|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - [MK3] Brak iskry po swapie na 1.6 16V 
						
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  13:10 Temat postu: [MK3] Brak iskry po swapie na 1.6 16V Witam robię swap na 1.6 16V i nie mam na świecach iskry pomocy
												 JoeMix - 22 Wrz 2010,  13:29
  Akumulator podłącz,,,
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  13:36
  wszystko jest podlaczone  kreci rozrusznik podaje paliwo ale nie mam iskry na kablach
												 JoeMix - 22 Wrz 2010,  13:38
  Kostkę od cewki WN podłączyłeś? Jest na niej napięcie?
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  13:38
  na niej jest sprawdzałem miernikiem
												 kuba87 - 22 Wrz 2010,  13:39
  napewno sie cos popsuło....
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  13:39
  no nie mam pojęcia
												 Widawa - 22 Wrz 2010,  13:42
  A cewke sprawdzales ? czy w ogole dochodzi prad wiesz ?
												 JoeMix - 22 Wrz 2010,  13:42
  Więc jak jest napięcie to znaczy że sterownik nie odcina mas dlatego nie ma iskry,,, pierwsze co mi się nasuwa poza awarią sterownika to czujnik położenia wału,,,
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  13:44
  cewke mialem od swojego starego silnika z 1.1 i tez nie ma iskry na nim to mowisz ze polozenie walu moze byc czujnik czy zle podlaczony ?
												 kuba87 - 22 Wrz 2010,  13:45
  albo cewka pizgnieta jest....
 
nie wiem jak w zeteckach zobacz czy jest czujnik wału podpiety....
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  13:46
  podpięty jest ale może odwrotnie z wtryskiem musiał bym zobaczyć
												 JoeMix - 22 Wrz 2010,  13:46
  ? Teraz nie rozumie, ta sama cewka na innym silniku i tez nie daje iskry - może uwalona? Czujnik położenia wału to podstawowy czujnik wyznaczana zapłonu (momentu iskry) - to jest ten jedyny niezbędny bez którego auto nie pojedzie,,,
												 kuba87 - 22 Wrz 2010,  13:50
  proponuję abys wszystkie kosteczki  i połaczenia instalacji jeszcze raz posprawdzał....
 
moze cos sie gdzie pstrykło i nie kontaktuje....
 
jak mowisz ze paliwo podaje...
 
a wspominałes cos o immo
 
rozwiazałes kwestie immobilizera?
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  13:52
  dostałem wiązkę i kompa bez imo bo jak by było to pompa paliwa by nie podawała paliwa
												 kuba87 - 22 Wrz 2010,  13:55
  wiec moze byc cos uwalone.....w kompie albo w wiązce...
 
w kostce od cewki ktore piny podają na stałe plus?
 
daj mase tzn wyprowadz masę z kostki wykrec swiece i szybko kabelkiem smyraj o cos metalowego i obserwuj czy sie iskra pojawia...
 
sprobuj tez pociagnąc nowy kabelek masowy z cewki do kompa
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  14:03
  a jest teraz takie cos jak zmienialem kostke na 12 pin podlanczalem kolorami wszystko i zostalo mi tak brozowo bialy i zelony moze to cos od tego zalezy
												 kuba87 - 22 Wrz 2010,  14:05
  byc moze...
 
włacz zapłon i sprobuj kazdym z ic po koleji smyrac po masie i obserwuj czy sie iskra pojawia
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  14:22
  teraz tak powiedzce mi na ktorej czesci wiazki jest wtyczka od polozenia walu bo juz sie sam pogobilem na tej od wtryskow czy na tej od kompa co wychchodzi
												 JoeMix - 22 Wrz 2010,  14:26
 
  	  | kuba87 napisał/a: | 	 		  | włacz zapłon i sprobuj kazdym z ic po koleji smyrac po masie i obserwuj czy sie iskra pojawia | 	  A jak se kompa spalisz to usiądź i płacz,,,
												 kuba87 - 22 Wrz 2010,  14:28
  Joe uwalonego juz nie uwali   
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  14:30
  myslicie ze komp moze byc walnienty ??
												 kuba87 - 22 Wrz 2010,  14:33
  jak mowiłem posprawdzaj kosteczki i połaczenia....
 
