|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Krótka skrzynia
Bober - 16 Maj 2010, 12:57 Temat postu: [MK3] Krótka skrzynia Panowie mam takie pytanko ktora ze skrzyn jest najkrutsza i po czym poznac ze skrzynia z 1.1 to ona a nie z 1.3 np pozdrawiam
jackrzec - 16 Maj 2010, 15:59
A jest różnica w skrzyniach między 1,1 a 1,3? Jeśli jest, to nie wiedziałem o tym.
Bober - 16 Maj 2010, 16:39
Nie wiem czy jest ale ja potrzebuje krutsza od tej co mam
luki - 16 Maj 2010, 17:03
Jak byś chciał to mam skrzynie chyba z 1,3 ale z wywaloną dziurą przy mechanizmie różnicowym
odyniec - 16 Maj 2010, 19:32
jest różnica w skrzyniach między 1.1 a 1.3.
Marek - 16 Maj 2010, 19:39
Bober, jesli szukasz skrzyni na cwiartke to skrzynia z 1.1 odpada, jest w ciul za krotka nawet do 1.6 16v, skrzynia z 1.3 ma z tego co wiem takie same przelozenia jak skrzynia z Xrki z CVH a to zas charakterystyka przelozen pod 8v, najlepsza by chyba byla z 1.6 16v.
jackrzec - 16 Maj 2010, 20:21
odyniec napisał/a: | jest różnica w skrzyniach między 1.1 a 1.3. |
Faktycznie - masz rację . Wykopałem:
Jest różnica na 1,2 i 3
Bober - 16 Maj 2010, 21:14
Tyle ze mam skrzynie wlasnie z 1.6 16v ale z escorta i nie wiem czy czasem nie jest za dluga bo ponoc z futury jest deczko krutsza
Peedro - 16 Maj 2010, 22:46
ja mam skrzynke z 1.1, jak w żabie było 1.1 to była sprawna i już kuuupe czasu siedzi i się kurzy ;]
Bober - 16 Maj 2010, 23:13
A pytanie takie czy ona jest krutsza od 1.6 16v bo nie wiem jak i gdzie to szukac
Laskosz - 16 Maj 2010, 23:24
czemu chcesz coś tak krótkiego?
przecież z twoją mocą to na 5 będziesz palił laka
wg mnie najlepszą skrzynią jest skrzynka z fiesty S 1.8 105KM albo eśka bo brat ma takie cuś u siebie i bajecznie się z tym przyspiesza
Bober - 17 Maj 2010, 00:26
Poniewaz w wolnossaku jak wiadomo im krutrze biegi tym szybciej sie napedzam tak a sam mam taka skrzynie ze na 4-tym biegu przy odcieciu mam 180 a odcinke mam na 7200rmp potrzebuje tylko deczko krutsza od tej co mam
odyniec - 17 Maj 2010, 20:55
to nie od 1.1...
masska13 - 17 Maj 2010, 21:48
posiadam skrzynie z escorta 1.8 16v 105Km jak by ktoś chciał
Marek - 17 Maj 2010, 22:50
Bober: no i sprawa skrzyni 1.1 jest taka ze pierwsze 3 biegi sa skrocone a 4i5 takie same jak w XR2i, co daje niezla przepasc miedzy 3 a 4, co prawda jest krotsze przelozenie glowne ale ten skok jest dosc wyczuwalny.
Darekmk3 - 17 Maj 2010, 22:51
masska13 napisał/a: | posiadam skrzynie z escorta 1.8 16v 105Km jak by ktoś chciał |
czyli chyba mtx...
co do skrzyn z futra i escorta 1.6.16v to majac oba auta w posiadaniu wiem ze skrzynia z futra jest krotrza ,ale nie dam glowy ze w futrze ktos kiedys skrzyni nie wymienił...
Bober - 17 Maj 2010, 23:19
Czyli podsumujmy jak mozemy z 1.1 nie ma sensu bo i tak 4-ty bieg jesttaki sam z 1.6 16v jest krutka a czasem tezslyszalem ze futury jest jeszcze krutsza o tej co mam i pytanie nie ma ktos przelorzenia glownego z tej skrzyni lub cala tak na zache sie pytam i wiem ze jedna osoba ma ale sie zastanawia
bidżej - 17 Maj 2010, 23:31
Marek napisał/a: | ten skok jest dosc wyczuwalny | oj jest
Fordon - 18 Maj 2010, 21:59
rozwodzicie sie nad tym co juz wczesniej pisal PUMA... starczy poszukac... cvh ma taki dyfer tylko trzeba poskladac z 2 skrzyn 1...
