|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Tył hamuje mocniej.
AntekLDZ - 1 Paź 2010, 23:07 Temat postu: [MK3] Tył hamuje mocniej. Witam mam taki problem z hamulcami mianowicie tył hamuje mocniej od przodu. Czuć to strasznie dupa siada a na mokrym się blokuje jak bym tylko ręcznym hamował. Przejrzałem klocki tarcze szczeki bębny wszystko w normie. Linka od ręcznego zerwana ale przed też tak było. Płyn też ok. Co może być przyczyną??
JoeMix - 1 Paź 2010, 23:08
Jesteś pewny że to tył hamuje mocniej od przodu, bo ja bym raczej stawiał ze to przód hamuje słabiej od tyłu,,,
przemo_rsr - 1 Paź 2010, 23:15
JoeMix, ja po wymianie szczęk mam tak samo a minął rok od wymiany i tył mi hamuje jak cholera, na mokry m asfalcie czy szutrze, blokują się koła, przy niezbyt mocnym hamowaniu
[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 23:16 ]
a przód hamuje tak jak hamował
JoeMix - 1 Paź 2010, 23:26
Konstrukcja hamulca przedniego sprawia że z zasady jest on skuteczniejszy niż tylny, więc jak tył "za mocno hamuje" to nie szuka się z tyłu, tylko z przodu, dlaczego przód słabo hamuje,,,
przemo_rsr - 1 Paź 2010, 23:27
JoeMix, ale przód dobrze hamuje, Ty rozumiesz? po polsku?
JoeMix - 1 Paź 2010, 23:38
Czyli jak depniesz w hebel to wszystkie koła stoją?
przemo_rsr - 1 Paź 2010, 23:40
jak NP, hamuje na mokrym asfalcie dosyć mocno to tył lubi się zablokować szybciej jak przód
JoeMix - 1 Paź 2010, 23:46
Czyli przód nie hamuje jak trzeba,,, bo hamulce tarczowe są o wile bardziej skuteczne niż bębnowe przy tym samym ciśnieniu podanym w układ,,, niektóre mk3 maję regulatory na tył które dodatkowo osłabiają hamulce i mają zapobiegać np. blokowaniu i uślizgowi kół,,, w mojej opini jak pisałem to nie tył Wam hamuje za mocno tylko przód za słabo, może przewody puchną albo coś takiego,,,
przemo_rsr - 1 Paź 2010, 23:49
w sumie moje gumowe z przodu nie za bogate są, ale na suchym asfalcie wszystko jest dobrze
BerciQ - 2 Paź 2010, 07:59
przemo_rsr napisał/a: | w sumie moje gumowe z przodu nie za bogate są, ale na suchym asfalcie wszystko jest dobrze |
bo suchy asfalt ma większą przyczepność. Na mokrym jest mniejsza a i dupa lżejsza. Jak załadujesz pewnie bagażnik tobołkami albo wejdzie komplet pasażerów to będzie OK.
drzeniow - 2 Paź 2010, 10:17
albo ograniczniki ciśnienia przy pompie są do dupy
Dają za duze ciśnienie na tyl i kupa
znam ludzi co je wyciągali jak juz tyl slabo hamował
przemo_rsr - 2 Paź 2010, 15:35
BerciQ, jak tak robie jak piszesz to wszytko gra
AntekLDZ - 3 Paź 2010, 00:33
rozebrałem przesmarowałem prowadnice obejrzałem wszystko jest ok może są zapowietrzone trochę i dlatego?? a gdzie dalej i czego w którym miejscu szukać??
BerciQ - 3 Paź 2010, 09:30
AntekLDZ napisał/a: | rozebrałem przesmarowałem prowadnice obejrzałem wszystko jest ok może są zapowietrzone trochę i dlatego?? a gdzie dalej i czego w którym miejscu szukać?? |
zapowietrzenie się inaczej objawia - naciskasz hamulec i wchodzi głęboko, potem drugi i trzeci raz naciskasz i jest hamulec ok. Potem się sytuacja powtarza. Jak wymieniałem zaciski i siebie to wystarczył jeden bąbelek żeby hamulec fiksował.
Bez - 3 Paź 2010, 16:43
Mi tam tył blokuje tylko przy rękawie a tak to nawet na piachu raczej w miejscu nie ustanie koło tylne. No na śniegu to cztery się blokują i jedziemy jak na sankach
drzeniow - 3 Paź 2010, 17:14
ja to nazywam jak na łyżwach bo autko nawet potrafi przyspieszyć
Bez - 3 Paź 2010, 21:33
potrafi a najlepiej jak 3 się zablokują a 4-te nie i kręcimy bączki
AntekLDZ - 5 Paź 2010, 09:04
na zimę fajnie jak tył mocniej hamuje ale ja tym musze do pracy dojeżdżać a za wcześnie rozpoczynam zeby się po drodze bawić
przemo_rsr - 5 Paź 2010, 21:20
a mi szkoda bedzie teraz w zimie świrować i bawic się w poślizgi, ,
bo sobie zderzaczki połamie
AntekLDZ - 10 Paź 2010, 17:56
trzeba tak się ślizgać żeby w nic nie wjechać zderzaczki będą całe i frajda też będzie
|
|