sproboj podmienic czujnik wału na inny
 
moze od 1.1 bedzie pasowal....
 
jak masz innego kompa to tez podmien i zobacz....
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  14:47
  a wiec tak wszystkie wtyczki sa poldaczone komp zmienilem i nic ale jest jeszcze problem jak przekrecam kluczyk w stacyjce nie pali mi sie kontrolka od cisnienia oleju a jest na tym samym kablu co cewka
												 JoeMix - 22 Wrz 2010,  14:53
 
  	  | Dragon21 napisał/a: | 	 		  | nie pali mi sie kontrolka od cisnienia oleju a jest na tym samym kablu co cewka | 	      Hę? Kontrolka oleju na tym samym kablu co cewka? Czujnik ciśnienia oleju robi zwarcie do masy i się żaróweczka świeci, natomiast cewka ma 12V za stacyjką i 2 masy sterowane przez komputer (jeśli tam DIS jest)
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  14:55
  no tak bo masz tak cewke czujnik cisnienie oleju czujnik termostatu i czujnik przy skrzyni na jednej wiazce malej 
 
 
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 17:04 ]
 
na czujniku od polozenia walu jest taka krecha pociagnieta tak jak by byl pekniety 
 
 
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 17:36 ]
 
tak mam pekniete na rysunku zaznaczone mam jak idzie krecha  
												 kuba87 - 22 Wrz 2010,  17:36
  moze byc to własnie....
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  17:38
  ale z tego co mi mowili to ze moze odpalic ale nie bedzie rzucac ale wydaje mi sie ze tez moze byc to ze dostal spiecie i sie przepalil bo te kable jak bralem silnik byly popalone 
 
 
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 18:38 ]
 
jeszcze sprawdze pozniej kable masowe
												 luki - 22 Wrz 2010,  17:51
  podepnij miernik i sprawdź czy zmienia się rezystancja jak kręcisz silnikiem na CPW.
												 Pele - 22 Wrz 2010,  17:56
  Silnik przed swapem palił czy brałeś w ciemno ??
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  18:01
  silnik byl na chodzie jak go bralem tu jest teraz kwestia sprawdzenia czujnika i ewentualnie szukanie w kablach 
 
 
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 21:35 ]
 
sprawdzałem oporność czujnika i ma 389
												 Laskosz - 22 Wrz 2010,  20:46
  nienawidze takiego strzelania    nikt tego nie widzial a kombinujecie    wg mnie zle jest wiazka spieta
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  20:49
  ja obstawiam ze edis w ecu nie ma masy i dla tego jest brak sikry
												 JoeMix - 22 Wrz 2010,  20:50
 
  	  | Dragon21 napisał/a: | 	 		  | z tego co mi mowili to ze moze odpalic ale nie bedzie rzucac  | 	  Z uwalonym czujnikiem położenia wału nawet nie pierdnie,,, 	  | luki86 napisał/a: | 	 		  | podepnij miernik i sprawdź czy zmienia się rezystancja jak kręcisz silnikiem na CPW | 	  A co to CPW to jakiś potencjometr że ma mu się rezystancja zmieniać? Taki czujnik oscyloskopem sprawdzisz,,, 
 
 
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 21:52 ]
 
 	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  nienawidze takiego strzelania    nikt tego nie widzial a kombinujecie    wg mnie zle jest wiazka spieta | 	  A czego oczekujesz po temacie w którym nie ma za wiele konkretów,,,
												 luki - 22 Wrz 2010,  20:54
  CPW Czujnik Położenia Wału    
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  20:56
  a jakie chcesz konkrety
												 luki - 22 Wrz 2010,  20:59
  z czego wiązka jaki komp na początek
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  21:13
  komp jest od futury i wiazka tak samo
												 luki - 22 Wrz 2010,  21:15
  czyli w wbudowanym edisem
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  21:16
  tak i sadze ze ecu ma mase a edis nie i mysle ze trzeba sprawdzis przewody masowe
												 luki - 22 Wrz 2010,  21:19
  kiedyś jak pytałeś o piny to wrzuciłem schemat takowego komputera, sprawdź czy wsio z opisem gra
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  21:24
  połoczone zostalo kolorami wszystko i zostal mi zielony i brazowo bialy
												 luki - 22 Wrz 2010,  21:27
  miedzy wazkami auta a silnika   
 
