|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Dmuchawa ogrzewania - nie działa
mech1958 - 25 Lis 2010, 19:23 Temat postu: [MK3] Dmuchawa ogrzewania - nie działa Witam Wszystkich.proszę mi podpowiedzieć jak dobrać się do nagrzewnicy a raczej do dmuchawy ogrzewania.(od czego i co należy zacząć odkręcać)
Jak kupiłem auto to od razu jak włączyłem to coś się zadymiło i przestała działać dmuchawa co w obecnej sytuacji jest bardzo uciążliwe bo nie mam nadmuchu na szybę.Ogrzewanie jest ok.bo samoczynnie daje się wyczuć ciepłe powietrze ale nadmuch nie działa.
temat dotyczy auta Fiesta mkIII 1991R.
Rebel - 25 Lis 2010, 19:54
Musisz zdemontować element zaznaczony na czerwono aby mieć lepszy dostęp do dmuchawy. Ścianka o której mowa jest wykonana z 2 kawałków blachy. Śruby po lewej, prawej i na łączeniu. Sama dmuchawa zaznaczona kolorem zielonym.
Ja kiedy kupiłem auto też miałem spaloną dmuchawę. Na szrocie policzyli mnie 50zł, a elektryk za wymienienie 40zł. Teraz bym się już pokusił na samodzielną wymianę, ale wtedy nie za bardzo jeszcze wiedziałem co i jak tam działa.
kkuuubaaa - 25 Lis 2010, 21:37
a z moja dmuchawa jest cos takiego ze jak ja wlacze na drugi stopien i krece kolami troche mocniej to ona mi żęży...to normalne?
JOHNY - 25 Lis 2010, 21:38
kkuuubaaa napisał/a: | a z moja dmuchawa jest cos takiego ze jak ja wlacze na drugi stopien i krece kolami troche mocniej to ona mi żęży...to normalne? | Nie to nie jest normalne
Rebel - 25 Lis 2010, 21:43
kkuuubaaa napisał/a: | krece kolami troche mocniej |
Mógłbyś to sprecyzować? Twój pojazd ma napęd ręczny czy co?
JOHNY - 25 Lis 2010, 21:45
rwiezel napisał/a: | kkuuubaaa napisał/a: | krece kolami troche mocniej |
Mógłbyś to sprecyzować? Twój pojazd ma napęd ręczny czy co? | - chodzi zapewne o manewrowanie
kkuuubaaa - 25 Lis 2010, 21:48
rwiezel napisał/a: | Twój pojazd ma napęd ręczny czy co? | mysl logiczniej a nie bzdety piszesz...to nie flinstonowie
chodzi o to ze jak krece kierownica czyli skrecam dosyc ostro i mam do tego wlaczona dmuchawe to zezy, i tylko na drugim stopniu nawiewu..na pierwszym i trzecim jest wszystko ok
Zdrowy2424 - 25 Lis 2010, 21:55
wyczysc komutator na silniczku (styk szczotek z silnikiem dmuchawy) jak nie pomoze to wyciagh opornik wylutuj diode i wlutuj bezpiecznik 25A ale raczej komutator bedzie zarąbany stopnie predkosci silniczka zalezne są od przepłytwu opornika na drugim i pierwszym stopniu dostaje najmniejszą wartosc prądu no jeszcze tak na koniec bo sie rozwinołem moze panewki zaciera:/
kkuuubaaa - 25 Lis 2010, 21:57
ulaaa a co to jest ten komutator? pierwsze slysze...moze jakies instrukcje?fotki?
[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 22:10 ]
dodam ze na prostej drodze jest wszystko ok..dopiero na zakretach zezy
Parzych - 25 Lis 2010, 22:21
kkuuubaaa napisał/a: | mysl logiczniej a nie bzdety piszesz... | Jakie pytanie, taka odpowiedź... Bo wcześniej napisałeś kkuuubaaa napisał/a: | jak ja wlacze na drugi stopien i krece kolami troche mocniej | Co można różnie zrozumieć... kkuuubaaa napisał/a: | chodzi o to ze jak krece kierownica czyli skrecam dosyc ostro i mam do tego wlaczona dmuchawe to zezy | To nie mogłeś sprecyzować od razu
kkuuubaaa - 25 Lis 2010, 22:24
a ty jestes po to zeby tez sie czepiac zamiast pomyslec logiczniej czy po to zeby pomoc ewentualnie?
Parzych - 25 Lis 2010, 23:06
Cytat: | a ty jestes po to zeby tez sie czepiac zamiast pomyslec logiczniej czy po to zeby pomoc ewentualnie? | Po 1: nie żeby się czepiać, tylko uświadomić, że im precyzyjniej zadane pytanie - tym trafniejsza odpowiedź, po 2: logiczniej myśl przy formułowaniu pytania, żeby nie było niejasności o co Ci chodzi, po 3: kultura nie boli i możesz się odrobinę wysilić, żeby kierując się do kogoś użyć Wielkiej litery (a nie "ty"), po 4: używaj polskich znaków, bo "zezy" to robią oczy, a dmuchawa to raczej "rzęzi"... I po 5: znaki interpunkcyjne poprawiają czytelność wypowiedzi...
