Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Jak wygląda napięcie obrotomierza 1,8D (18pin)?

D_Mrozu - 21 Wrz 2010, 22:03
Temat postu: [MK4] Jak wygląda napięcie obrotomierza 1,8D (18pin)?
Witam serdecznie.
Pytanie do znawców tematu:
Jak wygląda przebieg napięcia z 18 pinu sterownika (obrotomierz)?
Podobno sygnał ten jest niezbędny do działania elektrozaworu ogrzewania (czyżby inżynierowie z Forda i Mazdy wpadli na pomysł sterowania elektrozaworem w zależności do wydajności pompy układu chłodzenia?).
Według opisu testu sterownika elektrozaworu ogrzewania na 1 pin whodzi sygnał obrotomierza. Powinno tam być (?) 7V - u mnie napięcie jest o 0,5V niższe od napięcia akumulatora o częstotliwości ok. 250Hz (wolne obroty) i nie zmienia się wraz ze zmianą obotów silnika.
Takie samo napięcie na 2 pinie od lewej w górnym rzędzie zielonego wtyku na podszybiu. Rezystancja tych 3 punktów bliska 0 Ohm - czyli to te same przewody. Nie sprawdzałem pod licznikiem pinu 20 i 21 - ale tam jest chyba też OK (jest napięcie na 1 pinie złącza sterownika elektrozaworu i przejście na 18 pin sterownika silnika i 2 pin zielonego wtyku na podszybiu).
Fiesta kupiona była bez sterownika elektrozaworu ogrzewania i po założeniu używanego nie działa. Na bramie tranzystora napięcie 4,5V (na oryginlanym i wymienionym na IRFL4105), brak "fali" o zmiennym współczynniku wypełnienia niezależnie od ustawienia potencjometru regulacji temperatury. Żródło i dren 0V, elektrozawór zamknięty.
Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group