|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Baran z RS2000 do Zeteca
PawelKRA - 23 Wrz 2010, 10:47 Temat postu: Baran z RS2000 do Zeteca Wiem ze jest wyzej w FAQ ten temat, ale dla mnie zbyt malo szczegolowy. Mam do kupienia taki kolektor i zastawiam sie czy jest sens
Mianowicie.
1)Czy rozstaw rur w RS2000 jest taki sam jak w Zetecu?
2)Czy mozna kupic flansze pod Zeteca czy trzeba samemu cos tworzyc?
3)Czy zejscie kolektora jest takie same jak w Zetecu czy pod silnikiem tez trzeba cos przerabiac
4)Lambdy pewnie nie posiada RS2000?
5)Czy realnie poprawia on osiagi?
EDIT: Ad.4
Kolektor jak ponizej ma 2 sondy. Teraz pytanie. Osobno sondy na 2 rury. Jak teraz to przystosowac do Fiesty ktora ma jedna sonde. Zaslepic jedno gniazdo i ciagnac z drugiego?
Nie wydaje mi sie zeby to bylo dobre rozwiazanie bo spaliny beda oddawane w polowie.
Zrobic mocowanie juz po zejsciu na jeda rure?
http://allegro.pl/kolekto...1192234451.html
LOY - 23 Wrz 2010, 11:57
1 tak ..lub prawie tak
2-nie ..lub raczej nie
3-trzeba przerabiac
4-posiada dwie
5-samopoczucie ..no moze nieznacznie moment ..kolektor to wisienka modyfikacji
ad.4 - zaslepic (wkrecic sróbe )
Daras84 - 23 Wrz 2010, 14:17
jesli chodzi o pkt 1 to NIE
TomeX500 - 23 Wrz 2010, 19:49
Daras... jak "NIE"? Wszyscy zawsze mówili, że rozstaw jest ten sam... Dzisiaj pójdę z uszczelką i z ciekawości sprawdzę. Przerabiałem kolektor w bmw z silnika M42 do M10 i rozstaw rur faktycznie był całkowicie inny, ale sprytnym sposobem da się to łatwo skorygować.
Co do flansz... jestem w trakcie załatwiania tego do siebie, jeśli będzie paru chętnych to wytnę ich więcej. Problem jest tylko ze zrobieniem rysunku... Będę wycinał laserowo, albo wodą, chciałem z nierdzewki, ale chyba jednak zrobię to z czarnej stali a później już po pospawaniu wszystkiego pochromuję cały kolektor. Wiem, że się odbarwi, ale przynajmniej nie będzie chrupać. Zresztą i tak będzie zabandażowany.
Przynajmniej tak wygląda plan
PawelKRA - 23 Wrz 2010, 21:06
Jak bedziesz robil flansze to bylbym chetny. Zalezy tez za ile
Fordon - 23 Wrz 2010, 22:07
Flansze zrobic to pikus.... inna kwestia jest to zeby spasowac taki kolektor i osadzic lambde tak aby odbierala prawidlowe sygnaly... jeszcze inna kwestia jest to iz jak spawamy kwas to dajemy kwas a nie tu blacha czarna a pozniej kawsiak... panowie liczenie ukladu wydechowego to jest masa zabawy a nie pierdzenie w wiatrak ze cos jest a po chwili tego nie ma..
Daras84 - 23 Wrz 2010, 22:32
TomeX500 napisał/a: | Daras... jak "NIE"? Wszyscy zawsze mówili, że rozstaw jest ten sam... |
no to wszyscy zawsze powielali cos, o czym wogole nie mieli pojecia, albo czego wogole nie mieli w reku...
sprawdzalem jakies pieć lat temu jak grzebalem mojego zetka i wtedy nie zgrywaly sie kanaly....
sprawdz porownaj i sie pochwal
TomeX500 - 24 Wrz 2010, 01:44
Jasne, "pikuś"...
Daras, masz rację, przyłożyłem uszczelkę do flanszy i jest dość spora rozbieżność... Nie wiem czemu wszyscy mówili, że wystarczy tylko flansze dospawać i wszystko gra. Trzeba troche porozginać rury, niewiele i myślę że obejdzie się bez podcinania.
Co do lambdy... wypróbuję pierw jak będzie chodzić na jednej dwururce zaślepionej, a druga z wkręconą lambdą z xrki. Jak będzie git, to zostanie, jak będą problemy to zrobi się miejsce na sondę w ostatnim odcinku kolektora. Z tego co widzę kabelek będzie za krótki więc trzeba też go przedłużyć.
A i jeszcze nie wiem tylko jednej rzeczy... co zrobić z tymi rureczkami które są po środku kanałów od wewnątrz... Nie bardzo jest jak je uciąć.
Daras84 - 24 Wrz 2010, 14:50
tylko nikt pewenie tez nie napisal, ze srednica kanalow wylotowych jest o wiele wieksza w glowicy z 1,8 niz srednica rur kolektora rs2k
TomeX500 - 24 Wrz 2010, 15:02
Tak, to akurat widać gołym okiem, ale spoko, coś się pomyśli Jednak będę wycinał wodą z czarnej stali. Jak na razie wychodzi około 100 zł za sztukę, ale po optymalizacji może będzie taniej.
Qzyn - 24 Wrz 2010, 15:34
Daras84 napisał/a: | tylko nikt pewenie tez nie napisal, ze srednica kanalow wylotowych jest o wiele wieksza w glowicy z 1,8 niz srednica rur kolektora rs2k |
TomeX500 napisał/a: | Tak, to akurat widać gołym okiem, ale spoko, coś się pomyśli |
Ale, ze niby co - rozdmuchasz je??
TomeX500 - 24 Wrz 2010, 18:30
No skoro ludzie wsadzają jednak te kolektory, to chyba nie taki problem? Nie kumam, niby droga utarta, a tu widzę, że jest sporo roboty z zaadaptowaniem kolka pod zeteca... Nie wiem czy nie łatwiej było go uszyć od nowa, no ale skoro już zacząłem, to skończę
[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 22:52 ]
Oookiej... kolektor to jedno, a reszta wydechu to drugie Po założeniu kolka rs2000 okazało się, że jest baaardzo blisko ścianki miski olejowej, więc miska została troszkę szlifnięta. Żeby w ogóle włożyć tego rursona, trzeba odkręcić rozrusznik i wentylator. Co do wentylatora to nie jestem pewny, ale to tylko jedna śruba i kabelek, więc niewiele roboty, a myślę, że trochę ułatwia sprawę. Pojutrze mam nadzieję wyjechać z garażu i zobaczymy co ten kolektor da.
|
|