|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - [MK6] Różnice 1.3 i 1.4 w Fieście z 2002r.
INQO - 23 Lis 2010, 18:37 Temat postu: [MK6] Różnice 1.3 i 1.4 w Fieście z 2002r. Witam serdecznie!
Zamierzam niebawem kupić Fiestę z 2002r. Mam na to 15000. Koniecznie z klimą i ABS.
Mam wypatrzonych kilka, niektóre mają silnik 1.3 inne 1.4. Chcę założyć instalację gazową Stag300.
Z informacji, które znalazłem na forum:
- silnik 1.3 ma 2 zawory na cylinder i regulację luzu śrubowo-hydrauliczną
- silnik 1.4 ma 4 zawory na cylinder i regulację luzu płytkową
który wybrać? Kolega (może niedoinformowany) odradza mi 1.3, twierdzi, że to żeliwna konstrukcja rodem z czasów świetności Capri ;D że to beznadziejny silnik, słaby i paliwożerny, najgorsza konstrukcja dedykowana Ka-złomom...
I bądź tu mądry.
Mam dostęp do dobrych interfejsów diagnostycznych, już jedną fiestę prawie kupiłem, ale po podłączeniu laptopa błędy silnika i czujnik zderzenia czołowego... uf!
Instalka z lubryfikacją, sam ustawiam LPG (bardzo precyzyjnie: w moim mondeo MK1 na LPG już 90000km:)
JoeMix - 23 Lis 2010, 20:11
Skoro 1.3 wynaleziony gdzieś w latach 70, kładli 30 lat później do auta, to nie musi być taki zły
AccessX - 23 Lis 2010, 21:03
INQ), Parzych w którymś temacie opisał to tak: Silnik 1,3 to starsza konstrukcja silnika niz 1,25 . Wiec idąc tym tropem, to 1,3 to stary cap nie silnik . Ale ja tam nie jestem obeznany w 100% w tej sprawie .
JoeMix - 23 Lis 2010, 21:45
AccessXR napisał/a: | 1,3 to stary cap nie silnik | E tam, ma jakieś 30-40 lat,,,
bidżej - 23 Lis 2010, 22:13
jeśli chodzi o koncepcję, to jak pamiętam to jest rocznik 1959
i teraz:
- jeśli to wersja 60KM, to od strony mechanicznej zmienione jest niewiele w stosunku do tego staruszka
- jeśli 70KM, to tam w 2003 roku rozrząd został przebudowany z OHV na OHC.
TUTAJ jest to wszystko fajnie opisane.
wtyk - 23 Lis 2010, 23:36
W 1.3 nie spodziewaj się niższego spalania niż w 1.4, bo jest to dość stara konstrukcja charakteryzująca się raczej paliwożernością niż oszczędnością jak na tak mały silnik, jestem w posiadaniu jednostki 1.4 o mocy 80 KM i przebiegu 94000 km która nie była podobno oferowana na polskim rynku i jestem bardzo bardzo zadowolony, prócz wymiany cewki zapłonowej nie miałem żadnych usterek, a spalanie nigdy nie wyszło ponad 10 litrów a nogę uwierz mi w mieście potrafię mieć ciężką... podczas normalnej jazdy na gazie mieszczę się w ok 8,00 litrach...
Jeśli chodzi o silnik 1.3 to zależy jeszcze który, bo wychodziły dwie wersje.
Pozdrawiam
pawel182 - 27 Lis 2010, 16:27
AccessXR napisał/a: | INQ), Parzych w którymś temacie opisał to tak: Silnik 1,3 to starsza konstrukcja silnika niz 1,25 . Wiec idąc tym tropem, to 1,3 to stary cap nie silnik . Ale ja tam nie jestem obeznany w 100% w tej sprawie . |
Inna kwestia jest taka że autor chce tam zainstalowac gaz. W takim wypadku to jednak lepszym wyborem będzie raczej 1.3 niż 1.4 (przynajmniej więcej takich opinii się słyszy bo sam osobiście na LPG nie jeżdze)
Stunt_Man - 27 Lis 2010, 18:17
stag 300 do 1.3 OHV? daj se spokój...
|
|