Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Brak mocy + duże spalanie

bartas18b - 10 Lut 2011, 14:53
Temat postu: [MK3] Brak mocy + duże spalanie
Witam, zanim opisze mój problem to chcę zaznaczyć, że szukałem odpowiedzi w tematach na forum ale ciężko znaleźć rozwiązanie więc proszę o wyrozumiałość i nie zamykanie od razu mojego tematu. notw

Od dłuższego czasu męczę się z brakiem mocy u mojej fiesty 1,3i. Na zimnym silniku chodzi ok ale po rozgrzaniu max 80km/h pójdzie zarówno na benzynie jak i LPG. Do tego pojawia się drżenie odczuwalne na kierownicy. Mogę mu cisnąć a i tak nie przyspieszy. Przy wysprzęgleniu mogę normalnie przegazować a na biegu nie chce iść.
Nie jest to raczej sprzęgło jak mi wcześniej sugerowano.
Dodatkowo jak dzisiaj jechałem po wciśnięciu sprzęgła obroty rosły do bardzo wysokich i było słychać jakieś bzyczenie w okolicy zegarów (jakby spięcie).
Po zgaszeniu jak silnik był już zimny to ciężko odpalił a obroty spadały do 500 po czym powoli rosły do 800. Jak sprawdzałem błędy to wyrzucał 42 43 czyli CPP i MAP.

Wymontowałem CPP i wymieniłem mu przewody na 1,5mm^2 bo stara izolacja była pokruszone i ładnie poizolowałem.
Opór się zmieniał w miarę ruszania dźwigienką ale nie pamiętam wartości.
Zrobiłem reset kompa i wyszło mi teraz 42 43 i 15 czyli 2 x CPP i MAP.

Jak można sprawdzić MAP sensor? Gdzieś czytałem, że wyciągnąć wężyk i zatknąć palcem.
Mozę ktoś to łopatologicznie opisać?
No i co z tym CPP?

drjanusz - 10 Lut 2011, 19:49

No niech no szynszyl Cie przyuważy :rotfl: Tyle jest na forum że brzydnie się tłumaczyć ;-(
bartas18b - 10 Lut 2011, 20:35

To podaj jakieś konkretne linki bo to co ja znalazłem to same ogólne rzeczy i żadnych rozwiązań. ;-(
Piszą, że może to być wydech zapchany, sprzęgło itd a tu ewidentnie problemem jest któryś czujnik.
Najlepiej niech ktoś napisze jak ten map sensor sprawdzić albo jakiś link wklei.
Byłbym wdzięczny :)

drjanusz - 10 Lut 2011, 21:14

http://www.fiestaklubpols...ight=map+sensor
http://www.fiestaklubpols...ight=map+sensor
http://www.fiestaklubpols...ight=map+sensor

Aleś Ty LENIWY ;-( :twisted:
Poczytaj i pomyśl co u Ciebie jest podobne.Nikt za Ciebie tego nie zrobi :fox:

bartas18b - 10 Lut 2011, 22:47

Czytałem już wcześniej te tematy ale dzięki za zainteresowanie.
Nie jestem leniwy tylko nie dały mi one konkretnych odpowiedzi.
Jutro sprawdzę wąż od mapsensora chociaż nie do końca wiem jak ale nadal nie mam pomysłu jak sam czujnik sprawdzić.
Rezystancje CPP znalazłem na szczęście:
Cytat:
opór pomiędzy przewodami czerwonym i zielonym zmienia się w zakresie 5.0-1.2kOhm
opór pomiędzy zielonym a żółtym przewodem jest stały i wynosi ~4kOhm


No więc wąż jest drożny. Były tylko jakieś gluty w ostatnim "kolanku" przed sensorem to je wydłubalem. Efektów brak. Po zdjęciu węża z kolektora silnik się trzęsie i dusi a raz zgasł.

Co ciekawe wypiąłem CPP i odpaliłem samochód. Różnicy żadnej nie było. Czy to znaczy że CPP już mogę sobie wyrzucić?

Tak sobie pomyślałem, że może mają coś wspólnego te objawy z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza bo jak go wykręciłem, żeby sprawdzić to w ogóle rezystancji nie mogłem na nim pomierzyć. Co ciekawe nawet obwodu nie zamykał.

