|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK5] Jaka skrzynia biegów w dieslu?
Puff - 17 Wrz 2010, 22:10 Temat postu: [MK5] Jaka skrzynia biegów w dieslu? No właśnie - IB czy MTX? I czy ktoś może ma gdzieś informację odnośnie przełożeń (i ew. tego czy pasują plug & play między Focusem a Fiestą)?
Marek - 17 Wrz 2010, 22:16
IB5, nie wiem jak z pasowalnościa Focus -> Fiesta
Rkalitka - 17 Wrz 2010, 22:52
Co to za głupie pytanie??
Ib5 od diesla do dielsa - przełożenia masz gdzieś na forum można znaleźć(przełożenia podobne do benzynowca, główna różnica jest na przełożeniu głównym)
Ale jak chcesz to skrzynię MTX też zapniesz
Aaaa...a jak chcesz mtx-a z diesla(mondeo 1.8TD intercooler) to spokojnie mogę Ci sprzedać - będzie pasowała do silnika
Puff - 17 Wrz 2010, 23:14
Dogrzebałem się do przełożeń na jakimś angielskim forum, jeśli nikt się nie pomylił, to są takie:
IB5
1) 3,154:1
2) 1,926:1
3) 1,281:1
4) 0,951:1
5) 0,756:1
Główne: 3,610:1
MTX-75
1) 3,667:1
2) 2,136:1
3) 1,448:1
4) 1,028:1
5) 0,767:1
Główne: 3.820:1
Tyle, że z tego co widzę po paru już obrazkach, obudowy te MTX-y 75 mają dość niepodobne do IB5. No i przełożenia... niby podobne, "ale"
Jeśli też dobrze rozumiem, to nawet jakby jedno do drugiego pasowało, to na MTX-ie miałbym dłuższe biegi - więc straciłbym na przyspieszeniu.
Rkalitka - 17 Wrz 2010, 23:22
Jeśli te przełożenia są od diesla - MTX od turbodiesla to z mojego dzisiaj na wpół nawalonego rozimowania krótszy jest mtx??
Obudowy sa inne i mocowania - to jasne - ale połączyc mtx-a do silnika nie ma problemu
Puff - 18 Wrz 2010, 02:08
Rkalitka - mój błąd dlatego napisałem "jeśli dobrze rozumiem" - cóż, pomyliłem się Teraz się za to zrehabilituję. Stworzyłem sobie arkusz do liczenia Vmax na poszczególnych biegach na podstawie rozmiar opon i przełożeń.
Oto co mi wyszło:
(dla 175/65/R14, korekta obwodu dynamicznego 2%, 4400rpm)
Fakt, jest krócej (czyli zbierałby się jeszcze ładniej), ale o ile na biegach 3-4 bym się z tego cieszył, to na 2 i 5 bym się krzywił, o "jedynce" nie wspominając. Już teraz na pierwszym biegu przy mocnym dodaniu gazu uciekają mi koła, dwójka na tej skrzyni byłaby za krótka (już teraz jest na granicy akceptowalności - mogłaby wręcz być nieco dłuższa), a piątka jest zupełnie za krótka - przy obecnym "kopycie" mógłbym spokojnie zejść z obrotami przy autostradowych 130kph z ~3200rpm na 2700rpm bez martwienia się czy przełożenie nie będzie zbyt wysokie. Tyle, że żeby taki rezultat osiągnąć, to musiałbym wsadzić przełożenie 0,62 na 5. biegu.
Uff, to tyle jeśli chodzi o dywagacje. Generalnie widzę, że z włożenia MTX-a byłoby więcej szkody niż pożytku, więc wychodzi na to, że wymienię IB5 na IB5
|
|