1.6 16V oraz 1.8 RKC maja takie same skrzynie i 4 odcina sie przy ponad 200km/h
Daras84 - 18 Maj 2010, 23:28
Fordon napisał/a: |
1.6 16V oraz 1.8 RKC maja takie same skrzynie i 4 odcina sie przy ponad 200km/h |
gowno prawda
Fordon - 19 Maj 2010, 15:16
No obudowa jest inna bo to jedna to IB druga to BC chcesz to moge machnac filmik zarowno z escorta jak i z fiesty chyba ze ktos wymienial skrzynie w essim, bo w fiescie jest oryginal z RKC.
Żółwik Tuptuś - 19 Maj 2010, 22:39
no dobra - a przemyślał ktoś z Was sens zakładania dyfra od idącego z dołu CVH do biegów z 16 zaworowego Zeteca ( Takiej pseudo szlifierki ) ? ( Lub odwrotnie ? )
Laskosz - 19 Maj 2010, 23:12
Żółwik Tuptuś napisał/a: | no dobra - a przemyślał ktoś z Was sens zakładania dyfra od idącego z dołu CVH do biegów z 16 zaworowego Zeteca ( Takiej pseudo szlifierki ) ? ( Lub odwrotnie ? ) |
no ja mam skrzynie z cvh xr2i połączoną z ziutkiem i nie jest mi z tym dobrze, nie wykorzystuje tego co silnik może
Bongo - 20 Maj 2010, 00:06
ja rozebralem skrzynie z RQB i Futra i sa takie same...mi przy 205 odcina na 5 a druga spawa ze ostatnio rozebralem skrzynie z 1.1 1.3 escort i 1.6 16v z escorta i moge pobadac czym sie roznia ale np 1 bieg ma tyle samo zebów wiec kij wiec co ford ladowal i gdzie .
Daras84 - 20 Maj 2010, 09:53
Bongo, moja z futra odcina przy 215 "gpesowych" ale faktem jet, ze ford pakowal co sie da i gdzie sie da z tymi skryzniami a druga sprawa to nigdy nie wiadomo czy w 1,1 po 18 latach jest skrzynia wlasnie z tego auta
longin201 - 7 Wrz 2010, 21:34
a czy są jakieś inne rozwiązania? bo wie, że np. do Opla Astry wkładają skrzynię od Lanosa, a do golfa jedynki, skrzynię z czwórki. czy w przypadku Fiesty Xr2i jest jakaś możliwość wsadzenia jakiejś skrzyni (lub zębatek) żeby trzeci bieg kończył się np.: 120km/h.
Laskosz - 7 Wrz 2010, 22:04
longin201 napisał/a: | żeby trzeci bieg kończył się np.: 120km/h. |
mysle ze wystarczy poprostu wybrac skrzynie z konkretnego silnika
ja mam skrzyniw z xr2i 1.6 110km i 3 rzeczywiscie konczy sie przy 120-130km/h
TomeX500 - 7 Wrz 2010, 22:52
Ja ostatnio wywaliłem swoją skrzynię z RS1800 na rzecz skrzynki z 1.1, jest mega krótka, ale póki co 180 na niej pojechałem.
longin201 - 7 Kwi 2011, 08:01
Czy jest na forum osoba, która przerabiała w jakiś sposób skrzynię do fiesty? Może ktoś zna jakiegoś magika, który robi takie rzeczy? Ja się na tym nie za bardzo znam ale startując w KJS-ach widzę, że tam gdzie moja fiesta (ze skrzynią od 1.1) jedzie średnią dwójką koledzy np. z corsy GSI (oczywiście skrzynia przerabiana) jadą już trójką.
Szukam kogoś kto przerobił lub wie jak przerobić skrzynię.
Qzyn - 7 Kwi 2011, 13:37
Skrzynie przerobic mozna bardzo prosto. Kupujesz za ok 1800zl krotkie przelozenie glowne, wyjmujesz skrzynie, rozbierasz zamieniasz przelozenia i skladasz. Lub jesli sam nie dasz rady to dajesz to komus do zrobienia. Korzystajac z z czesci dostepnych w seryjnych skrzyniach nie zdzialasz wiele.
dżolero - 7 Kwi 2011, 16:58
czyli do 1.3 lepsza skrzynia to z 1.1 czy z 1.3?? bo troszku tu namieszane
kuba87 - 7 Kwi 2011, 17:04
1.1 i 1.3 maja chyba takie same skrzynie o ile sie nie mylę
bidżej - 7 Kwi 2011, 17:44
1.1 ma krótsze biegi 1-3...
longin201 - 7 Kwi 2011, 18:44
Qzyn, a znasz kogoś kto coś takiego ma w swojej fieście? Gdzie można kupić coś takiego? W GB nie znalazłby takiego przełożenia trochę taniej?
