Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - obrotonierz - problem

A.O - 1 Mar 2005, 12:03
Temat postu: obrotonierz - problem
Witam.
Niedawno wymieniłem w mk3 zegarki (oryginał bez obrotomierza) i pojawił się problem. Wszystko jest ok. ale obrotomierz jest martwy (wyprowadzenia są). Sprawdzałem na schemacie elekt. i teoretycznie powinien mieć połączenie z cewką. i tu znowu niespodzianka - połączenia brak. Wg. schematu możliwe jest, że po drodze znajduje się jakiś filtr :?: i tu znowu schody - nie umiem gościa znaleźć. Czy może ktoś wie jak sobie z tym poradzić (oczywiście przeciągnąć nowy kabel to nie problem, ale skoro w instalacji ktoś już to zrobił to może da się to wykorzystać).

JoeMix - 1 Mar 2005, 18:16

W Mk3, obrotomierz nie ma połączenia z cefką tylko z modułem, jeśli masz instalacje to powinna być aktywna, czyli podłączona, jak tak nie jest to kotś grzebaał... a napewno obrotrek masz oki, a na wtyczce sygnały jak trzeba?
A.O - 2 Mar 2005, 07:34

Masz rację ale nie do końca. Wczoraj przeglądałem instalację jeszcze raz, obrotomierz jest podłączony na przewodzie wychodzącym z modułu do cewki. A dalej myka do wiązki i do środka ( tak mi się wydaje bo nie rozrywałem taśmy na wiązce ). Ale sygnał nie dochodzi na obrotomierz. Po drodze musi być jeszcze coś. Wynika to chodź by z faktu że inny kolor przewodu jest przy wtyczce zegarów i inny dołączony do przewodu cewka-moduł .No nic mi nie pozostaje jak zakończyć ta nierówna walkę i poprowadzić nowy przewód
trzeci - 7 Mar 2005, 00:26

Nie spotkałem się jeszcze żeby wystarczyło przełożyć zegary na te z obrotomierzem i żeby obrotek działał.
Ford taki rozrzutny w prowadzeniu kabli nie był.
Pociągnij nowy.
Pozdro ...

JoeMix - 7 Mar 2005, 07:14

A ja sie z paroma osobami umawiałem na podlacznie obrotka, i zawsze się kurcze na ptrzekładce zegarów i juz działao...
A.O - 9 Mar 2005, 11:25

No i działa. Znalazłem miejsce gdzie powinien być filtr. No cóż ale niestety po filtrze ani śladu. Ktoś se go pożyczył, założyłem mostek i wszystko gra. :P
Scyhe - 9 Mar 2005, 13:34

Moze opisz co dokladnie robiles - mam ten sam robilem qpilem zegary z obrotka - na wtyczce mam pod 10 pin podlaczony orginalnie zielony kabelek ale obrotek martwy - a gdzie mam pociagnac ten ewenualny nowy kabel ? pod ktory styk ?

wrocilem z garazu.... a wiec tak : do tego zielonego kabelka podlaczylem Voltomierz cyfrowy i do masy - po odpaleniu silnika podaje mi pewna wartosc stala napiecia zwiekszajac obroty napiecie rosnie. czyli wnioskuje ze ta instalacja costam dziala... ale obrotek martwy - wskazowka drgnie lekko po zalaczeniu zaplonu. Poprowadzilem kabel do drugiego pinu od prawej w module - na podszybiu z napisem Motorcraft i obrotek zaczol pokazywac najpierw ok 4000 a chwile potem ( zimny silnik - ssanie sie lekko zmniejszylo) lekko ponad 3000 czyli obrotomierz tez costam dziala.. Jak sadzicie co z tym fantem zrobic - moze tak jak kolega radzil zmienic rezystor R7 na 2x mniejszy i dostroic potencjometrem... ?

A.O - 16 Mar 2005, 09:21

A więc masz prawdopodobnie ten sam problem. A więc zakładając że instalacja jest ok. proponuję poszukać pod maską z prawej strony wtyczki, jest ona umiejscowiona niedaleko mocowania amortyzatora ( przynajmniej u mnie tak było). Do wtyczki dochodzą dwa przewody w kolorach zielono-czerwonym i zielony. jeżeli jest tam filterek lub mostek to coś innego jest nie tak, jeżeli niema tam nic to z mostkować i powinno być ok. 8)
Drugi koniec przewodu jest podłączony pomiędzy cewką zapłonową a modułem EDIS. I tu niespodzianka do modułu EDIS dochodzi przewód zielony (jak się nie mylę to 2 od prawej) a do cewki zielono-czerwony.

