|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Archiwum - [MK3] Fiesta RS1800 "Rally" Edition ;) 
						
												 madek - 13 Mar 2011,  17:27 Temat postu: [MK3] Fiesta RS1800 "Rally" Edition ;) 1. NICK: madek
 
2. IMIĘ: Kuba
 
3. MODEL: Fiesta Mk3
 
4. WERSJA SERYJNA: S
 
5. ROCZNIK: 06.1993
 
6. SILNIK: Zetec 1.8 16v 105KM->130KM
 
7. OPIS AUTA:
 
 
Wiosna się (chwilowo) zrobiła więc czas założyć swój temat    Na wstępie najważniejsze, czyli kto co jak i po co. Fiesta swój stan techniczy i wygląd (i ogólnie istnienie) zawdzięcza dwóm osobom: anjko i dawidek. Anjko przywrócił sprawność mechaniczną i elektryczną, a później dawidek resztę (blacharka + nowy lakier do linii dachu). Wszystko jest w TYM TEMACIE.
 
Jakoś tak się złożyło że jestem kolejnym właścicielem, i myślę że gorzej u mnie mieć nie będzie    Większość zmian które tutaj podam nie była oczywiście robiona przeze mnie, ale postaram się wypisać najważniejsze żeby wszystko było w kupie   
 
 
Wyposażenie: el. szyby, el. otw. bagażnik, szyberdach, centralny zamek z pilota. Seryjnie miała jeszcze SCS i podgrzewaną przednią szybę, ale już nie ma   
 
 
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
 
 
a. wizualne:
 
 
- pakiet XR2i
 
- przyciemniane lampy tylne FIFFT
 
- przyciemniane kierunkowskazy przednie z funkcją postojówek
 
- białe kierunkowskazy boczne
 
- wycieraczka tylna z MK4
 
- usunięty zamek tylnej klapy
 
- lusterka z Mk3.5
 
- fotele Recaro i kanapa z RS Turbo
 
- boczki drzwi z RS1800
 
- skórzana kierownica i gałka biegów z RS1800
 
- alufelgi Team Dynamics Pro Race 2 15x7J ET38 + opony 195/45/15 Michelin Pilot Exalto 2
 
 
b. mechaniczne:
 
 
- wałki rozrządu, kolektor ssący, przepustnica i komputer z wersji RQC 130KM
 
- obudowa przepływomierza z Mondeo 2.0
 
- rozpórka kielichów przednich Wiechers-Sport
 
- bawełniany filtr powietrza Kingdragon
 
- sprężyny Eibach RS niebieskie -35mm
 
- hamulce przednie 260mm z Escorta RS2000
 
- tłumik przelotowy w miejsce katalizatora
 
- dystanse kół 5mm przód/tył + dłuższe szpilki
 
 
 
Krótko przed tym jak ją kupiłem dawidek zrobił remont ukł. hamulcowego, zmienił rozrząd, pompe wody, uszczelniacz na wale od str. skrzyni, sprzęgło. Ja wymieniłem olej na sprawdzony Valvoline MaxLife 10W40. Poza tym założony nowy przełącznik zespolony i poduszka pod skrzynią biegów. Niedawno zmieniłem też uszczelke przedniej szyby i wyczyszczone zostało podszybie z rdzy.
 
 
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE 
 
 
...czas pokaże, wszystko będzie opisywane na bieżąco w tym temacie   
 
 
10. FOTKI AUTA 
 
 
Marzec 2011
 
 
      
 
     
 
   
 
 
Marzec 2012
 
 
     
 
    
 
     
 
     
												 fresh_92 - 13 Mar 2011,  17:51
  śliczna jest      mi się marzy żeby moją do podobnego stanu doprowadzić.
												 Pietrekk - 13 Mar 2011,  17:54
  No no, fajna, szczególnie silnik    Wydech jest reszta seryjne oprócz tego co napisałeś?
												 Reddi - 13 Mar 2011,  17:57
  piękna    
												 madek - 13 Mar 2011,  17:58
 
  	  | Pietrekk napisał/a: | 	 		  | Wydech jest reszta seryjne oprócz tego co napisałeś? | 	  
 
Średnica jest seryjna z 1.8, podobnie jak środkowy tłumik. Ale i tak jest (za) głośno...
												 Krzysiek - 13 Mar 2011,  18:13
  Jakie masz oznaczenie silnika na bloku ? RQC ?
												 madek - 13 Mar 2011,  18:13
  Intense, to jest RDB
												 kuba87 - 13 Mar 2011,  19:36
  no popa popa   
 
ładnie jej w czerni   
												 Ad@mus - 13 Mar 2011,  19:50
  psytryknij mi ten wydech co masz bo mi sie podoba i chce poogladac   
												 madek - 13 Mar 2011,  21:18
  Ad@mus, mam cuś takiego:
 
 
 
												 Reddi - 13 Mar 2011,  22:44
  a głośny jest czy nawet w miarę ?
 
bo jestem na etapie zmiany tłumika - a cenę na allegro ma dobrą   
												 madek - 13 Mar 2011,  22:52
  Powiedziałbym że jest dość mocno głośny     ale za to dźwięk się zrobił ciekawy.. może kiedyś nakręce filmik jak to chodzi   
												 Witek1992 - 13 Mar 2011,  22:55
  Jest śliczniutka...    
												 Reddi - 13 Mar 2011,  23:05
  dopóki przechodzi normalnie przegląd jest dobrze    
												 Krzysiek - 14 Mar 2011,  15:33
  madek, wydałeś na siebie wyrok      nagraj filmidło jak to chodzi bo do swojego rqc też musze sobie nowy sprawić bo to co mi dano przechodzi już nawet "rust style"     Nie zastanawiałeś się nad mugenem ? Ładnie brzmi a cena nie zwala z nóg.
												 Ad@mus - 14 Mar 2011,  15:45
  mugen to nie ten stajl...nie masz hondy nie mysl o mugenie
 
ten jest ladny, taka spartansko ciosana koncowka jest fajna
 
madek-nagrywaj   
												 WTF - 14 Mar 2011,  23:19
  Muszę przyznać, że Twoja Fiesta wygląda świetnie! Jedna z ładniejszych MK3 jakie widziałem i do tego wygląda na bardzo zadbaną    Gratuluje naprawdę fajnego egzemplarza i życzę szerokości   
												 madek - 18 Mar 2011,  19:19
  No to udało się nagrać obiecane filmidło, w dodatku na wypasie bo w HD   
 
 
http://www.youtube.com/wa...HP4vAT3BEY&hd=1
 
 
Może się chwilke ładować przy wolniejszym necie   
												 dziamdziam - 18 Mar 2011,  19:27
  ale czemu nie strzeliłeś z rury? czekałem 1:14 i nic   
												 Freeman - 18 Mar 2011,  19:30
  Ładnie.
												 madek - 18 Mar 2011,  19:32
  dziamdziam, wybacz, następnym razem się poprawie    
												 Reddi - 18 Mar 2011,  19:33
  chodzi jak honda    
												 kenczorf - 18 Mar 2011,  19:47
  jaka srednice ma wlot i wylot tego tlumika?
												 madek - 18 Mar 2011,  19:51
  Średnica końcówki: 76 mm
 
Średnica rury dolotowej: 50 mm
												 Fordon - 20 Mar 2011,  00:38
  Oddycha ladnie   
												 madek - 6 Maj 2011,  18:55
  Fiestolot obecnie przechodzi dość solidny remont wiosenny, wszystko robi zaprzyjaźniony mechanik więc nie mam fotorelacji ale musicie uwierzyć na słowo     
 
 
Przez ostatni tydzień zrobione:
 
- nowa przekładnia kierownicza, drążki, końcówki drążków, gumowa osłona grodzi, krzyżak
 
- nowe tuleje i śruby na wahaczach (wszystkie 4)
 
- ustawiona zbieżność
 
- nowe dłuższe szpilki wszystkich kół (55mm tył i 60mm na przód bo jest dystans 5mm pod felgą)
 
- zmieniony wybierak skrzyni biegów (poprzedni miał spore luzy na krzyżaku)
 
- usunięte pozostałości po haku (mocowanie i wiązka elektryczna)
 
- nowe łożysko z tyłu strona prawa
 
 
 
Obecnie fiesta wróciła na warsztat i czyszczone jest całe podwozie - głównie tylna część, bak i progi, bo z przodu jest ok. Niestety tylne podłużnice nie wyglądają za ciekawie i jest z tym zabawy (szkoda że od nowości nikt się do tego nawet nie dotknął     ) ale zostanie to porządnie wyczyszczone i zabezpieczone...
 
 
Poza tym czekam na podnośniki szyb od vana81 bo moje powiedziały papa (w lewym poszła linka a prawy hmm zatarł się    )
 
 
[ Dodano: Sob Maj 14, 2011 19:20 ]
 
No więc wszystko jest już zrobione      Konserwacja wykonana i szybki el. w końcu działają, przy okazji wszystko porządnie przesmarowałem więc może prędko się nie zepsuje     
 
 
W międzyczasie założyłem oryginalną skórzaną gałke biegów z RS`ki, trochę już styrana ale i tak przyjemniejsza w dotyku niż plastik      oraz wpadł nowy korek wlewu paliwa (zamiennik) bo w oryginalnym zacięła się wkładka. Tak to wygląda:
 
   
 
 
A tu jeszcze rzut okiem na nowe szpilki, na oryginalnych nakrętki łapały z przodu tylko 4mm gwintu     
 
  
 
 
Tak mniej więcej wygląda konserwacja:
 
  
												 arecki - 19 Maj 2011,  13:50
  nie no piknie, tak w ramach UP'a    
												 luk-90 - 19 Maj 2011,  14:30
  piękniusia, pewnie w recaro fajnie się jeździ, choć na uszatki nie narzekać nie moge.
 
