Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] 1.8D 400km na 40l :(

shyfx - 4 Lut 2010, 14:21
Temat postu: [MK4] 1.8D 400km na 40l :(
Witam
Moja fiesta w tym tygodniu była jakaś żarłoczna na ropke ;-(
Około tygodnia temu zalałem prawie pod korek a dziś mi już spadło do rezerwy, na liczniku przejechane 350km :sad:
Rozumiem że w zimie więcej pali bo jest zima :rotfl: ale to troszkę przesada.
Autko miało problemy z odpaleniem w mróz, było dłużej kręcone przez co padł mi rozrusznik ;-(
Dodam że 3/4 tej trasy było robione po mieście ale i tak jak na diesla to troszkę za dużo.
Czy może się ktoś wypowiedzieć kto ma diesla jak mu palił tej zimy ? bo to mój pierwszy ropniak i nie wiem czy to normalne w zimie :rotfl:

ramses123 - 4 Lut 2010, 14:57

pali zdecydowanie za dużo !

sprawdź filtry może zabrudzone, potem zastanów się czy paliwo nie było lipne.
jeździsz non stop na ogrzewaniu ?
masz szersze opony niż zwykle ?
używasz nadmuchów ?

mi pali ok 6 litrów ropy na 100 km więc Twój wynik jest zdecydowanie za duży. może wtryski Ci leją albo paliwo gdzieś ucieka bo tak to może 1.8 16v palić zimą ... :P

pawlo183 - 4 Lut 2010, 15:25

Dokładnie jak kolega wyżej pali na pewno za dużo moją byłą fiestą ciężko miałem przekroczyć 6.5 litra a a teraz focusem tdci max mi wyszło trochę ponad 7. Twój powinien dużo mniej palić.
Rkalitka - 4 Lut 2010, 15:34

shyfx napisał/a:
Około tygodnia temu zalałem prawie pod korek a dziś mi już spadło do rezerwy, na liczniku przejechane 350km :sad:


Czyli ile to jest prawie?? ile to jest rezerwa?? może nie spalił 40 litrów a 30 albo 25??......Zimą fiesta 1,8D pali 6 litrów około albo nawet poniżej......

Spaliła Tobie więcej ok - powody:

-paliwo szajsowate - główna przyczyna (nawet na renomowanych stacjach możesz dostać szajsowate)
- filtr paliwa zasyfiony
- jazda po mieście, częste odpalanie na zimnym silniku(zimą szybko silnik stygnie) krótkie przejazdy, więcej paliwa do odpalenia na szajsowej ropce
- niedokładny pomiar - ile spalił samochód paliwa
- leją wtryskiwacze
- szersze opony, ogrzewanie, nadmuch - nie prawda - to nie powoduje zwiększenia spalania a jeśli powoduje to liczy się to w mililitrach.

Sprawdź te rzeczy i wtedy zobaczysz co będzie :)

shyfx - 4 Lut 2010, 19:55

A więc tak, czy paliwo lipne to zobaczymy wcześniej lałem na orlenie dziś zalałem 40L na BP.
Czy pomiar dobry ? no chyba tak lałem ostatnio 40L dziś spadło do rezerwy i znów nalałem 40L, znasz może lepszy sposób pomiaru ?.
Filtr paliwa był wymieniany w grudniu, no ale nie wiem może przez te lipne paliwa juz jest zasyfiony ;-( .
Jazda po mieście i częste odpalanie no to tu się zgodzę , niestety taka praca.
Oponki są zwykłe żadne tam szerokie czy coś zwykłe zimówki.
Ogrzewania używam dość często :-P .
Teraz moje pytanie, jak sprawdzić czy leją wtryskiwacze ? czy oznaką tego że leją jest np. mokry / tłusty silnik ? Bo u mnie silnik jest suchutki i obrdzewiały, podobno to dobrze :-)

Ps. Przy uruchamianiu rano podczas kręcenia czuć trochę zapach ropy, przy następnych rozruchach już tego niema.

kamil wolski - 4 Lut 2010, 20:00

Wtryskiwacze leją jeśli już to do komory spalania nie na zewnątrz. Próba przelewowa, a najlepiej mechanik.

