|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Nasze auta - [Inny] BMW E34 524TD by Szymonnn
Szymonnn - 15 Paź 2010, 17:34 Temat postu: [Inny] BMW E34 524TD by Szymonnn NICK: Szymonnn
IMIĘ: Szymon
MODEL: BMW E34 524
WERSJA: Limousine
ROCZNIK: 05.1991
SILNIK: 2.4TD M21, 6 cylindrów, 115KM przy 4800obr. i 210Nm przy 2400obr.
OPIS AUTA:
BMW kupione w połowie września. Narazie zaskakuje na plus. Przede wszystkim bardzo wygodne i przestronne auto. Niskie sztywne zawieszenie, zapewnia komfort jazdy i bezpieczeństwo w "szybkich zakrętach". Silnik 2.4TD ma wystarczającą moc jak do tego auta, do 100km/h w jakieś 12s., do 160km/h idzie bez żadnych oporów, szybciej nie jechałem, bo nie miałem jeszcze gdzie, ale 190 poleci...Turbinka bardzo fajnie działa i dodaje dużego "kopa". Diselek zapewnia dość ekonomiczną jazdę, spalanie 7-8l ropy, wiadomo jak się agresywniej jeździ to i jakieś 10-12l spali.
I co tu więcej pisać, BMW- Bezpieczeństwo Moc Wygoda!
Seria E34 jest ostatnią jaka mi się podoba.
A jeśli chodzi o stan auta, to blacha jest jak z fabryki, nie tknięta rdzą, w końcu ocynk jest.
Lakier co prawda przez lata sie trochę już przyrysował, ale nadal bardzo dobrze wygląda.
Silnik wydaje się być jeszcze w bardzo dobrej kondycji, wszystko inne także w jak najlepszym porządku.
Zaletą jest niewątpliwie to, że auto jeźdźi w Polsce dopiero 6 lat, wcześniej po Niemczech.
Jedyną rzeczą jakiej się mogę obawiać to ceny części, bo te kosztują 3 razy tyle co do Fiest.
DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
wizualne: żarówki do świateł mijania "blue vision"
mechaniczne: wymiana wtryskiwacza sterującego, uruchomienie nagrzewnicy i nawiewów, bo były troszkę niesprawne, naprawa spryskiwaczy, wymiana końcówki drążka kierowniczego, wymiana wahacza przedniego
audio: Radio CD SONY i 6 seryjnych głośników BMW
inne: wymina płynu chłodniczego na zimowy, wyprostowanie 2 alufelg i nowe oponki MICHELIN tył, dorobienie kluczyka(na szczęście nie ma immo)
PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
wizualne: lamp tylne z dymionym kierunkiem, przednie kierunki również dymione
mechaniczne: usportowiony wydech
audio: Radio CD SONY i 6 seryjnych głośników BMW wystarczy jak narazie
inne:
FOTKI AUTA
  
 
Prezentacja w trakcie tworzenia...
arecki - 15 Paź 2010, 17:56
fajna
J@rek - 15 Paź 2010, 18:54
Ładna sztuka, oby dobrze służyła tylko chyba trochę mało kucyków jak na tak ciężki samochód
Szymonnn - 15 Paź 2010, 23:43
J@rek napisał/a: | Ładna sztuka, oby dobrze służyła tylko chyba trochę mało kucyków jak na tak ciężki samochód |
Kucyków wystarczająco, nie mówie w pełni satysfakcjonująco, ale wystarczająco.
Lekki brak mocy można jedynie odczuć przy samym ruszaniu z miejsca, ale wiadomo to diesel, a auto 1,5 tony waży, a jak już ruszy i turbinka złapie to nie ma co narzekać na zbyt mało kucyków. A znowu po co ruszać niewiadomo jak, to auto do jazdy, a nie do ścigania się. Jak "testowałem" to na każdym biegu powyżej 3000obr. wgniata w fotel. Ale wtedy i spala więcej, dlatego przy normalnej jeździe zmiana biegu przy 2500obr. jest odpowiednia. Porównując do Fiesty 1.1 jaką jeździłem wcześniej to to szatan jest, także nie narzekam.
