|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Gaśnie przy hamowaniu i zwalnianiu 
						
												 alanjamajka - 4 Gru 2010,  23:33 Temat postu: [MK3] Gaśnie przy hamowaniu i zwalnianiu Witam.
 
Mam taki problem. Kiedy hamuję lub zwalniam samochód gaśnie i ciężko go zapalić tzn. rozrusznik kręci ale silnik nie może załapać. Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie. Dodam jeszcze, że cały czas lekko świeci mi się kontrolka akumulatora(świeci się od 3 miesięcy). Proszę o pomoc
												 Matifcb - 4 Gru 2010,  23:44
  robi tak za kazdym razem czy tylkonp na poczatku jazdy ? ja tak mam jak temperatura silnika jest zbyt niska ze moze mi zgasnac silnik jak zwalniam do 0km/h
												 Rebel - 5 Gru 2010,  00:00
 
  	  | alanjamajka napisał/a: | 	 		  | Dodam jeszcze, że cały czas lekko świeci mi się kontrolka akumulatora(świeci się od 3 miesięcy) | 	  
 
 
Kontrolka albo świeci się albo nie świeci w ogóle. Nie ma stanów pośrednich. Sprawdź czy alternator ładuje.
												 DUCHU77 - 5 Gru 2010,  00:05
  od nośnie hamowania i gaśnięcia, to miałem taki przypadek ten przewód plkastikowy wchodzący do serwa wspomagania hamulców, miał sparciałą gumę uszczelniającą i łapał tamtędy lewe powietrze ( po naciśnięciu hamulca dojeżdźając do skrzyżowania często gasł) silikonowo-teflonowa taśma taka dla hydraulików pomogła obwinęłem przewód i po sprawie
												 Pele - 5 Gru 2010,  00:17
 
  	  | Rebel napisał/a: | 	 		  | Kontrolka albo świeci się albo nie świeci w ogóle. Nie ma stanów pośrednich. Sprawdź czy alternator ładuje. | 	  
 
 
Jest stan pośredni ... może się lekko albo mocniej świecić (żarzyć) ... oznacza to słabe ładowanie.
 
 
Co do hamowania, dojeżdżasz do skrzyżowania z redukowaniem biegów i jak wciśniesz sprzęgło to gaśnie ?? Możliwe że VSS ... (czujnik prędkości pojazdu wkręcony w skrzynię w miejscu gdzie wchodzi linka prędkościomierza, a dokładniej to linkę wkręca się w ten czujnik)
												 JoeMix - 5 Gru 2010,  09:00
 
  	  | Rebel napisał/a: | 	 		  | Kontrolka albo świeci się albo nie świeci w ogóle | 	      Dobra teoria, ale prawdziwa np. przy kontrolce oleju a nie akumulatora. 	  | Pele napisał/a: | 	 		  | może się lekko albo mocniej świecić (żarzyć) ... oznacza to słabe ładowanie | 	  Nie do końca, może się jażyć całkiem nieźle przy normalnym stanie układu,,, np. w dzień nie będzie tego widać a w nocy już tak,,, 	  | alanjamajka napisał/a: | 	 		  | Kiedy hamuję lub zwalniam samochód gaśnie  | 	  Ustalmy kiedy gaśnie,,, naciskasz na hamulce i gaśnie, czy gaśnie zawsze, ciepły, zimny i tak dalej,,,
												 alanjamajka - 5 Gru 2010,  12:09
  Co dziwne, kiedy silnik jest zimny to się to nie dzieje, dopiero po ok.10min zaczyna gasnąć. Przeważnie do skrzyżowania dojeżdżam na luzie albo ze wciśniętym sprzęgłem. Z kontrolką to była taka historia, że nie ładował mi alternator. Mechanik stwierdził, że odłączył się jakiś kabelek, ale jak to zrobił to kontrolka nie zgasła a alternator ładuje.
												 Arek103 - 5 Gru 2010,  15:31
  z mojego doświadczenia jazdy autem z podtlenkiem lpg a konkretniej służbowym Matizem to bardzo często gasł jak jeździłem na luzie po wizycie u mechanika dowiedziałem się że nie powinno się jeździć na luzie lub wciśniętym sprzęgle autem z lpg. A z kontrolką miałem taką sytuację w Fiacie Uno 1.4 ies ładowanie było a kontrolka się żarzyła potem gasła i tak w kółko to może być to np wina zawilgocenia itp    
												 JoeMix - 5 Gru 2010,  18:44
 
