Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Czy resetować kompa ?

limus - 11 Mar 2010, 21:15
Temat postu: [MK3] Czy resetować kompa ?
Nie tak dawno po odpaleniu okazało się , że trzeba wbić kod aby radio zaczęło działać i trzeba było też ustawić zegar .
Wyglądało to na jakąś przerwę w zasilaniu .
Dzisiaj odkryłem ,że minusowa klema była całkowicie poluzowana i przy dokręcaniu znów pojawiła się przerwa w zasilaniu .
Czy w związku z tym powinienem zresetować kompa ?
Dodam , że te przerwy były na raczej zimnym silniku .

Pozdrawiam.

Freeman - 11 Mar 2010, 21:21

Niby chwilowe braki zasilania kompa nie resetują kompa. Jeśli po odpaleniu nie pływały Ci obroty to raczej nie musisz robić resetu.
limus - 11 Mar 2010, 22:14

Dwa razy silnik mi prawie zgasł (po tej pierwszej przerwie w zasilaniu ), ale nie wiem czy to wina kompa , poluzowanej klemy , czy też czego innego .
Teraz jest ok . tylko spalanie duże , a rura okopcona sadzą .

Pozdrawiam.

Freeman - 11 Mar 2010, 22:23

Zrób reset kompa w takim razie.
limus - 11 Mar 2010, 23:26

Którą z metod byś polecił ?

Pozdrawiam.

marekw - 12 Mar 2010, 09:42

Odłącz klemy,zjedz kebeba :-) , podłącz klemy i już.
Freeman - 12 Mar 2010, 16:26

marekw, limus pyta wg. której metody zaadaptować kompa:

-10km z prędkością ok 80 km/h
-czy na każdym skrzyżowaniu pisk opon i ile fabryka daje

Nie wiem, która lepsza. Ktoś opisywał że lepsza ta druga

bidżej - 12 Mar 2010, 17:49

przy samoadaptacji po resecie komputer ma się nauczyć zakresu wskazań wszystkich czujników. z tego wynika, że powinien się dowiedzieć jak wygląda gaz w podłodze i temperatura pod czerwonym polem... ale którą metodą się to zrobi to wszystko jedno - komp i tak prędzej czy później się dostosuje.
limus - 13 Mar 2010, 09:38

Dzięki za pomoc.
Zrobiłem reseta wg. sposobu z serwisu .
Po resecie były wysokie obroty , ale p przejechaniu ok . 9-10 km . wszystko wróciło do normy .
Silnik pracuje inaczej , odgłos jest taki jakby mniej " tubalny " - myślę , że zapłon się nieco inaczej ustawił .
Mam nadzieje ,że spalanie będzie mniejsze , bo jak dotychczas wynosiło ok . 11 l . w mieście , co jest stanowczo za dużo jak na tak małe auto i tak mały silnik .
Niestety nadal silnik podczas zmiany biegów słabo schodzi z obrotów .
Przy zmianie np . z dwójki na trójkę przy 50 km/h trzeba by tak właściwie odczekać 3-4 sek .
Czy to normalne?
Jeżeli nie , to co może być tego przyczyna i jak to usunąć .

Pozdrawiam.

Maki - 13 Mar 2010, 20:35

Sterownik (bo ciężko to nazwać komputerem) ma zasilanie na kondensatorach które daje mu pamięć na 15min od odłączenia zasilania.
Freeman - 13 Mar 2010, 20:37

Maki napisał/a:
15min od odłączenia zasilania.
dlatego trzeba zewrzeć klemy + i - .

Można też zrobić restart wyciągając (na pracującym silniku) bezpiecznik nr 1 i 3.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group