|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK4] Sportowe hamulce z ST
bosaq - 2 Kwi 2010, 15:19 Temat postu: [MK4] Sportowe hamulce z ST witam
przymierzam się do wymiany hamulców w moim bolidzie i powstał w mojej głowie pomysł czy by ich przypadkiem nie przeszczepic z fiesty ST '08. i tu pojawia sie moje pytanie na ile to jest kłoptliwe i kosztowne jak sie zmienia bębny na tarcze i czy wogole taki pomysł ma rację bytu ?
pozdrawiam
dark86ford - 2 Kwi 2010, 15:28
to juz lepiej zainwestuj w DOBRE nawiercane tarcze i konkretne klocki...
kombinacja genialna
bosaq - 2 Kwi 2010, 15:38
a co w takim razie zrobic z bębnami z tyłu?
Translator umożliwia tłumaczenie dowolnego tekstu w różnych kombinacjach językowych. Tłumaczenie polega na wpisaniu lub skopiowaniu tekstu w okno Translatora oraz wskazaniu tekstu źródłowego i oczekiwanego języka przekładu.
Aby skopiować tekst z dowolnej aplikacji, zaznacz tekst i prawym przyciskiem wybierz polecenie "Kopiuj", a następnie wskaż kursorem pole tekstowe Translatora i w podobny sposób wybierz polecenie "Wklej". Zamiast wybierania poleceń z menu kontekstowego, możesz wykorzystać skróty klawiszowe
Translator oferuje dwa warianty tłumaczenia dostępne w zakładkach "tłumacz elektroniczny" i "tłumacz ". W domyślnie ustawionej zakładce "tłumacz elektroniczny" tekst zostanie przetłumaczony maszynowo w oparciu o wybrany słownik internetowy. Jeśli translatory i słowniki nie spełniają Twoich oczekiwań, wybierz zakładkę tłumacz. Translator obliczy liczbę znaków w tekście i poda najbliższe terminy wykonania profesjonalnego tłumaczenia przez Centrum Tłumaczeń
Złożenie zamówienia nie zajmuje więcej niż 5 minut i wymaga przedpłaty za pomocą karty kredytowej lub wybranego systemu bankowości internetowej. Gotowe tłumaczenia oraz faktury VAT umieszczane są w panelu klienta. Każde zamówienie premiowane jest punktami lojalnościowymi, które
rapet - 2 Kwi 2010, 16:49
Nawiercane i nacinane tarcze dosłownie zjadaja klocki ,jak miałem cougara to srednio na klockach 10tys robilem przy nawiercano-nacinanych tarczach a tarcze miałem EBC a klocki ferrodo performens czyli nie byle co
zefir - 2 Kwi 2010, 17:02
bosaq napisał/a: | a co w takim razie zrobic z bębnami z tyłu? |
a co Ci bebny z przodu przeszkadzaja??
zaloz na przod kpl. hamulcy z RST,XR , bo sa to juz tarcze wentylowane
do tego ate power discki i jakies sensowne klocki, i plyn hamulcowy jakis lepciejszy.
styknie CI na dlugo!! i napewno tego nie zagotujesz
pozdro
Marcin - 2 Kwi 2010, 17:35
zefir napisał/a: | a co Ci bebny z przodu przeszkadzaja?? |
chyba z tyłu
zefir napisał/a: | zaloz na przod kpl. hamulcy z RST,XR , bo sa to juz tarcze wentylowane |
ewentualnie z mk5(/focusa?), tam są ciut większe tarcze, chyba 258mm.
zefir - 2 Kwi 2010, 17:55
no przeciez pisze
chudy - 3 Kwi 2010, 19:27
Po miescie spokojnie wystarcza zestaw wentyli brembo z kpl greenstuff, jak sie spisza na torze to sie zobaczy w Debrznie
a1topgear - 5 Kwi 2010, 19:21
Chudy- pluy zmien, to sie nic z nimi na torze dziac nie powinno;)
chudy - 7 Kwi 2010, 17:29
a co ma plyn do temperatury wydzielanej podczas tarcia klocka o tarcze ? ? jak dla mnie nic ale jezeli sie myle to mnie prosze poprawic...
