Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Gotuje się płyn chłodniczy

jotek - 7 Sie 2010, 15:54
Temat postu: [MK6] Gotuje się płyn chłodniczy
Witam forumowiczów!

Mam taki problem i proszę o wskazówki:)

Gotuje mi się płyn chłodniczy w całym układzie, ogrzewanie działa.
Wskaźnik temp nie przekracza 90 stopni, nie zauważyłem żeby chodził wentylator.


Jak myślicie czy to wina termostatu, czy pompy, a może czujnika temperatury?
Moze tez ktoś podzieli się jakimś zdjęciem, czy schematem układu chłodniczego Fiesty?


Pozdrawiam i wypatruje odpowiedzi:)

JoeMix - 7 Sie 2010, 16:56

jotek napisał/a:
Gotuje mi się płyn chłodniczy w całym układzie, (...) Wskaźnik temp nie przekracza 90 stopni
Albo się gotuje albo ma 90 stopni i się nie gotuje,,,
jotek - 7 Sie 2010, 16:58

w tym problem ze się gotuje, a wskazuje 90 stopni.

magia jakaś.

bartikrasnik - 7 Sie 2010, 17:02

zapowietrzony układ lub termostat nie puszcza z chłodnicy
jotek - 7 Sie 2010, 18:45

Dochodzę do wniosku po obserwacjach, że to musi być coś z czujnikiem właczania wentylatora chłodnicy.

Moze ktoś coś wie na temat jego wymiany? Ile może kosztować albo robił to już i wie bardziej jak się za to zabrać? O! i w ogóle gdzie on się znajduje?

jurek - 7 Sie 2010, 20:06

jotek napisał/a:
Dochodzę do wniosku po obserwacjach, że to musi być coś z czujnikiem właczania wentylatora chłodnicy.

Moze ktoś coś wie na temat jego wymiany? Ile może kosztować albo robił to już i wie bardziej jak się za to zabrać? O! i w ogóle gdzie on się znajduje?


Cos mi się widzi, ze wówczas temp. byłaby dużo wyższa.

mathieu8909 - 7 Sie 2010, 20:53

Na sam początek sprawdź czy termostat puszcza płyn do chłodnicy, mógł się zaciąc tak, że puszcza tylko przez nagrzewnicę(mały układ). Najprostszy sposób to się przejechać i dogrzać auto. Wtedy dotknij chłodnicę czy jest gorąca.
jurek - 8 Sie 2010, 12:28

Jeżeli termostat jest zacięty, niesprawna pompa, przytkany przepływ
to wskaźnik powinien wskazać krytyczną temperature

[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 16:36 ]
[quote="jurek"]Jeżeli z przyczyn powyższych zagotował

Czy mógł uszkodzić czujnik temperatury?

mati6901 - 16 Sie 2010, 00:42

Wczesniej pisalem ze klima mi nie dziala jak sie zatrzymuje a teraz jak stoje w korku wzkaznik nagrzania silnika wzkazuje maksimum jak tylko rusze temperatuta silnika spada do polowy skali.Wystarczy ze postoje 10min znow pokazuje maksa,plyn w chlodnicy jest.
mathieu8909 - 16 Sie 2010, 16:30

Też tak miałem tylko, że w mk3. Nigdy nie dochodziłem co może być przyczyna. Ale wydaje mi się, że jak chodzi na wolnych to pompa wody ma mniejsze obroty i płyn wokół tulei cylindrowych jak i w bloku się mocno nagrzewa(w blok wkręcony jest czujnik). A gdy ruszysz to zwiększasz obroty i wtedy dochodzi do zmieszania się płynu z tym mniej nagrzanym z chłodnicy.
Zapomniałem się zapytać, wentylator się załącza?

JoeMix - 16 Sie 2010, 17:17

mathieu8909 napisał/a:
Ale wydaje mi się, że jak chodzi na wolnych to pompa wody ma mniejsze obroty i płyn wokół tulei cylindrowych jak i w bloku się mocno nagrzewa
To działa w dwie strony, wolniej pracuje pompa to wolniej krąży płyn to się bardziej w bloku nagrzewa,,,, pompa chodzi na wysokich, płyn krąży szybciej, szybciej przepływa przez chłodnice i się mniej chłodzi,,,
mathieu8909 - 16 Sie 2010, 17:23

Tyle, że jak masz wyższe obroty to zazwyczaj samochód jedzie i pęd powietrza chłodzi, na tym przecież polega zasada działania układu chłodzenia.
JoeMix - 16 Sie 2010, 17:44

Tak, na postoju wskazówka może być wyżej niż podczas jazdy, ale w żadnym przypadku nie powinna przekroczyć czerwonego pola i się zagotować,,,
mati6901 - 18 Sie 2010, 23:21

juz wiem dlaczego na postoju silnik mi sie grzal i klima nie dzialala.Zepsol sie opormik nagrzewnicy i wentylator nie chodzi.Musze go wymienic koszt ok.70pln i po problemie.Dzieki
macieksg - 7 Paź 2012, 08:49

Jako ze jestem nowy na forum, to chciałbym przywitać wszystkich :) Jestem posiadaczem Forda Fiesty z 2002r. Ostatnio pojawił się pewien problem. Po ruszeniu samochodem po paru minutach zapala mi się kontrolka temperatury silnika, wszystkie strzałki od wskaźnika temp zaczynają migać, a po paru sekundach wszystko wraca do normy. Dodam ze jest to 1.4TDCI. Wiecie co to może być? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group