  	  | Arek103 napisał/a: | 	 		  | dowiedziałem się że nie powinno się jeździć na luzie lub wciśniętym sprzęgle autem z lpg | 	  Żadnym autem się nie powinno tak jeździć i z tego co wiem w żadnej szkole "L" tego nie uczą,,, wybzdurane przez kierowców nie wiem co   
 
 
alanjamajka, masz obrotek? Nie łącz tych 2 spraw: gaśnięcia i kontrolki ładowania.
												 rafantek - 5 Gru 2010,  18:52
  zlbo problem z utrzymaniem wolnych obrotow, albo problem z paliwem za duzo/za malo    i gasnie.
												 alanjamajka - 5 Gru 2010,  19:49
  Obrotomierza nie mam. Na luzie jeżdżę, bo mi wygodnie i według mnie to nie jest powodem gaśnięcia (tak też twierdzi specjalista od lpg) a to czego uczą w szkołach jazdy to z doświadczenia wiem, że należy w większości zapomnieć (oczywiście oprócz teorii).
												 Rebel - 5 Gru 2010,  20:13
  Na luzie to się żyje a nie jeździ (jak ktoś mądry tu kiedyś powiedział) i tyle w temacie.
 
 
alanjamajka a może regulacja gaźnika by Ci się przydała?
												 JoeMix - 5 Gru 2010,  20:16
  alanjamajka, gaźnik czy mono - właśnie dobre pytanie to jest.
												 alanjamajka - 5 Gru 2010,  21:56
 
  	  | Rebel napisał/a: | 	 		  | Na luzie to się żyje a nie jeździ (jak ktoś mądry tu kiedyś powiedział) i tyle w temacie. | 	  
 
 
Trafne stwierdzenie    . W sumie to nie mam pojęcia czy to gaźnik czy mono. Jak to sprawdzić?
												 JoeMix - 5 Gru 2010,  22:03
  Jest na forum podczepiony temat z opisem co i po czym rozpoznać,,,
												 jackrzec - 6 Gru 2010,  18:44
 
  	  | Rebel napisał/a: | 	 		  | alanjamajka a może regulacja gaźnika by Ci się przydała? | 	  on nie ma gaźnika tylko wtrysk. 
 
 
[ Dodano: Pon Gru 06, 2010 18:47 ]
 
 	  | alanjamajka napisał/a: | 	 		  | Na luzie jeżdżę, bo mi wygodnie i według mnie to nie jest powodem gaśnięcia (tak też twierdzi specjalista od lpg) a to czego uczą w szkołach jazdy to z doświadczenia wiem, że należy w większości zapomnieć (oczywiście oprócz teorii). | 	  Coś cienki ten specjalista, skoro nie potrafił zrobić, a druga sprawa to taka, że po co zadajesz pytania i nie słuchasz tego co inni piszą? Na luzie nie powinno się jeździć i wszyscy to mówią, a Ty mówisz że Ci wygodnie. Skoro masz w dupie  co piszemy, to nie spodziewaj się że każdy będzie Ci nadskakiwał.
												 alanjamajka - 6 Gru 2010,  21:32
  Ten specjalista mieszka ode mnie 200km tak więc nie może tego zrobić. Po co się zaraz denerwować. Według mnie po prostu jeżdżenie na luzie nie może być przyczyną chociaż z tego powodu, że żaden gazownik po zmontowaniu lpg nie mówi "tylko nie jeździj na luzie, bo ci będzie gasł"
												 JoeMix - 7 Gru 2010,  10:02
 