Peedro - 7 Kwi 2010, 18:15
chudy napisał/a: | a co ma plyn do temperatury wydzielanej podczas tarcia klocka o tarcze ? ? | a to że płyn tę temperaturę też przejmuje, a przy pewnej temperaturze płyn traci właściwości. Poza tym im starszy płyn, tym ma niższą temperaturę wrzenia, bo łapie wilgoć.
a1topgear - 7 Kwi 2010, 18:26
A slyszales cos o czyms takim jak zagotowane hamulce, czy tzw miekki pedal po paru ostrych hamowaniach? Jak myslisz co za to odpowiada, co jest czynnikiem laczacym prace klocka w zacisku z pedalem? Mianowicie plyn. A sytuacja wyglada tak: energia wytwarzana podczas tarcia klocka o tarcze jest energia cieplna. Jako ze nic w przyrodzie nie ginie energia ta jest oddawana powierzchnia tarczy powietrzu oraz el z nia sie stykajacym. Od ciepla wytwarzanego przez tarcie nagrzewa sie do b.wysokich temp rowniez plyn, co w skrajnych sytuacjach moze powodowac wrzenie plynu (czyli zmiane jego postaci z cieklej na lotna- ta ciekla sie nie daje sprezyc, ta lotna tak). czyli w ogolnym rozrchunku- Ty chcac wytworzyc cisnienie w ukladzie przy n-tym dohamowaniu, naciskasz na pedal ktory zwyczajnie jest miekki, wpada w podloge, a auto nie hamuje... Co wiecej plyn ma zdolnosci silnie higroskopijne (czyli chlonie wilgoc np. z powietrza), chlonie ja tam gdzie to najmniej wskazane, czyli przy cylinderkach i tloczkach (tam zaczyna tez wrzec). Im wiecej w nim wody tym temp wrzenia sie obniza- stad zalecenie wymiany plynu co dwa lata... Tyle odemnie- zwroc na to uwage, bo nawet super tarcze i ekstra klocek przy badziewiastym plynie nic Ci nie dadza...
chudy - 16 Maj 2010, 12:41
troche mnie nie bylo wiec dopiero teraz odpisuje ale musze przyznac ze macie racje, zwracam honor
dark86ford - 17 Sie 2010, 07:51
Marcin napisał/a: |
ewentualnie z mk5(/focusa?), tam są ciut większe tarcze, chyba 258mm. | to ja mam chyba jakis dziwny model hehe bo w mk5 mam tarcze 290mm czy cos kolo tego
a odnosnie tego do mowi a1topgear, to chlopak ma racje, tak wiec chudy, zainwestuj najpierw w dobry plyn hamulcowy (np ferrodo racing DOT 5.1 - sprawdzone) a pozniej dobre tarcze i klocki rapet napisał/a: | Nawiercane i nacinane tarcze dosłownie zjadaja klocki ,jak miałem cougara to srednio na klockach 10tys robilem | no coz... cos za cos... albo ostre heble albo ekonomia przy kupnie klockow
MARIUSZ.B - 17 Sie 2010, 08:23
dark86ford napisał/a: | Marcin napisał/a:
ewentualnie z mk5(/focusa?), tam są ciut większe tarcze, chyba 258mm.
to ja mam chyba jakis dziwny model hehe bo w mk5 mam tarcze 290mm czy cos kolo tego
|
To faktycznie masz dziwny model bo ja u siebie mam 258mm
zefir - 17 Sie 2010, 08:46
dark86ford napisał/a: | to ja mam chyba jakis dziwny model hehe bo w mk5 mam tarcze 290mm czy cos kolo tego |
bzdura sprawdz to, bo chyba Ci sie rozmiary pomylily ) 290 mm to musialbys miec felge 16 zeby CI sie zmiescil zacisk z tarcza
dark86ford - 17 Sie 2010, 14:04
zefir napisał/a: | musialbys miec felge 16 zeby CI sie zmiescil zacisk z tarcza | mam 15ki i ciutke luzu a dokladnie jakie mam tarcze to zmierze wieczorkiem i dopisze, wiem ze pan na przegladzie to sie ostro zdziwil ich rozmiarem jak na 1,25
zefir - 17 Sie 2010, 14:57
fabrycznie 1,25 mialo 238/239 mm, skad masz swap tych hamulcy??
dark86ford - 17 Sie 2010, 21:55
zefir, takie juz kupilem
BerciQ - 25 Sie 2010, 09:18
dark86ford napisał/a: |
a odnosnie tego do mowi a1topgear, to chlopak ma racje, tak wiec chudy, zainwestuj najpierw w dobry plyn hamulcowy (np ferrodo racing DOT 5.1 - sprawdzone) |
ja latam na SUper DOT4 z Forda/Motorcrafta. Jeździłem po górach, po nizinach i nie było żadnego problemu. Hamulce z XR2i z przodu i tyłu.
chudy - 8 Wrz 2010, 23:50
na razie heble dzialaja tyle ze green`y zjadly brembo a co do inwestowania to zaczyna sie walka z rudym ale przy wymianie tarcz zalejemy nowy plyn
|
|