Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK5] Pomiar spalania

sic - 20 Lut 2011, 20:21
Temat postu: [MK5] Pomiar spalania
ok, przeszukałem forum i niema takiego wątku ( przynajmniej nie znalazłem )

otóż, próbował ktoś z was wyciągnąć pomiar aktualnego spalania auta? tzn co prawda mam mazde 121 ( fiesta mk5 ) auto ma elektroniczny wtrysk paliwa wiec teoretycznie powinno się dac przez CANa wyciagnąć te dane, albo podpiąć się bezpośrednio pod wtrysk...

Pytam bo przymierzam się do takiej operacji i jestem ciekaw czy ktoś już próbował z obecnych tu na forum...

wtyk - 20 Lut 2011, 20:51

nie łatwiej zatankować auto dwa razy do pełna i obliczyć? :)
drzeniow - 20 Lut 2011, 21:19

wtyk napisał/a:
nie łatwiej zatankować auto dwa razy do pełna i obliczyć? :)

to lepszy pomysł, bo komputer może oszukiwać.

Parzych - 20 Lut 2011, 22:30

wtyk, drzeniow, koledze chodzi o orientacyjne spalanie chwilowe, nie o to ile pali... Coś jakby namiastkę kompa pokładowego...
Puff - 21 Lut 2011, 00:26

sic napisał/a:
wiec teoretycznie powinno się dac przez CANa

To auto nie ma szyny CAN.

sic - 21 Lut 2011, 10:27

Pufcio napisał/a:
To auto nie ma szyny CAN.
Fakt jeszcze nie szukałem czy wogole ma ale wydawało mi się ze CAN jest standardem od chyba 1999roku, mniejsza i tak trzeba caly protokół by rozpracować.
Dlatego podpięcie się pod wtrysk będzie chyba lepszym rozwiązaniem

wtyk napisał/a:
nie łatwiej zatankować auto dwa razy do pełna i obliczyć?

A niby jak to dokładnie obliczysz?... mając specyfikacje wtrysku paliwa można chyba dokładniej wyliczyć ilość paliwa jakie przez nie przeszło

bidżej - 21 Lut 2011, 10:46

chociażby uniwersalny "komputerek" z allegro: http://moto.allegro.pl/un...1461020638.html
Ziomek - 21 Lut 2011, 10:51

Cytat:
A niby jak to dokładnie obliczysz?... mając specyfikacje wtrysku paliwa można chyba dokładniej wyliczyć ilość paliwa jakie przez nie przeszło

Tankujesz pod korek, przejeżdzasz 400km, znowu tankujesz pod korek, patrzysz ile Ci paliwa weszło na dystrybutorze, dzielisz wskazanie przez 4 i masz spalanie w l/100km+/-5%.

JoeMix - 21 Lut 2011, 10:59

Dobrym zwyczajem jest zapisywać sobie przy każdym tankowaniu stan licznika i ilość zatankowanego paliwa, wtedy raz zatankować się pod korek, spisać aktualny licznik (przebieg = 0) oraz zatankowane paliwo (przy pierwszym razie pod korek = 0) i potem każde tankowanie, spisujemy licznik, odejmujemy wcześniejszy i mamy przebieg +134 przykładowo a zatankowaliśmy paliwa 10,54,,, po roku wystarczy zatankować pod korek,,, z sumować przebieg i zalane paliwo i masz spalanie na 100 +/- 0,5%,,, Ja tam się tankuje zawsze pod korek 3 razy w miesiącu 10, 20, 30 :) i oczy przecieram ze zdumienia ostatnio,,,
Puff - 21 Lut 2011, 13:42

Ziomek, JoeMix - tu chodzi o spalanie chwilowe, a nie "na 100"...
Ziomek - 21 Lut 2011, 14:00

Jak chodzi o chwilowe to bidżej rzucił linka. W opisie jest że coś mierzy(prędkości, spalania temperature), nie wiadomo jednak z jaką dokładnością i ile wynik różni się od rzeczywistego spalania bo temperaturę pokaże chyba dokładnie. MK5 nie miało czegoś takiego jak komputer pokładowy i takie urządzenie jak to z allegro potraktowałbym raczej jako ciekawostkę..
JoeMix - 21 Lut 2011, 14:02

Pufcio napisał/a:
tu chodzi o spalanie chwilowe
Wiem,,, ale prawda jest taka ze ma się ono nijak do takiego "na 100" i przydatność tez znikoma,,,
Ziomek - 21 Lut 2011, 14:02

poza tym wydać 150zł na to żeby się dowiedzieć że jak depnę do odcinki to mi bierze więcej niż 20L/100? Dziękuje znam lepsze sposoby wydawania pieniędzy..