W poniedziałek na szrot się przejadę i zobaczę za ile dostane ten CPP i MAP.

adrian242424 - 13 Lut 2011, 16:06

a mocno ci kopci? sprawdź sondę lambdę ale jakby była walnięta to by ci błąd wyskoczył
matrix-1990 - 13 Lut 2011, 16:47

błąd by wyskoczył jak by zrobił buzzer :P
bartas18b - 13 Lut 2011, 17:42

Przecież pisałem w pierwszym poście, że sprawdzałem błędy.
Na początku było to 42 i 43 a po zmianie przewodów od CPP doszedł do tego 46.
Błędy na odpalonym, na zgaszonym wychodziło coś dziwnego:
22 20 22 10

Co do kopcenia to trochę mocniej na biało kopci. Myślałem też nad uszczelką głowicy ale nie zmienia się poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym ani nie widać oleju w nim.

Coś jeszcze sprawdzić? Jaka jeszcze przyczyna tych objawów może być?

matrix-1990 - 13 Lut 2011, 19:30

aa przepraszam, nie zauważyłem :) Jeszcze przepływomierz ma chyba podobne objawy
bartas18b - 14 Lut 2011, 10:52

Przepływomierza to u mnie chyba nie ma.
Za to jest czujnik temperatury zasysanego powietrza. Sprawdziłem go i jak mu dmuchne na zimnym to obroty spadają więc raczej działa.

Co do spadku obrotów to wyczyszczę jeszcze krokowca.

Rezystancje na CPP jakie mam:

-Czerwony-Żółty 5,48-1,08 kΩ
-Zielony-Czerwony 1,27-5,34 kΩ
-Żółty-Zielony 4,25 kΩ

Rebel - 14 Lut 2011, 12:38

bartas18b napisał/a:
Co do kopcenia to trochę mocniej na biało kopci.


...a może po prostu biorąc pod uwagę aurę za oknem jest to para wodna?

bartas18b - 14 Lut 2011, 12:47

Cytat:
...a może po prostu biorąc pod uwagę aurę za oknem jest to para wodna?


Najprawdopodobniej tak. Zresztą na zimnym silniku jak przyłożę rękę do wydechu to mi się skrapla na dłoni. Z tym, że dość sporo jej.
Po wyczyszczeniu krokowca, resecie i adaptacji mam błędy:
Na zgaszonym: 48 15
Na zapalonym: 42 43 15 46

No i co najgorsze - objawy nie minęły. Aż ręce opadają ;-(
Jak sobie popatrzyłem to po przegazowaniu wolno się wysuwa ten bolec z krokowca. Tzn za późno moim zdaniem i dlatego obroty spadają do ~500 a potem rosną do ~900 jak go wysunie.
Źle wyczyściłem ten silnik krokowy czy to jest czymś innym spowodowane?

Edit:
Po wymianie CPP odpala normalnie a zamulenie raczej zniknęło :jupi: .
Pozostały mi jednak błędy na odpalonym: 42 i 43
czyli MAP i CPP.
MAP postaram się jeszcze sprawdzić ale czemu CPP wyskoczyło?

Co ciekawe za CPP w bdb stanie dałem 20zł na szrocie :-P
W sklepie Forda w Bydgoszczy wołali 300zł za oryginał - zdzierstwo!

bartas18b - 14 Lip 2011, 08:17

Witam ponownie forumowiczów.

Niestety problem powrócił. Spadek mocy i trzęsienie kierownicą przy ok 80km/h.
Doszedł do tego nowy objaw - jak już się nagrzeje samochód to po jeździe jak go zgaszę mam problem z odpaleniem. Przekręcam kluczyk i rozrusznik w ogóle nie kręci.
Po odłączeniu akumulatora i zresetowaniu komputera odpala. Raz zadziałała wymiana bezpiecznika 20A, który wyglądał na dobry.
Czym to może być spowodowane?

JoeMix - 14 Lip 2011, 10:36

bartas18b napisał/a:
Przekręcam kluczyk i rozrusznik w ogóle nie kręci.
Spróbuj na krótko - się okaże czy elektryka czy rozrusznik,,,
bartas18b - 14 Lip 2011, 19:35

Na krótko rozrusznik podpiąć rozumiem?
Muszę poczekać aż znowu będę miał okazję bo na razie pali no i trochę czasu znaleźć żeby podłubać.
Rozrusznik rozrusznikiem ale co może dawać objawy spadku mocy po nagrzaniu się silnika? Wątpię, że drugi potencjometr się już popsuł. Może MAP sensor albo jakiś czujnik temperatury ??? Spisze kody jak znajdę chwilę.

JoeMix - 14 Lip 2011, 21:59

Cytat:
Na krótko rozrusznik podpiąć rozumiem?
Na forum jest opisane jak sprawdzić,,,
bartas18b - 18 Lip 2011, 17:40

Ok. Rozrusznik na krótko podłączony kręcił i potem odpalił normalnie z kluczyka.
Jaka może być przyczyna inna w takim razie?

