Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] sruba spustowa oleju silnikowego

rusin - 11 Kwi 2010, 12:33
Temat postu: [MK3] sruba spustowa oleju silnikowego
witam. co doradzacie w przypadku przekrecenia gwintu tej sruby? przekrecilem gwint i teraz ani nie moge odkrecic ani dokrecic tej sruby:/ jakies pomysly, czy trzeba nowa miske? pozdrawiam.
JoeMix - 11 Kwi 2010, 12:40

Kwestia tego co masz w domu (narzędzia) i zdolności manualne,
demontaż miski, usunięcie starego korka, wpasowanie nowego,,,

Maki - 11 Kwi 2010, 12:42

Ale jak ukręciłeś gwint to śruba powinna wciągnąć palcami. Opisz jaśniej.
odyniec - 11 Kwi 2010, 20:35

Maki, zerwałeś kiedyś sam własnymi narzędziami lub rękami gwint?
Widać, że nie, więc o czym rozmawiamy?
Tak jak gadać z kim u pukaniu jak ktoś w życiu nie pukał...bez sens.

Tak jak Joe mówi - nagwintować większy otwór, śrubę z większym gwintem i to jest najtańsze wyjście.

Maki - 11 Kwi 2010, 21:46

I to nie raz zerwałem gwint. Za każdym razem wykręcałem śrubę palcami lub przy większej śrubie pomogłem sobie kombinerkami.

Cytat:
Widać, że nie, więc o czym rozmawiamy?

To po tobie widać że nie trzymałeś nigdy w życiu narzędzi.

rusin - 11 Kwi 2010, 22:17

zerwal sie gwint i krece sruba ale ona sie ani nie wkreca ani nie wykreca o to mi chodzi. olej caly czas kapie. troche sie znam na mechanice ale tu gdzie jestem nie mam zadnych narzedzi oprocz paru kluczy i mlotka. a do domu ponad 100 km. (studiuje w warszawie). chyba kupie miske i klucz do jej odkrecenia tylko pojawia sie problem kanalu. nie znam nikogo kto by mial kanal a warsztatu w poblizu nie widzialem. drugie wyjscie to zaopatrzyc sie w zapas oleju i probowac dojechac do domu tam juz jakies narzedzia mam. i tu i tu kaska bedzie potrzebna:/
PawelKRA - 12 Kwi 2010, 09:22

Znajdz kogos ze spawarka. Dospawa nakretke, odkrecisz i zalozysz nowy korek. Po co pruc cala miske lub gwintowac nowy otwor.

EDIT: Uscislajac. Ukreciles leb sruby czy gwint w misce. Co do zrzucania miski bez kanalu da sie. Podnosnik i pod auto. Niewiem jak u Ciebie, ale w Zetecu widze ze miska zejdzie bezproblemowo. Kilka srub 10 i heja.

JoeMix - 12 Kwi 2010, 09:42

Przecież kolega napisał że mu się śruba kręci w koło,,, więc albo zerwał się gwint w misce, albo gwint na śrubie,,, w tej chwili najlepiej by było obciąć to co wystaje, to co siedzi w środku wbić do środka, zlać olej, zdjąć miskę,,, i wtedy będzie widać co i jak,,, hardkorowo po wbiciu reszty do środka można przegwintowac i nowy korek, ale stary będzie nam latał w środku i to chyba mało bezpieczne jest,,,

A jak masz daleko od domu, to odtłuść dobrze, opaćkaj silikonem i obklej taśma i w drogę,,,

rusin - 12 Kwi 2010, 10:02

no wlasnie gwint jest zerwany albo na srubie albo w misce. chyba silikonem zapackam i rusze w droge. dzieki za rady. pozdrawiam.
MARIUSZ.B - 12 Kwi 2010, 10:08

Jeśli zerwał by się gwint w misce to śruba raczej wyszła by bezproblemowo a jeśli zerwał się na śrubie to ma prawo kręcić się w miejscu. Trzeba ją kręcić i jednocześnie ciągnąć.
rusin - 27 Kwi 2010, 16:44

mam pytanie czy byly rozne miski od silnika 1.1 na gazniku i na wtrysku? kupilem miske i nie pasuje do mojego 1.1 na gazniku. od strony skrzyni ma wiekszy luk niz moja oryginalna i teraz sie zastanawiam od jakiego silnika kupilem miske. w sklepie powiedzieli mi ze bedzie pasowac do mojego a nie pasuje.
kazio-n - 27 Kwi 2010, 16:51

Różnią się bodajże ilością śrub.
JoeMix - 27 Kwi 2010, 17:01

rusin, oddaj,,,
rusin - 27 Kwi 2010, 17:02

ilosc srub jest taka sama tylko tym lukiem od strony skrzyni sie rozni. a moze ktos ma oznaczenia silnikow na gazniku i na wtrysku? jest mozliwosc ze zalezne to jest od skrzyni? ja ma 4 biegi. moze dla 5 biegow jest wiekszy ten luk?
JoeMix - 27 Kwi 2010, 17:06

A co ma skrzynia biegów do miski,,,s krzynie zdejmujesz nie ruszając miski, przekładają chłopaki z 4 na 5 i odwrotnie z wtrysku na gaźnik a potem na diesla,,, więc pewnie to nie od tego zależy,,,
rusin - 27 Kwi 2010, 17:12

silnik i 1.1 mialy oznaczenie 1.1 ohv czy jescze jakies inne?
JoeMix - 27 Kwi 2010, 17:28

ohv to oznaczenie silnika, i wszystkie 1,1 sa ohv, 1,3 też są ohv, kod silnika jest bity na głowicy, 3 litery typu TKA,
rusin - 27 Kwi 2010, 17:39

a cvh nie bylo 1.1? bo w sklepie mialem do wyboru miske 1.1 ohv i 1.1 cvh. wzialem ohv i nie pasuje...
JoeMix - 27 Kwi 2010, 17:43

rusin napisał/a:
cvh nie bylo 1.1
:9: :yyy: :rotfl: ,,,nie nie było,,,
MARIUSZ.B - 27 Kwi 2010, 18:06

Co to za sklep :hihihi:
DziDzia - 27 Kwi 2010, 18:10

MARIUSZ.B napisał/a:
Co to za sklep :hihihi:

Źdźiśo i Cheńo Zpułka z zoo. :rotfl:



pozdro :!:

rusin - 27 Kwi 2010, 18:19

jest taki jeden w wawie. wiec juz nie wiem czemu mi ta miska moze nie pasowac:/
BerciQ - 27 Kwi 2010, 22:25

JoeMix napisał/a:
rusin napisał/a:
cvh nie bylo 1.1
:9: :yyy: :rotfl: ,,,nie nie było,,,


i 1.1 EFI :)

co do miski, to jak ktoś pisał. Zawal to silikonem i do domu dojedziesz, tam będziesz się dalej martwić.

rusin - 29 Kwi 2010, 11:00

okazalo sie ze kumpel ma kanal i spawarke wiec wystarczylo przyspawac nakretke i dorobic korek ze sruby i juz wszystko dziala. teraz zostala mi tylko miska ktora nie wiem od jakiego silnika jest.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group