Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK5] Kluczyk dorobienie i kodowanie.

sla32 - 6 Lut 2011, 23:53
Temat postu: [MK5] Kluczyk dorobienie i kodowanie.
Witam wszystkich zainteresowanych tematem.

1. Słowo wstępu
Wstawiam ten wpis gdyż sam poszukiwałem takich informacji.
Od pierwszego właściciela samochodu dostałem 2 czarne klucze z czerownym oznaczeniem transpondera i wzorzec nacięć na grocie. Po kilku latach używania samochodu bez centrala jeden kluczyk starł się do tego stopnia, że nie mogłem otwierać zamka klapy. Pozostałe zamki działały.

2. Dorabianie klucza
Są dwie opcje
* Dorobienie oryginalnego klucza z tego, co pamiętam to koszt rzędu 300 zł
* Dorobienie nieoryginalnego klucza.
Ja kupiłem na allegro 2 nieoryginalne, ale bardzo podobne od oryginalnych kluczyki z logo forda, które mają miejsce pod transponder montowany w czerwonej oprawie.
Na zdjęciu widać jak wygląda oryginalny kluczyk i wyjęty z niego transponder oraz jak wygląda kluczyk nieoryginalny, do którego bardzo prosto montuje się transponder.

Szczegółowy kosztorys u mnie wygląda tak
50 zł dwie nowe oprawki + przesyłka 7 zł
20 zł dwa stare oryginalne kluczyki do wyjęcia transpondera + przesyłka 7 zł
20 złotych dorobienie jednego grotu
Koszt jednego kluczyka z dorobieniem w tym momencie wychodzi około 62 zł.

U mnie koncepcja uległa ostatnio zmianie gdyż postanowiłem zmienić alarm oraz w końcu zamontować centralny, dlatego aktualnie moje kluczyki są składane i wyglądają tak.

Montaż transpondera w tym tym przypadku jest trudniejszy i trzeba usunąć dwie ścianki (zaznaczone na czerwono) gdyż producent zrobił za małe miejsce na transponder


3. Kodowanie kluczyków
Do kodowania potrzebne są 2 stare kluczyki i 1 nowy
Robi się to tak
* Ustawiamy wentylator na 1
* Pierwszy kluczyk obrócić z położenia 0 do II na 1sekundę następnie wrócić do 0 i wyjąć. czyli przekręcamy kluczyk do położenia w którym słyszymy że wentylator zaczyna się kręcić i wyjmujemy go.
* W ciągu 5 sekund robimy to samo z drugim kluczykiem
* W ciągu 10s włożyć nowy kluczyk i obrócić z 0 do II (na mniej niż 5s) czyli ja po usłyszeniu wentylatora liczę do 4 i wyjmuje kluczyk.
* Następnie należy odczekać 20 sekund i kluczyk jest gotowy do użycia.

Marcin - 7 Lut 2011, 08:44

sla32 napisał/a:
3. Kodowanie kluczyków
Do kodowania potrzebne są 2 stare kluczyki i 1 nowy
Robi się to tak
* Ustawiamy wentylator na 1
* Pierwszy kluczyk obrócić z położenia 0 do II na 1sekundę następnie wrócić do 0 i wyjąć. czyli przekręcamy kluczyk do położenia w którym słyszymy że wentylator zaczyna się kręcić i wyjmujemy go.
* W ciągu 5 sekund robimy to samo z drugim kluczykiem
* W ciągu 10s włożyć nowy kluczyk i obrócić z 0 do II (na mniej niż 5s) czyli ja po usłyszeniu wentylatora liczę do 4 i wyjmuje kluczyk.
* Następnie należy odczekać 20 sekund i kluczyk jest gotowy do użycia.

ze względu na ta informację, podczepiłbym ten temat do listy tematów z elektryki, bo chyba nie było jeszcze konkretnych informacji o tej operacji albo ja je przeoczyłem...

Nikuś - 7 Lut 2011, 11:47

Marcin napisał/a:
ze względu na ta informację, podczepiłbym ten temat do listy tematów z elektryki, bo chyba nie było jeszcze konkretnych informacji o tej operacji albo ja je przeoczyłem...