Jeżeli tak to obrotek i temp na desce
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  21:30
  tak  dokladnie tak jak mowisz
												 luki - 22 Wrz 2010,  21:43
  ale oblookaj coś takiego http://fiestaguides.co.uk...conversion.html w 3/4 strony sa opisane różnice między wiązkami 8 i 12 pinowymi,
												 Dragon21 - 22 Wrz 2010,  21:50
  o ta strona sie przyda mi
												 Marek - 22 Wrz 2010,  22:33
  Zdjęcie które wrzuciłeś to czujnik położenia wałka rozrządu, a czujnik położenia wału jest nad rozrusznikiem. Więc sprawdź czy podpiąłeś bo jak podstawowe rzeczy mylisz to ja współczuje temu autu.
												 Dragon21 - 23 Wrz 2010,  08:26
  zdjęcie jest przykładowe żeby pokazać jak mam puknięty czujnik 
 
 
[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 13:32 ]
 
czujnik zmieniony jest i nadal nic a może być to ze imo zaskoczyło w kompie ?
												 Daras84 - 23 Wrz 2010,  13:15
  ale fiesty mk3,5 nie maja immo w kompie.... ile razy mozna mowic
												 Dragon21 - 23 Wrz 2010,  16:26
  bylem u elektryka i jeżeli nie ma iskry na kablach to jest blokada przez imo nie mam pojęcia sprawdziłem kable wymieniłem czujnik położenia walu miałem 5 kompów juz od escorta mondeo i nic normalnie ręce opadają
												 luki - 23 Wrz 2010,  16:52
  a sprawdzałeś co sie dzieje w kostce od cewki podczas kręcenia silnikem, bo sa 3 kable czarny masa, zielono czerwony napięcie i zielono zółty sterujący, podepnij kontrolkę do zielono żółtego i obserwuj czy mruga
												 Dragon21 - 23 Wrz 2010,  17:02
  ok a jak nie bedzie mrugac ?? a powiedz mi to wszystko jest na jednym kablu od cisnienia oleju i kontrolka mi sie nie pali to moze byc cos z masa ???? 
 
 
[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 18:04 ]
 
Daras84,  w kompie nie miały ale elektryk mi mówił ze do odblokowania zapłonu mogą potrzebować zewnętrznego sterownika z imo tak mi tłumaczył
												 luki - 23 Wrz 2010,  17:11
  znaczy jak na jednym przewodzie?? do cewki idą 3 przewody a osobno do kontrolki cisnienia oleju    mogą isć co najwyżej w jednej wiązce, chociaż nie powinny bo przecie czujnik ciśnienia jest pod kolektorem a cewka z boku silnika.
 
Do czujnika ciśnienia idzie zielono brązowy a dalej do kompa leci. 
 
Jak go zmasujesz powinna kontrolka świecić
												 jackrzec - 23 Wrz 2010,  17:12
 
  	  | Dragon21 napisał/a: | 	 		  | dostałem wiązkę i kompa bez imo bo jak by było to pompa paliwa by nie podawała paliwa | 	  A co ma immo do pompy paliwa? Immo we fieście odcina zapłon a nie pompę... Rozrusznik kręći, paliwo się leje a nie odpalisz ni ch..ja!
												 Dragon21 - 23 Wrz 2010,  17:15
  luki86,  o to mi chodzi jak opisałeś
 