Jeszcze co by być pewnym - termostat zapewne sprawny masz a ciśnienie w ogumieniu idealne? Pomijam już fakt, że zimą mógł Ci się zamrozić np jeden bęben, czy w którymś kole może po prostu trzymać lekko hamulec. Takie objawy na pewno spowodują wzrost spalania.

Arkadius - 4 Lut 2010, 20:33

a może węzyki przelewowe?
Rkalitka - 4 Lut 2010, 23:30

Cytat:
tryskiwacze leją jeśli już to do komory spalania nie na zewnątrz. Próba przelewowa, a najlepiej mechanik.

Jeszcze co by być pewnym - termostat zapewne sprawny masz a ciśnienie w ogumieniu idealne? Pomijam już fakt, że zimą mógł Ci się zamrozić np jeden bęben, czy w którymś kole może po prostu trzymać lekko hamulec. Takie objawy na pewno spowodują wzrost spalania.
_________________


nawet z zatartym bębnem spalanie by raczej nie wzrosło do 10l na 100km......
shyfx napisał/a:
znasz może lepszy sposób pomiaru ?.


Tak - Lejesz do pełna paliwa do odbicia i jedziesz jak się kończy znów lejesz do odbicia - do pełna - i liczysz ile spalił....

Na oko - że prawie był pełen zbiornik i teraz jest rezerwa - to średnio dokładny pomiar - może się różnić o dobre kilka litrów, a tak to opisałeś w pierwszym poście :fox:

shyfx - 5 Lut 2010, 02:53

Rkalitka sorry ale nie rozumiem sugerujesz żebym nalał pod korek i wyjezdził do 0 ? no wybacz ale staram się nie dopuścić do takiej sytuacji, po 1. nie uśmiecha mi się go na skrzyżowaniu w mieście spychać na pobocze i lać waszke z karnistra, a po 2. odpowietrzać układu paliwowego ;-(
bak w mk4 ma pojemność ok. 43-45L, jak schodzi do rezerwy to leje regularnie 40L ON.
Dodam że wcześniej na tych 40L robiłem ok. 600km +/- 50km ale to oczywiste że zależy od stylu jazdy i innych czynników nie zależnych ode mnie np. korki, ale w tym tyg. zjadł mi 40l a zrobiłem raptem 368km ;-( więc coś musi być nie tak :|
Widzę że muszę się udać do mechanika żeby mi sprawdził te wtryski... bo innego wyjścia raczej niewidze ;-(

Arkadius - 5 Lut 2010, 07:40

Wężyki przelewowe! czy ktoś się tym zainteresował?
Rkalitka - 5 Lut 2010, 08:20

shyfx napisał/a:
kalitka sorry ale nie rozumiem sugerujesz żebym nalał pod korek i wyjezdził do 0 ? no wybacz ale staram się nie dopuścić do takiej sytuacji, po 1. nie uśmiecha mi się go na skrzyżowaniu w mieście spychać na pobocze i lać waszke z karnistra, a po 2. odpowietrzać układu paliwowego ;-(


Czytaj ze zrozumieniem :fox:
shyfx napisał/a:
Widzę że muszę się udać do mechanika żeby mi sprawdził te wtryski... bo innego wyjścia raczej niewidze ;-(


Jak wtryskiwacze leją to po pierwsze auto będzie mocno kopciło a druga sprawa, że spalanie wzrośnie co najwyżej o 0,5 litra - MAX

Spalił tak dużo bo jest zima i pewnie trafiłeś na gówniane paliwo - a wtedy potrafi zjęść sporo......
Oczywiście może być jak Arkadius mówi i masz wyciek gdzieś - sprawdziłeś czy nie cieknie nigdzie przy silniku, przy baku itd...??

