Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Tył hamuje mocniej.

AntekLDZ - 1 Paź 2010, 23:07
Temat postu: [MK3] Tył hamuje mocniej.
Witam mam taki problem z hamulcami mianowicie tył hamuje mocniej od przodu. Czuć to strasznie dupa siada a na mokrym się blokuje jak bym tylko ręcznym hamował. Przejrzałem klocki tarcze szczeki bębny wszystko w normie. Linka od ręcznego zerwana ale przed też tak było. Płyn też ok. Co może być przyczyną?? <???> <???>
JoeMix - 1 Paź 2010, 23:08

Jesteś pewny że to tył hamuje mocniej od przodu, bo ja bym raczej stawiał ze to przód hamuje słabiej od tyłu,,,
przemo_rsr - 1 Paź 2010, 23:15

JoeMix, ja po wymianie szczęk mam tak samo a minął rok od wymiany i tył mi hamuje jak cholera, na mokry :-) m asfalcie czy szutrze, blokują się koła, przy niezbyt mocnym hamowaniu

[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 23:16 ]
a przód hamuje tak jak hamował :)

JoeMix - 1 Paź 2010, 23:26

Konstrukcja hamulca przedniego sprawia że z zasady jest on skuteczniejszy niż tylny, więc jak tył "za mocno hamuje" to nie szuka się z tyłu, tylko z przodu, dlaczego przód słabo hamuje,,,
przemo_rsr - 1 Paź 2010, 23:27

JoeMix, ale przód dobrze hamuje, Ty rozumiesz? po polsku? :)
JoeMix - 1 Paź 2010, 23:38

Czyli jak depniesz w hebel to wszystkie koła stoją?
przemo_rsr - 1 Paź 2010, 23:40

jak NP, hamuje na mokrym asfalcie dosyć mocno to tył lubi się zablokować szybciej jak przód
JoeMix - 1 Paź 2010, 23:46

Czyli przód nie hamuje jak trzeba,,, bo hamulce tarczowe są o wile bardziej skuteczne niż bębnowe przy tym samym ciśnieniu podanym w układ,,, niektóre mk3 maję regulatory na tył które dodatkowo osłabiają hamulce i mają zapobiegać np. blokowaniu i uślizgowi kół,,, w mojej opini jak pisałem to nie tył Wam hamuje za mocno tylko przód za słabo, może przewody puchną albo coś takiego,,,
przemo_rsr - 1 Paź 2010, 23:49

w sumie moje gumowe z przodu nie za bogate są, ale na suchym asfalcie wszystko jest dobrze :fox:
BerciQ - 2 Paź 2010, 07:59

przemo_rsr napisał/a:
w sumie moje gumowe z przodu nie za bogate są, ale na suchym asfalcie wszystko jest dobrze :fox:


bo suchy asfalt ma większą przyczepność. Na mokrym jest mniejsza a i dupa lżejsza. Jak załadujesz pewnie bagażnik tobołkami albo wejdzie komplet pasażerów to będzie OK.

drzeniow - 2 Paź 2010, 10:17

albo ograniczniki ciśnienia przy pompie są do dupy :)
Dają za duze ciśnienie na tyl i kupa :D
znam ludzi co je wyciągali jak juz tyl slabo hamował :)

przemo_rsr - 2 Paź 2010, 15:35

BerciQ, jak tak robie jak piszesz to wszytko gra :)
AntekLDZ - 3 Paź 2010, 00:33

rozebrałem przesmarowałem prowadnice obejrzałem wszystko jest ok może są zapowietrzone trochę i dlatego?? a gdzie dalej i czego w którym miejscu szukać??
BerciQ - 3 Paź 2010, 09:30

AntekLDZ napisał/a:
rozebrałem przesmarowałem prowadnice obejrzałem wszystko jest ok może są zapowietrzone trochę i dlatego?? a gdzie dalej i czego w którym miejscu szukać??


zapowietrzenie się inaczej objawia - naciskasz hamulec i wchodzi głęboko, potem drugi i trzeci raz naciskasz i jest hamulec ok. Potem się sytuacja powtarza. Jak wymieniałem zaciski i siebie to wystarczył jeden bąbelek żeby hamulec fiksował.

Bez - 3 Paź 2010, 16:43

Mi tam tył blokuje tylko przy rękawie a tak to nawet na piachu raczej w miejscu nie ustanie koło tylne. No na śniegu to cztery się blokują i jedziemy jak na sankach :D
drzeniow - 3 Paź 2010, 17:14

ja to nazywam jak na łyżwach :D bo autko nawet potrafi przyspieszyć :D
Bez - 3 Paź 2010, 21:33

potrafi a najlepiej jak 3 się zablokują a 4-te nie :D i kręcimy bączki
AntekLDZ - 5 Paź 2010, 09:04

na zimę fajnie jak tył mocniej hamuje ale ja tym musze do pracy dojeżdżać a za wcześnie rozpoczynam zeby się po drodze bawić :-P
przemo_rsr - 5 Paź 2010, 21:20

a mi szkoda bedzie teraz w zimie świrować i bawic się w poślizgi, ;-( ,
bo sobie zderzaczki połamie

AntekLDZ - 10 Paź 2010, 17:56

trzeba tak się ślizgać żeby w nic nie wjechać zderzaczki będą całe i frajda też będzie :rotfl: :rotfl:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group