Jeśli dobrze kojarzę to ta informacja jest w instrukcji obsługi.

Marcin - 7 Lut 2011, 11:51

Nikuś napisał/a:
Jeśli dobrze kojarzę to ta informacja jest w instrukcji obsługi.

ale to nie czasem tylko do centralnego?

Nikuś - 7 Lut 2011, 13:28

Nie, centralny nie ma z tym nic wspólnego.

Mała poprawka, w mojej instrukcji jest tylko kodowanie za pomocą kluczyka głównego. Wprawdzie nie kodowałem nigdy 3 kluczyka za pomocą 2 pozostałych, ale wiem że procedura przy użyciu 2ch normalnych kluczy jest taka sama jak przy kluczyku-matce, tylko że wkłada się obydwa posiadane kluczyki:

Cytat:
robi się to podobnie jak z czerwoną matką tylko w tym przypadku matką są dwa oryginalne klucze
1. wkładasz 1 klucz do stacyjki
2. wkładasz i przekręcasz tak jak pierwszy 2 kluczyk
3. wkładasz 3 i się programuje

źródło: Ford Club Polska

sla32 napisał/a:
* Ustawiamy wentylator na 1

A to kolega napisał tylko po to żeby usłyszeć kiedy kluczyk będzie w pozycji II.

sla32 - 7 Lut 2011, 20:45

Kodowanie kluczyka przy pomocy dwóch kluczyków jest w instrukcji drukowanej do MK5 - ja tego sam nie wydedukowałem. Jednak, gdy ktoś szuka tych informacji w sieci przeważnie trafia na tematy gdzie wszyscy twierdzą że niezbędny jest kluczyk matka. Warto więc chyba mieć jeden temat gdzie jest to mam nadzieję jasno i rzeczowo wyjaśnione, a im łatwiej będzie go można znaleźć tym lepiej.

Według mnie włączenie wentylatora bardzo pomaga i zdecydowanie to polecam.

Cyferki 0 , I , II przy stacyjce są bardzo małe i słabo widoczne, żeby je zobaczyć trzeba się wykrzywić i siedzieć w nienaturalnej pozycji co moim zdaniem utrudnia manipulowanie 3 kluczykami a czas programowania kluczyka jest bardzo ograniczony.
Można oczywiście nie patrzeć na cyferki tylko słuchać i wyczuwać czy zamek wskoczył na pozycję I i II tylko jeśli ktoś robi to pierwszy raz w życiu i do tego śpieszy się łatwo może się pogubić czy było już jedno kliknięcie czy były już dwa, a o błąd bardzo łatwo.
Włączenie wentylatora daje mi komfort i pewność, że kluczyk jest na właściwym miejscu i że można go już wyjąć dlatego polecam tą metodę innym.
W instrukcji mamy też tekst
"przekręcisz go do położenia II przed upływem 10s zostanie on zakodowany"
lub to samo tylko innymi słowami z instrukcji serwisowej forda
"włącz zapłon na mniej niż 5 sekund"
I teraz bądź człowieku mądry, a w moim opisie jasno i rzeczowo liczymy do 4 i wyjmujemy kluczyk.

mk4_driver - 7 Lut 2011, 20:52

panowie a powiedzcie czy jesli mam tylko jeden kluczyk to moge drugi zaprogramowac? Immo wykryje różnice miedzy jednym a dwoma? nie da sie go oszukac?
sla32 - 7 Lut 2011, 21:09

mk4_driver napisał/a:
panowie a powiedzcie czy jesli mam tylko jeden kluczyk to moge drugi zaprogramowac? Immo wykryje różnice miedzy jednym a dwoma? nie da sie go oszukac?


Nie da się oszukać.
Działa to mniej więcej tak w dolnej części "bańki" transpondera jest cewka w której ma skutek indukcji wytwarza się zasilanie układu z górnej części, który przedstawia się centralce.

