Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Silniczek krokowy - całkowite odłączenie.

Madam - 15 Lut 2010, 17:10
Temat postu: [MK3] Silniczek krokowy - całkowite odłączenie.
Co bedzie sie dziala jesli odlacze silnik krokowy w moim aucie. Odlaczylem wtyczke i przy pomocy zewnetrznego zasialnia schowalem trzpien w silniczku krokowym. Auto po uruchomieniu ma bardzo niskie obroty.

Czy komputer pracuje teraz w trybie awaryjnym?. Na testerze wywala mi blad 48. Jak bedzie teraz wygladala sprawa osiagow auta i spalania. Czy mozna na stale odlaczyc silniczek krokowy - przeciez on reguluje tylko obroty na biegu jałowym.

Co w aucie steruje ssaniem. Czy te automatyczne ssanie mozna jakos wylaczyc? Po czym poznac ze auto pracuje na ssaniu?? (Tylko same obroty informuja o tym czy jeszcze cos).

JoeMix - 15 Lut 2010, 17:47

Madam napisał/a:
Auto po uruchomieniu ma bardzo niskie obroty
Dlatego że odłączyłeś silniczek i go dodatkowo schowałeś,,,

Madam napisał/a:
Czy komputer pracuje teraz w trybie awaryjnym?.
:yes:

Madam napisał/a:
Jak bedzie teraz wygladala sprawa osiagow auta i spalania
Nie powinno się zmienić,,,

Madam napisał/a:
Czy mozna na stale odlaczyc silniczek krokowy - przeciez on reguluje tylko obroty na biegu jałowym
Można, będzie problem z biegiem jałowym, na zimnym lub na ciepłym silniku lub cały czas,,,

Madam napisał/a:
Co w aucie steruje ssaniem
Twoim? Komputer,,,

Madam napisał/a:
Czy te automatyczne ssanie mozna jakos wylaczyc?
Można, zimny silnik może nie zapalić,,,

Madam napisał/a:
Po czym poznac ze auto pracuje na ssaniu??
Generalnie po obrotach, monowtrysk nie ma typowego ssania, ma wzbogacanie mieszanki przez zwiększenie dawkowania paliwa a nie zmniejszenie ilości zasysanego powietrza,,,

Madam napisał/a:
Tylko same obroty informuja o tym czy jeszcze cos
Jesli myślisz o jakiejś kontrolce czy coś to nie ma czegoś takiego w automacie, w układzie manualnym jest,,,
Madam - 19 Lut 2010, 17:20

W silniczku krokowym sa w srodku styki przepustnicy. Jakie one maja zadanie? Kiedy sie one zwieraja i rozwieraja.



Nie wiem jak to wyglada po zamontowaniu do auta ale sadze ze sprezyna ktora cofa przepustnice powoduje to ze bolec jest dociskany i wtedy styki sie rozwieraja. Ale gdy silniczek schowa sie do min to ramie przepustnicy nie dotyka bolca silniczka krokowego.

JoeMix - 19 Lut 2010, 23:40

Styki krańcowe wyłączają silniczek kiedy trzpień jest całkowicie schowany/wysunięty - komputer o tym nie wie, chodzi o to by nie spalił się silniczek, styk przepustnicy informuje komputer czy pedał gazu jest naciśnięty czy nie, a dokładniej czy trzpień uchyla przepustnice czy nie,,,
Madam - 20 Lut 2010, 05:09

Jak robilem teraz test na buzzerku to na cieplym niepracujacym silniku nie mialem bledow.

Jednak przy pracujacym mam ciagle blady 48 42 43. Nastepnie gdy test znowu powtorzylem jest blad 48. Nie moge sie pozbyc tego błędu 48.

48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.

O czym ten błąd informuje? O Krokowcu czy CPP.


42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.

Test samoistny tzn ze komputer sam zwieksza obroty silnika i w tym momencie jest ten test czy wtedy jak ja po kodzie 10 wciskam pedal gazu??

JoeMix - 20 Lut 2010, 10:22

Pisałem Ci że komputer nie ma pojęcia o położeniu trzpienia silniczka, odczytuje tylko położenie przepustnicy, więc nie jest w stanie określić co jest nie tak, czy nie działa silniczek i dlatego odczyt jest stały lub go brak czy nie działa odczyt z przepustnicy,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group