Vinci - 5 Lut 2010, 16:40

mi pali 7,5l na 100 ale wtrysk mi leje i hamulec lekko trzyma no i druga sprawa ze mam ciezka noge :P
swallow - 6 Lut 2010, 14:58

Jak mozna sprawdzić czy termostat jest dobry? Ile powinień wytrzymać termostat w aucie?
kamil wolski - 6 Lut 2010, 18:47

Odpalasz auto, czekasz ~5-10 min i sprawdzasz ręką czy wąż między termostatem a chłodnicą robi się gorący. Jeśli termostat trzyma, to po 5 min raczej ejszcze by się nie otwierał, wiec wąż winien być zimny.
ramses123 - 6 Lut 2010, 19:16

ale jakby to była wina termostatu to przecież w aucie było by zimno nawet przy włączonym ogrzewaniu ... a o takim symptomie nie wspominałeś, więc założyć można ze termostat dobry.
z płynami wszystko ok ? nie ubywa chłodzącego ?
jaki jest przebieg tego silnika ??

shyfx - 6 Lut 2010, 20:32

A wiec tak, sprawdzałem wężyki przy silniku i nigdzie nie widać aby się lało :) , przy baku nie mam narazie możliwości sprawdzenia. Termostat mi puszcza po ok 10min na postoju wiec dobry :-) . Płynu chłodzącego nie ubywa, przebiegu silnika nie znam jak kupowałem miał 3tyś km na liczniku :-) a kupowałem w komisie i nie potrafili mi powiedzieć jaki był przebieg zresztą i tak by prawdy nie powiedzieli, ale silnik nie bierze nic oleju ile wleje tyle wyleje więc jego stan oceniam na dobry :-)
Bardzo możliwe że to jednak lipne paliwo + zima spowodowały takie spalanie ;-(
Teraz zalałem gdzie indziej i zobaczymy jeśli sytuacja się powtórzy to będzie klops ;-(
Dodam że autko jak odpala po nocy ,,a odpala ciężko mimo nowego aku i nowych świec'' to zostawia czarny osad na śniegu z wydechu, u was też tak jest ?, chodzi mi o to że przez 10s po odpaleniu z rury leci czarny smog :rotfl: ale to mam odkąd spadł pierwszy śnieg, wtedy to zauważyłem : :rotfl:

portier - 7 Lut 2010, 11:23

ja po odpaleniu nie widze ze leci czarny dym tylko jak mialem kupke sniegu 15cm od rury to po chwili snieg zrobil sie czarny po odpaleniu rano...na poczatku dymek lecial lekko bialo/siwy raczej;]
ramses123 - 8 Lut 2010, 09:08

czarny dym, to zdrowy dym ! podstawowa zasada silników diesla :P
biały dymek to para jak jest zimny, jeśli utrzymuje się dłużej to może świadczyć o niedogrzanym silniku ....
A tym że ciężko odpala się nie przejmuj, ten typ tak ma :(

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 09:10 ]
shyfx napisał/a:
przez 10s po odpaleniu z rury leci czarny smog :rotfl: ale to mam odkąd spadł pierwszy śnieg
to sadza wywiewana z wydechu, a widzisz to dopiero jak spadł śnieg bo on jest biały :P i widać jak sadza się na nim osadza :D
JustMario - 8 Lut 2010, 09:24

Wczepię się. A czemu nie możecie sprawdzać spalania na zasadzie:

1. Pod korek, zeruj licznik.
2. Przejedziesz 100, 200, 500.
3. Pod korek, dziel wlane paliwo przez przebieg.

kamil wolski - 8 Lut 2010, 10:03

ramses123 napisał/a:
czarny dym, to zdrowy dym ! podstawowa zasada silników diesla
biały dymek to para jak jest zimny, jeśli utrzymuje się dłużej to może świadczyć o niedogrzanym silniku ....
A tym że ciężko odpala się nie przejmuj, ten typ tak ma :(


Średnio się zgadzam...

Czarny dym to niespalona do końca ropa, dymi tak najczęściej na rozgrzanym silniku i wtedy jest to właśnie nie do końca spalona ropa.

Biały dym na zimnym wcale nie oznacza pary wodnej. Ja przynajmniej nie mam ani grama białego dymu w mojej Fieście. Biały dym to problem z zapłonem, problem ze świecami, problem ze spalanym płynem chłodzącym. Para również, ale nie tylko i w naszych dieslach raczej rzadko.

Niebieski dym potocznie uważany jest za spalanie oleju silnikowego. Prawda, ale i również może być to objaw złego spalania się ropy, więc ponownie mogą być to świece, zapłon, kompresja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group