Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK5] Pompa wspomagania

thor - 23 Sie 2010, 21:13
Temat postu: [MK5] Pompa wspomagania
Witam

Fiesta 1.6 16V 2000r. (Zetec-S)
Mam pytanie odnośnie pompy wspomagania - w jaki sposób zamocowane jest to koło na którym zasuwa pasek wieloklinowy na trzpieniu pompy? Czy jest tam jakaś śruba, czy jest ono jakoś na wcisk? Mam problem, ponieważ porwał mi się pasek wieloklinowy i spadło koło właśnie od tej pompy... czy da się je jakoś zamocować, czy trzeba wymieniać całą pompę? Koło oczywiście mam - nie wypadło na szczęście po drodze, ale jest ono trochę skrzywione.. generalnie bardziej przypomina jajko :P Może wymienić tylko same to kółko?

Jeśli trzeba wymieniać całą pompę, to która będzie pasować do tego modelu auta? Na alledrogo jest trochę tych pomp do Fiesty, ale żadna niby nie pasuje do tego konkretnego modelu - tzn. model nie jest wymieniony w opisach aukcji. Czy np. pompa z Fiesty 1.25 16V o zbliżonym roczniku będzie pasować do mojego wozu?

Bardzo proszę o pomoc, bo jestem unieruchomiony i muszę szybko sklecić z powrotem autko...

Ahh mam jeszcze jeden problem - jakiś tydzień przed awarią pompy miałem incydent z ABS'em. Przy delikatnym dohamowywaniu włączył mi się kilka razy przed skrzyżowaniem. Potem jak podjeżdżałem pod jakiś krawężnik, to zaczął wariować totalnie i pierdzieć jak szalony - odbijało mi również pedał gazu (włączał się bodajże ASR, w tym modelu realizowany de facto przez ABS). Teraz generalnie ABS po prostu nie działa na śliskiej nawierzchni... czy może mieć to coś wspólnego z paskiem wieloklinowym i pompą wspomagania? Jeśli nie, to czy da się jakoś sprawdzić co się stało (oprócz podpięcia pod kompa)? Czy ewentualne podpięcie pod kompa pokaże dokładną usterkę (np. brak sygnału z czujnika z jednego z kół) czy też w tej wersji jest jeszcze zbyt zacofany? :P

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Puff - 24 Sie 2010, 00:09

thor napisał/a:
Czy np. pompa z Fiesty 1.25 16V o zbliżonym roczniku będzie pasować do mojego wozu?

Daj VIN, to się sprawdzi po symbolach czy pompa występuje tylko w tym jednym modelu czy może się gdzieś pokrywają.

bidżej - 24 Sie 2010, 07:47

co do świrowania ABSu to uwalony czujnik jest dość możliwy, a na teście na kompie powinien wyjść bez problemu...
MARIUSZ.B - 24 Sie 2010, 09:00

Pompa wspomagania powinna pasować ze focusa z tego samego roku produkcji.
thor - 24 Sie 2010, 10:11

Hmm ok, poszukam. Dzięki Pufcio, poszło PW z numerkiem :)

W zasadzie najważniejsze jest pytanie, czy to koło od paska na trzpieniu pompy do wspomagania da się wymienić samo, czy jak ono poleci, to już cała pompa do wymiany?

Puff - 24 Sie 2010, 11:38

thor napisał/a:
W zasadzie najważniejsze jest pytanie, czy to koło od paska na trzpieniu pompy do wspomagania da się wymienić samo, czy jak ono poleci, to już cała pompa do wymiany?

Tak to wygląda w teorii:



Na mój gust koło pasowe da się wymienić.



Numery części / FINIS:

Pompa:
RMXS6J 3A674-CA / 1358056 - regenerowana kpl (pompa + adapter).
XS6C 3A674 CAAM / 4153203 - nowa kpl (pompa + adapter).
XS6C 3A674-CA / 4032435 - nowa / sama pompa
F6RC 3A674-BB / 3751817 - brak oznaczenia

Koło pasowe:
96MF 3A733 AE / 1031857 - nowe (choć pisze, że podlega wymianie 1 do 1)
brak / 1016378

bidżej - 24 Sie 2010, 11:40

a ta pompa w ogóle trybi? bo to chyba nie jest normalne żeby z kółka zrobiło się jajo i urwało się od pompy tak samo z siebie... do tego rozerwany pasek :fox:
thor - 24 Sie 2010, 15:20

Dzięki Pufcio :)

Gdzie najlepiej szukać tej pompy? Nawet na googlach po tych oznaczeniach niezbyt wiele można znaleźć...