Qzyn - 12 Kwi 2011, 10:27
Znalazlby ale nie wiem czy taniej. Moze Puma poda jakies adresy stron
longin201 - 12 Kwi 2011, 11:36
byłbym wdzięczny za jakieś konkretniejsze info na temat tego przełożenia, właśnie jakieś stronki www
konxx91 - 30 Sie 2011, 15:28
Chciałbym jeszcze odświeżyć trochę temat. Próbuję sobie złożyć trochę krótszą skrzynię do fiesty. Dobrałem już sobie prawie wszystkie przełożenia na kartce, lecz nie wiem czy w praktyce będzie to wykonalne bez większej rzeźby. Chodzi mi generalnie o to, czy rozkładając dwie, ewentualnie trzy skrzynie można z nich złożyć jedną. Wchodzą w grę skrzynie od mk3 1.1, mk3 1.3/xr2i. Jeśli się gdzieś mylę to mnie poprawcie ale mam taki plan:
Przełożenie główne 4,06 (1.1;1.3;xr2i)
bieg1 3,15 (xr2i;1.3)
bieg2 2,04 (1.1)
bieg3 1,32 (1.1)
bieg4 i tu problem bo niema odpowiedniego przełożenia najchętniej widział bym tu przełożenie o wartości 1,1. Wiecie może w jakiej skrzyni można znaleźć taki bieg ? Póki co było by 1,28 (1.3;xr2i - 3bieg przy tych silnikach)
bieg5 0,95 (1.1;1.3;xr2i - 4 bieg w tych silnikach)
Skrzynia ma być krótka, więc nie będzie mi przeszkadzał vmax rzędu 160km/h. Nie wiem tylko czy takie puzzle mają prawo do siebie pasować, no i jest problem z tą czwórką, która nie wiele różniła by się od trójki.
Pozdrawiam i piszcie swoje komentarze.
Stunt_Man - 30 Sie 2011, 15:50
zamontuj całą skrzynke z 1.1 zamiast kombinować
ja tak mam i przy moim silniku jest bardzo krótko...
TomeX500 - 30 Sie 2011, 16:19
Hmmm jest krótka jedynka i dwójka, ale nie masz wrażenia, że na trójce jest zamuła? Za to 4 i 5 to prawie że to samo
Stunt_Man - 30 Sie 2011, 16:58
przy 1.6 fakt na 3 lekki zamuł ale przy 2.0 ciągnie jak... cholera
TomeX500 - 30 Sie 2011, 17:54
Przy 1.6 to chyba na każdym biegu jest zamuł W rs1800 jest git tylko ta trójka jest jakaś za długa wg mnie
konxx91 - 30 Sie 2011, 18:08
No dobrze, pomijając już to czy zamula, czy nie zamula, chcemy a żeby zamulało mniej. Tak więc jest możliwy taki składak jak opisałem wcześniej ? I co z tym czwartym biegiem ? Macie może jakieś propozycje, może w jakimś escorcie podobne skrzynki miały jeszcze jakieś inne przełożenia ?
longin201 - 6 Wrz 2011, 07:29
konxx91, można wiedzieć jak tam prace nad krótką skrzynią. Też używam fiesty do sportowej jazdy i bardzo mnie interesuje skrócenie skrzyni.
PumaRST - 6 Wrz 2011, 08:14
najkrótsza seryjna skrzynia z przełożeniami pod 8v wychodziła w escorcie mk3/4 xr3i z mechanicznym wtryskiem. było tam główne 4,25(4,27) w zależności od roczników. poszczególne biegi były takie same jak w mk3 xr2i.
co do przekładania samymi biegami między skrzyniami nie wiem czy nie bedzie różnic między wałkami - chodzi mi o ich średnicę) więc puzle z róźnych skrzyń mogą się okazać nie wykonalne.
jesli chodzi o 16v to najkrótszą skrzynie miała 1,6 16v (futro) biegi jak w 1,8 ale dyfer 4,06 (3,86 w 1,8).
jesli chodzi o mk4/5 to najkrótsza była w mk5 sport ale biegi były takie sobie (identyczne dla 1,25/1,4/1,6). Najfajnieszą mieszanką dla silników zetec-s jest połączenie biegów z Pumy 1,7 i dyfra ze skrzyni od mk5 sport.
|
|