Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Reflektory manualne a elektryczne

JoeMix - 12 Sty 2011, 10:08
Temat postu: [MK3] Reflektory manualne a elektryczne
Jakiś czas temu porzuciłam klasyki na rzecz mk3 i teraz muszę się obeznać z rzeczami które to tej pory ignorowałem bo nie były mi potrzebne, aczkolwiek nie przypominam sobie by był taki temat:

Czym się rożni elektryk od manuala,,, i konkretniej czy manuala można przerobić na elektryka,,,

Druga sprawa to schemat, bo do silniczka idą 3 przewody wiadomo +/- oraz sygnał, na regulacji są dwa przewody,,, więc zostaje jeden wolny z pokrętła i pytanie czy jest on dopięty do masy czy do zasilania?

Blackknight88 - 14 Sty 2011, 10:54

JoeMix

Ten silniczek jest swego rodzaju serwomechanizmem. Rozbierałem to bo musiałem wymienić reflektor i ze swojego potłuczonego wyciągnąłem to i sprawdziłem jak to jest zbudowane. W środku normalna elektronika i potencjometr na wałku wychodzącym jak to jest w normalnym serwie modelarskim. Co do sterowania tym to jest tak. Masz pokrętło regulacji pod kolumną kierownicy i przekręcasz w jakiekolwiek miejsce, zarzucasz zapłon, zapalasz światła (mogą być nawet postojówki byle by był zapłon) to reflektory ustawiają się w daną pozycję. Ten 3 kabel (od sygnału) idzie pewnie do elektroniki utrzymującej reflektory w danym położeniu. Nawet jak ręcznie wkręcisz ten bolec wypychający reflektor to i tak wróci do swojego położenia po włączeniu świateł na zapłonie. Miałem gdzieś na kompie kiedyś taką płytkę sterującą, że ile przekręcisz potencjometrem o tyle Ci się wychyli lub przekręci końcówka serwa. Jak chcesz to poszukam tego i Ci podrzucę. Na takiej samej zasadzie to działa pewnie. Innego wyjścia nie widzę.
Zrobię zdjęcie tego serwomechanizmu i wrzucę tu to sobie zobaczysz co i jak. Czy da się przerobić manuala na elektryka ? jeśli chodzi Ci o sam reflektor to jest to wykonalne z normalnych serw ale musisz pomyśleć nad odpowiednim połączeniem mechanicznym jednego z drugim. Elektronika to już ta łatwiejsza rzecz (jak znajdę ten schemat sterujący).

Tommur - 14 Sty 2011, 14:23

Dokładnie tak jest. Chciałem wyregulować reflektory bo świeciły za nisko. PO rozebraniu reflektora pokręciłem śrubką i przestawiłem go. Po włączeniu świateł wróciły na swoje miejsce i była dupa :) .
Miły - 14 Sty 2011, 15:03

jak chcesz przestawić światła w MK3 elektryki to wystarczy wziąć śrubokręt i pokręcić tą plasikową "śrubką"... tylko nie pamiętam w którą stronę się obniżało lub unosiło...
Blackknight88 - 14 Sty 2011, 15:39

Miły i tak mu wrócą na starą pozycję, bo sterownik dostanie sygnał o przesunięciu i będzie usilnie chciał wrócić na stare miejsce. Owa śrubka plastikowa (jak wypycha się bolec w stronę reflektora to unosi się wiązka światła, jak chowa (tym samym ciągnie do siebie reflektor) to obniża) służy do manualnego ustawiania reflektora jeśli silnik lub elektronika w serwie się schrzani. jest sens manualnego ustawienia reflektorów przy działającej elektryce ale tylko po odpięciu od serwa wtyczki.

Tommur jest jeszcze inne wyjście z Twojego problemu. Wyciągasz reflektor, wyciągasz serwomechanizm, otwierasz go i ręcznie ustawiasz ten bolec który porusza reflektorem. Jego pozycję nominalną można ręcznie ustawić poprzez wkręcenie lub wykręcenie. Wtedy reflektor nie wróci na swą pozycję bo nie przestawisz koła zsynchronizowanego z potencjometrem w serwie tylko sam bolec.

Tommur - 14 Sty 2011, 17:42

Blackknight88 napisał/a:
Tommur jest jeszcze inne wyjście z Twojego problemu. Wyciągasz reflektor, wyciągasz serwomechanizm, otwierasz go i ręcznie ustawiasz ten bolec który porusza reflektorem. Jego pozycję nominalną można ręcznie ustawić poprzez wkręcenie lub wykręcenie. Wtedy reflektor nie wróci na swą pozycję bo nie przestawisz koła zsynchronizowanego z potencjometrem w serwie tylko sam bolec.

