Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Podgrzewane spryskiwacze szyby z Mondeo

zimzia - 22 Gru 2010, 12:13
Temat postu: [MK4] Podgrzewane spryskiwacze szyby z Mondeo
Hej
Kupił podgrzewane spryskiwacze szyby z mondeo i chce je podłączyć pod przełącznik podgrzewania tylnej szyby, może ktoś wie czy te spryskiwacze są na 12V ??

Puff - 22 Gru 2010, 19:03

Są. Gdyby były na mniej, to zamarznięty spryskiwacz by rozmroziły dopiero na wiosnę.
Moc przy 14V w instalacji to okolice 4W (opór rzędu 40-kilka omów, założyłem średnio 46) - czyli całkiem rozsądnie. Poza tym w Mondeo jest bezpiecznik m.in. od podgrzewania właśnie dysz i jest normalnie montowany w skrzynce bezpiecznikowej, więc nic innego niż 12V tam iść nie może.

zimzia - 22 Gru 2010, 21:36

OK dzięki, czyli mogę śmiało montować
Qnik - 23 Gru 2010, 17:29

zimzia napisał/a:
OK dzięki, czyli mogę śmiało montować
To zapodaj jakiś prosty tutorial jak to zrobić ;)
Puff - 23 Gru 2010, 17:54

Qnik napisał/a:
To zapodaj jakiś prosty tutorial jak to zrobić ;)

Filozofii nie ma w tym żadnej, ale gdyby zimzia nie zrobił, to mogę wkleić fotki "co i jak", jak druga z moich dysz dojdzie.

zimzia - 23 Gru 2010, 21:24

Dopiero dzisiaj dostałem ale już sprawdzone i grzeją ładnie, jeszcze czekam na zaworki zwrotne do spryskiwaczy bo chce zrobić wszystko za jednym razem.
Przestudiowałem schemat ogrzewania tylnej szyby i najlepsze rozwiązanie to podłączenie się na wyjście z przekaźnika od odmrażania szyby.

Qnik - 26 Gru 2010, 00:19

i te dysze pasują bez żadnych przeróbek w maskę Mk4/5 ?? :-P
Puff - 26 Gru 2010, 02:19

Oczywiście, że nie - pół maski trzeba pod nie wyciąć, a i tak jest ryzyko, że nie podejdą ;-(
zimzia - 5 Sty 2011, 11:07

Same spryskiwacze do otworów w masce pasują bez problemu, problem może sprawić podłączenie wężyków otwór kolanka plastikowego przez które płynie płyn ma większa średnice od zaczepu z spryskiwaczy mondeo można temu zaradzić na dwa sposoby kupić kawałek cienkiego wężyka zdemontować kolanko i przez jakaś rurkę połączyć oryginalny wężyk z tym dokupionym albo na końcówkę w spryskiwaczu z mondeo gdzie się podpina wężyk założyć rurkę termokurczliwa do izolowania przewodów oczywiście podgrzać aby się skurczyła w taki oto sposób kolanko nie spada ze spryskiwacza jest jedno ale spryskiwacz z mondeo ma wyprowadzenie prawie pod kontem prostym wiec kolanko nie wejdzie trzeba poszerzyć otwór w masce !!! aby kolanko wchodziło pod kontem prostym.


Podłączenie to już pikuś trzeba pociągnąć dwa przewody jeden podłączyć do masy a drugi pod przekaźnik ogrzewania tylnej szyby dla ułatwienia jest w skrzynce z bezpiecznikami wewnątrz nadwozia przekaźnik nr VI a przewód fioletowo niebieski.


Puff - 5 Sty 2011, 11:39

Dodam tylko od siebie, że w Mondeo dysze są podłączone "po stacyjce" - grzeją zawsze, gdy mamy włączony zapłon :)
JoeMix - 5 Sty 2011, 11:47

No podgrzewanie razem z tylna szybą to tak trochę bez sensu,,, najlepiej zrobić sobie podgrzewacz do płynu i pryskać ciepłym płynem :)
zimzia - 5 Sty 2011, 12:08

JoeMix napisał/a:
No podgrzewanie razem z tylna szybą to tak trochę bez sensu,,, najlepiej zrobić sobie podgrzewacz do płynu i pryskać ciepłym płynem :)


Bez sensu zależy dla kogo ja lobię mieć czystą szybę z tyłu a jak jest zamarznięta to dysze tez będą zamarznięte i po co maja mi się grzać przez cały rok to jest bezsensu.

A jeśli chodzi o podgrzewanie płynu to sobie coś takiego wymyśliłem, przekaźnik grzałki jest sterowany mikro kontrolerem mam czujnik temp który będzie zamontowany na zbiorniku (będzie działać jako termostat) do tego czujnik cieczy gdy nie ma płynu dostajemy sygnał dźwiękowy a przekaźnik się nie uruchomi. Kilka fotek urządzenia które skończyłem kilka dni temu.



