|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] 1,25 ZETEC - silnik kolizyjny czy bezkolizyjny ?
gramek81 - 15 Mar 2010, 22:13 Temat postu: [MK4] 1,25 ZETEC - silnik kolizyjny czy bezkolizyjny ? Witam.Dzis odpaliłem samochód popracował ok 5 min,po chwili obroty spadły na bardzo niskie ,tak jakby silnik miał zgasnąć postanowiłem mu przygazowac kilka razy,nagle coś strzeliło w silniku i zgasł.Po przekręceniu stacyjki słychać tylko jakby pracował tylko rozrusznik,silnik zero reakcji.Czy to mógł pęknąć pasek rozrządu?nigdzie nie znalazłem informacji czy ten silnik jest kolizyjny czy bezkolizyjny.Jakie mogą być konsekwencje?.
zimzia - 15 Mar 2010, 22:22
z tego co gdzieś wyczytałem to niestety kolizyjny
MARIUSZ.B - 15 Mar 2010, 22:25
gramek81 napisał/a: | Po przekręceniu stacyjki słychać tylko jakby pracował tylko alternator,silnik zero reakcji. |
Sorry ale nie rozumiem tego zdania
Chyba że miałeś na myśli rozrusznik, jak chcesz sprawdzić pasek uchyl obudowę rozrządu (kilka śrubek) i zobaczysz czy pasek jest na swoim miejscu.
gramek81 - 15 Mar 2010, 22:30
sorry za błąd,już poprawiony.Dzięki jutro rzucę okiem.
Marcinowaty - 16 Mar 2010, 19:02
Ściągaj głowice i obejrzyj tłoki i zawory.
gramek81 - 21 Mar 2010, 13:51
Niestety okazało się,że jest kolizyjny.Zawory wszystkie się pogięły,głowica do planowania.Gosć który 2 lata temu robił mi rozrząd nie dokręcił jakiejś sruby na wale i rozj!@#.Na dzień dzisiejszy naprawę oszacowano na ok. 1000 zł.Dbajcie o rozrząd
MARIUSZ.B - 21 Mar 2010, 20:30
gramek81 napisał/a: | Gosć który 2 lata temu robił mi rozrząd nie dokręcił jakiejś sruby na wale |
Skoro nie odkręciła się przez dwa lata to jednak musiała być jakoś zakręcona. Swoją drogą faktycznie jak ja ją u siebie odkręcałem to pomógł dopiero klucz pneumatyczny inne sposoby zawiodły. Przy zakręcaniu nasmarowałem ją klejem do śrub.
|
|