JoeMix - 16 Mar 2005, 14:18

Scyhe napisał/a:
Jak sadzicie co z tym fantem zrobic - moze tak jak kolega radzil zmienic rezystor R7 na 2x mniejszy i dostroic potencjometrem... ?

Nie, zainstalować obrotomierz prawidłowo...

lucas08 - 25 Mar 2005, 19:21

Potwierdzam dziś miałem ten sam problem i dzieki radzie A.O rozwiązałem go w 2 min :)

Pozdrawiam Lucas

lucas08 - 28 Mar 2005, 21:16

A okazuje sie że jednak nie do końca:( Bo źle pokazuje obroty Teraz pytanie czy trzeba to miejsce po filtrze zewrzec kawałkiem druta czy może trzeba tam dać rezystor lub co innego?

Pozdrawiam Lucas

A.O - 28 Mar 2005, 22:27

Ja dałem mostek z drutu i wszystko jest OK. Obroty pokazuje jak najbardziej poprawnie. :D
Scyhe - 28 Mar 2005, 23:03

Oj cos mi sie wydaje ze treba miec troche szczescia jak sie wybiera obrotomierz bo chyba nie ze wszystkich silnikow wspolgraja ze soba :( Ja natomiast niemoge znalezc miejsca gdzie niby ten filterek powinen byc :( z modulu EIDS drugi kabel od prawej jest zielono-czerwony i biegnie do cewki zaplonowej poprzez taka wtyczke z trzema innymi kablami ale to tylko jest zlaczka nic wiecej Gdzie ten filterek powinien byc ?
lucas08 - 29 Mar 2005, 13:17

Mnie niby pokazuje na postoju jak dam gazu to dochodzi do 5 tys ale jak jade to nie przekroczy 2 tys dlaczego?
Boss - 5 Kwi 2005, 11:41

A u mnie niechce dzialac
zyga - 5 Kwi 2005, 11:45

Boss napisał/a:
A u mnie niechce dzialac


Boss, zacytuje za kolega: "EDIS masz na podszybiu , taka płaska czarna kostka do której wchodzi i wychodzi bodajże z 10 przewodów. Wlutowujesz się , kablem ekranowanym najlepiej , do drugiego przewodu od prawej (czarny) i na zegarach do zakończenia ścieżki odpowiadającej za obrotomierz. Jak dobrze pamiętam nr 10. Ścieżka ma idealne zakończenie do wlutowania. "

To powinno Ci pomoc.
Pzdr

Boss - 5 Kwi 2005, 17:38

tak zgadza sie wszystko tak zrobilem i mam podwujne wartosci
zyga - 5 Kwi 2005, 18:48

zajrzyj tu http://www.fiestaklubpols...omierz&start=20 zwroc szczegolnie uwage na druga strone i zdjecie z rezystorem...
Scyhe - 5 Kwi 2005, 21:19

No tez na to patrzylem - nawet przelutowalem rezystor 2x wiekszy czy tam mniejszy 0 juz niepamietam od sumarycznej rezystancji R7 i potencjometru no i troche sie zmiejszyly wartosci - ale i tak bylo za duzo - potem zdjolem wskazowke i wlozylem ja tak jak mi pasowaly obroty :> czyli ok 900 na cieplym sinlniku na luzie Ale cos zawezyla mi sie gorna granica obrotow bo teraz max wkrece silnik do 4500 RPM 3 dni temu bylem na stacji diagnostycznej i wpiolem sie w ich obrotomierz i sprawdzalem przeklamania to do ok 4000 wskazuje dobrze a potem zaniza mocno
zyga - 6 Kwi 2005, 00:30

A kiedy tyle wykrecasz...? Moj przy 3950 - 4000 obrotow na piątce idzie 140km/h... Na czworce przy 4000 jest 120, wiecej sie silnika nie chce pilowac, bo wyje juz mocno. Czesto masz okazje jechac szybciej? ;)

Tyle, ze ja mam 1.4 .. Moze 1.3 troche inne obroty ma, pewnie nawet nie moze :)

BTW. Mam dobre dojscie na szrocie do zegarow - od 80 do 100 kosztuja, cena zalezy cholera wie od czego.. Jak kupowalem swoje przymierzalem 6 roznych - 3 pokazywaly dobrze, 3 2x za duzo.

