|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - obrotonierz - problem
A.O - 1 Mar 2005, 12:03 Temat postu: obrotonierz - problem Witam.
Niedawno wymieniłem w mk3 zegarki (oryginał bez obrotomierza) i pojawił się problem. Wszystko jest ok. ale obrotomierz jest martwy (wyprowadzenia są). Sprawdzałem na schemacie elekt. i teoretycznie powinien mieć połączenie z cewką. i tu znowu niespodzianka - połączenia brak. Wg. schematu możliwe jest, że po drodze znajduje się jakiś filtr i tu znowu schody - nie umiem gościa znaleźć. Czy może ktoś wie jak sobie z tym poradzić (oczywiście przeciągnąć nowy kabel to nie problem, ale skoro w instalacji ktoś już to zrobił to może da się to wykorzystać).
JoeMix - 1 Mar 2005, 18:16
W Mk3, obrotomierz nie ma połączenia z cefką tylko z modułem, jeśli masz instalacje to powinna być aktywna, czyli podłączona, jak tak nie jest to kotś grzebaał... a napewno obrotrek masz oki, a na wtyczce sygnały jak trzeba?
A.O - 2 Mar 2005, 07:34
Masz rację ale nie do końca. Wczoraj przeglądałem instalację jeszcze raz, obrotomierz jest podłączony na przewodzie wychodzącym z modułu do cewki. A dalej myka do wiązki i do środka ( tak mi się wydaje bo nie rozrywałem taśmy na wiązce ). Ale sygnał nie dochodzi na obrotomierz. Po drodze musi być jeszcze coś. Wynika to chodź by z faktu że inny kolor przewodu jest przy wtyczce zegarów i inny dołączony do przewodu cewka-moduł .No nic mi nie pozostaje jak zakończyć ta nierówna walkę i poprowadzić nowy przewód
trzeci - 7 Mar 2005, 00:26
Nie spotkałem się jeszcze żeby wystarczyło przełożyć zegary na te z obrotomierzem i żeby obrotek działał.
Ford taki rozrzutny w prowadzeniu kabli nie był.
Pociągnij nowy.
Pozdro ...
JoeMix - 7 Mar 2005, 07:14
A ja sie z paroma osobami umawiałem na podlacznie obrotka, i zawsze się kurcze na ptrzekładce zegarów i juz działao...
A.O - 9 Mar 2005, 11:25
No i działa. Znalazłem miejsce gdzie powinien być filtr. No cóż ale niestety po filtrze ani śladu. Ktoś se go pożyczył, założyłem mostek i wszystko gra.
Scyhe - 9 Mar 2005, 13:34
Moze opisz co dokladnie robiles - mam ten sam robilem qpilem zegary z obrotka - na wtyczce mam pod 10 pin podlaczony orginalnie zielony kabelek ale obrotek martwy - a gdzie mam pociagnac ten ewenualny nowy kabel ? pod ktory styk ?
wrocilem z garazu.... a wiec tak : do tego zielonego kabelka podlaczylem Voltomierz cyfrowy i do masy - po odpaleniu silnika podaje mi pewna wartosc stala napiecia zwiekszajac obroty napiecie rosnie. czyli wnioskuje ze ta instalacja costam dziala... ale obrotek martwy - wskazowka drgnie lekko po zalaczeniu zaplonu. Poprowadzilem kabel do drugiego pinu od prawej w module - na podszybiu z napisem Motorcraft i obrotek zaczol pokazywac najpierw ok 4000 a chwile potem ( zimny silnik - ssanie sie lekko zmniejszylo) lekko ponad 3000 czyli obrotomierz tez costam dziala.. Jak sadzicie co z tym fantem zrobic - moze tak jak kolega radzil zmienic rezystor R7 na 2x mniejszy i dostroic potencjometrem... ?
A.O - 16 Mar 2005, 09:21
A więc masz prawdopodobnie ten sam problem. A więc zakładając że instalacja jest ok. proponuję poszukać pod maską z prawej strony wtyczki, jest ona umiejscowiona niedaleko mocowania amortyzatora ( przynajmniej u mnie tak było). Do wtyczki dochodzą dwa przewody w kolorach zielono-czerwonym i zielony. jeżeli jest tam filterek lub mostek to coś innego jest nie tak, jeżeli niema tam nic to z mostkować i powinno być ok. 8)
Drugi koniec przewodu jest podłączony pomiędzy cewką zapłonową a modułem EDIS. I tu niespodzianka do modułu EDIS dochodzi przewód zielony (jak się nie mylę to 2 od prawej) a do cewki zielono-czerwony.
