Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Regulacja wtrysku

limus - 10 Wrz 2010, 09:04
Temat postu: [MK3] Regulacja wtrysku
Czy jest możliwość regulacji monowtrysku w mk3 1,1 ?
U mnie nie trzyma ciśnienia ; po uruchomieniu silnika wzrasta do ok . 0,8 , a potem dość szybko spada do zerowych wartości i tak już pozostaje.

Pozdrawiam.

JoeMix - 10 Wrz 2010, 09:29

Nie ma, wtrysk jest zamknięty lub otwarty, nie ma stanów pośrednich,,, jak masz taką sytuację to sprawdz może regulator ciśnienia, bo zapewne takowy jest,,,
limus - 10 Wrz 2010, 22:47

Dzięki za info , ale nie wiem gdzie tego ustrojstwa szukać .
Myślę , że może też być w tym urządzeniu wtryskowym jakiś zaworek .
Słyszałem jak coś popuszczało ciśnienie jak pracowała sama pompa - silnik nie był włączony .
Może to właśnie regulator o którym mówisz .
Może ktoś to urządzenie wtryskowe rozbierał i powie co gdzie jest i co można próbować
naprawić .
Przekrój/ rysunek z opisem może ktoś ma ?

Pozdrawiam.

JoeMix - 11 Wrz 2010, 08:35

Regulator jest pod zaworkiem do kontroli ciśnienia, z boku jest takie coś bodajże na 4 śrubki, w środku są jakieś sprężynki i membrany,,, ładnie to widać na zdjęciu w tej aukcji: http://allegro.pl/ford-fi...1203070356.html ale niech mnie ktoś potwierdzi,,,
diodalodz - 12 Wrz 2010, 01:51

dokładnie tam jest regulator .
limus - 12 Wrz 2010, 21:50

Czy można jakoś ten regulator ustawiać aby uzyskać właściwe ciśnienie ?

Pozdrawiam.

JoeMix - 25 Wrz 2010, 22:49

up~!
cypis290 - 26 Wrz 2010, 08:30

Limus pisał mi na pw, że wtrysk ładnie się reguluje w momencie gdy membrana znajdująca się pod tą obudową jest w dobrym stanie. Wtryskiwacz nie trzymał mu ciśnienia. Po przez regulację podkręcił go tak, że uzyskał ciśnienie 1,2 Bar co poprawiło zdecydowanie rozruch na zimnym silniku.
limus - 19 Paź 2010, 23:05

Rozruch poprawiło , ale chyba nie na tyle żeby akumulator w mrozy dał radę .
Nadal zbyt ciężko odpala .
Zmniejszyłem teraz nieco ciśnienie na wtrysku i nie ma specjalnej różnicy podczas jazdy .
Generalnie do ustawiania tego ciśnienia potrzeba pewnego manometru .
Sprawdzałem dwie sztuki i za bardzo różniły się wskazaniami aby można o tych manometrach powiedzieć iż są dokładne .
Sama regulacja jest banalnie prosta .

Pozdrawiam.

acti357 - 26 Paź 2010, 11:22

Mógłby ktoś zgrabnie opisać jak to się reguluje i jakim manometrem najlepiej się posługiwać?
limus - 26 Paź 2010, 13:05

Zgrabnie , to pewnie nie potrafię :) )

Do wentyla podpinasz manometr z dobrą klasą dokładności i wg . wskazań owego manometru sprawdzasz i w razie potrzeby regulujesz ciśnienie
Połączenie z manometrem musi być absolutne pewne i szczelne , bo inaczej poleje się benzyna , a to wiadomo czym grozi .
Pod wentylem do sprawdzania ciśnienia jest regulator ciśnienia
Z boku jest otwór ( może być zaślepiony ) , tam wkładasz imbus 3mm . i kręcisz jeżeli jest potrzeba regulacji .



Pozdrawiam.

cypis290 - 20 Lis 2010, 07:48

Jeżeli wtrysk jest tylko otwarty albo tylko zamknięty (tak podobno działa), a czasami otwarcia wtrysku steruje komputer, to w momencie gdy ciśnienie jest zbyt duże w tym samym czasie dostaniemy zbyt dużą dawkę paliwa, niż w momencie gdy ten wtrysk będzie miał ciśnienie optymalne (książkowo 1 bar). Czy poprawnie rozumuję?
bidżej - 20 Lis 2010, 07:57

nie da się ukryć :yes:

na szczęście istnieje coś takiego jak sonda lambda w sprzężeniu zwrotnym układu sterowania silnikiem, a to pozwala przynajmniej częściowo zmniejszyć dawki nawet przy nieco za wysokim ciśnieniu czy innych przyczynach wzbogacenia mieszanki.

cypis290 - 20 Lis 2010, 18:24

bidżej, częściowo, czyli u mnie średnie spalanie jest nadal trochę zbyt wysokie poza miastem 8l, co właśnie może być spowodowane zbyt dużym ciśnieniem na wtrysku. Potrzebuje ekstra dokładnego narzędzia do pomiaru :twisted:
limus - 20 Lis 2010, 23:05

bidżej napisał/a:


na szczęście istnieje coś takiego jak sonda lambda w sprzężeniu zwrotnym układu sterowania silnikiem, a to pozwala przynajmniej częściowo zmniejszyć dawki nawet przy nieco za wysokim ciśnieniu czy innych przyczynach wzbogacenia mieszanki.


Mimo tego żre dalej jak spalarnia paliwa .
Nie wierzyłem obiegowym opiniom dopóki nie kupiłem , ale walczę dalej - fajnie się prowadzi i ma to coś z lat 70 's .

Pozdrawiam.

ciulalla - 15 Wrz 2011, 18:38

witam czy mógł bym poprosić jeszcze o zdjęcie tego regulatora i gdzie on jest bo starej fotki już nie ma.
Rebel - 15 Wrz 2011, 20:20

Proszę bardzo


ciulalla - 15 Wrz 2011, 22:40

dzięki, domyślam że ciśnienie sprawdza się pod tym czarnym kapturkiem a gdzie śrubka od regulacji?
Rebel - 15 Wrz 2011, 23:58

limus napisał/a:

Pod wentylem do sprawdzania ciśnienia jest regulator ciśnienia
Z boku jest otwór ( może być zaślepiony ) , tam wkładasz imbus 3mm . i kręcisz jeżeli jest potrzeba regulacji .


Przypuszczam, że to może być ten 'zaślepiony' otwór, u mnie jest to jakieś tworzywo sztuczne.


JoeMix - 16 Wrz 2011, 09:01

JoeMix napisał/a:
dzięki, domyślam że ciśnienie sprawdza się pod tym czarnym kapturkiem a gdzie śrubka od regulacji?
Czytasz Ty trochę, czy tylko pytania zadajesz?
Cytat:
Pod wentylem do sprawdzania ciśnienia jest regulator ciśnienia
Z boku jest otwór ( może być zaślepiony ) , tam wkładasz imbus 3mm . i kręcisz jeżeli jest potrzeba regulacji .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group