Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Zanik mocy

losmichal - 15 Gru 2010, 08:15
Temat postu: [MK6] Zanik mocy
Witam ponownie kolegów i znów proszę o pomoc :(

po wymianie filtrów (paliwo, powietrze) autko odpala znacznie lepiej co da się odczuć ale pojawił się kolejny problem a mianowicie brak mocy objawia się do tego stopnia że trudno wyjechać z zaspy jak się rozgrzeje to jest lepiej ale wciąż da się odczuć zanik mocy do momentu włączenia turbiny wtedy autko zbiera się tak jak trzeba

co może być przyczyną ??

bidżej - 15 Gru 2010, 09:13

1.4 TDCi nigdy nie jeździłem, ale generalnie nowe turbodiesle u dołu są po prostu słabe. U ojca w Octavii II 1.9TDI nie ma w ogóle mowy o normalnym ruszeniu na równej, suchej drodze startując poniżej 1500rpm. Więc może nieco więcej gazu załatwi sprawę?
losmichal - 15 Gru 2010, 10:01

no może i takie rozwiązanie by pomogło w ruszaniu ale nie zmienia to faktu ze jest z autkiem coś nie tak jeżdżę nim co dzień od roku i czuje ze jest problem tylko nie wiem gdzie szukać
ramses123 - 15 Gru 2010, 13:58

jest zimno, silnik musi się nagrzać, do tego czasu każde auto jest trochę mułowate ...
losmichal - 15 Gru 2010, 17:08

wszytko rozumiem ale tydzien temu bylo OK a w tym tygodniu odczuć da sie zanik mocy i pali sie "ENGIE CHECK" wiec to raczej nie jest normalne zachowanie :)
Parzych - 15 Gru 2010, 17:23

losmichal napisał/a:
pali sie "ENGIE CHECK"
To podjedź do warsztatu i niech Ci sprawdzą na kompie...
ramses123 - 15 Gru 2010, 18:34

losmichal napisał/a:
ali sie "ENGIE CHECK"


no wybacz ale tego nie napisałeś ... a my nie wróżki

losmichal - 17 Gru 2010, 17:28

przepraszam moje nie dopatrzenie ale to chyba zrozumiałe ze troszke mnie to stresuje ;/

byłem dziś na diagnostyce komputer pokazuje błąd EGR po skasowanie i przejachaniu kilku kilometrów kontrolka zapaliła się od nowa czyli zawór wymaga czyszczenie ten mechanik stwierdził ze bedzie to kosztować od 100 do 200zł czy to dużo ?? dodam że za diagnostyke zaśpiewał 50
i jeszcze jedno pytanko jak długo moge z tym jezdzić nie martwiąc się ze zepsuje się coś innego ??
może ktoś widział gdzieś intrukcję jak to wyczyścić samemu ??

Fordon - 19 Gru 2010, 15:51

Za podlaczenie auta pod kompa wziol malo, ale tez powinien wiedziec ze samo kasowanie nic nie da bo w 90% bledu EGR-u konczy sie powrotem konrolki MIL CHECK... tak zwany check engine.
Kwestia podstawowa to odkrecic EGR i sprawdzic czy jest zaciety na samym zaworku... w najlepszym wypadku starczy czyszczenie, a w najgorszym wymiana ale to 200zl nie bedzie kosztowac... bo sam zawor kosztowal cos ponad 350zl w uzywce nie pamietam ile nowy...
100 do 200zl to dobra cena za babranie sie z tym EGRem... ciesz sie ze nie siada ci zawor starujacy cisnieniem albo pompa bo tam bys zaczynal na samych czesciach od 700zl do 2800zl za regenerowana pompe...
Zapamietaj tez jedno, jak wyskakuje konrolka MIL CHECK, jedziemy na diagnostyke, bo tu nikt ci nie podpowie co jest kaman ze zapalila sie kontrolka... niestety wirtualna diagnostyka to w MK3 i mk4 ale 5, 6 i 7 to juz tylko podpinanie auta pod kompa...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group