  	  | alanjamajka napisał/a: | 	 		  | Według mnie po prostu jeżdżenie na luzie nie może być przyczyną chociaż z tego powodu | 	  "Specjaliści" od gazu zakładają specjalne blaszki lub wykrzywiają dolot w drugą stronę by wpadające powietrze nie wpychało gazu do mixera i żeby silnik na wolnych nie zaciągał czystego powietrza i nie gasł właśnie, ale taka blaszka to też półśrodek, bo sprawny silnik i dobrze wyregulowana instalacja i nie będzie gasł -> u dobrego speca ustawisz.
												 alanjamajka - 7 Gru 2010,  11:32
  Zapomniałem również dodać, że gdy nawet auto stoi to silnik przez pierwsze kilka minut chodzi nienagannie, a później obroty spadaja i gaśnie. Jak się go potem odpali to cud.
												 nitrobolon - 7 Gru 2010,  18:52
  ktos wyzej pisal ze cos moze byc z prędkościomierzem, mi sie robi to samo, zapalam auto przejade z 3 kilometry i na luzie mi gasnie. prędkościomierz mi nie dziala. jak to naprawic?
												 jackrzec - 7 Gru 2010,  19:17
 
  	  | nitrobolon napisał/a: | 	 		  | ktos wyzej pisal ze cos moze byc z prędkościomierzem, mi sie robi to samo, zapalam auto przejade z 3 kilometry i na luzie mi gasnie. prędkościomierz mi nie dziala. jak to naprawic? | 	  Prędkościomierz nie ma kompletnie nic do pracy silnika - przynajmniej w mk3.
												 Pele - 7 Gru 2010,  23:27
 
  	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  nitrobolon napisał/a:	
 
ktos wyzej pisal ze cos moze byc z prędkościomierzem, mi sie robi to samo, zapalam auto przejade z 3 kilometry i na luzie mi gasnie. prędkościomierz mi nie dziala. jak to naprawic?	
 
Prędkościomierz nie ma kompletnie nic do pracy silnika - przynajmniej w mk3.
 
 | 	  
 
 
Sam prędkościomierz nie, ale VSS do którego wkręcana jest linka prędkościomierza już tak ... Bo jeśli powodem niedziałania licznika nie jest linka a np ślimak w skrzyni to VSS nie dostaje impulsów i komputer wariuje ...
 
 
Nitrobolon, sprawdź czy masz linkę uszkodzoną czy ślimaka, gdzieś jest opisane jak, nie chce mi się teraz szukać ...
												 jackrzec - 8 Gru 2010,  08:34
 
  	  | Pele napisał/a: | 	 		  | Sam prędkościomierz nie, ale VSS do którego wkręcana jest linka prędkościomierza już tak ... Bo jeśli powodem niedziałania licznika nie jest linka a np ślimak w skrzyni to VSS nie dostaje impulsów i komputer wariuje ...  | 	  Teoretycznie tak, ale nie do tego stopnia. Dla świętego spokoju odepnij tą wtyczkę od VSSa i zobacz wtedy jak jeździ. Przy okazji zresetuj kompa.
												 Pele - 8 Gru 2010,  09:32
  No właśnie do tego stopnia, bynajmniej mój     
 
 
Miałem napęd ślimaka w skrzyni zepsuty, jak dojeżdżałem do skrzyżowania, redukcja tam 3-2 i jak wciskałem sprzęgło to praktycznie zawsze gasł ...
												 nitrobolon - 8 Gru 2010,  13:44
  kurde szyfrem piszecie... :( 
 
 
[ Dodano: Sro Gru 08, 2010 16:49 ]
 
czyli co mam zrobic? reset kompa to wystarczy odpiac akumlator?. a te VSS jak odlaczyc?
												 jackrzec - 8 Gru 2010,  19:08
 
  	  | nitrobolon napisał/a: | 	 		  | czyli co mam zrobic? reset kompa to wystarczy odpiac akumlator?. a te VSS jak odlaczyc? | 	  
 
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php 
 
było dużo razy
												 alanjamajka - 10 Gru 2010,  13:31
  Jak na razie problem został rozwiązany. Pomogła wymiana świec.
												 
					 | 
				 
			 
		 |