 
PS. Dyndająca smycz w czasie jazdy nie przeszkadza? Ja nie mogłem tak jeździć i musiała wylecieć
												 madek - 19 Maj 2011,  14:47
 
  	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | PS. Dyndająca smycz w czasie jazdy nie przeszkadza? Ja nie mogłem tak jeździć i musiała wylecieć | 	  
 
Tu akurat wisi, ale zahaczam zawsze o drążek biegów i jest git     A wole mieć smycz bo trudniej zgubić klucze   
 
 
W uszatach w sumie nie jeździłem za bardzo, ale Recaro są dla mnie bardzo wygodne    
 
 
 
Dzisiaj doszła kolejna modyfikacja, mianowicie obudowa przepływki z Mondeo 2.0
 
 
Porównanie obudowy 1.8 a 2.0
 
  
 
 
I tutaj już zamontowana w aucie (konieczna jest gumowa redukcja z jednej strony)
 
 
 
 
Powiem szczerze że różnice czuć od razu, silnik się troche lepiej wkręca i słychać że zasysa więcej powietrza. Przy okazji mam wrażenie że pozbyłem się problemu zbyt wolnych obrotów jałowych po nagrzaniu się silnika, ale to się jeszcze okaże    
												 Reddi - 20 Maj 2011,  08:57
  zmień te nakrętki w felgach bo te aż rażą po oczach     
 
a tak to fiesta bardzo mi się podoba- napewno  jedna z najładniejszych na FKP    
												 luk-90 - 20 Maj 2011,  09:48
  czyli odtykacz mordy jest, a przepustnica z 2.0 jest taka sama jak w rqb/rqc?
												 madek - 20 Maj 2011,  10:04
  Reddi, może kiedyś zmienie ale w sumie to ich praktycznie nie widać tam     
 
 
Co do przepustnicy to Adamus mi coś kiedyś wkręcał że jest minimalnie większa w 2.0 ale ja tam nie wiem   
												 Ad@mus - 22 Maj 2011,  20:33
  nie pamietam juz, 54mm rska i 57mm mdo jakos tak to bylo
 
ale widzisz jaka gardlowa sprawa byla przeplywka    modyfikacja na fabrycznych czesciach nie daje 20ps za kazdym fantem, ale zmiany zawsze ida we wlasciwym kierunku tj polepszenie zycia silnika
												 Blackknight88 - 22 Maj 2011,  22:26
  świetne auto ! 
 
 
trzeba odkładać pieniądze i robić podobną perełkę. Prawda jest taka, że jak człowiek przywiąże się do fiesty to ciężko się z nią rozstać i lepiej dać jej drugie życie niż kupować za włożoną kase (którą włożymy w reanimację) nowsze znacznie wozidło.
 
 
Samemu zrobione lepiej smakuje, a reanimacja daje w cholerę radości.
												 luk-90 - 22 Maj 2011,  22:33
  radość radością, ale satysfakcji ile
												 Blackknight88 - 23 Maj 2011,  00:56
  no o tym też mówię.
												 Ad@mus - 23 Maj 2011,  18:47
  wiekszosc z was nie wie co znaczy reanimacja
 
zrobcie taka to pogadamy
												 Blackknight88 - 23 Maj 2011,  21:35
  Adamus chcesz nam powiedzieć, że jednak jesteśmy w błędzie myśląc, że to coś pozytywnego ?
												 Witek1992 - 23 Maj 2011,  21:51
  Ja chyba orientuję się w temacie reanimacji. Co prawda jeszcze tego nie dokonałem bo mój budżet na to nie pozwolił ale spokojnie     Szkołe kończę, wydatków nie mam, wszystko pójdzie w auto    
												 vegetagt - 23 Maj 2011,  21:58
  Adamus chyba raczej ma wątpliwości do radości dawanej przez reanimacje. Nie sądze, by tryskali radością, gdy np czwarta z kolei śruba nie chce się odkręcić po dobroci, a 'idealna blacharka' trzyma się na lakierze i piance montażowej.
												 Blackknight88 - 24 Maj 2011,  12:54
  chyba nikt się nie cieszy wykonując daną "operację" czy to operując samochód czy człowieka. Chodzi o emocje po sprawie. Jeżeli komuś smutno, że włożył w coś kupę serca, czasu i pieniędzy to mógł się w to nie pchać, albo wycofać zawczasu.
												 Cristodius - 24 Maj 2011,  23:31
  Od miesiąca dokonuje reanimacji i jestem już bliżej niż dalej,wiem z czym to sie je i życzę powodzenia wszystkim którzy coś reanimują.
												 madek - 1 Cze 2011,  18:55
  Z takich pierdółek to ostatnio wskoczyły nowe tuleje tylnej belki (oryginalne Fordowskie)
 
 
 
 
 
Poza tym poprawiona została jeszcze raz zbieżność przednich kół, razem z korektą geometrii tylnych kół na przyrządach laserowych. Trzeba przyznać że belki w Fiestach są zrobione z plasteliny bo trafić na idealnie prostą to niezły wyczyn     przy okazji zmiany tulei wymieniłem belke na inną i koła stały już trochę lepiej ale dalej minimalnie nie tak jak trzeba... po sprawdzaniu czopów piasty (były proste) geometria została ustawiona przy pomocy kilku podkładek pod tylne piasty... teraz jest wszystko idealnie   
 
 
 
 
 
Oddałem też do reanimacji fotel kierowcy bo naderwała się siatka pod siedziskiem...a przy okazji tapicer uzupełnił mi gąbki po bokach i od razu się lepiej siedzi     
 
 
Przed zlotem postaram sie tylko podmalować bębny i nic więcej już sie tego auta nie dotykam     I tak po tym co ostatnio zrobiłem fiesta zaczęła sie prowadzić świetnie w porównaniu do tego co było, normalnie całkiem inne auto           
												 madek - 20 Cze 2011,  23:07
  I po zlocie   
 
 
Mimo że auto nie miało lekko na tych kręciołkach to przeżyło bez żadnych strat (no może z wyjątkiem 1 przegubu zew.     ). Udało się nawet zdobyć 3 miejsce na mini KJS, zaraz za Darasem i Brook   
 
 
A jako bonus kilka fotek (dzięki dawidek!)
 
   
												 Daras84 - 21 Cze 2011,  07:26
  fajna sztuka   
												 trzeci - 21 Cze 2011,  07:47
  Tak, dba madek żeby Miss z Poznania nie zmarniała    
												 madek - 21 Cze 2011,  21:48
  To na dokładkę jeszcze 2 fotki od Bemo Motors:
 
 
Z "Lotusem" chwile przed powąchaniem jego spalin   
 
 
 
 
I z Fifowozem     
 
 
												 Daras84 - 21 Cze 2011,  22:30
  a skad masz foto od tej pani ?
												 madek - 21 Cze 2011,  22:37
  Wrzucili kilka na swoim profilu na Facebooku "Ford Bemo Motors", chyba też tam się załapałeś swoją   
												 Daras84 - 22 Cze 2011,  07:37
  ja tam nie mam konta ;P
												 Marcin - 22 Cze 2011,  09:31
 
  	  | Daras84 napisał/a: | 	 		  | ja tam nie mam konta ;P | 	  
 
ja też, ale można wejść w galerie bez logowania, moje padło się załapało na dwóch zdjęciach    
												 madek - 3 Lip 2011,  11:39
  A teraz troszkę kontrowersji czyli hamownia zlotowa   
 
 
Dziś dostałem od Pawła poprawiony wykres uwzględniający prawdziwą wagę auta ponieważ sprawdziłem to dopiero po zlocie (Fiesta waży dokładnie 970kg! - bez zbędnych gratów w środku i z ~10-15l paliwa w baku)
 
 
Wynik na hamowni to:
 
111KM@5800obr.
 
159Nm@4160obr.
 
 
Wykres:
 
 
 
 
Czas na 1/4 mili to 16.8s @ 137km/h
 
 
Tak na marginesie podesłałem Pawłowi fabryczne dane nt. przełożen skrzyni w 1.8. Po uwzględnieniu tych danych na wykresie wyszły kosmiczne wyniki. Morał jest taki że albo ford sam nie wiedział co pakuje do aut, albo w tym aucie nie ma fabrycznej skrzyni (w co nie chce mi się wierzyć bo skrzynia jest długa). Także uwzględnione są przełożenia które zmierzyliśmy na drodze. I to by było na tyle   
												 kuba87 - 3 Lip 2011,  11:46
  Tak na marginesie podesłałem Pawłowi fabryczne dane nt. przełożen skrzyni w 1.8. Po uwzględnieniu tych danych na wykresie wyszły kosmiczne wyniki. Morał jest taki że albo ford sam nie wiedział co pakuje do aut, albo w tym aucie nie ma fabrycznej skrzyni (w co nie chce mi się wierzyć bo skrzynia jest długa). Także uwzględnione są przełożenia które zmierzyliśmy na drodze.
 
 
 
 
co miłes na mysli?
												 madek - 3 Lip 2011,  11:50
 
  	  | Cytat: | 	 		  | co miłes na mysli? | 	  
 
Pytasz o ten pomiar czy co?     Jeśli tak to hamownia zczytuje dane przy 3000obr na 3 i 4 biegu. Jeśli obrotomierz nie przekłamuje to pomiar przełożen jest wystarczająco dokładny.
 