 
jackrzec,   no tak paliwo podaje rozrusznik kreci ale nie ma iskry na kablach a mam kompa bez imo i wiązka tez bo wszystko mam od darasa
												 luki - 23 Wrz 2010,  17:16
  jackrzec, ale teraz iskry nie ma, reszta niby jest
												 Dragon21 - 23 Wrz 2010,  19:40
  reszta od poczatku byla a iskry jak nie bylo tak nie ma i mi widzi sie na imo ale wiazka i komp bez imo jest no chyba ze jeszcze jakies czujniki przekazniki maja byc ktorych nie mam
												 Marek - 23 Wrz 2010,  20:56
  Nie ma takiego czegoś jak zablokowany przez immo, nie we fieście mk3.5   
												 Dragon21 - 23 Wrz 2010,  21:11
  ja mam mk3 to jest 90r a reszta silnik wizaka jest z 94r
												 JoeMix - 23 Wrz 2010,  21:39
 
  	  | luki86 napisał/a: | 	 		  | bo sa 3 kable czarny masa, zielono czerwony napięcie i zielono zółty sterujący, podepnij kontrolkę do zielono żółtego i obserwuj czy mruga | 	      Jeśli tam jest DIS to na środkowym jest stale +12V a na zewnętrznych jest masa, raz na jednym raz na drugim, i w chwili kiedy masa znika jest przeskok iskry na 2 przewodach WN (świecach)  w tym czasie powinna być masa na drugim przewodzie i drugie pół cewki powinno się "ładować",,, Jakie stałe zasilanie cewki, jake sterowanie? 	  | Dragon21 napisał/a: | 	 		  | powiedz mi to wszystko jest na jednym kablu od cisnienia oleju i kontrolka mi sie nie pali to moze byc cos z masa  | 	  Już pisałem ze śmierdzi mi kontrolka oleju na jednym kablu od cewki,,,
												 Dragon21 - 23 Wrz 2010,  21:50
  JoeMix,  no to sie zgadza ze po przekrecenu kluczyka jest stele 12V ale powiem ci tak instalacja silnika jest od wersji bez imo a czesci kabli takie jak czesc z wtrtskami jest od imo i wlasnie te od cewki sa od imo i moze byc inna kolejnosc w kostce moze to banalne ale trzeba sie wszystkiego lapac 
 
 
[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 17:16 ]
 
mam pytanko wzielem do teki stary komp od 1.1 i byl na nim eec-IV co nie i on mial edisa zewnetrznego moze tu tez musi byc zewnetrzny podlaczony ?? 
 
 
[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 18:57 ]
 
a wiec to co udalo mi sie znalesc to tak za wtyczka od polozenia walu byly kable przelamane potem ten sam kabel pod oslona plastikowa taka rura byl nacienty no i zrobilem kabel od cisnienia oleju ale nadal nie ma iskry i mam pytanie od wiazki silnika do kostki glownej zasilajacej ida 2 czarne kable jeden prowadzi do kompa a 2 do wtyczki do cewki co z nimi zmostkowac je ?
												 dżolero - 14 Lis 2011,  12:04
  mam taki sam [problem ale szczepiam escorta 1.6 cvh do mk3 1.3i   
 
co to wiązki. polączlem wszystko kolorami. został mi 1 brązowy we wtyczce kabinowej. co z nim? z kad wiedziec który z tych 2 brązowych w kabinowej dac do brązowego w silnikowej?
 
 
dodam ze nie mam iskry. po zapłonie prąd dochodzi na cewke. wtryski daja paliwo a iskry nie ma na zadnym cylindrze,
 
 
co posprawdzac?? wieczorem bd w garażu u teściów to bym sprawdził.
 
 
wiem ze mam sprawdzic czy na bocznych kablach cewki widzi obroty podczas krecenia jesli widzi to cpw sprawny??, podac na srodkowy kabel cewki 12v i delikanie ocierac o blok by sprawdzic czy iskra jest co potwierdzi czy sprawna cewka czy nie. co jeszcze??
												 Marek - 14 Lis 2011,  19:07
  Jakbyś zrobił to co Ci wczoraj pisałem na GG to już byś wiedział czemu iskry nie ma ale nie, lepiej zadać te same pytania na forum    
												 
					 | 
				 
			 
		 |