Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Problem z obrotami oraz dławienie

2fastfiesta - 27 Lip 2010, 17:26
Temat postu: [MK3] Problem z obrotami oraz dławienie
Silnik 1.1i na wtrysku.
Witam mam pewien problem ze swoją maszyną. Kiedy chodzi równo na wolnych obrotach nic się nie dzieje a gdy dodam naraz większe pół gazu to przy dusza silnik na sekunde a dopieropóźniej się wkręca na obroty i tak samo jest przy jeździe gdy chcę pozapierdzielaćto też zbytnio nie moge bo przy redukcji na większy bieg po dodaniu całego gazu tez zdusi i dopiero ciągnie. Pomóżcie co to może być bo ja nie mam pojęcia oraz jak taką usterke zlikwidować.

Rebel - 27 Lip 2010, 18:28

2fastfiesta napisał/a:
przy redukcji na większy bieg

Jesteś świadomy tego co piszesz?


Użyj szukajki. Takich problemów były dziesiątki, na pewno znajdziesz odpowiedź. Hasła które powinny Ci pomoc to CPP, MAP Sensor i silniczek krokowy

...a co do dawaniu całego gazu. Sporo fiest ma to do siebie, że gaz nie łapie wprost proporcjonalnie do jego wciśnięcia. U mnie przykładowo do dechy najlepiej jest dawać dopiero >3000 a tak to na 3/4. Po ilości postów sądzę, że niedawno kupiłeś swoją maszynę i nie dawno pewnie zrobiłeś prawko. Fiesta to nie auto z "L'ki", wyczujesz gaz.

2fastfiesta - 27 Lip 2010, 19:00

jezdze wieloma samochodami i wlasnie mnie to denerwuje gdy zmieniam bieg na wiekszy to go muli wiec oblukam to CPP i ten Map Sensor. A jeszcze jak by ktos mogl mi mniej wiecej objasnic co to jest ten map sensor oraz cpp i do czego sluzy.
Rebel - 27 Lip 2010, 19:01

Tutaj masz wszystko opisane
JoeMix - 27 Lip 2010, 19:14

2fastfiesta napisał/a:
zmieniam bieg na wiekszy to go muli
Przy jakich obrotach zmieniasz ten bieg na większy,,, 1,1 ma trochę nietypowy przebieg momentu,,,
Rebel - 27 Lip 2010, 20:35

U mnie przykładowo 1.3 zaczyna żyć od 2 - 2,5 obrotów. Może po prostu chcesz go zbyt oszczędnie kręcić?
jackrzec - 27 Lip 2010, 20:45

rwiezel napisał/a:
U mnie przykładowo 1.3 zaczyna żyć od 2 - 2,5 obrotów. Może po prostu chcesz go zbyt oszczędnie kręcić?
U mnie też tak jest. I w drugiej mojej 1,1 też, bo tak ma być, gdyż wtedy jest max momentu obrotowego.
BerciQ - 27 Lip 2010, 22:10

JoeMix napisał/a:
2fastfiesta napisał/a:
zmieniam bieg na wiekszy to go muli
Przy jakich obrotach zmieniasz ten bieg na większy,,, 1,1 ma trochę nietypowy przebieg momentu,,,


ja ze swoim to się czasem zastanawiam czy w ogóle ma jakiś przebieg momentu ;)

Tak jak pisze JoeMix, przy jakich prędkościach samochodu lub obrotowych zmieniasz biegi?

Jakimi innymi autami jeździsz ? Jakie mają silniki/moce. Pamiętaj, że masz stare 1.1i, a to nie należy do demonów szybkości. Jak jeździsz samochodami z większą mocą, to przy zmianach na wyższe biegi nawet przy małych prędkościach szybciej sobie poradzą z nabraniem prędkości niż silniki słabe.

2fastfiesta - 28 Lip 2010, 10:15

no roznymi autami sporo ich jest ale są napewno mocniejsze. moj brat mial tez taka fiestke i normalnie chodzila nic nie dlawilo ani nic. mam znajomego mechanika i mi patrzyl to powiedzial ze gdy autko chodzi na wolnych obrotach jest dobrze a gdy mu sie dolozy nagle caly to wtrysk nie zaczyna rozpylac tylko siknie albo pusci 2 krople benzyny i dopiero rozpyla po chwili wiec nie wydaje mi sie zeby wiekszosci fiest tak mialo od tak... czasami dostaje dobrze po kosciach i nic. biegi nie wiem przy jakich obrotach nie mam obrotomierza wiec nawet nie mam pojecia do ilu kreci...
JoeMix - 28 Lip 2010, 12:50

2fastfiesta napisał/a:
a gdy mu sie dolozy nagle caly to wtrysk nie zaczyna rozpylac tylko siknie albo pusci 2 krople benzyny i dopiero rozpyla po chwili
:9: To czemu go jeszcze nie wymieniłeś?
2fastfiesta - 29 Lip 2010, 16:47

i to jest oznaka tego ze on jest zepsuty?? bo mi mechanik mowil ze to wina elektryki...
jackrzec - 29 Lip 2010, 18:16

2fastfiesta napisał/a:
i to jest oznaka tego ze on jest zepsuty??
A czego wymagasz? Żeby w ogóle nie leciało? Jak wtrysk sika a nie rozpyla, tzn że jest uwalony i tyle. Elektryka nie ma tu nic do rzeczy, bo tylko otwiera bądź zamyka dopływ paliwa.
2fastfiesta - 30 Lip 2010, 09:18

i to przez ten wtrysk mam problemy z tymi obrotami. bo jak go odpale to zawsze ma wysokie a po chwili spadaja i tak samo jak jade puszcze gaz to jeszcze trzyma obroty i po chwili ma normalne.
Rebel - 30 Lip 2010, 11:20

2fastfiesta napisał/a:
bo jak go odpale to zawsze ma wysokie a po chwili spadaja i tak samo jak jade puszcze gaz to jeszcze trzyma obroty i po chwili ma normalne.