 
Poza tym zauwazyłem właśnie że w 2 różnych źródłach (prospekt i książka serwisowa) są podane różne przełożenia do 1.8. Co prawda główne jest zawsze 3.82 albo poszczególne biegi już się różnią     Ciul z tym   
												 kamilocha1 - 3 Lip 2011,  14:50
  i tak cieżko CI bylo nas dogonić ;p
												 kenczorf - 3 Lip 2011,  17:00
 
  	  | kuba87 napisał/a: | 	 		  | albo w tym aucie nie ma fabrycznej skrzyni (w co nie chce mi się wierzyć bo skrzynia jest długa) | 	   z tego co wiem oryginalna jest krotka tak jak u mnie. 2 odcina kolo 96 3jke kolo 120
												 madek - 3 Lip 2011,  17:29
 
  	  | kamilocha1 napisał/a: | 	 		  | i tak cieżko CI bylo nas dogonić ;p | 	  
 
Wariatów z reguły się ciężko goni     
 
 
 	  | kenczorf napisał/a: | 	 		  | z tego co wiem oryginalna jest krotka tak jak u mnie. 2 odcina kolo 96 3jke kolo 120 | 	  
 
To może w takim razie ja mam jakąś dłuższą bo na 2 mam też ok. 100 ale na 3 to robiłem 1/4 mili nie wrzucając w ogóle 4, a prędkość była prawie 140 jak już wyżej pisałem (zmierzone przez hamownie więc prędkość prawdziwa, nie ze wskazań licznika). I do odcinki jeszcze trochę brakowało    
 
 
EDIT: tutaj są dane odnośnie max prędkosci http://img284.imageshack..../10072249uc.jpg
 
więc ja na pewno nie mam skrzyni z S`ki    
												 kenczorf - 3 Lip 2011,  17:36
  taka dluga to moze z foki albo esiaka. Widze, ze moja tez nie taka jak powinna...no chyba, ze licznik mi przeklamuje o 7 km/h w dol   
												 madek - 3 Lip 2011,  17:40
  kenczorf, u mnie licznik zawyża o ok. 10 km/h i to na gumach 195/45/15 gdzie teoretycznie powinno być ok.    
												 Peedro - 3 Lip 2011,  20:26
  ja mam skrzynie z Escorta 1.8 i (mi też zawyża licznik) na gumach 195/45/14, w zeszłym roku na zlocie robiłem 3 do odcinki na ćwiartce mając na liczniku okolice 160.
												 madek - 4 Lip 2011,  17:22
  Z ciekawości sprawdziłem przed chwila 2 i 3 bieg (oczywiście na niemieckiej autostradzie   )
 
 
Wg. GPS:
 
2 odcina przy 95km/h (licznikowe ponad 110)
 
3 odcina przy 145km/h (licznikowe ponad 160)
 
 
Więc jaką ja mam w końcu skrzynie?    
												 kenczorf - 4 Lip 2011,  17:55
  moge porownanc moje do GPSa ale z tego co pamietam to przy 100km/h roznica pomiedzy licznikiem a gpsem byla 3km/h
												 Ad@mus - 4 Lip 2011,  19:20
  stawiam na rs1800
 
załóż z 1.1-1.3 i od strzała auto odżyje
 
szukaj bloczek 2l i poskładaj hybryde i nie bedzie zamułu
												 luk-90 - 4 Lip 2011,  19:23
  że tak się zapytam, samochód do miasta głównie, oczywiście nei będzie to cały czas spokojna jazda    lepiej skrzynie z rs czy 1.3 do 1.8?
												 TomeX500 - 4 Lip 2011,  20:29
  Mi na mieście git się sprawuje z 1.1.
												 madek - 14 Lip 2011,  21:18
  Tak odnośnie problemów z zapalaniem rozgrzanego silnika (pozdro kamilocha   ) to wymieniłem ostatnio czujnik temperatury płynu na kompa i problem zniknął, na ciepłym odpala od strzała, przedtem się zalewał paliwem   
 
 
Natomiast przy wymianie wyciekł mi płyn prosto na prawie nowy filtr powietrza     więc zostałem zmuszony go zmienić. Miał być Pipercross, ale przez problemy z dostępnością padło na Kingdragon dedykowany do 1.8:
 
 
  
 
 
Dźwięk się raczej nie zmienił, natomiast słychać większy szum zasysanego powietrza (nawet jak chodzi na biegu jałowym) i mam wrażenie że silnik trochę lepiej ciągnie od dołu   
												 kenczorf - 15 Lip 2011,  14:43
  Wiele za taki filtr? Mozesz na PW pisac. Oraz do czego jest porownywalna jego jakosc?
												 madek - 15 Lip 2011,  17:41
  Na allegro za 120 zł, a co do jakości to jego normalna cena to 54EUR więc w sumie podobnie jak za K&N. Co lepsze nie wiem   
												 TomeX500 - 16 Lip 2011,  00:00
  Wszedł bez większych problemów? Bo tak jak Ci mówiłem, z piperem musiałem trochę powalczyć by go upchać.
												 madek - 16 Lip 2011,  00:09
  TomeX500, jest też ciut za długi i trochę się namęczyłem żeby zamknąć obudowe filtra   
												 madek - 21 Lip 2011,  16:32
  Takie tam detale     
 
 
   
 
 
TomeX500, Dzięki za naklejke na dolot    
												 TomeX500 - 21 Lip 2011,  16:38
  Nie ma za co   
												 kamilocha1 - 21 Lip 2011,  17:08
  męska ta nalepka ;d
 
 
bardziej by karny serdelek pasował ;d   
												 Krzysiek - 21 Lip 2011,  19:50
  Mi się w ogóle nie podoba plastikowy dolot.. też taki będę miał i nad tym ubolewam dlategoż stworze swój własy "dizajnerski" a co do nalepeczki to zacna zacna ;p
												 luk-90 - 21 Lip 2011,  21:10
  plastikowy dodlot jest passe, fajnie masz ogarniety samochód, a recaro miodzio, uszatki się do nich nie umywają
												 madek - 1 Sie 2011,  19:49
  W końcu założyłem aluminiowe dystanse 5mm na tył do kompletu z przodem. Szału nie ma ale przynajmniej wyrównałem szerokość obu osi   
 
 
  
 
 
Przy okazji widać nową naklejke z tyłu, ponownie dzięki za projekt TomeX500     
 
 
 
Na dniach czeka mnie mniej przyjemna robota czyli wyciągniecie dywanu, i zrobienie porządku z odpływami szyberdachu żeby woda nie lała się do środka. Do wywalenia pójdzie przy okazji trochę fabrycznych wygłuszeń ze środka...
												 Stunt_Man - 1 Sie 2011,  20:33
  ładnie ładnie   
												 TomeX500 - 1 Sie 2011,  21:18
  Super naklejka wyszła   
												 trzeci - 1 Sie 2011,  21:25
  No i super, że tak madek dbasz o ten kolejny klubowy spadek   
												 madek - 16 Wrz 2011,  14:31
  Wykorzystałem dzisiaj ładną pogodę i trochę czasu i zrobiłem małą sesyjkę, niestety na kalendarz się już nie załapie ale trudno się mówi   
 
 
Tak to wyszło:
 
    
 
 
   
 
 
  
 
 
W ostatnim czasie zrobiłem też porządek z przednimi odpływami szyberdachu, rurki zostały wypuszczone na zewnątrz progów, a podłoga w środku wyczyszczona z rdzy i zabezpieczona farbą. Na szczęście rdza była powierzchowna i nie ma w podłodze nawet małej dziurki   
 
 
Wymieniłem też kostke stacyjki na nową - to ona była przyczyną problemów z odpalaniem (polecam tam zaglądnąć po XX latach, u mnie oryginalna kostka była już tak rozwalona że jakieś blaszki latały w środku luźno).
 
 
Z ciekawości obliczyłem spalanie przez ostatnie kilkaset kilometrów, wyszło 9,5l/100km w jeździe 80% miasto i 20% trasa (wszystko z niezbyt lekką nogą   ) - w sumie nie spodziewałem się nic innego   
												 trzeci - 16 Wrz 2011,  14:40
  Ładna sesja, zwłaszcza dwa pierwsze idealne do kalendarza   
												 madek - 16 Wrz 2011,  17:19
  trzeci, musisz coś zakombinować i podmienić tamto zdjęcie hehe   
												 kamilocha1 - 9 Paź 2011,  17:04
  madek, a jaki kolor masz tego czujnika temp na kompa :>
												 madek - 9 Paź 2011,  17:09
  kamilocha1, przecie to nie ma żadnego koloru :> jest taki sam chyba nawet jak w CVH
 
 
ale teraz już moge potwierdzić na 100% że po jego wymianie nie mam problemu z odpalaniem na ciepłym   
 
 
edit: taki http://www.ford-esklep.pl...10428-FORD/1522
												 madek - 20 Paź 2011,  18:29
  mały update:
 
 
- w końcu założony został kolektor ssący o oznaczeniu HO od RQC, który ma większe kanały niż ten od S`ki. można więc powiedzieć że silnik to już w 90% wersja 130KM, brakuje tylko natrysku oleju na denko tłoka ale to pomińmy    przy okazji zmieniony został silniczek krokowy bo stary szwankował
 
 
 
 
 
- uzupełniona oliwa w skrzyni. okazuje się że brakowało 1l oleju     prawdopodobnie cieknie przez uszczelniacz wybieraka, jeszcze to sprawdzę
 
