|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Czy resetować kompa ?
limus - 11 Mar 2010, 21:15 Temat postu: [MK3] Czy resetować kompa ? Nie tak dawno po odpaleniu okazało się , że trzeba wbić kod aby radio zaczęło działać i trzeba było też ustawić zegar .
Wyglądało to na jakąś przerwę w zasilaniu .
Dzisiaj odkryłem ,że minusowa klema była całkowicie poluzowana i przy dokręcaniu znów pojawiła się przerwa w zasilaniu .
Czy w związku z tym powinienem zresetować kompa ?
Dodam , że te przerwy były na raczej zimnym silniku .
Pozdrawiam.
Freeman - 11 Mar 2010, 21:21
Niby chwilowe braki zasilania kompa nie resetują kompa. Jeśli po odpaleniu nie pływały Ci obroty to raczej nie musisz robić resetu.
limus - 11 Mar 2010, 22:14
Dwa razy silnik mi prawie zgasł (po tej pierwszej przerwie w zasilaniu ), ale nie wiem czy to wina kompa , poluzowanej klemy , czy też czego innego .
Teraz jest ok . tylko spalanie duże , a rura okopcona sadzą .
Pozdrawiam.
Freeman - 11 Mar 2010, 22:23
Zrób reset kompa w takim razie.
limus - 11 Mar 2010, 23:26
Którą z metod byś polecił ?
Pozdrawiam.
marekw - 12 Mar 2010, 09:42
Odłącz klemy,zjedz kebeba , podłącz klemy i już.
Freeman - 12 Mar 2010, 16:26
marekw, limus pyta wg. której metody zaadaptować kompa:
-10km z prędkością ok 80 km/h
-czy na każdym skrzyżowaniu pisk opon i ile fabryka daje
Nie wiem, która lepsza. Ktoś opisywał że lepsza ta druga
bidżej - 12 Mar 2010, 17:49
przy samoadaptacji po resecie komputer ma się nauczyć zakresu wskazań wszystkich czujników. z tego wynika, że powinien się dowiedzieć jak wygląda gaz w podłodze i temperatura pod czerwonym polem... ale którą metodą się to zrobi to wszystko jedno - komp i tak prędzej czy później się dostosuje.
limus - 13 Mar 2010, 09:38
Dzięki za pomoc.
Zrobiłem reseta wg. sposobu z serwisu .
Po resecie były wysokie obroty , ale p przejechaniu ok . 9-10 km . wszystko wróciło do normy .
Silnik pracuje inaczej , odgłos jest taki jakby mniej " tubalny " - myślę , że zapłon się nieco inaczej ustawił .
Mam nadzieje ,że spalanie będzie mniejsze , bo jak dotychczas wynosiło ok . 11 l . w mieście , co jest stanowczo za dużo jak na tak małe auto i tak mały silnik .
Niestety nadal silnik podczas zmiany biegów słabo schodzi z obrotów .
Przy zmianie np . z dwójki na trójkę przy 50 km/h trzeba by tak właściwie odczekać 3-4 sek .
Czy to normalne?
Jeżeli nie , to co może być tego przyczyna i jak to usunąć .
Pozdrawiam.
Maki - 13 Mar 2010, 20:35
Sterownik (bo ciężko to nazwać komputerem) ma zasilanie na kondensatorach które daje mu pamięć na 15min od odłączenia zasilania.
Freeman - 13 Mar 2010, 20:37
Maki napisał/a: | 15min od odłączenia zasilania. | dlatego trzeba zewrzeć klemy + i - .
Można też zrobić restart wyciągając (na pracującym silniku) bezpiecznik nr 1 i 3.
|
|