Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Wymiana potencjometru przepustnicy

PiotrK - 27 Lip 2010, 00:52
Temat postu: [MK4] Wymiana potencjometru przepustnicy
Witam,
moja Fiestka - w wielkim skrócie - z opóźnieniem reaguje na gaz (przy ruszaniu) i zostaje na obrotach po dłuższej jeździe z większą prędkością. Po kilku miesiącach poszukiwań okazało się, że wiele osób miało taki problem i była to wina uszkodzonego czujnika położenia przepustnicy. Wcześniej mechanik zaproponował wymianę VSS, co poskutkowało umoczeniem ponad 400 zł ;-( (jakby co - mam ten VSS na sprzedaż, dosłownie zamontowany i wymontowany, oryginał).
Po podniesieniu maski zauważyłem, że jest w dość dostępnym miejscu, więc postanowiłem, że spróbuję wymienić go sam :-P
Proszę Was o jakieś wskazówki, co powinienem po kolei robić. Wiem, że to z pozoru prosta sprawa, ale może nie wiem czegoś oczywistego. Dla Was oczywistego ;) Trzeba odpiąć aku, prawda? Trzeba później jakoś resetować ECU?
Proszę o jakieś przydatne wskazówki :)

Pozdrawiam.

bidżej - 27 Lip 2010, 07:02

ściągasz wtyczkę z CPP, odkręcasz 2 śrubki, zmieniasz CPP, przykręcasz, zakładasz wtyczkę. w międzyczasie mozesz tą wtyczkę przeczyścić gdyby była brudna, psiknąć do środka Kontaktu S albo chociaż WD40, wytrzeć nadmiar i założyć. akumulatora do wymiany odłączać nie trzeba, reset możesz zrobić, ale nie musisz.
Marcin - 27 Lip 2010, 18:29

bidżej napisał/a:
psiknąć do środka Kontaktu S albo chociaż WD40,

w żadnym wypadku, do cpp tylko i wyłącznie Kontakt PR, to jest potencjometr a nie styk, a wd-40 w ogóle nie stosuje się do elektryki

co do wiszenia, jak odłączysz vss'a i nie będzie wisiał to odpada krokowy, a wtedy to jest już jedna wielka niewiadoma

na reakcje na gaz może mięć wpływ brudny przepływomierz, ale cpp wcześniej sprawdź miernikiem pod kątem ciągłości rezystancji, czy gdzieś jej nie gubi podczas kręcenia

Rebel - 27 Lip 2010, 18:39

Marcin, bidżej, miał na myśli wtyczkę, a nie wnętrze CPP
Marcin - 27 Lip 2010, 20:01

rwiezel napisał/a:
Marcin, bidżej, miał na myśli wtyczkę, a nie wnętrze CPP

fakt, na szybkiego odpowiadałem i nie dokładnie przeczytałem post Bartka, zwracam honor, ale i tak wd40 nie nadaje się do elektryki

bidżej - 27 Lip 2010, 21:07

dlatego napisałem "chociaż WD40" - lepsze to niż nic...
PiotrK - 28 Lip 2010, 13:27

Marcin, po odłączeniu VSSa nie wisi :D Obroty ładnie spadają, ale z kolei nie zawsze wzrastają kiedy jest potrzeba (w skrócie - skomplikowane to ;-| ) Przepływomierz chyba mi kiedyś czyścili, ale niewiele pomogło. A CPP już zamówiony więc nawet nie ma co sprawdzać tego co jest. Trochę się pospieszyłem chyba :/
Co do WD40 - nawet nie przeszło mi to przez myśl :D On jest chyba raczej do smarowania, ew. odrdzewiania, tak mi się zawsze wydawało. Po prostu oczyszczę styki czymś ostrym z nalotu. Chyba, że jakiś Kontakt rzeczywiście jest wskazany, tylko powiedzcie mi czym się różni S od PR :D

bidżej - 28 Lip 2010, 13:31

S jest do styków, P do potencjometrów. a pryśnięcie chociaż WD40 po czyszczeniu pomaga o tyle, że utrudni dostęp wody do styków i lekko je zatłuści odcinając od bezpośredniego kontaktu z tlenem, dzięki czemu we wtyczce tak szybko nie zrobi się zupa. na pewno jest to lepsze niż wyczyszczenie styków na lusterko i zostawienie ich w takim stanie.
PiotrK - 28 Lip 2010, 13:37

Ok, rozumiem, dzięki. Prysnę WD40.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group