|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK4] Akumulator - rozładowuje się
DarkSside - 18 Paź 2010, 15:16 Temat postu: [MK4] Akumulator - rozładowuje się Witam mam mały problemik... Niewiadomo z jakich przyczyn ale akumlator sie rozladowywuje... Auto bylo dzisiaj sprawdzane napiecie na akumulatorze jest bardzo dobre (akumulator jest 7 miesieczny z centry) wiec i on jest tez sprawny w 100 %. Poboru pradu rowiez nie ma i tez bylo to dzisiaj sprawdzane, a co do ladnowania to jest one bardzo dobre czyli alternator jest sprawny... a mimo wykluczenia tych usterek musze ladowac go co jakies 4 dni a dzieje sie mi to od jakis 3 tyg (wczesniej nigdy sie to nie zdazalo) kompletnie nie wiem o co w tym chodzi.... Moze wiecie o co w tym chodzi?? Co sie dzieje?? Co jej dolega??
bidżej - 18 Paź 2010, 15:44
czyli wszystko działa, a nic nie działa? jaki masz ten pobór prądu i jakie ładowanie?
za pytanie jak to zmierzyć postrzał w stopę, bo biedny JoeMix kiedyś w końcu połamie sobie palce na klawiaturze...
Marcin - 18 Paź 2010, 15:56
dobrze pamiętam, że kiedyś komuś rozładowywał aku przekaźnik/włącznik od ogrzewania tylnej szyby?
Maki - 18 Paź 2010, 16:25
Cytat: | dobrze pamiętam, że kiedyś komuś rozładowywał aku przekaźnik/włącznik od ogrzewania tylnej szyby? |
Ten ktoś to ja.
mercer - 19 Paź 2010, 00:49
Potwierdzam jako kolejny przypadek. Miałem to samo, wykonczyłem akumulator. Jak koledzy radzą, trzeba spróbować z wyjeta kostka od silniczka tylnej wycieraczki
JoeMix - 19 Paź 2010, 07:52
Ogrzewanie tylnej szyby a tylna wycieraczka to nie to samo w/g mnie,,,
Maki - 19 Paź 2010, 19:15
Wycieraczki są sterowane bez przekaźników. W moim przypadku to skleił się styk w przekaźniku ogrzewania tylnej szyby dlatego mi brał prąd.
kamil wolski - 21 Paź 2010, 11:15
Ale jak kolega mierzył, że aku trzyma się godnie, alternator ładuje, a poboru nie ma, więc sklejone przekaźniki odpadają. Na moje albo ktoś nie umiał mierzyć tego wszystkiego, albo akumulator nadaje się już tylko do kosza.
DarkSside - 26 Lis 2010, 10:13
Słuchajcie zauważyłem coś takiego:
Jezeli odpale, spokojnie jezdze czyli nie przegazuje go do 5 tys obrotów to akumulator rozladowuje sie...
A jezeli jak odpale auto i przegazuje do ponad 5 tys obrotow, to momentalnie widac jak swiatla, zegary, panel radia zaczyna swiecic mocniejszy swiatlem i puzniej juz sie tak caly czas utrzymuje a akumulator [b]nie[b] rozladowuje sie. Oo co w tym chodzi??
kamil wolski - 26 Lis 2010, 11:17
O ślizgający się pasek albo zabity alternator.
JoeMix - 26 Lis 2010, 15:41
DarkSside, a jak kontrolka świeci się jak należy i gaśnie kiedy trzeba?
TomQ - 27 Lis 2010, 16:12
DarkSside napisał/a: | przegazuje do ponad 5 tys obrotow, to momentalnie widac jak swiatla, zegary, panel radia zaczyna swiecic mocniejszy swiatlem i puzniej juz sie tak caly czas utrzymuje |
Ten opis wyklucza prawidłowe przeprowadzenie pomiarów, które opisałeś wcześniej.
Trzeba je zrobić jeszcze raz u dobrego fachowca.
Osobiście stawiam na:
1 - regulator
2 - napęd alternatora [pasek, koła itd.]
3 - alternator
4 - jakieś padactwa w instalacji w obwodzie ładowania.
Istnieje również prawdopodobieństwo, choć niewielkie,że coś pobiera duży prąd i wyłącza się przy wyższych obrotach.
Dobry elektryk zdiagnozuje temat w max. 30 min.
Moja intuicja stawia na regulator napięcia lub napęd alternatora, ale to tylko gdybanie.
Mówiąc regulator mam na myśli całość razem ze szczotkami.
|
|