JoeMix - 16 Mar 2005, 14:18
Scyhe napisał/a: | Jak sadzicie co z tym fantem zrobic - moze tak jak kolega radzil zmienic rezystor R7 na 2x mniejszy i dostroic potencjometrem... ? |
Nie, zainstalować obrotomierz prawidłowo...
lucas08 - 25 Mar 2005, 19:21
Potwierdzam dziś miałem ten sam problem i dzieki radzie A.O rozwiązałem go w 2 min
Pozdrawiam Lucas
lucas08 - 28 Mar 2005, 21:16
A okazuje sie że jednak nie do końca:( Bo źle pokazuje obroty Teraz pytanie czy trzeba to miejsce po filtrze zewrzec kawałkiem druta czy może trzeba tam dać rezystor lub co innego?
Pozdrawiam Lucas
A.O - 28 Mar 2005, 22:27
Ja dałem mostek z drutu i wszystko jest OK. Obroty pokazuje jak najbardziej poprawnie.
Scyhe - 28 Mar 2005, 23:03
Oj cos mi sie wydaje ze treba miec troche szczescia jak sie wybiera obrotomierz bo chyba nie ze wszystkich silnikow wspolgraja ze soba :( Ja natomiast niemoge znalezc miejsca gdzie niby ten filterek powinen byc :( z modulu EIDS drugi kabel od prawej jest zielono-czerwony i biegnie do cewki zaplonowej poprzez taka wtyczke z trzema innymi kablami ale to tylko jest zlaczka nic wiecej Gdzie ten filterek powinien byc ?
lucas08 - 29 Mar 2005, 13:17
Mnie niby pokazuje na postoju jak dam gazu to dochodzi do 5 tys ale jak jade to nie przekroczy 2 tys dlaczego?
Boss - 5 Kwi 2005, 11:41
A u mnie niechce dzialac
zyga - 5 Kwi 2005, 11:45
Boss napisał/a: | A u mnie niechce dzialac |
Boss, zacytuje za kolega: "EDIS masz na podszybiu , taka płaska czarna kostka do której wchodzi i wychodzi bodajże z 10 przewodów. Wlutowujesz się , kablem ekranowanym najlepiej , do drugiego przewodu od prawej (czarny) i na zegarach do zakończenia ścieżki odpowiadającej za obrotomierz. Jak dobrze pamiętam nr 10. Ścieżka ma idealne zakończenie do wlutowania. "
To powinno Ci pomoc.
Pzdr
Boss - 5 Kwi 2005, 17:38
tak zgadza sie wszystko tak zrobilem i mam podwujne wartosci
zyga - 5 Kwi 2005, 18:48
zajrzyj tu http://www.fiestaklubpols...omierz&start=20 zwroc szczegolnie uwage na druga strone i zdjecie z rezystorem...
Scyhe - 5 Kwi 2005, 21:19
No tez na to patrzylem - nawet przelutowalem rezystor 2x wiekszy czy tam mniejszy 0 juz niepamietam od sumarycznej rezystancji R7 i potencjometru no i troche sie zmiejszyly wartosci - ale i tak bylo za duzo - potem zdjolem wskazowke i wlozylem ja tak jak mi pasowaly obroty :> czyli ok 900 na cieplym sinlniku na luzie Ale cos zawezyla mi sie gorna granica obrotow bo teraz max wkrece silnik do 4500 RPM 3 dni temu bylem na stacji diagnostycznej i wpiolem sie w ich obrotomierz i sprawdzalem przeklamania to do ok 4000 wskazuje dobrze a potem zaniza mocno
zyga - 6 Kwi 2005, 00:30
A kiedy tyle wykrecasz...? Moj przy 3950 - 4000 obrotow na piątce idzie 140km/h... Na czworce przy 4000 jest 120, wiecej sie silnika nie chce pilowac, bo wyje juz mocno. Czesto masz okazje jechac szybciej?