I właśnie tak robiłem :P . Bo jakiś szpec tak mi go przekręcił, że jak dawałem światła na pozycję w dół to wykręcał się ten cały trzpień i wypadał z tego kółka. I wrócić już nie chciał, a światełka świeciły non stop w dół

Miły - 14 Sty 2011, 22:16

Blackknight88 napisał/a:
Miły i tak mu wrócą na starą pozycję, bo sterownik dostanie sygnał o przesunięciu i będzie usilnie chciał wrócić na stare miejsce. Owa śrubka plastikowa (jak wypycha się bolec w stronę reflektora to unosi się wiązka światła, jak chowa (tym samym ciągnie do siebie reflektor) to obniża) służy do manualnego ustawiania reflektora jeśli silnik lub elektronika w serwie się schrzani. jest sens manualnego ustawienia reflektorów przy działającej elektryce ale tylko po odpięciu od serwa wtyczki.


tja... tylko dlaczego na diagnostyce tak ustawia się? mam sprawną elektrykę i nic nie wraca... na diagnostyce tak ustawiają bo tak się we Fieście ustawia... I nie kłóć się ze mną, bo milion razy już miałem ustawiane...

JoeMix - 14 Sty 2011, 22:25

Silniczki mam 1) nie ma tam potencjometru tylko ja mam na cewce indukcyjnej, czyli jak kręcę pokrętłem to opór się nie zmienia, tylko indukcyjność 2) jak kręcisz śruba regulacyjna na silniczku to położenie rdzenia w cewce się nie zmienia czyli regulacja ręczna nie wpływa na automatykę, chyba ze się kreci nie ta śrubą, 3) do silniczków zasilanie 3 przewód do pokrętła a przewód z pokrętła gdzie (do masy czy do +12v) 4) jak pisałem mam silniczki gotowe i sprawne, od strony elektryki, ale mam zwykłe reflektory i nie bardzo wiem jak tam silniczek założyć, chyba trzeba będzie dorwać te na jakiś ramkach bo ja mam reflektory jak w mk1 zamontowane tera :)
Miły - 14 Sty 2011, 22:34

Elektryczne lampy mają właśnie plastikową ramkę...
JoeMix - 14 Sty 2011, 23:32

,,,i pewnie lustro się rusza a szkło sztywne jest?
luki - 14 Sty 2011, 23:37

rusza cały reflektor
Pele - 15 Sty 2011, 00:45

Miły napisał/a:
tja... tylko dlaczego na diagnostyce tak ustawia się? mam sprawną elektrykę i nic nie wraca... na diagnostyce tak ustawiają bo tak się we Fieście ustawia... I nie kłóć się ze mną, bo milion razy już miałem ustawiane...


U mnie też po ustawieniu tym białym pokrętłem nie cofają się, także Miły, masz moje pełne poparcie :ok:

JoeMix napisał/a:
,,,i pewnie lustro się rusza a szkło sztywne jest?


Dokładnie tak jak Luki86 napisał :)

bidżej - 15 Sty 2011, 11:48

manuala nie przerobi się łatwo na elektrykę, trzebaby przełożyć cały reflektor w ramkę od elektryki.

nie wiem co wy z tym wracaniem reflektora, u mnie jak przestawię wyżej pokrętłem, to tak już zostaje :fox:

Blackknight88 - 16 Sty 2011, 21:02

Tym pokrętłem w kształcie 6boku owszem. Mi się pomerdało z przestawianiem tego "popychacza" wychodzącego z serwa.

a nie lepiej kupić całe reflektory z elektryką za powiedzmy te 80zł ? i pobawić się już samym podpięciem pod pokrętło przy kolumnie ?

no chyba, że taki jest zamiar to rozumiem ;)

nie ma w instalacji elektrycznej samochodu (ksiazka serwisowa) napisane (pokazane) gdzie owy trzeci kabel od serwa reflektora idzie ?

bidżej - 16 Sty 2011, 21:15

podobna tematyka była poruszona na forum FCP w temacie użytkownika damianrtv, może tam by się znalazł jakiś schemat?
JoeMix - 16 Sty 2011, 23:06

On właśnie podarował mi silniczki :-P
acti357 - 19 Sty 2011, 19:43

Jakby ktoś chciał to powinienem jeszcze mieć elektryka po kolizji. "Tylko" reflektor wypadł z ramki poza tym ok. :)
slimer - 21 Lut 2011, 21:26

Witam, przepraszam za odkop ale nie mogłem tego znaleźć nigdzie, czy jest możliwość sprawdzenia siłowniczków na krótko z prostownika czy wg działają?
JoeMix - 21 Lut 2011, 22:13

Nie. samo podanie silniczkom zasilania nic nie da, potrzeby jest sygnał według którego mają się ustawić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group