[ Dodano: Sro Sty 05, 2011 12:11 ]
Pufcio napisał/a:
Dodam tylko od siebie, że w Mondeo dysze są podłączone "po stacyjce" - grzeją zawsze, gdy mamy włączony zapłon :)


A nie jak mamy włączone podgrzewanie przedniej szyby

JoeMix - 5 Sty 2011, 12:16

Podgrzewanie dysz raczej nie słuzy ich odmrażaniu, bo ja nie mam podgrzewanych i mi nie zamarzają - kwestia płynu, tylna szybę skrobie normalnie i ogrzewania praktycznie nie używam - dlatego napisałem jak napisałem, ale wiadomo wszystko kwestia gustu i przyzwyczajeń :)
zimzia - 5 Sty 2011, 12:29

JoeMix napisał/a:
Podgrzewanie dysz raczej nie słuzy ich odmrażaniu, bo ja nie mam podgrzewanych i mi nie zamarzają - kwestia płynu, tylna szybę skrobie normalnie i ogrzewania praktycznie nie używam - dlatego napisałem jak napisałem, ale wiadomo wszystko kwestia gustu i przyzwyczajeń :)


Niestety nie masz racji :P instrukcja bodajże z focusa.


JoeMix - 5 Sty 2011, 13:27

No ja tak na chłopski rozum,,, czyli jeśli tak to działa to dla mnie zupełnie bezużyteczne, bo mnie spryski nie zamarzają :)
Puff - 5 Sty 2011, 17:32

zimzia napisał/a:
A nie jak mamy włączone podgrzewanie przedniej szyby

Właśnie nie. I żeby było zabawniej, to nawet instrukcja Forda do Mondeo/Focusa się myli w tej kwestii :) Sprawdzone przez wielu userów z forum Mondeo właśnie. Wniosek? Nigdy nie ufaj instrukcji :P

JoeMix napisał/a:
Podgrzewanie dysz raczej nie słuzy ich odmrażaniu, bo ja nie mam podgrzewanych i mi nie zamarzają - kwestia płynu, tylna szybę skrobie normalnie i ogrzewania praktycznie nie używam - dlatego napisałem jak napisałem, ale wiadomo wszystko kwestia gustu i przyzwyczajeń :)

Służy :) Nieraz miałem przeboje, kiedy wylot z dyszy po prostu minimalna ilość lodu zatkała. Wyczyścić się nie da, przepchnąć ciśnieniem nie przepchniesz... nic nie zrobisz. No ale to diesel z wygłuszeniem maski, więc ciepła z silnika do dysz wiele nie dociera (żeby nie powiedzieć, że prawie wcale).

zimzia - 5 Sty 2011, 17:50

W instrukcji do fiesty mk4/5 tez pisze to samo czyli gdy jest włączone podgrzewanie przedniej szyb.
Puff - 5 Sty 2011, 18:39

zimzia napisał/a:
W instrukcji do fiesty mk4/5 tez pisze to samo czyli gdy jest włączone podgrzewanie przedniej szyb.

Napisałem Ci jedynie jak jest w rzeczywistości, chcesz się stosować do błędnego wskazania z instrukcji, to spoko - Twoje dysze, rób z nimi co chcesz :) Dla mnie prąd rzędu 150mA to śmieszna wartość - radio mi więcej na postoju ciągnie z akumulatora...
Biorę jedynie pod uwagę opcję podpięcia pod stacyjkę przez przełącznik - w okresie od wiosny do jesieni podgrzewanie można wyłączyć, na zimę włączyć - moim zdaniem to niebo lepsze rozwiązanie niż te z grzaniem szyby...

Kadzax - 5 Sty 2011, 19:03

Popieram przedmówcę.
Także wolałbym osobny włącznik z tego względu, że tylnej szyby nigdy nie grzeje bo nie mam takiej potrzeby, natomiast spryski grzane zapewne używałbym częsty.

zimzia - 5 Sty 2011, 19:47

Pufcio masz racje w instrukcji jest błąd tłumaczenia grzeją po zapłonie. Najlepszym rozwiązaniem to by były osobne przełączniki do podgrzewania szyby tylnej, lusterek i spryskiwaczy :P .

Mam podgrzewane też lusterka i tak czy siak muszą włączyć podgrzewanie tylnej szyby która z tych trzech urządzeń ma chyba największy pobór i ta ją można by było odłączać osobnym włącznikiem który można gdzieś ukryć.

Puff - 5 Sty 2011, 19:54

I potem konsola jak w myśliwcu - 20 przełączników, żeby samo ogrzewanie włączyć... ciut przesadzone...
zimzia - 5 Sty 2011, 20:04

zimzia napisał/a:
Najlepszym rozwiązaniem to by były osobne przełączniki do podgrzewania szyby tylnej, lusterek i spryskiwaczy :P .

To był żart :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group