Scyhe - 6 Kwi 2005, 01:03

na 3 biegu przy ok 4000 jedzie ok 80km/h Masz racje ze zadko sie przekracza te 4000 rpm i krecoc sie po miescie raczej niebardzo sie rozwija predkosci 140km/h - nie zdazy sie fiestka rozpedzic bo juz kolejne swiatla :> Dlatego troche sie uspokoilem jak porownalem wskazania z obrotomierzem na stacji diagnostycznej - w tym najbardziej praktycznym zakresie pokazuje ok Moze kiedys bede mial jeszcze ochote pobawic sie opornikami - moze zamiast R7 wlutuje potencjometr i dostroje go recznie..
lucas08 - 6 Kwi 2005, 09:56

To dobre :] To niech mi ktos wyjaśni dlaczego moje pokazuja 2X za mało ???max mam 2,5 tys jak silnik wyje a na wolnych 400-500 choc w rzeczywistosci około 800 jest ???
Boss - 6 Kwi 2005, 13:16

No to musisz wlutować opornik o 2x większej rezystancji i będzie wszystko ok. jest to gdzieś opisane ja miałem problem właśnie taki ze miałem 2x za duże obroty wstawiłem opornik o 2x mniejszej rezystancji i mam wszystko idealnie a na luzie obroty maja być 900obr/min.
mózg - 11 Kwi 2005, 17:58

A ja mam zegary od forda pumy i próbowałem podłączyć to tak jak napisał Zyga ale u mnie drugi kabel od prawej nie jest czarny. Próbowałem sie wpinać w każdy kabelek w tym module i obrotek ani drgnie. Może robie coś nie tak? Help :P
wKar - 12 Kwi 2005, 03:02

witam,
u mnie okazało się że fabryka poskąpiła przewodów...
Kumpel próbował podpinać się, ale jeśli w ogóle coś pokazywał to ok. 3000 na jałowym...
Poza tym (jak wyraził sie ten kumpel) - "strasznie ją (czyli moją fieste) przymuliło" po podłączeniu obrotki!!
Skąd taka reakcja?? Źle coś podłączył??

Rysiek - 12 Kwi 2005, 11:35

Ja,też zmieniłem zegary w mojej fieście 91r.1.1wtrysk i nie działają.Przewód założyłem jak trzeba od modułu Motocraft i obrotomierz do ustawiania zapłonu działa,a ten od forda nie działa,choć raczej nie jest popsuty.Chciałem zwrócić uwagę na jeden problem o którym jeszcze nie było mowy,mianowicie na oznaczenie na obrotomierzu.Mi się trafił z oznaczeniem Efi a zauważyłem w innych fiestach oznaczenie V.Może, to jest przyczyna że nie działa.Chcę spróbować pociągnąć sygnał z 4 nóżki EEC IV(komputera)ale jeszcze nie wiem jak się do niego dobrać.Proszę o jakąś radę przed szkodą.Pozdrowienia
zyga - 12 Kwi 2005, 18:51

Obrotek masz dobry do silnika raczej... I ja bym w Twoim wypadku stawial na spalony obrotek... Szczegolnie, jezeli inny dziala.
Armen - 14 Kwi 2005, 09:23
Temat postu: Obrotek w Dieslu???????
Czy ktś wie gdzie się moge podłączyć z obrotomierzem w dielsu ?? Czy też są jakieś moduły czy moze w alternatorze jest impulsator czy cos podobnego ??
raczek26 - 15 Kwi 2005, 23:36

A ja mam pytanie: czy pasowałby obrotomierz od dużego fiata (chyba 125)??

Bo kiedyś podłączałem do maluszka i działał, tylko trzeba było zmienić kondensator (bo pokazywał za mało - liczba cylindrów)...

Bartsun - 19 Kwi 2005, 23:26

czy moge podlaczyc (jest taka mozliwosc wg ksiazek fabrycznych) do mojej 1.1 cl licznik z obrotomierzem?
dlamnie to troche duzo 100 zl, tzn nie az tak ale planuje na co innego wydac, a jesli by bylo ok to se zapodam...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group