 
- jako że chyba się starzeje miałem od jakiegoś czasu dosyć buczącego wydechu. posypanie się środkowego tłumika podsunęło mi pomysł założenia całego nowego i seryjnego wydechu. tak się stało    wpadł kompletny wydeszek Walker który w końcu pozwala delektować się dźwiękiem Zeteca wydając tylko delikatny pomruk i świst spalin gdzieś tam z tyłu    w miejscu katalizatora bez zmian został tłumik przelotowy   
 
 
   
 
 
 
ogólnie jakoś tak przyjemniej się teraz jeździ... nie wiem ile pomógł ten kolektor i nowy wydech ale mam wrażenie że zmieniła się troche na lepsze reakcja na pedał gazu   
												 TomeX500 - 20 Paź 2011,  20:31
  Hmmm ile taki wydech? Bo ja też powoli mam dość swojego :/ Starzejemy się oj starzejemy   
												 madek - 22 Paź 2011,  21:23
  Troche dzisiaj pojeździłem i nie żałuje zmiany    Jakoś fajniej teraz brzmi jak nic nie zagłusza silnika, tylko jakiś plastik trzeszczy w środku i mnie wkurza    Cały środek od 1.8 kosztował ok. 130 zł a końcowy wyhaczyłem na allegro za 90 zł z tym że jest od 1.6... ale średnica wejścia jest ta sama
 
 
Koncowy dedykowany do RS jest niestety ciężko dostępny i drogi (Ferroz 210 zł, Bosal 320 zł) a szkoda bo ma fajną końcówke... natomiast od 1.8 105KM nie radze kupować bo zakończony jest fają w dół    
 
 
EDIT:
 
 
Nudziło mi się to wrzuciłem zimówki na świeżo odmalowanych stalówkach + nowe nakrętki. Dystansów 5mm nie ruszałem bo bez nich za mocno wystają szpilki... Tak się prezenci RS winter edition (felgi 14" opony 185/55 przód i 185/60 tył):
 
 
   
 
 
Do wymiany mam jeszcze na pewno prawy przegub zew. bo czuje że się zaraz posypie. Ciekawe czy kupie prawidłowy bo niby do 1.8 jest na 25 zębów a w praktyce to różnie bywa      Wypadałoby też zmienić uszczelniacz przy kole pasowym - podpowie mi ktos czy idzie to wymienić bez wiekszej zabawy?
												 DemptD - 22 Paź 2011,  21:28
  ta paskuda nawet ładnie na gołej stali wygląda    
												 Fordon - 22 Paź 2011,  22:29
  Przegub musisz zabrac ze soba na wzor, a zimmering na wale to luzowanie rozrzadu i jego oslon.   
												 madek - 10 Lis 2011,  09:50
 
  	  | Fordon napisał/a: | 	 		  Przegub musisz zabrac ze soba na wzor, a zimmering na wale to luzowanie rozrzadu i jego oslon.    | 	  
 
Przegub na szczęście przypasował na 25 zębów, czyli jest fabryka    Wymieniony też uszczelniacz wybieraka skrzyni bo jednak coś tam kapało i simmering wału - tutaj była dziwna sprawa bo olej leciał pomiędzy uszczelniaczem a obudową jakby nie było to dobrze spasowane. Na wszelki wypadek nowy został wklejony na silikon. Teraz wycieków brak, zobaczymy czy teraz będzie ubywało oleju, bo do tej pory nie wiedziałem ile jest przepalane a ile leci na glebe dołem   
												 NOMICHALEK - 10 Lis 2011,  16:46
  Ładnie wygląda na zimówkach   
												 kenczorf - 10 Lis 2011,  19:20
  NOMICHALEK, ??
												 madek - 23 Lis 2011,  13:51
  Hmm ostatnio mnie troche wkurza to auto bo ciągle coś (ale mi to nowość     ).
 
 
Po wymianie uszczelniacza wału okazało się że dalej coś cieknie... wyciekał płyn chłodniczy spod uszczelki pompy wody, bo ktoś jej nie dokręcił przy wymianie     A teraz to co mnie najbardziej wkurzyło, to że jedna rolka napinająca rozrząd okazała się być na wykończeniu, a pozostałe dwie już szumią. Tutaj pozdrowienia dla poprzedniego właściciela za fachową wymianę rozrządu (w 2010 roku) na używanych częściach     
 
 
Tak więc zamówiony:
 
- kpl. rozrząd (pasek Dayco, rolki INA)
 
- uszczelka pompy wody
 
- uszczelka pompy oleju
 
- uszczelka miski
 
- i ponownie przedni uszczelniacz wału
 
 
Przy okazji powiem że zakupiłem okazyjnie pewną rzecz w ilości 4 szt. ale cokolwiek więcej zdradzę dopiero jak dostanę to w swoje łapki    
												 Bezimienny - 23 Lis 2011,  14:04
  szt 4 powiadasz, ja stawiam na alu   
												 inno - 24 Lis 2011,  23:17
 
  	  | madek napisał/a: | 	 		  | zakupiłem okazyjnie pewną rzecz w ilości 4 szt | 	  
 
 
opcji jest kilka. drzwi, hallo, albo felunek   
												 Bezimienny - 24 Lis 2011,  23:20
 
  	  | inno napisał/a: | 	 		   	  | madek napisał/a: | 	 		  | zakupiłem okazyjnie pewną rzecz w ilości 4 szt | 	  
 
 
opcji jest kilka. drzwi, hallo, albo felunek    | 	  
 
 
Jeśli chodzi o Fieste 3D to drzwi raczej odpadają   
												 DemptD - 24 Lis 2011,  23:23
  Bezimienny, a niby czemu? kupił na zapas   
												 TomeX500 - 25 Lis 2011,  00:13
  Na pewno coś związane z kołami :> dystanse, opony, fele?
												 Peedro - 25 Lis 2011,  09:35
 
    Wiem i nie powiem     Ale będzie godnie    
												 madek - 30 Lis 2011,  19:55
  Noo dobra pochwale sie     Generalnie z racji zamiłowania do rajdów zawsze chciałem żeby to auto wyglądało bardziej surowo i rajdowo niż "tuningowo", dlatego od pewnego czasu szukałem nowych felg... te które były do tej pory za bardzo się świeciły i jakoś mi nie pasowały   
 
 
Po dłuugich poszukiwaniach zakupiony został w UK komplet nowych felg Team Dynamics Pro Race 2 15x7J ET38 w kolorze białym, waga 1 szt. to 6,4kg     Tak to się prezentuje:
 
 
  
 
 
W zestawie także zestawik nakrętek i pierścieni centrujących do Forda:
 
 
 
 
 
Mam już też kpl. opon które będą na nie założone, Michelin Pilot Exalto 2 w rozmiarze oczywiście 195/45/15   
 
 
Teraz trzeba tylko doczekać się wiosny       
												 TomeX500 - 30 Lis 2011,  20:51
  Hmmm ET38 przy niektórych oponach będzie Ci ocierać o amor... właściwie to sama felga może się o niego oprzeć. Ale fela masakryczna   
												 madek - 1 Gru 2011,  00:10
  Dlatego zostaną dystanse 5mm więc będzie idealnie     A fela się podobać nie musi, dla mnie jest idealna bo lekka, pancerna i do tego w dobrej cenie     W sumie czaiłem sie bardziej na wersje Pro Race 1 lub 1.2 ale cenowo już poza zasięgiem (ok. 350-400 funtów).
												 Fordon - 1 Gru 2011,  00:56
  no to bedziesz mial ET 33 i bardzo dobrze... trzeba bylo mowic odeslal bym cie po ADVANY      
 
Mi sie biala felga na czarnym aucie podoba mega... a kiedy cos wzmacniasz ??
												 madek - 1 Gru 2011,  01:03
 
  	  | Fordon napisał/a: | 	 		  no to bedziesz mial ET 33 i bardzo dobrze... trzeba bylo mowic odeslal bym cie po ADVANY    | 	  
 
Można jaśniej?     
 
 
 	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | a kiedy cos wzmacniasz ?? | 	  
 
Jak wygram w totka     
 
 
Ogólnie to mam też póki co problem z wężem ukł. chłodzenia, upierdzielił mi sie ten co wychodzi z trójnika nad pompą w strone nagrzewnicy. Jakas plastikowa badziewna tulejka pękła     Póki co jest patent by castorama ale nie wiem ile to wytrzyma    Nowy wąż (ten cały trójnik) 160 zł   
												 Daras84 - 1 Gru 2011,  09:57
  kup z futury    jest juz przekonstruowany  i wytrzymalszy, a felgi kozak   
												 madek - 1 Gru 2011,  10:07
 
  	  | Daras84 napisał/a: | 	 		  kup z futury    jest juz przekonstruowany i wytrzymalszy | 	  
 
a pasuje do 93r bez przeróbek?    
												 Fordon - 1 Gru 2011,  10:58
  Kazdy 1mm na + to mniejsze ET felgi   
												 Daras84 - 1 Gru 2011,  12:46
  pasuje
												 madek - 1 Gru 2011,  17:03
  Fordon, to wiem tylko nie rozumiałem drugiej części zdania     ale już sprawdziłem u wujka google co to ADVAN    Wszystko fajnie tylko ta cena   
 
 
Daras84, thx za info. chociaż dzisiaj zrobiłem 150km i patent "miedziana rurka" by castorama działa    
												 TomeX500 - 1 Gru 2011,  17:39
  Yyy pisząc fela masakryczna miałem na myśli że jest przekozacka   
												 madek - 3 Sty 2012,  22:14
  No i trójnik wymieniony, kupiony nowy oryginalny za uwaga... 150 zł     
 