[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 14:03 ]
JoeMix, uprzedziłeś mnie..

Puff - 21 Lut 2011, 15:03

Ziomek - to, że dla Ciebie byłoby to nieprzydatne, to nie powód, żeby krytykować mniej lub bardziej bezpośrednio kogoś, kto coś takiego chce u siebie mieć.
A przydatne to jest - jak się jedzie ze stałą prędkością i chce się człowiek przekonać ile na prostej auto żre przy X kph i przy X+20 kph. Choćby po to. Poza tym to może być zwykły gadżet (i tak niebo lepszy niż diody w spryskiwaczach...).

Ziomek - 21 Lut 2011, 15:54

Pufcio, dobrze wiesz że nawet te fabryczne kompy nie mówią dokładnie prawdy o spalaniu to sądzisz że taki gadżet powie?
JoeMix - 21 Lut 2011, 16:00

Spalanie chwilowe jest jak sama nazwa mówi jest chwilowe,,, jeśli jest wyrażone w L/100 to trzeba by utrzymać poziom 42L/100 na dystansie 100km i wtedy pewnie będzie mniej 42 litry w zbiorniku, jak jest wyrażone w L/h i mamy 4,23L/h to trzeba by utrzymać 4,32 równo przez godzinę i wtedy pewnie by znikło 4,32 ze zbiornika,,,, a to że wskazania się zmieniają co sekundę,,,
Puff - 21 Lut 2011, 16:12

Ziomek - bo wystarczy zmiana kąta nachylenia powierzchni, po której auto jedzie o 1°, żeby wskazanie się zmieniło :) W laboratorium to każdy głupi potrafi testować - dlatego taki komp podaje dane uśrednione z np. tysiąca próbek. Masz laga przy wyświetlaniu, ale przynajmniej wynik da się odczytać.
sic - 22 Lut 2011, 07:40

Ziomek napisał/a:
Tankujesz pod korek, przejeżdzasz 400km, znowu tankujesz pod korek, patrzysz ile Ci paliwa weszło na dystrybutorze, dzielisz wskazanie przez 4 i masz spalanie w l/100km+/-5%.


Dobra dobra jak juz sie tak czepiacie wszyscy to to ze ty bedziesz miał na liczniku 400km przejechanym może się troszke roznic od tego co w rzeczywistosci przejechales!

Ziomek napisał/a:
poza tym wydać 150zł na to żeby się dowiedzieć że jak depnę do odcinki to mi bierze więcej niż 20L/100? Dziękuje znam lepsze sposoby wydawania pieniędzy..

To nie wydawaj, kto powiedział że ja chce wydać? taki pseudo komp można sobie samemu poskładać jesli się ma pojęcie o programowaniu mikroprockow i w tedy koszt części w detalu wyjdzie cie raptem 40-50zł

Pufcio napisał/a:
W laboratorium to każdy głupi potrafi testować - dlatego taki komp podaje dane uśrednione z np. tysiąca próbek. Masz laga przy wyświetlaniu, ale przynajmniej wynik da się odczytać.


No i to jest po cześci to o co mi docelowo chodzi, zapisywanie logów z całości przebiegu i 'uśrdnianie', i moim zdanie to jest o wiele precyzyjniejszy pomiar niż "zapisywanie sobie na kartce"

Zresztą jak komuś sie to nie podoba to nie musi robić :) jak napisał Pufcio, jest to o wiele lepszy "tuning" niż wieś ledy w spryskiwaczach.... a przy okazji ile się człowiek nauczyć może

Ziomek napisał/a:
Pufcio, dobrze wiesz że nawet te fabryczne kompy nie mówią dokładnie prawdy o spalaniu to sądzisz że taki gadżet powie?