Te silniki zawsze po odpaleniu chwilę trzymają wyższe obroty.

...a co do jechania i puszczenia gazu. To chyba normalne, że gdy w trakcie jazdy puszczę gaz to obroty się utrzymują bo przecież koła poprzez nierozłączone sprzęgło kręcą silnikiem. Może miałeś na myśli wrzucenie luzu w trakcie jazdy, lub wysprzęglenie? To zależy jak długo trzyma obroty, które miał na biegu nim spadną do 1k. Gdybyś określił ile trwają te 'chwile' to by było jaśniej...

2fastfiesta - 31 Lip 2010, 09:35

to sie dzieje tak samo jak na postoju wlasnie jak go odpalam i sie wlaczy ssanie to jest identycznie na jezdzie jade puszcze gaz a on dalej jedzie na jakichs obrotach i dopiero po chwili schodzi normalnie z obrotow o to mi chodzi takie cos sie dzieje.
JoeMix - 31 Lip 2010, 09:48

2fastfiesta napisał/a:
jak go odpalam i sie wlaczy ssanie
:9: No to masz w końcu gaźnik czy wtrysk?
Rebel - 31 Lip 2010, 11:24

JoeMix napisał/a:
2fastfiesta napisał/a:
jak go odpalam i sie wlaczy ssanie
:9: No to masz w końcu gaźnik czy wtrysk?


Pewnie chodziło mu o zasys benzynki tuż po odpaleniu = wysokie obroty, co nie zmienia faktu, że bardzo chaotycznie pisze.

2fastfiesta, wszystko zależy od tego ile trwa ta 'chwila' gdybyś był łaska określić ten czas w układzie SI to wyjaśni się czy tak ma być czy coś jest popsute.

2fastfiesta - 2 Sie 2010, 09:27

kurde w ukladzie SI nie potrafie tego okreslic ale jak autko stoi nie odpalane przez dluzsza chwile tak 2-3 godzinki to jak odpale dostaje wysokich obrotow tak przez niecale 2 sekundy a pozniej oboroty wracaja do normy.
bidżej - 2 Sie 2010, 10:03

2fastfiesta, wziąłbyś Ty używał znaków interpunkcyjnych innych niż tylko kropka na końcu posta :yyy:
Rebel - 2 Sie 2010, 11:24

2fastfiesta napisał/a:
kurde w ukladzie SI nie potrafie tego okreslic
2fastfiesta napisał/a:
tak przez niecale 2 sekundy


No właśnie jednostka czasu układu SI to sekunda, fizykę to ty chyba jeszcze masz :-)

2fastfiesta - 3 Sie 2010, 08:17

Mam ale generalnie to wiesz wyjeba** na szkołę chodzę do niej po to by zaliczyć i mieć spokój ;P Chodzę do zawodówki więc możesz się domyśleć skąd moja wiedza na temat takiego układu. To jak panowie co muszę zrobić ze swoim krążownikiem szos żeby jeździł w miarę normalnie??
BerciQ - 3 Sie 2010, 16:21

2fastfiesta napisał/a:
chodzę do niej po to by zaliczyć i mieć spokój ;P

w opisie masz 18 lat...to w ogóle olej szkołę. Po co ci ona jak i tak chodzisz żeby zaliczyć na 2 i mieć wolne. W Polsce obowiązek nauczania jest do 18 roku życia

2fastfiesta napisał/a:
Chodzę do zawodówki więc możesz się domyśleć skąd moja wiedza na temat takiego układu.

to, że chodzisz do zawodówki nie ma nic wspólnego z Twoim brakiem wiedzi na temat układu SI. Tego już w podstawówce uczą.

2fastfiesta napisał/a:
co muszę zrobić ze swoim krążownikiem szos żeby jeździł w miarę normalnie??

sprzedać

jackrzec - 3 Sie 2010, 20:04

BerciQ, :brawo: :brawo: :brawo:
brewa7 - 30 Sty 2012, 21:29

Odświeżę.

Panowie i Panie. Mam inny troszkę problem.

Kiedy jadę swoim "zgredzikiem" to na zimnym silniku jak rozpędzę go tak do 40km/h i mam wrzucony 4 bieg*, to dziwnie zaczyna nim telepać(lekkimi skokami do przodu), a po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500. Co to może być? Chciałem zaznaczyć, że nic takiego się nie dzieje kiedy silnik się trochę ugrzeje.

Czasem po rozpędzeniu samochodu do powiedzmy 60km/h i po zwolnieniu do 40km/h nie chce mi się już redukować i jadę te 40 na 4 biegu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group