   
 
 
Przy okazji zmieniona też metalowa rurka małego obiegu nad kolektorem bo przerdzewiała (została pomalowana na czarno co widać na foto)   
 
 
Z takich pierdół to wleciała normalna czarna półka na tył, a wyleciała ta ważąca 20kg z głośnikami    
 
Pod maską także nowy aku 62Ah   
 
 
Na dniach fiesta dostanie nową linke sprzęgła oraz to:
 
 
												 Stunt_Man - 3 Sty 2012,  22:17
  czemu 10W40?
												 madek - 3 Sty 2012,  22:25
  Bo zapłaciłem 85 zł za 5l? Silnikowi z przebiegiem ponad 200tys różnicy to nie zrobi czy syntetyk czy pół    A jednak dobry syntetyk kosztuje ciut więcej
												 Stunt_Man - 3 Sty 2012,  22:26
  jakie miałeś wcześniej? bo zetec bardzo lubi 5w40
												 madek - 3 Sty 2012,  22:28
  Przez kilka lat jeździł na Valvoline Maxlife 10W40 który wydaje mi sie straszną zupą, ten Motul jest rzadszy
												 Pietrekk - 3 Sty 2012,  22:54
  Gdzieś dopadł ten trójnik? Kurde no moc ale też mi go trzeba :/
												 madek - 7 Sty 2012,  15:47
  Opony już naciągnięte na nowe felgi, zrobiłem przymiarke na sucho żeby mieć jakieś wyobrażenie jak to będzie wyglądać   
 
 
   
 
 
Swoją drogą nie wiedziałem że moja Nokia e71 robi aż tak gówniane zdjęcia   
												 Mafios - 7 Sty 2012,  15:49
  Fajnie   
 
 
PS. wiesz przednie kierunki lepiej w lodzi wyglądają   
												 Pietrekk - 7 Sty 2012,  15:57
  Mega koło    Jakie gumy?
												 madek - 7 Sty 2012,  16:00
 
  	  | Mafios napisał/a: | 	 		  PS. wiesz przednie kierunki lepiej w lodzi wyglądają    | 	  
 
wiesz że chodzą mi po głowie oryginalne pomarańczowe, tylko szkoda mi tych postojówek w nich bo fajnie świecą     
 
 
ale całkiem fajnie to moze wygladac, tu na jakiejs angolskiej     
 
 
 
 
 
 	  | Pietrekk napisał/a: | 	 		  |  Jakie gumy? | 	  
 
Standard 195/45/15   
												 Pietrekk - 7 Sty 2012,  16:02
  Pokaż pozycje w kierunkach, chce to zobaczyć na fieście     Kurde ale strasznie jakoś dziwnie te 195/45 wyglądają, u mnie nawet delikatny naciąg był na takich gumach, felga 7".
												 madek - 7 Sty 2012,  16:10
  Pietrekk, to też jest 7" i lekko naciągniete są, może aż tak nie widać bo są dość szerokie ranty ochronne na felgi
 
 
a jedyne foto pozycji znalazłem ze zlotu poznan, dawidek onboard    za bardzo tu nie widać bo jasno   
 
 
 
												 Pietrekk - 7 Sty 2012,  16:25
  No tak średnio    To jak będziesz miał coś czasu zrób lepsze foto    po ciemku najlepiej   
												 Peedro - 7 Sty 2012,  20:56
  Z boku to nawet nie widać że to kierunki ma     Co do felg to ja swoje zdanie co do białego podtrzymuje    
												 Witek1992 - 7 Sty 2012,  21:28
  Chcę takie kierunki    
												 luk-90 - 7 Sty 2012,  21:39
  niiice     Tylko zastanów się trochę nad poprawą motorownii   
												 madek - 7 Sty 2012,  23:51
  luk-90, co tu poprawiać    autem jeżdże na codzień i nie brakuje mi mocy   
												 TomeX500 - 8 Sty 2012,  00:12
  Fajne uczucie jak się wsiądzie po dłuższej przerwie    Kurde koła masz kozackie... ciekawe jak to będzie wyglądać już po założeniu.
												 luk-90 - 8 Sty 2012,  00:20
  zawsze jest coś do poprawiania   
 
 
PS. ja tez mam cosik nowych tajli, 4 z nich leżą obok Mnie   
												 bidżej - 19 Sty 2012,  20:44
  odnośnie tego filterka kingdragona - warte to coś? i który to konkretnie?
												 luk-90 - 19 Sty 2012,  21:05
  e tam kingdragon, plastik se walnijcie pod maske       
												 madek - 20 Sty 2012,  00:02
  bidżej, model AL 29, kupowane u tego gościa http://allegro.pl/show_user.php?uid=656103
 
 
Cena w porównaniu do K&N czy innych na pewno dobra, a filtr działa i ma się dobrze     Czy coś faktycznie daje to trzeba by sprawdzić na hamowni, ale na pewno przepuszcza więcej powietrza niż seryjny (słyszalny większy szum powietrza w dolocie z tym filtrem)
 
 
 
 
A tak w ogóle to ja chce już wiosne   
												 bidżej - 20 Sty 2012,  12:30
  kingdragona do RS1800 nie mieli, ale zaproponowali coś fajnego. pochwalę się w przyszłym tygodniu    
												 madek - 26 Sty 2012,  19:58
  Wpadło kilka pierdół:
 
 
- olej Motul 6100 10W40 + filtr Fomoco
 
- nowa linka sprzęgła + samoregulator (w kooońcu sprzęgło działa jak masełko    )
 
- zmieniony lewy halogen p/mgłowy (poprzedni jak widać na starych fotkach był pordzewiały    thx Mafia)
 
 
A tu już nowy   
 
 
 
 
- zmieniony krokowiec
 
- nowy czujnik położenia przepustnicy (EPS - 160 zł   )
 
 
Ogólnie jak już pisałem w innym temacie po wymianie CPP silnik konkretnie odżył, jak by odzyskał kilka koni    Szybciej reaguje na gaz i płynnie w całym zakresie, wcześniej był wyraźnie zamulony..
 
 
Teraz tylko czekać na wiosne, wpadną kółka i zrobi się jakąś sesje    
												 Mariox003 - 14 Lut 2012,  19:36
  fajna fiestunia, ciekawe kiedy ja na miescie spotkam
												 Mafios - 14 Lut 2012,  20:45
  to zes panie okres na wymianę halogenu wybrał    wiesz te kierunki odemnie nie bardzo pasują u Ciebie    
												 Fordzik88 - 17 Lut 2012,  12:41
  No cóż właśnie obejrzałem fotki. Powiem krótko, a raczej napisze. Fajne lampy, fajne felgi i ogólnie całość fajna.    
 
Ciekawość, czy takie lampy pasowałyby do mojej granatowej fofi?? Bo mi osobiście sie podobają   
												 madek - 3 Mar 2012,  22:47
  Tradycyjnie nie mogłem nie skorzystać z okazji przebłysków wiosny i przerzuciłem kółka na lato    przy okazji z grubsza obmyłem i odkurzyłem w środku    Najpierw rzut oka na mały detal który pojawił się na felgach     
 
 
 
 
 
 
 
A teraz konkrety   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I jedno "nocne" specjalnie dla Pietrekk     
 
 
 
 
 
Felgi pasują idealnie z dystansami 5mm, nic nie obciera    Od wewnątrz zabezpieczyłem je jakimś super hiper nano woskiem żeby później dało się domyć syf z klocków    
 
 
Natomiast ogólnie ruda zaczyna znów wcinać to auto... progi popękały w kilku miejscach, drzwi prawe do wymiany, ale w sumie ciul z tym   
												 Peedro - 3 Mar 2012,  22:53
 
  	  | madek napisał/a: | 	 		   Natomiast ogólnie ruda zaczyna znów wcinać to auto... progi popękały w kilku miejscach, drzwi prawe do wymiany, ale w sumie ciul z tym     | 	  
 
 
Nie przejmuj się, mojej też się tegoroczna sól dał we znaki...
 
 
Mam dziwne wrażenie że z tyłu są bardziej schowane niż z przodu      faja to wygląda     a tak to ok. Na dziurach ci nie łapią z przodu o rant?
												 madek - 3 Mar 2012,  23:10
 
  	  | Peedro napisał/a: | 	 		  Mam dziwne wrażenie że z tyłu są bardziej schowane niż z przodu    | 	  
 
Może tak sie wydaje bo dupa stoi wyżej    Dystanse są tu i tu 5mm więc raczej niemożliwe   
 
 
 	  | Peedro napisał/a: | 	 		  | Na dziurach ci nie łapią z przodu o rant? | 	  
 
Póki co się nie zdarzyło, na jakiejś większej dziurze to któż wie...   
												 LeVeL - 3 Mar 2012,  23:42
  Ale śliczna fiesta ... i te lampy , felgi , fotele i cała reszta   
												 TomeX500 - 3 Mar 2012,  23:58
  Niżej tył!
												 madek - 4 Mar 2012,  00:04
  TomeX500, niebieskich jebachów na pewno nie zmienie, są za fajne    chyba że udało by się obniżyć takim zmyślnym amorkiem z regulacją, to może kiedyś pomyślę...
												 kamilocha1 - 4 Mar 2012,  12:39
  Peedro, przeciez w kazdej fiescie tyl jest bardziej schowany do srodka
 
 
madek, slicznie ;d
												 TomeX500 - 4 Mar 2012,  13:08
  Madek no pewnie że można, kup TA-Technixy na tył i będziesz zadowolony z regulacji za niską cenę   
												 acti357 - 4 Mar 2012,  13:18
  No no no, się dzieje    Widzę, że zaryzykowałeś letnim laczkiem, ja też nie mogłem się doczekać  i wrzuciłem alu na auto   
												 Peedro - 4 Mar 2012,  13:24
 
  	  | TomeX500 napisał/a: | 	 		  Madek no pewnie że można, kup TA-Technixy na tył i będziesz zadowolony z regulacji za niską cenę     | 	  
 
