Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Alternator

tom580 - 5 Paź 2010, 19:34
Temat postu: [MK3] Alternator
Witam map problem z moją fiestką 1,6 16v 90km z 1995r ostatnio jechałem nią i zaczęła żarzyć się kontrolka od ładowania, i po przejechaniu kilkunastu kilometrów pierwszy raz odmówiła posłuszeństwa. No to wyrok padł na szczotki w alternatorze ale teraz potrzebuje informacji jak wymienić szczotko trzymacz ponieważ nie mam pojęcia jak go wyjąć z alternatora i proszę o pomoc. A za pamięci alternator forda made in japan <???>
JoeMix - 5 Paź 2010, 19:48

tom580 napisał/a:
alternator forda made in japan
<???>
tom580 - 5 Paź 2010, 20:01

Też się zdziwiłem, no ale tak jest na nim napisane a jego numer zaczyna się coś na 94FB..... no i szczotko trzymacz jest umieszczony w środku alternatora i nie wiem jak go wymontować, nie to co w 1.1 ;-(
JoeMix - 5 Paź 2010, 20:05

zdjęcie, zdjęcie,,, w naprawach na odległość to podstawa,,,
diodalodz - 5 Paź 2010, 21:10

pewno mitsubishi . wykręca się 3 szpilki i zdejmuje się stojan razem z tyłem alternatora . Następnie odkręca się regulator razem z mostkiem prostowniczym . odlutowywuje się regulator wlutowuje się nowy skręca do kupy i po złożeniu alternatora wyciąga się blokadę szczotek .
tom580 - 8 Paź 2010, 13:25

W ramach uściślenia odkręca się trzy nakrętki i zdejmuje przód od alternatora tam gdzie koło pasowe bo inaczej jak od strony szczotko trzymacza to :tyłek: coś popęka gdyż jest tam jeszcze śrubka która go jeszcze trzyma, Wymieniłem na nowy wlutowałem skręciłem zamontowałem no i :kaput: nadal nie działa, B+ z rozrusznika dochodzi ale dalej nic nawet lampka od ładowania się nie zapala po przekręceniu stacyjki na II
JoeMix - 8 Paź 2010, 17:09

Odczep niebieski przewód od alternatora i dotknij do masy, i włącz zapłon - zapala się czy nie?
diodalodz - 8 Paź 2010, 19:46

pewno nie sprawdziłeś diod prostowniczych ?
Zrób to co mówi Joe . Jeśli się zapali kontrolka na desce to albo alternator nie ma masy albo wirnik nie ma przejścia . Ale najpierw daj popracować silnikowi 30 min i zobacz czy ładowanie się nie pojawi . Czasami w tych altkach jak ratuje się je tanim kosztem trzeba czekać na dotarcie szczotek . Rozblokowałeś szczotki ?

Kristoph - 8 Paź 2010, 21:42

Sorki za podpinanie sie do tematu,ale szkoda zakładać nowy na takie pytanie. Z elektryki jestem noga:) Gdzie mogę kupić komutator do altka bosch 55A . Aha i czy do regeneracji wystarczy zestaw składający się z : 2 łożyska (6201, 6203) , pasek, regulator napięcia (też nie wiem gdzie kupić w Zielonej Górze) oraz komutator ?
tom580 - 8 Paź 2010, 21:46

A szczotki odblokowałem, po dotknięciu do masy kontrolka się zapala, raczej alternator ma masę gdyż w końcu jest przykręcony do silnika. Wypróbuje jeszcze to z dotarciem szczotek i jak nie pomoże to w poniedziałek do elektryka
JoeMix - 9 Paź 2010, 02:03

tom580, dotknij niebieskim do alternatora i będziesz wiedział czy ma masę,,,
diodalodz - 9 Paź 2010, 02:27

poco do elektryka wyjmij jeszcze raz wirnik i zobacz czy między pierścieniami wirnika masz ok 2 omy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group