Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Jak przyśpieszyć zapłon - 1.1

Agnieszka18 - 29 Cze 2010, 12:08
Temat postu: [MK3] Jak przyśpieszyć zapłon - 1.1
Witam,
czy da się przyśpieszyć zapłon w Fiesta 1.1 gaźnik i jak to zrobić? :)
Pozdrawiam:*
Agnieszka

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci

JoeMix - 29 Cze 2010, 12:41

Po co?
DziDzia - 29 Cze 2010, 14:11

Da się..



pozdro :!:

jackrzec - 29 Cze 2010, 16:47

DziDzia napisał/a:
Da się..
W jaki sposób?
matrix-1990 - 29 Cze 2010, 19:28

jak rozrusznik będzie nowy, to szybciej odpali
Agnieszka18 - 30 Cze 2010, 09:46

Aby poprawić ilość prawidłowo spalanej mieszanki, tym samym podnosząc delikatnie wydajność silnika, co za tym idzie moc i przyspieszenie bez wzrostu spalania. Dodam że auto mam zagazowane, chociaż i na benzynie różnica również będzie odczuwalna. Nie widzę w Fiesta typowego aparatu zapłonowego... ktoś wie jak to się robi w Fieście??
Agnieszka

bidżej - 30 Cze 2010, 09:58

w tych silnikach kąt wyprzedzenia zapłonu jest sterowany przez elektroniczny moduł zapłonowy EDIS na podstawie wskazań czujników w silniku (głównie czujnik położenia wału, MAP). ręcznie nic się tu nie zdziała (chyba że masz silnik z początku produkcji MK3, gdzie zdarzał się zapłon na rozdzielaczu).
Freeman - 30 Cze 2010, 10:09

A nie ma jeszcze opcji w tej wtyczce obok gniazda diagnostycznego? Coś tam chyba z kątem zapłonu ona robiła.
bidżej - 30 Cze 2010, 10:12

zworka zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu dla wachy o niższej liczbie oktanowej (88?)
Freeman - 30 Cze 2010, 10:14

bidżej napisał/a:
o niższej liczbie oktanowej (88?)
albo 91. No i właśnie ona opóźnia czy przyspiesza?
bidżej - 30 Cze 2010, 10:17

po mojemu przyspiesza, tzn zapłon następuje wcześniej, przy niższym ciśnieniu...
Agnieszka18 - 30 Cze 2010, 12:10

Jeśli dla niższej liczby oktanowej to opóźnia, w przeciwnym wypadku nastąpiłoby spalanie stukowe.

bidżej
ten moduł EDIS występował również w silnikach gaźnikowych?

bidżej - 30 Cze 2010, 12:18

Agnieszka18, tak, w gaźnikowych też.

spierałbym się co do tego opóźniania, może ktoś to wyjaśni? :D bo jak dla mnie gwałtowniejsze spalanie wystąpi przy wyższym ciśnieniu, będzie wyższa temperatura i to może prowadzić do spalania stukowego - ale to tak teoretyzując...

DziDzia - 30 Cze 2010, 12:23

bidżej napisał/a:
Agnieszka18, tak, w gaźnikowych też.

A to ja nic nie wiem :)



pozdro :!:

bidżej - 30 Cze 2010, 12:25

DziDzia, o MK3 mowa :fox:
DziDzia - 30 Cze 2010, 12:29

Gaźnik to gaźnik...



pozdro :!:

Agnieszka18 - 30 Cze 2010, 12:45

Teoria i praktyka mówi :) iż im wyższa liczba oktanowa paliwa, tym bardziej powinien być przyśpieszony zapłonu celem pełniejszego spalania mieszanki. Przy LPG, gdzie liczba oktanowa około 106 taki zabieg wyraźnie odczuwalnie odmuli silnik szczególnie w niskich obrotach. Testowałam to w trabancie i różnica była naprawdę duża :)
bidżej - 30 Cze 2010, 12:46

DziDzia, a co ma do tego zapłon?

pofatygowałem się i znalazłem coś takiego: TU monowtrysku brak (nie ma oddzielnego MAPa), za to moduł jest jak najbardziej. w przypadku gaźnikowców to się chyba nazywa ESC...

[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 12:52 ]
Agnieszka18, poczytałem, zgadzam się :)

DziDzia - 30 Cze 2010, 12:56

bidżej napisał/a:
DziDzia, a co ma do tego zapłon?
Nie wiem, pospamować chciałem :hahaha:



pozdro :!:

JoeMix - 30 Cze 2010, 13:32

Zworę się zdejmuje jak leje się do 1,1 paliwo gorszej jakości niż zalecane np. E91,,, to nie przesuwa zapłonu, ale z tego co się orientuje zmianie cała mapę, gaźnik nie ma złącza diagnostycznego ani żadnej innej możliwości przestawienia zapłonu, dwa, nie ma takiej potrzeby,,, 106 oktanów gazu to mit,,, liczba oktanowa z definicji nie może być większa jak 100, gaz wprawdzie bardziej jest odporny na spalanie sutkowe i detonacyjne,,, ale ludzie nie w silniku z 93 roku :) Jak Ci auto muli na niskich to trzeba instalacje dobrze wyregulować, a w przypadku gaźnika gdzie jest zapewne 2 przelotowy niezależny to powinien być specjalny mixer i reduktor najlepiej,,, bo pewnie masz tak że na niskich kiepsko chodzi bo się zalewa gazem, jak ustawisz dobre niskie to na wysokich ma za mało gazu i tez wtedy dobrze nie chodzi,,,

