Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Dmuchawa ogrzewania - nie działa

mech1958 - 25 Lis 2010, 19:23
Temat postu: [MK3] Dmuchawa ogrzewania - nie działa
Witam Wszystkich.proszę mi podpowiedzieć jak dobrać się do nagrzewnicy a raczej do dmuchawy ogrzewania.(od czego i co należy zacząć odkręcać)
Jak kupiłem auto to od razu jak włączyłem to coś się zadymiło i przestała działać dmuchawa co w obecnej sytuacji jest bardzo uciążliwe bo nie mam nadmuchu na szybę.Ogrzewanie jest ok.bo samoczynnie daje się wyczuć ciepłe powietrze ale nadmuch nie działa.
temat dotyczy auta Fiesta mkIII 1991R.

Rebel - 25 Lis 2010, 19:54

Musisz zdemontować element zaznaczony na czerwono aby mieć lepszy dostęp do dmuchawy. Ścianka o której mowa jest wykonana z 2 kawałków blachy. Śruby po lewej, prawej i na łączeniu. Sama dmuchawa zaznaczona kolorem zielonym.



Ja kiedy kupiłem auto też miałem spaloną dmuchawę. Na szrocie policzyli mnie 50zł, a elektryk za wymienienie 40zł. Teraz bym się już pokusił na samodzielną wymianę, ale wtedy nie za bardzo jeszcze wiedziałem co i jak tam działa.

kkuuubaaa - 25 Lis 2010, 21:37

a z moja dmuchawa jest cos takiego ze jak ja wlacze na drugi stopien i krece kolami troche mocniej to ona mi żęży...to normalne?
JOHNY - 25 Lis 2010, 21:38

kkuuubaaa napisał/a:
a z moja dmuchawa jest cos takiego ze jak ja wlacze na drugi stopien i krece kolami troche mocniej to ona mi żęży...to normalne?
Nie to nie jest normalne :)
Rebel - 25 Lis 2010, 21:43

kkuuubaaa napisał/a:
krece kolami troche mocniej


Mógłbyś to sprecyzować? Twój pojazd ma napęd ręczny czy co?

JOHNY - 25 Lis 2010, 21:45

rwiezel napisał/a:
kkuuubaaa napisał/a:
krece kolami troche mocniej


Mógłbyś to sprecyzować? Twój pojazd ma napęd ręczny czy co?
- chodzi zapewne o manewrowanie :)
kkuuubaaa - 25 Lis 2010, 21:48

rwiezel napisał/a:
Twój pojazd ma napęd ręczny czy co?
mysl logiczniej a nie bzdety piszesz...to nie flinstonowie
chodzi o to ze jak krece kierownica czyli skrecam dosyc ostro i mam do tego wlaczona dmuchawe to zezy, i tylko na drugim stopniu nawiewu..na pierwszym i trzecim jest wszystko ok

Zdrowy2424 - 25 Lis 2010, 21:55

wyczysc komutator na silniczku (styk szczotek z silnikiem dmuchawy) jak nie pomoze to wyciagh opornik wylutuj diode i wlutuj bezpiecznik 25A ale raczej komutator bedzie zarąbany stopnie predkosci silniczka zalezne są od przepłytwu opornika na drugim i pierwszym stopniu dostaje najmniejszą wartosc prądu no jeszcze tak na koniec bo sie rozwinołem moze panewki zaciera:/
kkuuubaaa - 25 Lis 2010, 21:57

ulaaa a co to jest ten komutator? pierwsze slysze...moze jakies instrukcje?fotki?

[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 22:10 ]
dodam ze na prostej drodze jest wszystko ok..dopiero na zakretach zezy

Parzych - 25 Lis 2010, 22:21

kkuuubaaa napisał/a:
mysl logiczniej a nie bzdety piszesz...
Jakie pytanie, taka odpowiedź... Bo wcześniej napisałeś
kkuuubaaa napisał/a:
jak ja wlacze na drugi stopien i krece kolami troche mocniej
Co można różnie zrozumieć...
kkuuubaaa napisał/a:
chodzi o to ze jak krece kierownica czyli skrecam dosyc ostro i mam do tego wlaczona dmuchawe to zezy
To nie mogłeś sprecyzować od razu :?:
kkuuubaaa - 25 Lis 2010, 22:24

a ty jestes po to zeby tez sie czepiac zamiast pomyslec logiczniej czy po to zeby pomoc ewentualnie? ;)
Parzych - 25 Lis 2010, 23:06

Cytat:
a ty jestes po to zeby tez sie czepiac zamiast pomyslec logiczniej czy po to zeby pomoc ewentualnie? ;)
Po 1: nie żeby się czepiać, tylko uświadomić, że im precyzyjniej zadane pytanie - tym trafniejsza odpowiedź, po 2: logiczniej myśl przy formułowaniu pytania, żeby nie było niejasności o co Ci chodzi, po 3: kultura nie boli i możesz się odrobinę wysilić, żeby kierując się do kogoś użyć Wielkiej litery (a nie "ty"), po 4: używaj polskich znaków, bo "zezy" to robią oczy, a dmuchawa to raczej "rzęzi"... I po 5: znaki interpunkcyjne poprawiają czytelność wypowiedzi...
JOHNY - 25 Lis 2010, 23:13

[quote="Parzych"]
Cytat:
a dmuchawa to raczej "rzęzi"... .
Wentylator raczej to powinien dmuchać, a nie wydawać dźwięki :) , a sformułowanie dmuchawa to też takie mało profesjonale sformułowanie - jak się czepiać to czepiać na maksa (bo się czepiasz).

