowu jest cala czarna w sadzy. Oleju nie ubywa i plynu chlodniczego tez nie.
Co w mojej fiescie reguluje ssanie. Jak ono sie zalacza i wylacza. Przy jakiej temp ssanie jest juz wylaczone.
Tak wyg³±da u mni edeska licznika po przejechaniu 23km
Obroty oko³o 1250 obr/min a temp. jak widaæ.
Chyba po dystansie 23 km auto powinno byc juz dobrze zagrzane i pracowac bez ssania??
[ Dodano: Pi± Lut 05, 2010 16:42 ]
Czy ja mogê zrobiæ tak. Wy³±czyæ zap³on.
Zdjac kabel z silniczka krokowego sciagnac linke z gaznika i odpiac CPP. Po tym uruchomic autko. Jak myslicie jak sie fiesta wtedy zachowa. Zapale ja i czy bedzie na ssaniu pracowac??
Chyba wtedy ssanie sie nie powinno wlaczyc bo tym steruje silnik krokowy - albo sie myle.
brusik - 6 Lut 2010, 17:59 Temat postu: Mokra ¶wieca.
Madam napisa³/a: | Wczoraj wieczorem znowu odkrecilem sonde i tak jak wczesniej jest zawalona czarna szadza.
Oleju mi od soboty nie ubylo , plynu chlodniczego tez nie.
Znowu ta cholerna bia³a maz zaczyna sie pojawiac. Zdjalem korek wlewu oleju i wlozylem palec pod dekiel. Wyjmuje i widze ma¼ az mnie szlag trafia.
Wykrecielem swiece sprawdzielm sprezanie na wszystkich czterech tlokach ma 0,9 Mpa. ¦wieca numer 1 (piewrsza od termostatu) jest ca³y czas mokra ale auto pali na wszytskich. Gwint tej swiecy jest mokry pokryty jakby czarnym olejem. Autko mi nie dymi temperature mam blisko poziomu litery M. A jak jest u WAS.
Moze to wina termostatu albo czujnika cieczy. Wczoraj przy dluzszym postoju w garazu i uruchomionym silniku temp nie wzrosla powyzej litery M. Weze mam cieple przed i za pompa cieczy chlodzacej. Nawiew dziala w aucie dobrze.
Juz nie wiem co robic. Auto sta³o sie bardzo paliwozerne - okolo 13 litrow na 100 km podczas jazdy w miescie (bez dluzszych postojow w korkach). Odcinki krotkie bo okolo 6 - 7 km do pracy i spowrotem.
Wczesniej letnia pora zamykalem sie w 8 litrach. Jezdze spokojnie bez szalenstw. Nie przekraczam 90km/h.
Jeszcze pytanie odnosnie oleju jaki zalalem - jest to Castrol gtx high mileage 15W/40 - dobry wybór. Ktos napisa³ na poczatku postu ze jest za gesty (porownanie z selektolem 20W/40) |
Niewiem w jaki sposób sprawdza³e¶ czy auto pali na wszystkie a pierwsz± ¶wiece zalewa mo¿e sprubuj tak: zapal i od³±cz przewód od pierwszej ¶wiecy s³uchaj czy silnik pracuje tak samo cz inaczej je¿eli tak samo to znaczy ¿e ¶wieca albo przewód walniêty,za³u¿ pewn± ¶wiece na przewód zapal i dotknij do masy je¿eli iskrzy to przewód dobry a ¶wieca walniêta wykrêæ t± z silnika i zrub to samo wtedy bêdziesz pewny.
wojtek759 - 6 Lut 2010, 20:21 Temat postu: Re: Zawory CPP i mo¿e walniêta uszczelka g³owicy Mia³em to samo w mojej starszej fie¶cince. gar¶ciami z pod dekla wyjmowa³em mase³ko. okaza³o sie ¿e uszczelka posz³a i co za tym sz³o p³yn ch³odniczy miesza³ sie chyba z olejem bo syf w zbiorniku jak ta lala
Od srodka mialem bialo siwe maslo z kawalkami lodu w srodku
Piter - 7 Lut 2010, 12:56
Mi tez siê wy¿ej teraz nie grzeje, no chyba ¿e stoi odpalona, ale w czasie jazdy temperatura ledwo siêga M
A obroty to inna sprawa. To ¿e nie trzyma wolnych ok 900-1000 to silnik krokowy, a jak wiesza to CPP
Madam - 8 Lut 2010, 08:05
Brusik robi³em tak jak pisa³e¶. Teraz jak silne mrozy usta³y to juz mi ni ezalewa ¶wieæ tylka ta pierwsza od lewej (przy termostacie) jest po wykreceniu z gnizada mokra tzn. Jej gwint jest mokry a elektroda czarna.
Wojtek759 - mi p³yny ch³odniczego nie ubywa. Mam ca³y czas stan. Sa widoczne lekkie wachania w pojemniczku ale to podobno wina mrozu. P³yn w zbiorniczku jest klarowny bez widocznych zabrudzen olejem. Widzialem u kogos w temacie na forum zdjecie zbiorniczka to az mnie szok ogarnal. Tak mial strasznie zawalone olejem.
Piter mi nawet na postoju to wyzej niz litera M nie podnosi siê. Czy bez wymontowywania termostatu moge jakos sprawdzic czy jest on zamkniety??
Ciekawy jestem jak u innych forumowiczow zachowuje sie wskazowka temp. Przy literce M jaka moze byc temp silnika a przy R tez jaka?? Jest to gdzies opisane?
brusik - 9 Lut 2010, 17:13
Adam sprubuj zamieniæ ¶wiece miejscami i zobacz czy jest zmiana ,bo ¶wiece powinny mieæ kolor br±zowy.
Mokry gwint ciê¿ko powiedzieæ ,wyczy¶æ gniazdo ko³o ¶wiecy i obserwuj czy pojawia siê wilgoæ to mo¿e byæ nieszczelno¶æ na ¶wiecy
Madam - 13 Lut 2010, 16:50
Mam pyatni eodnosnie termostatu. Moze wogole mi sie on ni ezamyka. Jak sprawdzic czy tak jest bez jego wyciagania. Zakrylem wloty do chlodnicy kartonem i silnik zaczyna lapac wieksza temperature.
Zauwazylem ze Waz cienki do nagrzewnicy robi sie cieply i grubszy ten u gory ktory biegnie za termostatem do chlodnicy tez sie nagrzewa.
Moze poprostu moje autko jest niedogrzane i zaczyna przez to palic wiecej wachy.
Wyczyscilem silnik krokowy. Przeprowadzilem tez czyszczeni ei pomiary CPP. W CPP wszystko jest sprawne . Wartosci rezystancji zgadzaja sie ze wzorcowymi.
Freeman - 13 Lut 2010, 20:37
Madam napisa³/a: | grubszy ten u gory ktory biegnie za termostatem do chlodnicy tez sie nagrzewa. | i to jest w³a¶nie oznaka zaciêtego termostatu.
|
|