|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Problem z odkręceniem amortyzatora
lukasz16d - 21 Kwi 2010, 12:44 Temat postu: [MK3] Problem z odkręceniem amortyzatora Witam. Jak mogę odkręcić przedni amortyzator (śruba w komorze silnika) podczas próby odkręcenia, śrubka kreci się wraz z górną częścią amortyzatora (w żaden sposób nie mogę tego zablokować, złapać)
JoeMix - 21 Kwi 2010, 12:45
Żeby rozkręcić kolumnę?
lukasz16d - 21 Kwi 2010, 13:10
JoeMix napisał/a: | Żeby rozkręcić kolumnę? |
Tak. Musze wyjąć ja wraz ze zwrotnicą. Od dołu już wszystko poodkręcałem, została tylko ta 1 śruba pod maską.
bidżej - 21 Kwi 2010, 13:14
tłoczysko amortyzatora (czyli ten gwintowany trzpień) musisz złapać imbusem. u mnie wcześniej były 2 dni kąpieli w WD40 i poszło jak złoto
lukasz16d - 21 Kwi 2010, 13:23
Chodzi mi dokładnie o tą śrubę
gdy nią kręcę, kręci się też amortyzator tzn... górna część
bidżej - 21 Kwi 2010, 13:28
napisałem Ci przecież co i jak
a jakbyś chciał z rysunkami, to ściągnij sobie "sam naprawiam" do mk3 - jest dostępne nawet gdzieś na forum.
lukasz16d - 21 Kwi 2010, 13:30
bidżej napisał/a: | napisałem Ci przecież co i jak
a jakbyś chciał z rysunkami, to ściągnij sobie "sam naprawiam" do mk3 - jest dostępne nawet gdzieś na forum. |
Sorki, już wiem o co chodzi
PS. Ja tam nie mam na imbusa (tak jak końcówka śruby)
kazio-n - 21 Kwi 2010, 14:39
Tam jest torx 8 czy też 6. U mnie w MK3,5 rocznik 1994 jest na klucz torx, tylko nie pamiętam czy na 8 czy 6 - jakiś czas temu odkręcałem.
PawelKRA - 21 Kwi 2010, 14:44
Problem sie zaczyna jak to gniazdo na klucz masz wyrobione....
Poza tym lepiej sie odkreca jak auto stoi na ziemi. Ja tak zawsze wykrecam.
Ewentualnie jak masz juz kolumne wyjeta to chwyc tloczysko jakas zabka ( najlepiej przez kawalek gumy - inaczej porysujesz i moze lac przez uszczelnienie ) i odkrec srube
JoeMix - 21 Kwi 2010, 14:48
PawelKRA napisał/a: | Ewentualnie jak masz juz kolumne wyjeta | Jak by była wyjęta to by nie musiał tej śruby odkręcać
lukasz16d - 21 Kwi 2010, 15:05
Właśnie nie jest wyrąbane, tylko nic tam nie ma ;D
Za jakaś godzinę włożę zdjęcie i wam pokaże.
PawelKRA, spróbuje zrobić tak jak mówisz (o ile znajdę jakąś żabkę tych rozmiarów ;pp)
PawelKRA - 21 Kwi 2010, 15:06
Sorki niedoczytalem. Ale w kolumnie powinny byc dwie sruby. Jedna trzyma amortyzator w budzie a druga talerzyk trzymajacy sprezyne.
kazio-n - 21 Kwi 2010, 15:09
To nakrętka dociska, a tłoczysko idzie przez ten talerzyk.
PawelKRA - 21 Kwi 2010, 15:10
kazio-n napisał/a: | To nakrętka dociska, a tłoczysko idzie przez ten talerzyk. |
No
JoeMix - 21 Kwi 2010, 15:19
Śruba pokazana za zdjęciu trzyma amorka by nie wypadł na dół np. jak podniesiesz auto,,, potwierdzam, w "kanapce" przekładek i innych jest niżej taka sama która trzyma w ryzach sprężynę,,,
Żeby trzpień się nie obracał można jak jest miejsce nakręcić 2 nakrętki i skontrować, można tez flexem na górze obrobić na prostokąt i złapać kluczykiem lub odpowiednio mocnymi szczypcami,,,
kajtek - 22 Kwi 2010, 23:31
Dobrym i sprawdzonym sposobem jest o ile jestes w stanie skorzystac z klucza pneumatycznego. Sposób wypróbowany i bezpieczny dla amortyzatora. Nie spotkalem sie jescze z przypadkiem by wysoki moment obrotowy nie dał rady zapieczonym śrubą.
|
|