PS. Wiecie, że na 2 biegu da się jechać 120km/h, ale to tylko raz tak go wkreciłem na chwilkę dla sprawdzenia do tych 4800obr.(przy okazji wyprzedziłem 4 samochody bez redukcji biegu) Ale jak jest turbinka to wkręca sie szybko jak benzyniak.
hubi_2006 - 16 Paź 2010, 12:56
J@rek napisał/a: | Ładna sztuka, oby dobrze służyła tylko chyba trochę mało kucyków jak na tak ciężki samochód |
Za to niutków sporo a to się liczy w dieselu przede wszystkim
J@rek - 16 Paź 2010, 16:24
no nie mały ten moment obrotowy
Arkadius - 16 Paź 2010, 18:09
wygląda fajnie
Dopiero co 20h temu pozbyłem się 2.5TDS'a dzięki bogu! Obyś nie miał z nim problemu.
Szymonnn - 16 Paź 2010, 19:31
Arkadius napisał/a: | Dopiero co 20h temu pozbyłem się 2.5TDS'a dzięki bogu! Obyś nie miał z nim problemu. |
A z czym mialeś takie problemy w tym TDS'sie?
Z tego co się orientuję TDS-y mają już nawalone sporo więcej elektroniki, czujników i dużo innych niepotrzebnych rzeczy w prównaniu do TD, z czego się cieszę Mniej rzeczy do zapsucia się.
Ale TDS ma 27KM więcej i już góre silnika "nowszej konstrukcji" i ciszej pracuje, ale i mój klekocik daje radę Deczko glośniejszy od HCSowych Fiest jest. Za to na wyższych obrotach to już jest świetny dźwięk potężnego silnika.
trzeci - 16 Paź 2010, 23:36
Fajna Beemka
Niech Ci dobrze służy
Pozdro ...
Arkadius - 17 Paź 2010, 13:45
Pompa, nastawnik w pompie, wtryski, problemy z elektroniką, padający czujnik temp. wycierający się wałek, padający napinacz łańcucha
Szymonnn - 17 Paź 2010, 15:24
Arkadius napisał/a: | Pompa, nastawnik w pompie, wtryski, problemy z elektroniką, padający czujnik temp. wycierający się wałek, padający napinacz łańcucha |
No pompa i wtryski to najpopularniejsze awarie w tych modelach..., ja też musiałem już wymienić wtryskiwacz sterujący, kupiłem używany po regeneracji to zmieściłem się w trzech stówach...
Podobno też sporo egzemplarzy jest z walniętą(przegrzaną) głowicą.
Mam nadzieję, ze nie będe musiał za dużo dokładać kasy do mojego BMW, bo czasu to mogę wkładać..
Jeżdżę juz ponad miesiąć i narazie nie wychodzą żadne jajaca, zdaje sie że trafiłem na dobry egzemplarz.
PornStar - 17 Paź 2010, 15:48
Mam podobną 2,5L była mpakiet ale z pakietu została mi tylko kierownica i gałka zmiany biegów
ale czemu BMW na forum Forda?? ;>
trzeci - 17 Paź 2010, 17:28
PornStar napisał/a: | ale czemu BMW na forum Forda?? ;> |
Bo ten dział nazywa się Nasze Auta a nie Nasze Fiesty
kuba87 - 17 Paź 2010, 18:09
ładna ładna jedna z niewielu beemek ktore mi sie podobają szkoda ze nie benzyna R6
Szymonnn - 17 Paź 2010, 18:14
trzeci napisał/a: | Bo ten dział nazywa się Nasze Auta a nie Nasze Fiesty |
To po pierwsze, a po drugie forum to ludzie i ich samochody, a nie samochody i ich ludzie.
Czyli nie trzeba mieć Fiesty, żeby być na forum.
[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 18:17 ]
kuba87 napisał/a: | szkoda ze nie benzyna R6 |
Ja też żałuję, ale niestety oszczędność czasem musi wziąźć górę nad ambicjami.
|
|