A na jakiej podstawie tak sądzisz? bo moim zdaniem wtrysk elektroniczny dokładnie odmierza ilość podawanego paliwa, a skoro odmierza to można zmierzyć ile go wylał...

JoeMix - 22 Lut 2011, 07:50

Cytat:
A na jakiej podstawie tak sądzisz?
Np. na takiej że podaje dystans do przejechania,,,80km a po zrobieniu 120 jest jeszcze 40,,, i nagle po 3km auto staje,,, albo po tym że chwilowe spalanie podane w L/100 wyświetla się w dziesiątkach litrów, a auto fizycznie plai około 8,,,

Wracając do tematu, jak ktoś tu powiedział, fabrycznie nie ma się anie z czym a nie w co podpiąć,,, trzeba by zrobić urzadzonko co będzie to liczyć właśnie np z wtrysku,,, ktoś robił na forum jakiś komputerek, jednak chyba bez spalania,, więc jak chcesz taki gadżecik to działaj, zobaczymy co z tego wyjdzie,,,

bidżej - 22 Lut 2011, 08:45

sic napisał/a:
bo moim zdaniem wtrysk elektroniczny dokładnie odmierza ilość podawanego paliwa, a skoro odmierza to można zmierzyć ile go wylał
jedyne, co poda Ci komputer to czasy otwarcia. do tego wypadałoby znać dokładną wartość ciśnienia paliwa i wydatek wtryskiwaczy w zależności od ciśnienia. dla pełnej dokładności wypadałoby to podać dla każdego wtryskiwacza oddzielnie. bez tego wychodzi wynik pi razy drzwi.
Ziomek - 22 Lut 2011, 09:35

bidżej napisał/a:
sic napisał/a:
bo moim zdaniem wtrysk elektroniczny dokładnie odmierza ilość podawanego paliwa, a skoro odmierza to można zmierzyć ile go wylał

jedyne, co poda Ci komputer to czasy otwarcia. do tego wypadałoby znać dokładną wartość ciśnienia paliwa i wydatek wtryskiwaczy w zależności od ciśnienia. dla pełnej dokładności wypadałoby to podać dla każdego wtryskiwacza oddzielnie. bez tego wychodzi wynik pi razy drzwi.

No to tak jak pisze bidżej, poza tym pytanie było o chwilowe spalanie a nie "jak stjuningować fiestę- komputer pokładowy v. homemade 1.1". Pufcio napisał że laboratorium to każdy głupi potrafi testować. Po to pomiary były w laboratorium robione żeby na drodze nie było rozbieżności +/- 40%.
sic napisał/a:
To nie wydawaj, kto powiedział że ja chce wydać? taki pseudo komp można sobie samemu poskładać jesli się ma pojęcie o programowaniu mikroprockow i w tedy koszt części w detalu wyjdzie cie raptem 40-50zł

Jeśli potrafisz to życzę sukcesów.

Puff - 22 Lut 2011, 10:05

...albo założyć przepływomierz na wąż paliwowy i powrotny.
Ziomek - 22 Lut 2011, 10:59

Pufcio napisał/a:
...albo założyć przepływomierz na wąż paliwowy i powrotny.

chyba najlepsze rozwiązanie..

jackrzec - 22 Lut 2011, 16:33

Ziomek napisał/a:
Pufcio napisał/a:
...albo założyć przepływomierz na wąż paliwowy i powrotny.

chyba najlepsze rozwiązanie..
I zaje..cie drogie! Sprawdźcie sobie w necie ceny przepływomierzy.... Ja szukałem, bo też na tym myślałem, ale koszt mnie powalił.
Puff - 22 Lut 2011, 18:25

jackrzec - wóz albo przewóz :)
jackrzec - 22 Lut 2011, 19:11

Pufcio napisał/a:
jackrzec - wóz albo przewóz :)
Jak ktoś chce, to czemu nie, ale dwie sztuki (albo jeden podwójny) kosztują tyle co 2/3 średniej ceny mk5. A mniej dokładnie to dorwać mierniki z Wartburga 353... Do tego wskaźnika jest podłaczany przepływomierz

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group