|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Jak przyśpieszyć zapłon - 1.1
Agnieszka18 - 29 Cze 2010, 12:08 Temat postu: [MK3] Jak przyśpieszyć zapłon - 1.1 Witam,
czy da się przyśpieszyć zapłon w Fiesta 1.1 gaźnik i jak to zrobić?
Pozdrawiam:*
Agnieszka
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
JoeMix - 29 Cze 2010, 12:41
Po co?
DziDzia - 29 Cze 2010, 14:11
Da się..
pozdro
jackrzec - 29 Cze 2010, 16:47
DziDzia napisał/a: | Da się.. | W jaki sposób?
matrix-1990 - 29 Cze 2010, 19:28
jak rozrusznik będzie nowy, to szybciej odpali
Agnieszka18 - 30 Cze 2010, 09:46
Aby poprawić ilość prawidłowo spalanej mieszanki, tym samym podnosząc delikatnie wydajność silnika, co za tym idzie moc i przyspieszenie bez wzrostu spalania. Dodam że auto mam zagazowane, chociaż i na benzynie różnica również będzie odczuwalna. Nie widzę w Fiesta typowego aparatu zapłonowego... ktoś wie jak to się robi w Fieście??
Agnieszka
bidżej - 30 Cze 2010, 09:58
w tych silnikach kąt wyprzedzenia zapłonu jest sterowany przez elektroniczny moduł zapłonowy EDIS na podstawie wskazań czujników w silniku (głównie czujnik położenia wału, MAP). ręcznie nic się tu nie zdziała (chyba że masz silnik z początku produkcji MK3, gdzie zdarzał się zapłon na rozdzielaczu).
Freeman - 30 Cze 2010, 10:09
A nie ma jeszcze opcji w tej wtyczce obok gniazda diagnostycznego? Coś tam chyba z kątem zapłonu ona robiła.
bidżej - 30 Cze 2010, 10:12
zworka zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu dla wachy o niższej liczbie oktanowej (88?)
Freeman - 30 Cze 2010, 10:14
bidżej napisał/a: | o niższej liczbie oktanowej (88?) | albo 91. No i właśnie ona opóźnia czy przyspiesza?
bidżej - 30 Cze 2010, 10:17
po mojemu przyspiesza, tzn zapłon następuje wcześniej, przy niższym ciśnieniu...
Agnieszka18 - 30 Cze 2010, 12:10
Jeśli dla niższej liczby oktanowej to opóźnia, w przeciwnym wypadku nastąpiłoby spalanie stukowe.
bidżej ten moduł EDIS występował również w silnikach gaźnikowych?
bidżej - 30 Cze 2010, 12:18
Agnieszka18, tak, w gaźnikowych też.
spierałbym się co do tego opóźniania, może ktoś to wyjaśni? bo jak dla mnie gwałtowniejsze spalanie wystąpi przy wyższym ciśnieniu, będzie wyższa temperatura i to może prowadzić do spalania stukowego - ale to tak teoretyzując...
DziDzia - 30 Cze 2010, 12:23
bidżej napisał/a: | Agnieszka18, tak, w gaźnikowych też. |
A to ja nic nie wiem
pozdro
bidżej - 30 Cze 2010, 12:25
DziDzia, o MK3 mowa
DziDzia - 30 Cze 2010, 12:29
Gaźnik to gaźnik...
pozdro
Agnieszka18 - 30 Cze 2010, 12:45
Teoria i praktyka mówi iż im wyższa liczba oktanowa paliwa, tym bardziej powinien być przyśpieszony zapłonu celem pełniejszego spalania mieszanki. Przy LPG, gdzie liczba oktanowa około 106 taki zabieg wyraźnie odczuwalnie odmuli silnik szczególnie w niskich obrotach. Testowałam to w trabancie i różnica była naprawdę duża
bidżej - 30 Cze 2010, 12:46
DziDzia, a co ma do tego zapłon?
pofatygowałem się i znalazłem coś takiego: TU monowtrysku brak (nie ma oddzielnego MAPa), za to moduł jest jak najbardziej. w przypadku gaźnikowców to się chyba nazywa ESC...