JOHNY - 25 Lis 2010, 23:13
[quote="Parzych"] Cytat: | a dmuchawa to raczej "rzęzi"... . | Wentylator raczej to powinien dmuchać, a nie wydawać dźwięki , a sformułowanie dmuchawa to też takie mało profesjonale sformułowanie - jak się czepiać to czepiać na maksa (bo się czepiasz).
Ps Nie znam Cie, ale szanuje za chęć poświęcania wolnego czasu by pilnować tego jarmarku
Rebel - 26 Lis 2010, 08:15
kkuuubaaa każesz logicznie myśleć a sam najpierw piszesz o kręceniu kołami a potem tłumaczysz, że chodzi o kręcenie kierownicą... dalej nie będę tego rozgrzebywać bo już wszystko za mnie powiedział Parzych
...a te twoje 'zezenie' nie jest czasem związane z wibracjami plastików przy odpowiedniej częstotliwości drgań? Czy po prostu silnik dmuchawy na II zaczyna buczeć?
kkuuubaaa - 26 Lis 2010, 08:56
to może jeszcze powinienem napisać ze silnik jest odpalony i jadę samochodem, żebyś nie pomyślał ze ktoś pcha samochód? dajcie sobie na luz chłopcy...
Parzych po Twoim avatarze to dopiero można różnie dużo pomyśleć
Rwiezel, nie to nie jest buczenie, siła nadmuchu jest taka sama jak kiedyś na poszczególnym stopniu, nie czuć żadnego smrodu, a tym bardziej spalenizny jak by się coś kończyło albo miało spalić, po prostu zimą jak mam nawiew na drugim stopniu i dobijam kierownicą do oporu to te rzężenie jest ciągle, zaczyna sie tak od jednego obrotu kierownicą i raz jest słabiej słyszalne,raz głosniej i im bliżej do oporu skrętu kierownicy tym bardziej ciągly i głośniejszy sygnał
Rebel - 26 Lis 2010, 14:24
hmmm zapewne masz wspomaganie mam rację? U mnie też słychać dziwny dźwięk, ale to na maksymalnym skręcie kierownicy, gdy chcę jeszcze ten kawałeczek dokręcić do końca no ale to z pompy wspomagania a nie nadmuchu.
kkuuubaaa - 27 Lis 2010, 09:38
nie nie mam wspomagania...wiem jaki pompa od wspomagania wydaje dzwiek,ale to nie to...no coz widocznie nikt sie z czym takim nie spotkal...ja mam to druga zime...jak tylko jest cieplej ok10 stopni to tego nie ma...wszystko dziala normalnie, nic sie nie psuje tylko sobie rzęży...
JoeMix - 27 Lis 2010, 10:30
kkuuubaaa, Włącz dmuchawę i pobujaj autem i zobacz czy ci nie rzęzi wtedy,,,
kkuuubaaa - 27 Lis 2010, 17:43
hmm moze dobrze myslisz Joemix...moze cos z tym byc, np ze jak jest ostry zakret to wiatrak dmuchawy jest przechylony razem z autem..
TomQ - 27 Lis 2010, 21:19
Nic nikt nic niestety nie wykombinuje w tym wypadku przez forum.
Musisz dostać się do wentylatora i porządnie zweryfikować jego stan.
Nie wiem jakie w Fiestach są łożyska. Mogą czasem być ślizgowe jak w wielu innych samochodach. Nie ważne. Szczególnie skontroluj ich stan. Jak będzie ok przyglądnij się dokładnie umocowaniu całego zespołu. Jeśli i tu będzie ok odpal wentylator i zobacz czy są wibracje. Wentylatory są wyważane. Najczęściej poprzez umieszczenie na łopatkach specjalnych blaszek. Może któraś spadła.
Jeśli padły łożyska, a są ślizgowe to każdy ślusarz je bez problemu dorobi.
Kupowanie używki nie ma sensu.
Marcinowaty - 26 Sie 2012, 21:08
To jak się dostać do tej cholernej dmuchawy??? Pokażcie jakieś zdjęcia
bidżej - 26 Sie 2012, 21:20
od podszybia - ściągasz uszczelkę, odkręcasz EDISa, MAP sensor i co tam jeszcze, a następnie tą blachę, na której siedziała uszczelka. Jest tam trochę wkrętów. następnie ściągasz blachę i masz na wierzchu obudowę wentylatora.
Marcinowaty - 27 Sie 2012, 18:08
Dzięki, w serwisówce to jest jakoś nie logicznie opisane, jakby pomylone z mk2
|
|