Hmm pompa trybi - myślę, że poczułbym na kierownicy, jeśli było by inaczej.. ;) Generalnie sprawa ma się tak, że już od jakiegoś dłuższego czasu koło tej pompy wydaje śmieszne odgłosy - po prostu piszczy podczas pracy. Nie jest to pisk paska, tylko właśnie tego koła. Miało ono też tendencje do zrzucania paska klinowego - nie spadał on całkiem, ale był nieco zsunięty. Mechanik sprawdzał to koło na pompie jakiś miesiąc temu i powiedział, że prędzej czy później to koło się urwie, bo miało spory luz - chybotało się nieco na boki jak podziałał na nie łyżką. No i teraz stało się... powiedział, że do wymiany będzie cała pompa, ale nie jestem tego taki pewien - mechanik z niego taki sobie, lubi partaczyć robotę, więc do końca mu nie ufam... spróbowałbym wpierw dowiedzieć się/zrobić coś z samym kołem, a dopiero w ostateczności zmieniłbym całą pompę... chyba, że znajdę gdzieś tanią sztukę, bo większość nowych to koszt rzędu 300-700zł, a na taki wydatek mnie teraz nie stać ;/

JoeMix - 24 Sie 2010, 15:27

Z rysunku widać ze koło jest na śruby - jak miało luz to wystarczyło dokręcić je jak trzeba, a nie czekać aż odpadnie,,, jak luz jest dalej - to pompa do wymiany,,, jeśli ktoś sugeruje że nie trybi to trzeba pompę sprawdzić (u innego mechanika!) a Ty mówisz że nie czujesz tego na kierownicy,,, i OK, ale może pompa pompuje jak trzeba ale jest zatarta w cholerę i się ciężko obraca,,,
thor - 24 Sie 2010, 15:34

Rysunek rysunkiem, tyle, że ani na kole pasowym, ani na pompie u mnie wcale nie widzę żadnego miejsca, gdzie można te śruby wkręcić... jutro ją wymontuje i zobaczymy dokładnie co tam się dzieje...

Gdzie najlepiej szukać tej pompy? Patrzyłem na googlach żeby orientacyjnie znać cenę i wcale nie za wiele znalazłem.. wydaje się, że jest ona dosyć rzadko spotykana.. ;/

MARIUSZ.B - 24 Sie 2010, 15:46

http://allegro.pl/listing..._view=1&order=p
Kupił bym za 100 używaną i nie bawił się z kołem.

thor - 24 Sie 2010, 16:47

Te to ja widziałem.. tyle, że po oznaczeniach żadna z nich nie pasuje do mojej Fiesty.
MARIUSZ.B - 24 Sie 2010, 17:22

Silnik mam z focusa 2002r. a pompę wspomagania z fiesty 2000r. Wszystko pasowało bez problemu.
thor - 24 Sie 2010, 22:50

Hmm skoro tak, to po wymontowaniu porównam zdjęcia - myślę, że ewentualne różnice będzie się dało wychwycić. Zobaczymy jeszcze co wymyśli mechanik - może uda się naprawić bez wymiany pompy :)

[ Dodano: Sro Sie 25, 2010 22:27 ]
Ok, więc sytuacja przedstawia się tak... mój znajomy mechanik rzucił okiem na pompę. Co się okazało, to koło pasowe jest w niej nabijane, a nie, tak jak niektórzy sugerowali, przykręcane na śrubę. Generalnie i koło i pompa są mocno wybite i nadają się do wymiany...

Wygląda na to, że muszę znaleźć nową pompę, a w zasadzie wolałbym używaną z uwagi na duże nagromadzenie się wydatków w ostatnim czasie. Nie orientuje się ktoś gdzie można tanio dostać takową?

Jeśli nic nie znajdę, to chyba rozejrzę się za taką od Focus'a.. jeśli twierdzisz Mariusz.B, że u Ciebie pompa z Fiesty pasuje do silnika z Focusa, to chyba cudów nie ma i na odwrót również będzie pasowało. Mam nadzieję, bo jak ściągnę ją do siebie i się okaże, że jednak coś jest nie tak, to się chyba pochlastam :P

MARIUSZ.B - 31 Sie 2010, 20:03

I jak tam, dopasowałeś coś ?
thor - 6 Wrz 2010, 12:27

Znalazłem akurat blisko mnie pompę od Mondeo - miała trochę większe koło pasowe, przez co trzeba było zamontować nieco dłuższy pasek niż oryginalnie, ale poza tym wszystko pasuje i działa prawidłowo :) Powiedziałbym nawet, że kręci się nieco lżej niż wcześniej :D

Nie rozwiązałem jeszcze problemu z ABS'em - mechanik mi przeczyścił wszystkie czujniki i posprawdzał kable, jednak problem nie zniknął. Choć przy ruszaniu na piasku włączył się ASR, co mnie zaskoczyło... bez kompa chyba się jednak nie obędzie. Jak będę miał chwilkę, to podjadę gdzieś się podpiąć i będzie wszystko jasne.

kuba87 - 16 Paź 2012, 19:16

pompa stanęła. koło jest na bardo duży wcisk montowane. niemożliwy do osiągnięcia w warunkach domowych. w dodatku aby z powrotem wcisnąć koło musiasz rozebrać pompę w mak. kup inną pompę założ naciągnij pasek i włala
bidżej - 16 Paź 2012, 19:21

a nie zakłada się go na gorąco np.?
kuba87 - 16 Paź 2012, 19:59

bidżej, a cholera wie.kiedyś próbowałem zdjąć. w koncu potłukłem obudowę a kółko było nadal całe i nie zamierzalo zejśc z wałka

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group