[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 12:52 ]
Agnieszka18, poczytałem, zgadzam się
DziDzia - 30 Cze 2010, 12:56
bidżej napisał/a: | DziDzia, a co ma do tego zapłon? | Nie wiem, pospamować chciałem
pozdro
JoeMix - 30 Cze 2010, 13:32
Zworę się zdejmuje jak leje się do 1,1 paliwo gorszej jakości niż zalecane np. E91,,, to nie przesuwa zapłonu, ale z tego co się orientuje zmianie cała mapę, gaźnik nie ma złącza diagnostycznego ani żadnej innej możliwości przestawienia zapłonu, dwa, nie ma takiej potrzeby,,, 106 oktanów gazu to mit,,, liczba oktanowa z definicji nie może być większa jak 100, gaz wprawdzie bardziej jest odporny na spalanie sutkowe i detonacyjne,,, ale ludzie nie w silniku z 93 roku Jak Ci auto muli na niskich to trzeba instalacje dobrze wyregulować, a w przypadku gaźnika gdzie jest zapewne 2 przelotowy niezależny to powinien być specjalny mixer i reduktor najlepiej,,, bo pewnie masz tak że na niskich kiepsko chodzi bo się zalewa gazem, jak ustawisz dobre niskie to na wysokich ma za mało gazu i tez wtedy dobrze nie chodzi,,,
[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 13:43 ]
bidżej napisał/a: | za to moduł jest jak najbardziej. w przypadku gaźnikowców to się chyba nazywa ESC... | EEC tak samo jak w mono z tego co wiem, tylko że mono ma EECIV a gaźnik ma III (mk2 miało II a Mk1 Xr2 miało EEC pierwszej generacji)
jackrzec - 30 Cze 2010, 20:13
JoeMix mylisz EDISa z kompem. Bidżejowi chodziło o sam moduł zapłonowy. Mk3 na monowtrysku ma EDISa (na ścianie grodziowej) i również ma EECIV. Modele z gaźnikiem nie miały EECIV, ale idisa miały (bo coś zapłonem jednak musi sterować) i to "coś" nazywało się między innymi ESC, lub ESCP1 lub ESC-H2 lub UESC - wszystko zalezy z kiedy była ta fiesta i pewnie jaki humor miał ktoś z forda w danym momencie. W linku są schematy do silników z gaźnikiem: http://jackrzec.republika..._mod_gaznik.jpg
Inna sprawa że nazwa EECIV wcale nie oznacza kompa dla monowtrysku, tylko w ogóle generację tego kompa - EFI też miało EECIV i np w Mondeo Mk1 też był EECIV. Następną generacją był EECV (ale ten miał 2 razy więcej kabli - chyba 104) i był dostępny we fieście mk4 i wyżej nawet w starym (konstrukcyjnie) silniku 1,3 (już EFI wtedy). Różnica polegała głównie na tym, że EDISa przenieśli do EEC i nie było go przy EECV jako osobnego modułu. Nie wiem czasem czy Mk3 Futury 1,6 16V z końca produkcji nie miały już EECV, bo ja w nich jakoś edisa nie widziałem.
przemo_rsr - 1 Lip 2010, 00:07
jackrzec napisał/a: | Nie wiem czasem czy Mk3 Futury 1,6 16V z końca produkcji nie miały już EECV, bo ja w nich jakoś edisa nie widziałem. |
jeśli chodzi o EDISA u mnie go nie ma na ścianie grodziowej i mam fieste classic 1,1i więc nie tylko futurka,
pozdro!!
jackrzec - 1 Lip 2010, 18:19
przemo_rsr napisał/a: | jeśli chodzi o EDISA u mnie go nie ma na ścianie grodziowej i mam fieste classic 1,1i więc nie tylko futurka,
pozdro!! | Bo masz juz wynalazek wyprodukowany po oficjalnym zakończeniu produkscji mk3 w którym wszystko może być. Ja ma jedną fiestę z września 95 (czyli z ostatniego miesiąca produkcji) i ma EDISa. Swoją drogą, to jesli to nie tajemnica to podaj VIN, bo z chęcią bym sprawdził schemat tej fiesty.
przemo_rsr - 1 Lip 2010, 22:07
jackrzec, jasne prosze VIN VS6BXXWPFBTK32297 , Dzidzia też sprawdzał
Fiesta 89/94, Valencia 1.1L OHV CFI NA I4 G, Niebieski Ontario 93
Numer VIN: VS6BXXWPFBTK32297
Główne funkcje
Data produkcji: 18.06.1996
Model pojazdu: Fiesta 89/94
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Wersja: C
Silnik: Valencia 1.1L OHV CFI NA I4 G
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.06
Norma emisji spalin: Emisja 83 Usa Benzyna/Usa Diesel
Klimatyzacja: Bez Układu Klimatyzacji
Obszar: (+)"D"
Lakier: Niebieski Ontario 93
Kolor wnętrza: Wnętrze Raven
Materiał we wnętrzu: Midnight B-C (CB)
Tommur - 15 Sty 2011, 13:37
JoeMix napisał/a: | Zworę się zdejmuje jak leje się do 1,1 paliwo gorszej jakości niż zalecane np. E91,,, |
Odświeżam kotleta, ale właśnie grzebiemy z tymi nieszczęsnymi obrotami u trzeciego. I nie mogę namierzyć złącza liczby oktanów. Bo chcę sprawdzić jego kabelki (a nie chcę rozcinać całej wiązki z izolacji). Ktoś wie , wktórym miejscu w CVH 1,6 on jest. Jakieś zdjęcie chociaż okolicy gdzie go szukać?
Będę wdzięczny za pomoc
Pele - 15 Sty 2011, 14:10
Patrząc od przodu (nie z siedzenia kierowcy ) w okolicach prawego kielicha, biała kostka.
http://www.fiestaklubpols...8c6f506f79d1748
Albo tutaj wymieniają jeszcze inne miejsca.
|
|