|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - [MK3] Nie odpala, nie otwiera się wtryskiwacz 
						
												 roquo - 18 Gru 2010,  17:37 Temat postu: [MK3] Nie odpala, nie otwiera się wtryskiwacz Witam.
 
Po ostatnich perypetiach z pompą paliwa która się nie włączała,znowu mam problem.
 
W moim ostatnim temacie http://www.fiestaklubpols...p=540629#540629 pisałem że nie włącza się pompa paliwa,przyczyną było zwarcie w potencjometrze przepustnicy,zaizolowałem to i pompa się włącza,auto odpaliło i chwilkę pochodziło ale kiepsko,dusiło się itp.w końcu zgasło i nie odpala.
 
iskra jest,paliwo jest,pompka się włącza,więc pozostaje wtryskiwacz,na jednym kablu do zasilania wtryskiwacza jest 12v na drugim 0 pewnie jest brak sterowania z ECU,co to może być?Potencjometr może mieć z tym coś wspólnego?
 
ps.po zalaniu bezpośrednio paliwa do gardzieli odzywa się no i wiadomo po chwili gaśnie
												 luki - 18 Gru 2010,  17:40
  wtryskiwacz jest sterowany masą (impulsy z komputera) weź zwykłą żaróweczkę i zepnij te 2 przewody przy wtryskiwaczu powinna migać przy rozruchu
												 roquo - 18 Gru 2010,  18:45
  Zastanawia mnie to czy czujnik położenia przepustnicy może mieć z tym coś wspólnego,bo w sumie przez zwarcie na jego na kablach było przyczyną wszystkich problemów,no i przy sczytaniu kodów błędów wyskoczył mi tylko kod 25 czujnik położenia przepustnicy,zbyt wysokie napięcie.
												 Stunt_Man - 18 Gru 2010,  19:14
  odłącz go i zobacz czy odpali
												 roquo - 18 Gru 2010,  19:30
  Odłączałem i nic    musze zobaczyć czy zasilanie dochodzi
												 luki - 18 Gru 2010,  19:35
  na ścianie grodziowej obok map sensora edisa itp powinieneś mieć oporniczek który zbija napięcie  dla wtrysku, sprawdź czy czasem się coś nie upaliło albo wtyczka l nie wysunęła jest to jak by porcelanowa rurka z dwoma kabelkami i wtyczką
												 Stunt_Man - 18 Gru 2010,  19:46
 
  	  | luki86 napisał/a: | 	 		  | na ścianie grodziowej obok map sensora edisa itp powinieneś mieć oporniczek który zbija napięcie  dla wtrysku, sprawdź czy czasem się coś nie upaliło albo wtyczka l nie wysunęła jest to jak by porcelanowa rurka z dwoma kabelkami i wtyczką | 	  
 
a ja kuźwa nie wiedziałem do czego to cholerstwo tam było    
												 bidżej - 18 Gru 2010,  19:56
  roquo, z tego co pamiętam, to o ile ECU jest ciężkie do spierniczenia, to zwarcie przewodów CPP prowadzi do jego uszkodzenia...
												 roquo - 18 Gru 2010,  21:33
  Jutro jeszcze sprawdze czy podaje napięcie na wtryskiwacz no i ten opornik,ale mam złe przeczucia   
												 diodalodz - 19 Gru 2010,  03:12
 
  	  | bidżej napisał/a: | 	 		  to zwarcie przewodów CPP prowadzi do jego uszkodzenia...
 
_________________ | 	  
 
nie prowadzi bo jest ograniczenie prądowe w sterowniku .
 
Zobacz czy na jednym bolcu wtryskiwacza masz +12V po przekręceniu stacyjki .
												 roquo - 19 Gru 2010,  11:13
  po przekręceniu stacyjki na jednym bolcu jest +12V,sprawdziłem oporniczek,no i zasilanie samego wtryskiwacza,na jednym bolcu jest cały czas +12V na drugim -12V powinno być przy kręceniu rozrusznikiem a niema czyli jest brak impulsu z eecIV,już mi brak pomysłów......... 
 
 
[ Dodano: Nie Gru 19, 2010 13:34 ]
 
Wygląda na to że wszystkie problemy spowodowane są przez uszkodzony CPP,ruszyłem jego kablami i auto odpaliło,na wolnych chodziło dość ładnie ale na wysokich już nie,dusiło się itp,gdy auto chodziło specjalnie ruszyłem kablami i auto zgasło i znów nie chce odpalić,co ciekawe gdy próbuje odpalić na biegu(czyli auto porusza się)auto zaczyna łapać,ale nie utrzymuje obrotów,więc wszystko wskazuje na uszkodzony CPP.
												 jackrzec - 19 Gru 2010,  18:28
 
  	  | roquo napisał/a: | 	 		  | Wygląda na to że wszystkie problemy spowodowane są przez uszkodzony CPP,ruszyłem jego kablami i auto odpaliło | 	  A kable od cpp i wtrysku idą jedną wiązką - może w wiązce jest walnięty przewód i jak ruszysz kablami to czasami łączy. Jeszcze niewidziałem żeby CPP powodował unieruchomienie silnika.
												 roquo - 20 Gru 2010,  13:35
  No właśnie dla mnie też to było dziwne,wymieniłem dziś CPP i du*a,może faktycznie któryś przewód w wiązce muszę sprawdzić 
 
 
[ Dodano: Wto Gru 21, 2010 15:28 ]
 
problem rozwiązany,przyczyną był urwany kabel od zasilania wtryskiwacza,poprowadzenie drugiego od EECIV do wtryskiwacza rozwiązało sprawę,wszystkim dzięki za odpowiedzi   
												 jackrzec - 22 Gru 2010,  20:20
  Muszę to powiedzieć: "A nie mówiłem?!"...    
												 
					 | 
				 
			 
		 |