|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Układ kierowniczy, silnik, zamek klapy - dobór
pintos - 22 Mar 2010, 03:18 Temat postu: [MK3] Układ kierowniczy, silnik, zamek klapy - dobór Czesc
Pierwsze moje pytanie dotyczy wspomagania i maglownicy ktora cieknie, prosze doradzcie mi co jest najlepsza opcja
a. kupno uzywki maglownicy ze wsp. na szrocie (i czy ewentualnie pasuje ona od np mk4, escorta, forda ka ?)
b. regeneracja starej
c. nie wiem czy to jest mozliwe i jak wyglada zalozenie maglownicy bez wspomagania, czy istnieje taka opcja i czy warto
Kolejne moje pytanie dotyczy tego z jakich modeli fordow chodzi mi glownie o mlodsze pasuja czesci np fiesta mk3, escort, Ka i ktore z tych czesci np silnik, elementy karoseri np z mk 4 (interesuja mnie glownei silniki, skrzynie biegow i czesci blacharskie)
jeszcze jedno pytanie, dlaczego zamek tylniej klapy nie chce sie otwierac, czy lepiej go naprawiac czy tez bardziej sie oplaca kupic nowy ?
z gory dziekuje za pomoc
cypis290 - 22 Mar 2010, 08:22
Ja zrobiłem tak: pintos napisał/a: | a. kupno uzywki maglownicy ze wsp. na szrocie | .
Przy zakupie zwróć uwagę czy jest sucha, kompletna, nie ma uszkodzonej obudowy. Ja za swoją dałem 240 zł. Ta z wersji bez wspomagania nie będzie raczej do końca pasowała, na pewno do wymiany byłby również krzyżak co jeszcze nie wiem. Poprawnie wykonana regeneracja jest droga, ale z drugiej strony będziesz wiedział co masz. Na giełdzie w Słomczynie jest gość, który się tym zajmuje dajesz mu uszkodzoną maglownice, a on za 250-300 zł daje Ci niby taką po regeneracji, z doświadczenia wiem że różnie z tą regeneracją bywa, przynajmniej w jego wykonaniu.
Jeżeli chodzi o zamek tylnej klapy większość użytkowników fiest ma z nim problem, załatwia to wstawieniem siłownika i zmontowaniem otwierania od środka auta. Jest dużo informacji na ten temat, poszukaj.
jackrzec - 22 Mar 2010, 18:57
maglownica jest taka sama jak w Ka - od mk4 nie pasuje na bank ze wzgl. na inne mocowania. OD escorta nie jestem pewien, ale raczej też nie pasuje. Zależy jak cieknie, bo jeśli to są tylko uszczelniacze, to sam możesz je wymienić. Komplet uszczelek na allegro kosztuje od 40 do 100 - jak trafisz. Jak masz wspomaganie, to sobie odpuść zwykłe - lepiej zrób to co masz. Przeróbek dużo może nie jest, ale szkoda się "uwsteczniać" - w sumie do wymiany cała kolumna razem z krzyżakiem do wersji bez wspomagania. Co do pasujących części do innych fordów, to nie wiem jak u ciebie, ale u mnie np. przeguby zewnętrzne są takie jak w mk4. Żadne blachy od młodszych nie pasują.
pintos - 22 Mar 2010, 20:54
a czy silnik od forda ka bedzie pasiowal ?
od jakiego innego mlodszego, innego modelu bedzie pasowal na mocowania fiesty tak by go po prostu wlozyc bez zadnych przerobek wiekszych ?
jackrzec - 23 Mar 2010, 08:11
Bez przeróbek się nie da.
pintos - 23 Mar 2010, 23:26
bylem dzis na szrocie zapytac o maglownice a tam gosc mnie pyta jakie mam mocowanie czy gorne czy dolne, nie znalem odpowiedzi na to pytanie, jakei powinno byc mocowanie w fiescie 1,3 z 94 roku ?
cypis290 - 24 Mar 2010, 19:13
pintos napisał/a: | bylem dzis na szrocie zapytac o maglownice a tam gosc mnie pyta jakie mam mocowanie czy gorne czy dolne, | to nie mozesz zajrzec pod maskę i zobaczyć jak masz mocowana maglownice? potrzebujesz czegoś takiego http://www.allegro.pl/ite..._iii_89_95.html .Mocowanie u góry, ważny jest rozstaw otworów, bo do nowszych modeli (Mk4) szła podobna maglownica, ale otwory na śruby mocujące są położone dalej od siebie.
jackrzec - 24 Mar 2010, 20:10
cypis290 napisał/a: | ocowanie u góry, ważny jest rozstaw otworów, bo do nowszych modeli (Mk4) szła podobna maglownica, ale otwory na śruby mocujące są położone dalej od siebie. | Do mk4 mocowania są na dole! np: http://moto.allegro.pl/it..._mk4_96_99.html
cypis290 - 24 Mar 2010, 20:48
jackrzec napisał/a: | Do mk4 mocowania są na dole! | zgadza sie. nieprecyzyjnie się wyraziłem, miałem na myśli podobieństwo kształtu i ogólnych gabarytów.
|
|