|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3. 
						
												 Puff - 1 Wrz 2010,  01:01 Temat postu: [MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3. Wiem czym się różnią, więc nie chodzi o tak banalną kwestię. Diabeł, jak zwykle, tkwi w szczegółach. Wyczytałem gdzieś, że do aut gdzie jest przewidziane stosowanie "trójek" i "czwórek" nie można zalewać nic powyżej 4, bo grozi to zniszczeniem uszczelek, węży i generalnie innymi nieprzyjemnościami.
 
 
Temat stworzyłem po to, żeby się dowiedzieć czy ktoś takie operacje przeprowadzał - a jeśli, to oczywiście z jakim skutkiem. No i czy faktycznie należy się obawiać, że pewnego pięknego dnia hamulce mogą powiedzieć "sayonara"   
												 Miły - 1 Wrz 2010,  05:54
  ogólnie różną się temperaturą wrzenia... do spokojnej jazdy wystarczy 3. ja używam 4 dla bezpieczeństwa, a 5 to chyba w sporcie używają...
 
 
podejrzewam, że może być tak jak mówisz, że z racji że np. 5 ma wysoką temp wrzenia, może mieć przez to jakiś związek w sobie, że zwykłe uszczelki źre... ale pewien nie jestem...
												 JoeMix - 1 Wrz 2010,  06:06
  Tak, różną się składem i parametrami w tym agresywnością,,, przy czym gumy raczej są odporne, bo kupując uszczelki na tłoczek nikt się nie pyta co jest w środku, tylko jaki tłoczek, tu raczej chodzi o inne bardziej metalowe elementy układu,,,
												 Puff - 1 Wrz 2010,  11:48
  Miły, JoeMix - tyle że - wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu?
 
Tego jakoś objąć nie potrafię...   
												 bidżej - 1 Wrz 2010,  12:43
  ja gdzieś słyszałem, że skoro dot5 ma wyższą temperaturę wrzenia, to z jednej strony jest bardziej odporny na pałowanie, ale z drugiej wymaga odpowiednich przewodów, które tą wyższą temperaturę wytrzymają. jakiś sens w tym jest   
												 pP - 1 Wrz 2010,  12:53
  dot 5 ma wyższą temperaturę wrzenia i przez to hamulce są dłużej skuteczniejsze podczas nazwijmy to jazdy sportowej..ale z mojego doświadczenia wiem, że właśnie do dot 5 należy stosować przewody w oplocie - ja mam zwykłe i owszem płyn długo się nie gotuje, jednak jak już zaczyna wrzeć to gumowe przewody zwyczajnie puchną i układ traci swoją skuteczność - pedał twardnieje
												 Puff - 1 Wrz 2010,  14:11
  Czyli nie uszczelki (i chwała, bo sobie tego nie wyobrażam), a puchnące przewody    Teraz to się trzyma kupy. Dzięki za wypowiedzi   
												 JoeMix - 1 Wrz 2010,  17:40
 
  	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu? | 	  Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać     Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,,
												 drjanusz - 1 Wrz 2010,  22:29
 
  	  | Cytat: | 	 		  Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać    Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,, | 	   Jeszcze skuteczniejszy jest DA 1   
												 
					 | 
				 
			 
		 |