Tyle, ze ja mam 1.4 .. Moze 1.3 troche inne obroty ma, pewnie nawet nie moze
BTW. Mam dobre dojscie na szrocie do zegarow - od 80 do 100 kosztuja, cena zalezy cholera wie od czego.. Jak kupowalem swoje przymierzalem 6 roznych - 3 pokazywaly dobrze, 3 2x za duzo.
Scyhe - 6 Kwi 2005, 01:03
na 3 biegu przy ok 4000 jedzie ok 80km/h Masz racje ze zadko sie przekracza te 4000 rpm i krecoc sie po miescie raczej niebardzo sie rozwija predkosci 140km/h - nie zdazy sie fiestka rozpedzic bo juz kolejne swiatla :> Dlatego troche sie uspokoilem jak porownalem wskazania z obrotomierzem na stacji diagnostycznej - w tym najbardziej praktycznym zakresie pokazuje ok Moze kiedys bede mial jeszcze ochote pobawic sie opornikami - moze zamiast R7 wlutuje potencjometr i dostroje go recznie..
lucas08 - 6 Kwi 2005, 09:56
To dobre :] To niech mi ktos wyjaśni dlaczego moje pokazuja 2X za mało ???max mam 2,5 tys jak silnik wyje a na wolnych 400-500 choc w rzeczywistosci około 800 jest ???
Boss - 6 Kwi 2005, 13:16
No to musisz wlutować opornik o 2x większej rezystancji i będzie wszystko ok. jest to gdzieś opisane ja miałem problem właśnie taki ze miałem 2x za duże obroty wstawiłem opornik o 2x mniejszej rezystancji i mam wszystko idealnie a na luzie obroty maja być 900obr/min.
mózg - 11 Kwi 2005, 17:58
A ja mam zegary od forda pumy i próbowałem podłączyć to tak jak napisał Zyga ale u mnie drugi kabel od prawej nie jest czarny. Próbowałem sie wpinać w każdy kabelek w tym module i obrotek ani drgnie. Może robie coś nie tak? Help
wKar - 12 Kwi 2005, 03:02
witam,
u mnie okazało się że fabryka poskąpiła przewodów...
Kumpel próbował podpinać się, ale jeśli w ogóle coś pokazywał to ok. 3000 na jałowym...
Poza tym (jak wyraził sie ten kumpel) - "strasznie ją (czyli moją fieste) przymuliło" po podłączeniu obrotki!!
Skąd taka reakcja?? Źle coś podłączył??
Rysiek - 12 Kwi 2005, 11:35
Ja,też zmieniłem zegary w mojej fieście 91r.1.1wtrysk i nie działają.Przewód założyłem jak trzeba od modułu Motocraft i obrotomierz do ustawiania zapłonu działa,a ten od forda nie działa,choć raczej nie jest popsuty.Chciałem zwrócić uwagę na jeden problem o którym jeszcze nie było mowy,mianowicie na oznaczenie na obrotomierzu.Mi się trafił z oznaczeniem Efi a zauważyłem w innych fiestach oznaczenie V.Może, to jest przyczyna że nie działa.Chcę spróbować pociągnąć sygnał z 4 nóżki EEC IV(komputera)ale jeszcze nie wiem jak się do niego dobrać.Proszę o jakąś radę przed szkodą.Pozdrowienia
zyga - 12 Kwi 2005, 18:51
Obrotek masz dobry do silnika raczej... I ja bym w Twoim wypadku stawial na spalony obrotek... Szczegolnie, jezeli inny dziala.
Armen - 14 Kwi 2005, 09:23 Temat postu: Obrotek w Dieslu??????? Czy ktś wie gdzie się moge podłączyć z obrotomierzem w dielsu ?? Czy też są jakieś moduły czy moze w alternatorze jest impulsator czy cos podobnego ??
raczek26 - 15 Kwi 2005, 23:36
A ja mam pytanie: czy pasowałby obrotomierz od dużego fiata (chyba 125)??
Bo kiedyś podłączałem do maluszka i działał, tylko trzeba było zmienić kondensator (bo pokazywał za mało - liczba cylindrów)...
Bartsun - 19 Kwi 2005, 23:26
czy moge podlaczyc (jest taka mozliwosc wg ksiazek fabrycznych) do mojej 1.1 cl licznik z obrotomierzem?
dlamnie to troche duzo 100 zl, tzn nie az tak ale planuje na co innego wydac, a jesli by bylo ok to se zapodam...
|
|