Ps Nie znam Cie, ale szanuje za chęć poświęcania wolnego czasu by pilnować tego jarmarku :)

Rebel - 26 Lis 2010, 08:15

kkuuubaaa każesz logicznie myśleć a sam najpierw piszesz o kręceniu kołami a potem tłumaczysz, że chodzi o kręcenie kierownicą... dalej nie będę tego rozgrzebywać bo już wszystko za mnie powiedział Parzych :ok:

...a te twoje 'zezenie' nie jest czasem związane z wibracjami plastików przy odpowiedniej częstotliwości drgań? Czy po prostu silnik dmuchawy na II zaczyna buczeć?

kkuuubaaa - 26 Lis 2010, 08:56

to może jeszcze powinienem napisać ze silnik jest odpalony i jadę samochodem, żebyś nie pomyślał ze ktoś pcha samochód? dajcie sobie na luz chłopcy...

Parzych po Twoim avatarze to dopiero można różnie dużo pomyśleć :D

Rwiezel, nie to nie jest buczenie, siła nadmuchu jest taka sama jak kiedyś na poszczególnym stopniu, nie czuć żadnego smrodu, a tym bardziej spalenizny jak by się coś kończyło albo miało spalić, po prostu zimą jak mam nawiew na drugim stopniu i dobijam kierownicą do oporu to te rzężenie jest ciągle, zaczyna sie tak od jednego obrotu kierownicą i raz jest słabiej słyszalne,raz głosniej i im bliżej do oporu skrętu kierownicy tym bardziej ciągly i głośniejszy sygnał

Rebel - 26 Lis 2010, 14:24

hmmm zapewne masz wspomaganie mam rację? U mnie też słychać dziwny dźwięk, ale to na maksymalnym skręcie kierownicy, gdy chcę jeszcze ten kawałeczek dokręcić do końca no ale to z pompy wspomagania a nie nadmuchu.
kkuuubaaa - 27 Lis 2010, 09:38

nie nie mam wspomagania...wiem jaki pompa od wspomagania wydaje dzwiek,ale to nie to...no coz widocznie nikt sie z czym takim nie spotkal...ja mam to druga zime...jak tylko jest cieplej ok10 stopni to tego nie ma...wszystko dziala normalnie, nic sie nie psuje tylko sobie rzęży...
JoeMix - 27 Lis 2010, 10:30

kkuuubaaa, Włącz dmuchawę i pobujaj autem i zobacz czy ci nie rzęzi wtedy,,,
kkuuubaaa - 27 Lis 2010, 17:43

hmm moze dobrze myslisz Joemix...moze cos z tym byc, np ze jak jest ostry zakret to wiatrak dmuchawy jest przechylony razem z autem..
TomQ - 27 Lis 2010, 21:19

Nic nikt nic niestety nie wykombinuje w tym wypadku przez forum.
Musisz dostać się do wentylatora i porządnie zweryfikować jego stan.
Nie wiem jakie w Fiestach są łożyska. Mogą czasem być ślizgowe jak w wielu innych samochodach. Nie ważne. Szczególnie skontroluj ich stan. Jak będzie ok przyglądnij się dokładnie umocowaniu całego zespołu. Jeśli i tu będzie ok odpal wentylator i zobacz czy są wibracje. Wentylatory są wyważane. Najczęściej poprzez umieszczenie na łopatkach specjalnych blaszek. Może któraś spadła.

Jeśli padły łożyska, a są ślizgowe to każdy ślusarz je bez problemu dorobi.
Kupowanie używki nie ma sensu.

Marcinowaty - 26 Sie 2012, 21:08

To jak się dostać do tej cholernej dmuchawy??? Pokażcie jakieś zdjęcia
bidżej - 26 Sie 2012, 21:20

od podszybia - ściągasz uszczelkę, odkręcasz EDISa, MAP sensor i co tam jeszcze, a następnie tą blachę, na której siedziała uszczelka. Jest tam trochę wkrętów. następnie ściągasz blachę i masz na wierzchu obudowę wentylatora.
Marcinowaty - 27 Sie 2012, 18:08

Dzięki, w serwisówce to jest jakoś nie logicznie opisane, jakby pomylone z mk2

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group