|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - [MK4] ciężko chodząca kierownica
jerzol - 25 Maj 2010, 22:14 Temat postu: [MK4] ciężko chodząca kierownica Witam,
potrzebuję pomocy j.w.
Jakiś czas temu około 6 miesięcy kierownica chodziła lekutko. Po jakimś czasie kierownicy prawie nie można ruszyć na zgaszonym silniku (najgorzej jak silnik zgaśnie na skrzyżowaniu). Po zapaleniu silnika czuć, że wspomaganie działa ale kierownica w dalszym ciągu chodzi ciężko, lecz można już jakoś kierować kołami ( nie jest to jeden palec na kierownicy ). Podczas jazdy wyraźnie czuć wszystkie nierówności w drodze na kole kierownicy oraz przy postoju np. na światłach ruszając kierownicą wyraźnie spadają obroty silnika. I teraz pytanie:
- czy to koniec z maglownicą
- czy pompa wspomagania daje za małe ciśnienie
- czy jest to może krzyżak
- inne ??
Jeszcze jedno podczas jazdy na LPG jakby kierownica lżej chodziła niż na benzynie ( może to tylko odczucie )
nie mam pojęcia co to może być i ręce już opadają bo to nie jedyny feler mojego auta. Czekam na Wasze sugestie od czego mam zacząć
gorąco pozdrawiam
TSRules - 25 Maj 2010, 22:26
Sprawdzałeś poziom oleju do wspomki w zbiorniku ?
jerzol - 26 Maj 2010, 07:01
TSRules napisał/a: | Sprawdzałeś poziom oleju do wspomki w zbiorniku ? |
jest max i go nie ubywa
jackrzec - 26 Maj 2010, 08:12
Otwórz zbiorniczek na zapalonym silniku. Jeśli będziesz widział że w środku płyn krąży, tzn że pompa jest ok (na 95 %) i zapewne poszedł jeden z zaworków w maglownicy.
yupie - 26 Maj 2010, 11:20
Sprawdź też krzyżak. Jak miałem podobny problem i okazało się krzyżak blokował cały układ.
jerzol - 26 Maj 2010, 20:48
yupie napisał/a: | Sprawdź też krzyżak. Jak miałem podobny problem i okazało się krzyżak blokował cały układ. |
Kwestią jest, że w wielu opisach krzyżaka piszą, że jeden jest od strony kabiny, a drugi w komorze silnika. Ja sądzę, że jest tylko jeden od strony kabiny chyba, że się mylę.
Jeśli jest drugi krzyżak od strony komory silnika jak do niego się dostać. Od spodu, od góry nie mam pojęcia. Proszę o podpowiedź.
Do zbiorniczka nie zajrzałem ponieważ bawiłem się z tylnym zawieszeniem. Jeśli poszedł zaworek w maglownicy to czy sam jestem w stanie to naprawić, czy są zestawy naprawcze, czy też muszę oddać do regeneracji?
Marcin - 26 Maj 2010, 20:54
jerzol napisał/a: | Kwestią jest, że w wielu opisach krzyżaka piszą, że jeden jest od strony kabiny, a drugi w komorze silnika. |
obydwa są w środku, tzn. w kabinie
yupie - 26 Maj 2010, 21:46
Nie wiem dokładnie jak to wygląda w twoim wypadku bo z opisu wynika że masz MK4. U mnie w MK3 są dwa i jeden jest w środku zaraz przy wejściu kolumny w podłogę a drugi w komorze silnika i on jest bezpośrednio na maglownicy. U mnie był ten w komorze silnika do wymiany. A jak sie dostać do niego. No cóż, ja od komory silnika walczyłem i to bez odkręcania czegokolwiek. Było trochę zabawy ale się udało. Poszukaj na forum bo gdzieś widziałem foto z wymiany krok po kroku. Podkreślam jednak że nie wiem dokładnie jak jest w MK4. Piszę z własnego doświadczenia.
jerzol - 26 Maj 2010, 21:52
Marcin napisał/a: | jerzol napisał/a: | Kwestią jest, że w wielu opisach krzyżaka piszą, że jeden jest od strony kabiny, a drugi w komorze silnika. |
obydwa są w środku, tzn. w kabinie |
Znalazłem tylko taki opis
http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=254805
i z niego wynika że krzyżak jest tu i tu. I ten zewnętrzny się zaciera.
Opis wersji ze wspomaganiem różnica że mój to MK4 a opis dotyczy MK3.
kuba87 - 26 Maj 2010, 21:53
lub łozyska w mcphersonach masz zatarte....
jerzol - 26 Maj 2010, 23:00
kuba87 napisał/a: | lub łozyska w mcphersonach masz zatarte.... |
kolumny całe wymienione.Ewentualnie mogą być sworznie na wahaczach, jakiś wpływ mają bo u mnie ciężko chodzą. Mam już kupione nowe wahacze tylko czasu brak na ich wymianę.
[ Dodano: Sro Maj 26, 2010 22:01 ]
kuba87 napisał/a: | lub łozyska w mcphersonach masz zatarte.... |
kolumny całe wymienione.Ewentualnie mogą być sworznie na wahaczach, jakiś wpływ mają bo u mnie ciężko chodzą. Mam już kupionye nowe wahacze tylko czasu brak na ich wymianę.
[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 13:43 ]
jackrzec napisał/a: | Otwórz zbiorniczek na zapalonym silniku. Jeśli będziesz widział że w środku płyn krąży, tzn że pompa jest ok (na 95 %) i zapewne poszedł jeden z zaworków w maglownicy. |
Przy wyłączonym silniku to czy pompa jest sprawna czy też nie nie ma znaczenia. Ciężko obraca się kierownica. Poprawcie mnie jeśli się mylę:
na ciężkie obracanie kołami na wyłączonym silniku wpływ mają:
- krzyżaki kolumny kierowniczej
- zapieczone sworznie wahacza
- zapieczone łożyska w kolumnach na amortyzatorach
- zbieżność??
- zapieczone sworznie drążka kierowniczego
- chyba coś z maglownicą (podpowiedzcie jak sprawdzić że maglownica jest uszkodzona)
- powietrze w oponach??
czy o czymś zapomniałem?
Marcinowaty - 13 Mar 2014, 22:16
No właśnie mam podobny problem, pojawił się po zmianie kół na letnie. Płyn krąży bo w zbiorniczku widziałem. Możliwe że krzyżak tak z dnia nadzień się zatarł?
|
|