[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 13:43 ]
bidżej napisał/a:
za to moduł jest jak najbardziej. w przypadku gaźnikowców to się chyba nazywa ESC...
EEC tak samo jak w mono z tego co wiem, tylko że mono ma EECIV a gaźnik ma III (mk2 miało II a Mk1 Xr2 miało EEC pierwszej generacji)
jackrzec - 30 Cze 2010, 20:13

JoeMix mylisz EDISa z kompem. Bidżejowi chodziło o sam moduł zapłonowy. Mk3 na monowtrysku ma EDISa (na ścianie grodziowej) i również ma EECIV. Modele z gaźnikiem nie miały EECIV, ale idisa miały (bo coś zapłonem jednak musi sterować) i to "coś" nazywało się między innymi ESC, lub ESCP1 lub ESC-H2 lub UESC - wszystko zalezy z kiedy była ta fiesta i pewnie jaki humor miał ktoś z forda w danym momencie. W linku są schematy do silników z gaźnikiem: http://jackrzec.republika..._mod_gaznik.jpg

Inna sprawa że nazwa EECIV wcale nie oznacza kompa dla monowtrysku, tylko w ogóle generację tego kompa - EFI też miało EECIV i np w Mondeo Mk1 też był EECIV. Następną generacją był EECV (ale ten miał 2 razy więcej kabli - chyba 104) i był dostępny we fieście mk4 i wyżej nawet w starym (konstrukcyjnie) silniku 1,3 (już EFI wtedy). Różnica polegała głównie na tym, że EDISa przenieśli do EEC i nie było go przy EECV jako osobnego modułu. Nie wiem czasem czy Mk3 Futury 1,6 16V z końca produkcji nie miały już EECV, bo ja w nich jakoś edisa nie widziałem.

przemo_rsr - 1 Lip 2010, 00:07

jackrzec napisał/a:
Nie wiem czasem czy Mk3 Futury 1,6 16V z końca produkcji nie miały już EECV, bo ja w nich jakoś edisa nie widziałem.

jeśli chodzi o EDISA u mnie go nie ma na ścianie grodziowej i mam fieste classic 1,1i więc nie tylko futurka,
pozdro!!

jackrzec - 1 Lip 2010, 18:19

przemo_rsr napisał/a:
jeśli chodzi o EDISA u mnie go nie ma na ścianie grodziowej i mam fieste classic 1,1i więc nie tylko futurka,
pozdro!!
Bo masz juz wynalazek wyprodukowany po oficjalnym zakończeniu produkscji mk3 w którym wszystko może być. Ja ma jedną fiestę z września 95 (czyli z ostatniego miesiąca produkcji) i ma EDISa. Swoją drogą, to jesli to nie tajemnica to podaj VIN, bo z chęcią bym sprawdził schemat tej fiesty.
przemo_rsr - 1 Lip 2010, 22:07

jackrzec, jasne prosze VIN VS6BXXWPFBTK32297 , Dzidzia też sprawdzał


Fiesta 89/94, Valencia 1.1L OHV CFI NA I4 G, Niebieski Ontario 93

Numer VIN: VS6BXXWPFBTK32297
Główne funkcje
Data produkcji: 18.06.1996
Model pojazdu: Fiesta 89/94
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Wersja: C
Silnik: Valencia 1.1L OHV CFI NA I4 G
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.06
Norma emisji spalin: Emisja 83 Usa Benzyna/Usa Diesel
Klimatyzacja: Bez Układu Klimatyzacji
Obszar: (+)"D"
Lakier: Niebieski Ontario 93
Kolor wnętrza: Wnętrze Raven
Materiał we wnętrzu: Midnight B-C (CB)

Tommur - 15 Sty 2011, 13:37

JoeMix napisał/a:
Zworę się zdejmuje jak leje się do 1,1 paliwo gorszej jakości niż zalecane np. E91,,,

Odświeżam kotleta, ale właśnie grzebiemy z tymi nieszczęsnymi obrotami u trzeciego. I nie mogę namierzyć złącza liczby oktanów. Bo chcę sprawdzić jego kabelki (a nie chcę rozcinać całej wiązki z izolacji). Ktoś wie , wktórym miejscu w CVH 1,6 on jest. Jakieś zdjęcie chociaż okolicy gdzie go szukać?
Będę wdzięczny za pomoc

Pele - 15 Sty 2011, 14:10

Patrząc od przodu (nie z siedzenia kierowcy :-P ) w okolicach prawego kielicha, biała kostka.

http://www.fiestaklubpols...8c6f506f79d1748

Albo tutaj wymieniają jeszcze inne miejsca.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group