 
Zależy od springa, Ja też mam niebieski jebach, mam ta-technixy i mi tył stoi wyżej niż przód. Chcąc dać niżej regulacje sprężyna robi się już luźna i dupa zbita, nie chciał bym żeby mi spring wyleciał na jakiejś dziurze    
												 TomeX500 - 4 Mar 2012,  13:29
  Ano widzisz, miałem ten sam problem, na ostatnim nacięciu spring był luźny, więc dałem na przedostatni. Ja mam jakieś chyba żółte sprężyny progresywne.
												 Ad@mus - 4 Mar 2012,  14:14
  łącze sie w bólu przy pielegnacji bialego alusa...;/ wyglada kozacko ale wody ci braknie   
												 madek - 4 Mar 2012,  15:06
 
  	  | Peedro napisał/a: | 	 		  | Ja też mam niebieski jebach, mam ta-technixy i mi tył stoi wyżej niż przód. Chcąc dać niżej regulacje sprężyna robi się już luźna i dupa zbita | 	  
 
No to już nie wiem, jeśli na niebieskich jebachach nie da się zejść niżej to nie chciałbym sportowych amorków, na takich zwykłych olejówkach jest fajny komforcik na dziurach   
 
 
 	  | acti357 napisał/a: | 	 		  Widzę, że zaryzykowałeś letnim laczkiem, ja też nie mogłem się doczekać i wrzuciłem alu na auto    | 	  
 
Widziałem Cie na mieście, fajnie wyglądają     
 
 
 	  | Ad@mus napisał/a: | 	 		  łącze sie w bólu przy pielegnacji bialego alusa...;/ wyglada kozacko ale wody ci braknie    | 	  
 
Spoczko, mam już zapas dobrego płynu do mycia felg     
 
 
Ogólnie zauważyłem też że łatwiej się kreci kierą niż na poprzednich alusach, nie wiem czy to kwestia lżejszych felg czy innych opon    
 
 
Btw. dzięki za opinie   
												 luk-90 - 4 Mar 2012,  17:37
  Jeżeli zależy ci na komforcie to nie pakuj sie w mts/ta technix bo są twarde, czasem mocno za twarde. 
 
 
Co do koł, miażdżą suty, dla Mnie to jest top 3 na FKP w kategorii wygląd. Odpowiednie obniżenie, nienaganny wygląd, kołka miodzio. Z pewnością nie da sie przejść obojętnie
												 madek - 4 Mar 2012,  22:57
 
  	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | Jeżeli zależy ci na komforcie to nie pakuj sie w mts/ta technix bo są twarde, czasem mocno za twarde.  | 	  
 
No właśnie.. a na tych kołach i tak jest twardo jak cholera więc lepiej oszczędzić kręgosłup    Co innego gdyby to było auto do zabawy na jakimś torze (fajnie gdyby tak było)
 
 
 	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | Co do koł, miażdżą suty, dla Mnie to jest top 3 na FKP w kategorii wygląd. Odpowiednie obniżenie, nienaganny wygląd, kołka miodzio. Z pewnością nie da sie przejść obojętnie | 	  
 
Dzięki za opinie, w sumie do takiego wyglądu dążyłem    wg. mnie XRka ma surowy i rajdowy charakter a te kółka to podkreślają    Chciałem wziąć czarne, ale chyba dobrze wybrałem    
												 Fordon - 4 Mar 2012,  23:03
  madek, wybacz ale nie moglem sie przec... ustawilem Twoja na pulpicie....  
 
Wyglada bardzo zacnie     
 
A rudzielca na spokojnie wytrzewisz .... na spokojnie, ale znajdz kogos kto cynuje a nie szpachluje...    
												 madek - 4 Mar 2012,  23:23
 
  	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | madek, wybacz ale nie moglem sie przec... ustawilem Twoja na pulpicie....  | 	  
 
           to miło że mój złomik "zdobi" czyiś pulpit    
 
 
 	  | Fordon napisał/a: | 	 		  A rudzielca na spokojnie wytrzewisz .... na spokojnie, ale znajdz kogos kto cynuje a nie szpachluje...    | 	  
 
Uwierz że gdybym to ja robił remont tego auta kilka lat temu to wiele rzeczy zrobił bym inaczej i lepiej, no ale teraz wychodzą oszczędności    Póki co nie ma tragedii ale za jakiś czas będzie     Przynajmniej podwozie zabezpieczyłem   
												 anjko - 9 Mar 2012,  23:26
  witam! 
 
Jako że w końcu znalazłem wolną chwilę i nadrobiłem zaległości w temacie (jakieś 7 stron)    Dodam coś od siebie, z racji tego że znam ów egzemplarz można powiedzieć od podszewki. 
 
Wiec na wstępie powiem że bardzo miło patrzeć jak fiestka, po raz kolejny trafiła na pozytywnie zakręconego maniaka. I przeżywa czwartą już młodość   
 
To nie zdaża się często  
 
O czym świadczy doskonale jej poprzedni życiorys ( czyli za nim ja ją kupiłem) 
 
 
Żeby nie było tak słodkopierdząco hehe. 
 
Temat stanął na blacharce. Czyli największej bolączce tego egzemplarza jak i ogólnie fordów. 
 
Ale do rzeczy. Przede wszystkim nie krytykuj ludzi za to że sprawili iż ta fiest w ogóle jeszcze istnieje. 
 
Sam widzisz ile trzeba włożyć czasu, a przede wszystkim pieniędzy w odbudowę w miarę zachowanego egzemplarza. 
 
A co ja miałem powiedzieć jak zobaczyłem tą fiestę pierwszego dnia po zakupie przy świetle dziennym  (jak ją kupowałem było zupełnie ciemno i lał deszcz) 
 
Ona wtedy nie miała nawet takich podstawowych rzeczy jak hamulce. 
 
 
Piszesz: madek napisał/a:
 
Uwierz że gdybym to ja robił remont tego auta kilka lat temu to wiele rzeczy zrobił bym inaczej i lepiej, no ale teraz wychodzą oszczędności Póki co nie ma tragedii ale za jakiś czas będzie Przynajmniej podwozie zabezpieczyłem 
 
 
 
 
Z całym szacunkiem stary ale parę lat temu miałeś jeszcze mleko pod nosem i co Ty mogłeś lepiej zrobić? Dzisiaj bogatszy o pewne doświadczenia też bym to zrobił lepiej. (choć nie ja robiłem blacharkę) 
 
Weź też pod uwagę że dzisiaj mk3 jest modelem na wymarciu i w zasadzie graty do niego kosztuję tyle ile ważą. (nie mówię tu o gadżetach typu felg itp.) 
 
Kiedyś ceny części były troszkę inne, a i dostępność marna. Zwłaszcza do modeli RS Xr itp. 
 
Teraz wchodzisz na forum i czytasz gotowe rozwiązania, a parę lat temu to forum powstawało i było budowane na bazie takich właśnie modeli. 
 
 
Nie odbieraj tego co piszę jako jakiś atak z mojej strony. Wręcz przeciwnie. Wielki szacunek za to co robisz dla tego auta. Wiem i le to wszystko kosztuje przede wszystkim PRACY!!! 
 
 
Drażnią mnie po prostu teksty typu "pozdrowienia dla poprzedniego właściciela za to że rozrząd był używany" Ktoś kto nawet auta nie widział pewnie nawet nie zwrócił uwagi. 
 
Już ci wyjaśniam. Rozrząd był oryginalny fordowski (rolki plus napinacz bo pasek był nowy ) były wykręcone z silnika który zrobił na nich niecałe trzy tysiące km i wierz mi, to że rolki zaczęły szumieć na pewno nie było spowodowane tym że wcześniej były używane. Tylko po prostu się zużyły. A łatwo nie miały  
 
Jasnym jest że najlepej zakładać wszystko nowe ale też bezsensem jest wyrzucać dobre rzeczy. Tym bardziej że z kasą bywało różnie. Zarówno u mnie jak i u dawidka. W zasadzie każy wolny grosz był we fiestę pakowany. 
 
 
Wracają do tematu blacharki to na dobra sprawę przydał by się jakaś zdrowiutka buda. I najlepiej przerzucić wszystkie "flaki w nową obudowę" 
 
 
Ta buda jest naprawdę po przejściach i najgorsze jest to że jest krzywa bo była bita. 
 
Ja też osobiście walczyłem z tylną belką w tym aucie. Osobiście wymieniałem ją dwa razy. I jak widzisz temat powraca. Być może jest to wina jakości samych belek które na naszych dziurach , przy takim zawiasie i kołach po prostu nie mają szans  Ale wydaje mi się że ta buda jest już "miękka"  za bardzo pracuje. I żadne cynowania ani inne cuda już jej raczej nie pomogą. W prerspektywie iluś tam kolejnych lat oczywiście.
 
 
I jeszcze raz. Nie gniewaj się za to co napisałem bo nie taki był cel moich wypocin   
 
Walcz dalej i powodzenia w dalszych pracach.
 