Jest jeszcze jedna sprawa o ile w MK5 koduje się 2 kluczykami to w MK4 do kodowania może być potrzebny klucz matka. Jeśli tak jest a Ty masz taki właśnie kluczyk to nie będzie problemu z kodowaniem ale procedura będzie inna. Tu musi się wypowiedzieć ktoś kto ma MK4

mk4_driver - 7 Lut 2011, 21:12

rozumie rozumie czyli lipa,, ale w jakims tam punkcie dorabiania kluczy moge dorobic sobie sam transponder?
zabka35i - 7 Lut 2011, 21:19

ale będziesz miał go na zasadzie klonowania czyli o ile się nie mylę to IMO będzie myślał ze to jest ten sam kluczyk. Ja jak dorabiałam drugi kluczyk to facet nawet do auta nie podchodził woził mój kluczyk i za 5 min dał już dwa bez żadnego programowania w aucie
mk4_driver - 7 Lut 2011, 21:21

no wlasnie o to mi chodzi, a powiedz jeszcze ile taka przyjemnosc Cie kosztowała?
zabka35i - 7 Lut 2011, 21:39

Zwykły kluczyk to 160 zł tyle zapłaciłem a z pilotem to 350 zł jeżeli ktoś posiada taka możliwość
MARIUSZ.B - 7 Lut 2011, 21:52

Chłopaki czy pozycja stacyjki II to nie pozycja włączonego zapłonu ;/ Wtedy chyba łatwiej patrzeć na kontrolki a nie słuchać wentylatora :-)
zabka35i - 7 Lut 2011, 21:56

MARIUSZ.B napisał/a:
Chłopaki czy pozycja stacyjki II to nie pozycja włączonego zapłonu ;/ Wtedy chyba łatwiej patrzeć na kontrolki a nie słuchać wentylatora :-)


Dobre spostrzeżenie :)

TSRules - 7 Lut 2011, 22:23

Ten "scyzoryk" z kluczykiem na focie nie jest od nowszych fordów ? pasuje to do mk4\mk5 ?
zabka35i - 7 Lut 2011, 22:30

TSRules napisał/a:
Ten "scyzoryk" z kluczykiem na focie nie jest od nowszych fordów ? pasuje to do mk4\mk5 ?


to jest scyzoryk który dają razem z alarmem RTX CS3 dokładasz tylko grot odpowiedni. kilka postów wyżej masz link do tego alarmu w moim poście.

sla32 - 8 Lut 2011, 22:35

MARIUSZ.B napisał/a:
Chłopaki czy pozycja stacyjki II to nie pozycja włączonego zapłonu ;/ Wtedy chyba łatwiej patrzeć na kontrolki a nie słuchać wentylatora :-)


Jest więc wybór można patrzeć lub słuchać zależnie co komu bardziej pasuje.
Swoją drogą o ile prostsza i bardziej zrozumiała byłaby instrukcja gdyby wyglądała tak.

Wkładamy do stacyjki kluczyk i przekręcamy do momentu zaświecenia się kontrolek a następnie wyjmujemy go ..........

zabka35i napisał/a:
TSRules napisał/a:
Ten "scyzoryk" z kluczykiem na focie nie jest od nowszych fordów ? pasuje to do mk4\mk5 ?


to jest scyzoryk który dają razem z alarmem RTX CS3 dokładasz tylko grot odpowiedni. kilka postów wyżej masz link do tego alarmu w moim poście.

Dają go też do sterowników zamka centralnego ale najsensowniej faktycznie jest sterować alarmem, a pod alarm mieć podłączony central.

rafantek - 8 Lut 2011, 23:57

kodowanie opisane to w nowszych fordach przy uzyciu 2 kluczy, bez klucza matki, w starszych tylko majac matke, albo aso zakodujesz.
bidżej - 9 Lut 2011, 08:41

wieszam temat w liście FAQ elektryki. a tak btw, w tej chwili za 160-200pln idzie dorobić kluczyk z właściwie dowolnym transponderem do forda - jeśli macie tylko jeden kluczyk, w dodatku nie-matkę, to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie...
rafantek - 9 Lut 2011, 09:28