JoeMix - 18 Lip 2011, 17:50

Jeśli przekręciłeś kluczyk i rozrusznik nie ruszył, a nic nie robiąc bez problemu zakręcił na krótko to stawiałbym na elektrykę,,, albo coś przy rozruszniku, albo kostka stacyjki, albo coś po drodze,,,
bartas18b - 19 Lip 2011, 09:22

Trochę sporo tych albo :|
Ok, tylko dlaczego zwykle to się dzieje po przejechaniu większego kawałka i rozgrzaniu mocniejszym silnika. No i czy to ma coś wspólnego z objawami spadku mocy i odczuwalnymi drganiami?
Sprawdzę jeszcze te kody błędów może coś wyjaśni się.

JoeMix - 19 Lip 2011, 09:38

Weź kawałek przewodu, podłącz pod końcówkę startera przy rozruszniku (tam gdzie na krótko dawałeś impuls startu) pociągnij do kabiny i podłącz żarówkę, drugi koniec do masy. Połóż tak by Ci nie przeszkadzało a żebyś widział - jak kluczyk w 3 pozycje i rozrusznik kręci to żarówka będzie świecić - jak kolejny raz Ci z rozrusznika nie ruszy to będziesz wiedział więcej i będzie albo - jak żarówka będzie świecić na 3 pozycji to znaczy ze rozrusznik walnięty, jak jednak nie będzie reagować to zostaje elektryka, wtedy się sprawdza na kostce stacyjki czy walnięta jest kostka, czy przewód od kostki do rozrusznika.

Może być też tak że przyłącza przy rozruszniku masz luźne i nie złączą a jak ruszysz by na krótko sprawdzić to potem jest już ok, też sprawdź, wyczyść, sprawdź czy wsuwki sztywno siedzą

bartas18b - 19 Lip 2011, 15:24

Te przyłącza przy rozruszniku są ok bo jak go wymontowałem jakiś czas temu to sprawdzałem. Trochę dziwne będzie jeżdżenie z żarówką. Poczekam aż znowu to się stanie i miernikiem sprawdzę przy rozruszniku. Jeżeli się nie mylę to miedzy przewodem ze stacyjki a masą powinno się pojawić 12V w chwili przekręcenia kluczyka.
Jak na moje to coś z elektryką tylko czasu brak żeby te kody sprawdzić i pogrzebać trochę.

JoeMIX czy któraś z wymienionych przez ciebie przyczyn może powodować tez ten spadek mocy? Może jakiś spadek napięcia?!

EDIT:

Dzisiaj znowu miałem taki przypadek ale niestety nie miałem kogo poprosić o przekręcenie kluczyka więc nie sprawdziłem czy dochodzi napięcie. Kontrolki lekko przygasały więc prąd gdzieś musiał iść. Za 3 przekręceniem kluczyka rozrusznik zaczął kręcić i odpalił. Jak ostatnio rozkręcałem rozrusznik to szczotki były jeszcze dość długie a bendix był wymieniony ok 2 lat temu więc raczej to nie wina rozrusznika.

Błędów na zgaszonym brak a na odpalonym 42 i 43 czyli MAP i CPP.
Właśnie sprawdzam wężyk od map sensora - może to on jest przyczyną spadku mocy bo CPP był wymieniony zimą na używany w bdb stanie (nawet izolacje nie były skruszałe).

Jakieś jeszcze pomysły?

JoeMix - 25 Lip 2011, 11:02

bartas18b napisał/a:
Właśnie sprawdzam wężyk od map sensora - może to on jest przyczyną spadku mocy
Jeśli ma nieszczelność to może,,,
bartas18b - 25 Lip 2011, 14:05

Nie wygląda na dziurawy jak sprawdzam dmuchając ustami. Trochę łatwo dał się zdjąć od strony MAP-u ale pewnie jak jest zasysane powietrze to lepiej trzyma.
Jak się wymienia ten wąż to w całości czy tylko te proste odcinki? Bo nie wiem jak to z tymi kolankami ma być. Ten "ostojnik" (mała puszeczka na wężu) powinien przepuszczać powietrze w obie strony?

Rebel - 27 Lip 2011, 10:44

bartas18b napisał/a:
Ten "ostojnik" (mała puszeczka na wężu) powinien przepuszczać powietrze w obie strony?


Ja nie potrafię ci odpowiedzieć na to pytanie, ale dobrze pamiętam, że była już kiedyś o tym mowa na forum właśnie w temacie dotyczącym MAP'a. Poszukaj

bartas18b - 27 Lip 2011, 20:40

No właśnie czytałem w jednym temacie o tym ale nie było odpowiedzi na to pytanie.
Niby ma stabilizować ciśnienie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group