Pozdro.
												 madek - 10 Mar 2012,  10:01
  Może faktycznie trochę źle zabrzmiało kilka zdań które napisałem w tym temacie, nie miałem na celu atakowania nikogo bo przecież gdyby nie wy to tym autem goliło by się już wiele osób w Polsce    Zdaje sobie sprawe że człowiek uczy się na błędach i nie wszystko zawsze zrobi się jak trzeba, po prostu ja mam takie podejście że jak coś się robi to albo się to robi dobrze albo wcale. Dlatego kilka rzeczy w tym aucie mnie "zmartwiło" i napisałem o tym szczerze (pamiętaj że nie kupiłem go za 1500 zł     ).
 
Nie będę już tutaj niczego wymieniał bo nie o to chodzi. Odnośnie belki to prawda jest taka że są one z plasteliny i jak widać nikt nie miał szczęścia do prostej (moja została wyciągnięta z Xrki co było chyba sporym błędem) ale geometria została ustawiona na przyrządach laserowych i teraz już wszystko jest prosto.
 
 
Buda troszkę już przeszła (jak w większości Mk3), ale bez przesady - 4 śladów nie zostawia i prowadzi się wzorowo. Pisanie że jest krzywa bez pomiaru podwozia na ramie jest trochę śmieszne, a zakładam że tego nie robiłeś (bo na "oko" to można sobie dużo rzeczy stwierdzić niekoniecznie słusznie).
 
 
Najważniejsze że auto jeździ, ma się dobrze i co też ważne wzbudza zainteresowanie - czasem ludzie podchodzą i pytają o szczegóły, kilka dawało już propozycje odkupienia     Może dzięki temu tak szybko nie zapomną, że produkowano kiedyś coś więcej niż tylko golfy i beemki   
												 madek - 29 Mar 2012,  23:08
  Z nudów cyknąłem jeszcze kilka fotek jakiś czas temu, tak to wyszło:
 
 
     
 
     
 
 
Oprócz tego zakupiłem poliuretanowe tuleje stabilizatora przód:
 
 
 
Szkoda że tulejki wahacza z tego materiału są takie drogie, z chęcią bym przygarnął   
												 tommirs - 29 Mar 2012,  23:56
  no niestety poli do Fiesty z Powerflexa wychodzi dosyc kosmicznie, a tańszy Strongflex nie ma w ofercie....
 
 
apropos Fiesty, 
 
Super masz te felgi, mega wyglądają, cała Fofi wygląda elegancko.
 
 
Tylko jeden szczegół, te tylne prostokąty odblaskowe pod światłami...kojarzą mi się z golfami po tjuninku bo co drugi to ma przylepione....wywal to pleaseeee   
												 madek - 30 Mar 2012,  07:52
 
  	  | tommirs napisał/a: | 	 		  Tylko jeden szczegół, te tylne prostokąty odblaskowe pod światłami...kojarzą mi się z golfami po tjuninku bo co drugi to ma przylepione....wywal to pleaseeee    | 	  
 
Fakt że szału te odblaski nie robią     Zastanawiam się czy bez nich będę miał problemy z niebieskimi bo oni lubią się czepiać takich pierdół   
												 Tommur - 30 Mar 2012,  08:29
  to nie rower, że z odblaskami sie jeździ   . Chyba tylko ty i sowa je macie
												 arecki - 30 Mar 2012,  08:53
  ładna jest    
												 Skfarek - 30 Mar 2012,  14:41
 
  	  | madek napisał/a: | 	 		  | Szkoda że tulejki wahacza z tego materiału są takie drogie, z chęcią bym przygarnął  | 	  
 
 
napisz tutaj:
 
http://poliuretany.olkusz.pl/
 
 
dorabiają na wymiar/wzór cena coś koło 27 zł za szt.     Do tego wysyłka za 17 zł.
 
 
PS. felgi naprawdę zacne    
												 madek - 30 Mar 2012,  16:25
  Skfarek, dzięki za link, widzę że mają coś takiego w ofercie:
 
 
http://poliuretany.olkusz...przedniego.html
 
 
Koszt 220 zł na oba wahacze więc w sumie tragedii nie ma    Trzeba będzie się zastanowić przy przypływie gotówki...
 
 
 
Z takich ciekawostek dodam jeszcze że od ostatniej zmiany oleju na Motul i wcześniejszym zlikwidowaniu wycieków, z bagnetu nie ubyło nic a nic    (po przejechaniu ok. 2 tyś km). Patrząc na przeszłość tego silnika trzeba przyznać że trzyma się naprawde dobrze   
												 trzeci - 31 Mar 2012,  11:31
  Qrde, dopiero teraz dojrzałem ten nowy felunek i powiem szczerze ... miażdży     
 
Dawno takiego fajnego na MK3 nie widziałem   
 
Super, że tak o nią dbasz i zasłużenie jest w projektach..
												 van - 31 Mar 2012,  21:08
  ciekawe co było inspiracją z tymi białymi felami     
 
 
mk3 w ciemnym kolorze w takiej konfiguracji prezentuje się zacnie    
												 madek - 31 Mar 2012,  21:16
 
  	  | van napisał/a: | 	 		  ciekawe co było inspiracją z tymi białymi felami   
 
 | 	  
 
tylko i wyłącznie RAJDY     
 
 
w sumie to te felgi powinny być upalanie gdzieś na torze, do tego zostały stworzone...
 
będą się troche marnować, ale co zrobić   
 
 
Edit: jeszcze tak odnośnie tych poliuretanów co dałem link wyżej, Mafios mówi że u Elemelka wytrzymały pół roku    
												 arecki - 31 Mar 2012,  21:22
  poliuretany są dobre i nie ma co narzekać, pamiętaj aby tylko za twardych nie kupić bo się szybko posypią
												 mmbu - 31 Mar 2012,  21:33
  Ja nie jeździłem , ale słyszałem złe oponie o olkuszu. Podobno szybko się sypią , ale reklamacje przyjmują. Ale chyba nie o to chodzi. Przy produkcji trzeba im zaznaczyć obniżenie samochodu-wtedy robią tuleję przygotowaną do niższego zawieszenia.
												 tommirs - 31 Mar 2012,  22:54
 
  	  | madek napisał/a: | 	 		  [Edit: jeszcze tak odnośnie tych poliuretanów co dałem link wyżej, Mafios mówi że u Elemelka wytrzymały pół roku     | 	  
 
 
nie chciałem tego pisać wcześniej...ale ....
 
 
Cena czyni cuda, czyli lipa.
 
 
Powerflex jest profii tyle tez kosztuje, nie ma dobrych materiałów w niskiej cenie,
 
 
jak to mawia Kaczor: "Taka jest prawda o otaczającej nas rzeczywistości"    
												 madek - 2 Kwi 2012,  09:52
 
  	  | tommirs napisał/a: | 	 		  | Cena czyni cuda, czyli lipa.  | 	  
 
Napisałem do nich i dzisiaj dostałem taką odpowiedź:
 
 	  | Cytat: | 	 		  Witam.
 
Nadają się do codziennej jazdy. Możemy wykonać wersję typowo sport / uniball/ ale to są już większe koszty 85 zł/szt.
 
Co do porównania z oryginałami -to zależy od jazdy i od tego ile dziur Pan złapie   . Ale ogólnie trwałość w stosunku do oryg. jest w tym indywidualnym przypadku 2x większa.
 
                  pozdrawiam
 
                ZBIGNIEW Sambor | 	  
 
Także jak będę wymieniał to pozostane przy oryginałach   
												 Skfarek - 2 Kwi 2012,  10:57
 
  	  | tommirs napisał/a: | 	 		  nie chciałem tego pisać wcześniej...ale .... 
 
 
Cena czyni cuda, czyli lipa. 
 
 
Powerflex jest profii tyle tez kosztuje, nie ma dobrych materiałów w niskiej cenie,  | 	  
 
 
strongflex taka sama kupa?
 
 
Co do olkusza to zamówiłem u nich jeden wieszak do wydechu, ten tak w d.. nie dostaje jak tuleje wahacza, zobaczymy ile pociągnie    
												 tommirs - 2 Kwi 2012,  18:51
 
  	  | Skfarek napisał/a: | 	 		   	  | tommirs napisał/a: | 	 		  nie chciałem tego pisać wcześniej...ale .... 
 
 
Cena czyni cuda, czyli lipa. 
 
 
Powerflex jest profii tyle tez kosztuje, nie ma dobrych materiałów w niskiej cenie,  | 	  
 
 
strongflex taka sama kupa?
 
 
 | 	  
 
 
Strongflex nie robi nic do fiesty z wyjątkiem odbojów i osłon amorów (kolega z naszego forum zamawiał), i jak z nimi rozmawialem nie zapowiada się żeby opracowali taki zawias.
 