Tak, ale wtedy masz kopie kluczyka swojego. Obecnie najtaniej zgodnie ze sztuką to chyba kupic uzywane kluczyki, kupic nowe surówki z miejscem na transponder, jak kolega autor tematu, przełozyc transpondery, kluczyki dociac, i mamy 3 rozne kluczyki. Pozniej jechac do NIE aso na wprogramowanie i hej :) całośc wyjdzie ok 260 - 300zł
JoeMix - 9 Lut 2011, 09:40

rafantek napisał/a:
mamy 3 rozne kluczyki
A co to dla Ciebie za różnica czy masz 3 rożne kluczyki czy 3 takie same,,, jak zgubisz jeden to co wyprogramujesz go z samochodu a pozostałe 2 zostawisz? Jak sprawę chcesz porządnie to i tak wszystkie do wymiany bo wykodowanym kluczykiem otworzysz auto i tak i tak,,,
rafantek - 9 Lut 2011, 09:48

ale nie odpalisz :)
teoretycznie zadna roznica, kwestia podejscia, ja wole miec oryginały. Zawsze jakos balem sie ze kopia bedzie szwankowac czy coś idt.

JoeMix - 9 Lut 2011, 09:56

Jak masz kluczyk który otwiera drzwi i odblokowuje kierownice to żaden stres, z kumplem na holu odjedziesz,,,
Horbik1 - 19 Lut 2011, 13:18

JoeMix napisał/a:
Jak masz kluczyk który otwiera drzwi i odblokowuje kierownice to żaden stres, z kumplem na holu odjedziesz,,,


Dokładnie, też jestem tego zdania. Podcholować tylko auto w tym do elektryka jeżeli zgubimy klucz a mamy dorobiony zwykły(ja tak mam:), który odłączy immo i spokój na wieki amen. Ford, a w szczególności fiesta raczej nie jest obiektem zainteresowań złodziei :)

giecik071 - 8 Maj 2012, 12:32

Witam! Kupując fieste MK5 dostałem jeden kluczyk. Po tym jak go zatrzasnąłem w bagażniku dorobiłem klucz do otwierania auta (bez immo). Dwa dni temu zgubiłem oryginalny i został mi tylko ten do otwierania.. Co polecacie zrobić?? Udać się do forda, kupić komplet zamków na allegro z kluczykami z jakiejś rozbitej fiesty, czy szukać magika który "dorobi" immo? Proszę o pomoc!
Krzysiek

rafantek - 10 Maj 2012, 00:13

najprościej i taniej bedzie kupic komplet zamkow i stacyjke + 3 kluczyki i wprogramowac to do komputera. tam mi sie wydaje. alternatywa jest dorabianie kluczy do zamkow, w sumie jak wzor masz to mozna by sie o to pokusic, dorabiasz jeden kluczyk z miejscem na transponder, zdobywasz jeden uzywany kluczyk oryginalby by wyciagnac z niego transponder i przelozyc do nowego kluczyka, pozniej juz tylko magik co to wgra do komutera, z tym ze do procedury potrzeba jeszcze jakis 2 kluczykow. ale jak ktos kto zajmuje sie fordami to bedzie to i takie klucze z innych aut pewnie znajdzie. U mnie bys z tym nie mial problemu.
Maci3j18 - 10 Maj 2012, 04:06

giecik071 napisał/a:
Co polecacie zrobić??

Może zlikwidować immo? Jeśli ta operacja nie jest zbyt trudna i wykonalna.

rafantek - 10 Maj 2012, 10:06

jezst zbyt trudna
giecik071 - 12 Maj 2012, 12:35

rafantek droga to by była zabawa u Ciebie? Chciałbym wiedzieć ile to mniej więcej kosztuje żeby mnie tu we Wrocławiu nie naciągnęli.
rafantek - 13 Maj 2012, 23:38

programowanie kluczykow 100 - 150zł (oryginalnych do sterownika) wymiana wszystkich zamkow 150 - 200zł, + czesci (zamki i kluczyki)
leila_69 - 23 Mar 2013, 17:20

pytanie do posiadaczy MK6 z 2007roku:
czy macie kluczyk z pilotem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group