 
Powerflex jest angielski, wiec Bryty do swojego Forda robią
												 Skfarek - 3 Kwi 2012,  07:33
  Nie robi bo pewnie więcej osób ich o to nie męczyło, olkusz też tego wieszaka co zamówiłem nie robił     Teraz pewnie pojawi się w ofercie    
 
 
PS. może czasy się zmieniły bo do strongflexa też pisałem i nie było problemu by zrobić jedną sztukę, z tym że wybrałem olkusz bo kumpel tam mieszka i może mi odebrać   
												 madek - 4 Kwi 2012,  17:52
  Krótki filmik jak się czarnuch odpycha, od 0 do niecałych 160km/h:
 
 
http://youtu.be/CeRudZLR4AY?hd=1
 
 
Nagranie tego lustrzanką prowadząc auto nie należy do łatwych zadań    
 
 
Ps. Oczywiście wszystko działo się na niemieckiej autostradzie    
												 Bezimienny - 4 Kwi 2012,  18:12
 
  	  | madek napisał/a: | 	 		  
 
Ps. Oczywiście wszystko działo się na niemieckiej autostradzie     | 	  
 
 
Pod Jelenią górą takich pewno dużo   
												 kenczorf - 4 Kwi 2012,  21:43
  mi nie wychodzi krecenie jak prowadze   
												 DemptD - 4 Kwi 2012,  21:56
  kenczorf, http://www.youtube.com/wa...feature=related no widać    
 
 
 
madek, daj jakieś inne fotki, bo tu się kurde nie ma do czego przyczepić    
												 madek - 4 Kwi 2012,  23:24
 
  	  | DemptD napisał/a: | 	 		  madek, daj jakieś inne fotki, bo tu się kurde nie ma do czego przyczepić    | 	  
 
yy a jakie chcesz, mogę zrobić na życzenie    
 
 
 	  | kenczorf napisał/a: | 	 		  mi nie wychodzi krecenie jak prowadze    | 	  
 
warunek to prosta i pusta droga, gdybym musiał skręcić to licznik zniknąłby z oczu     
 
mam jeszcze drugi filmik od 70 do 180 ale nie podoba mi sie bo chciałem do 200, a nie było miejsca   
												 kenczorf - 5 Kwi 2012,  14:26
  DemptD, tu mi nawet o dziwo wyszlo zwazywszy ze krecilem w nocy i telefonem    Obecny niema lampki wiec lipa z krecenia...
												 madek - 12 Maj 2012,  14:57
  Ostatnio miałem małe problemy z szarpaniem silnika, rozwiązanie okazało się banalne bo wystarczyło wymienić filtr paliwa     Zastanawiam się co pływa w tym paliwie, bo nigdy nie jeżdze na rezerwie i raczej syfu z dna baku nie zaciąga, a filtr nie był też jakiś stary (góra 2-3 lata)    
 
 
Przy okazji stwierdziłem że warto by też zmienić świece i zgłosiłem się z tym do kolegi Pawełos666 - byłem troche sceptycznie nastawiony do zakupu droższych świec, ale teraz mogę śmiało powiedzieć że było warto     Zakupiłem świece Bosch Platinum IR Fusion z ustawieniem pod Zeteca, i szczerze jestem w szoku jak teraz silnik chodzi, duuuużo płynniej i szybciej wkręca się na obroty. Nie jest to na pewno tylko "wrażenie" bo znam już dobrze to auto i różnice czuć    Jak ktoś się zastanawia to polecam!
 
 
Zmieniony też czujnik wałka rozrządu na nowy ERA, zobaczymy czy pomoże na odpalanie na ciepłym   
												 Mariox003 - 12 Maj 2012,  15:09
  wczoraj jak byłem po siostrzeńca w przedszkolu to widziałem jak się prezentuje, lepiej na żywo, niż na fotkach     . A tak w ogóle to kierowca powinien patrzeć na drogę, a nie grzebać w kieszeniach tunelu    
												 madek - 12 Maj 2012,  15:15
  Mariox003, a trąbiłeś albo dawałeś jakiś znak?    cóż widać coś tam ciekawego miałem i grzebałem     
 
 
a zapomniałem dodać z tymi świecami że do tej pory silnik jeździł na oryginałach FoMoCo, i chyba obaliłem mit że z nimi silnik chodzi najlepiej     Co prawda cenowo ciężko to porównać ale jednak   
												 Mariox003 - 12 Maj 2012,  15:17
  nie umiem trąbić idąc pieszo    . Mam nadzieję, że się nie obrazisz, ale mam twoją fieste na tapecie w telefonie, jakoś fajnie się prezentuje.
 
 	  | madek napisał/a: | 	 		  | Mariox003, a trąbiłeś albo dawałeś jakiś znak? | 	  
 
to następnym razem ci pomacham    
												 madek - 10 Wrz 2012,  20:17
  Jakiś czas temu chciałem sobie zmienić amorki z przodu, bo o ile nie są jeszcze całkiem wyrypane to powoli czuć że koniec jest bliski, mogą też być przyczyną stukania z którym nie moge sobie ostatnio poradzić     Diagnoza Fordona na zlocie przyspieszyła sprawę    Na dniach wpadną do fiesty znane i lubiane Delphi de Carbon Performance w jedynej słusznej wersji dedykowanej do XR2i/RS1800   
 
 
 
 
 
Przy okazji zakupione także nowe poduchy mcphersona firmy Ruville i nowe łożyska Febi żeby poskładac wszystko na cacy   
 
 
Jak założe to zdam relacje    
												 luk-90 - 10 Wrz 2012,  20:45
  ech znajomy sprzęt, sam widziałeś jak pracują   
												 Piter - 11 Wrz 2012,  10:52
  madek, No i gdzie żeś w końcu dostał? Ile zapłaciłeś? Daj jak chcesz na PW
												 madek - 11 Wrz 2012,  12:10
  Poszło PW   
												 Żółwik Tuptuś - 11 Wrz 2012,  16:26
  DeCarbon na grubej rułrze   
 
 
na takich tylko czerwonych Wanna brała hopki na Torze Kielce z kołami w górze (było efektownie a nie efektywnie - wiem, ale za to jaka zabawa i jakie fajne filmiki) 
 
 
Będą Ci sprawiały sporo frajdy.
												 Piter - 11 Wrz 2012,  17:48
  Amor naprawdę daje radę, ja go zabijam na różnych imprezach już dwa lata. W tym czasie na lidze we Wrocławiu widziałem nie jeden klękający b8 
 
 
Dobrze że są znów dostępne i nasze źródło nie wyschło   
												 luk-90 - 11 Wrz 2012,  17:55
  to już ze 4 auta w klubie na nich smigają
												 madek - 22 Wrz 2012,  10:36
  Amory założone, po pierwszych jazdach podoba mi sie oj podoba    Sztywniejsze a dużo lepiej tłumią nierówności (pomijam fakt że stare Boge Turbo były faktycznie wyrypane). 
 
 
Przy okazji wpadło:
 
- praktycznie nowe klocki i tarcze hamulcowe (thx Daras    )
 
- zmieniona przekładnia kierownicza (z Fazowej fiesty    ) która w końcu chodzi jak powinna, tamta regenerowana którą miałem od poand roku praktycznie się już zatarła     
 
- nowy przegub zewnętrzny prawy Spidan
 
- nowa osłona przegubu lewego zewnętrznego
 
 
I poprawione mocowanie rozpórki kielichów, bo było to zrobione troszkę lipnie     
 
 
Niestety dalej coś strzela przy ostrym skręcaniu w lewo, wymiana przegubu nie pomogła. Podejrzenia padają na łożysko w prawym kole, jeszcze to muszę sprawdzić...
												 trzeci - 22 Wrz 2012,  11:15
 
  	  | madek napisał/a: | 	 		  | Niestety dalej coś strzela przy ostrym skręcaniu w lewo, wymiana przegubu nie pomogła. Podejrzenia padają na łożysko w prawym kole, jeszcze to muszę sprawdzić... | 	  
 
Może łożysko ale nie w kole tylko w kolumnie amortyzatora ?
												 bidżej - 23 Wrz 2012,  13:55
  te amorki są klasa - sam mam, tyle, że bez staba. masz gdzieś spisane numery tych swoich?
												 madek - 24 Wrz 2012,  12:28
 
  	  | trzeci napisał/a: | 	 		  | Może łożysko ale nie w kole tylko w kolumnie amortyzatora ? | 	  
 
No właśnie nie, bo przy okazji zmiany amorów założyłem też nowe łożyska i poduchy i nie pomogło...
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | te amorki są klasa - sam mam, tyle, że bez staba. masz gdzieś spisane numery tych swoich? | 	  
 
v25580753  Fiesta 1,6.i XR2i, 1,8i XR2i, 1,8i RS 1800 (roczniki 89-93)
												 bidżej - 24 Wrz 2012,  18:30
  a no właśnie, 89-93... :/
												 madek - 13 Paź 2012,  17:27
 
  
 
Jak dobrze kombinuje to biały przekaźnik na środku jest od świateł drogowych, czy to że jest przyfajczony z boku powinno mnie martwić?    
												 Pietrekk - 13 Paź 2012,  17:37
  A jak zapalisz światła to się grzeje?   
												 acti357 - 13 Paź 2012,  18:25
  Jak nie zapomnę to i przekaźnik Ci przywiozę   
												 madek - 13 Paź 2012,  18:54
  Pietrekk, nie wiem musiałbym sprawdzić     
 
acti357, dzięki wielkie   
												 madek - 20 Paź 2012,  11:03
  Takie tam 2 fotki z wczoraj, z nudów i póki aluski na aucie     
 
 
Ta zgłoszona do kalendarza
 
 
 
 
A tu dwa profile, fiesty i Karkonoszy ze Śnieżką   
 
 
												 Krzysiek - 20 Paź 2012,  11:22
  2 fotka elegancka    
												 Mariox003 - 20 Paź 2012,  11:53
  no wszystkie miejsca do fotek mi zaraz pozabierasz       
												 Peedro - 20 Paź 2012,  17:07
 
    świetne foty   
												 madek - 20 Paź 2012,  22:21
  A może taka ciemniejsza wersja     
 
 
 
												 tadzias - 20 Paź 2012,  22:35
  Jak dla mnie rewelacja!    
												 Hans - 21 Paź 2012,  10:48
  Pierwsza do kalendarza ;p To z góry szybowcowej ?
												 Pietrekk - 21 Paź 2012,  11:11
  Druga fota niszczy, a jeszcze bardziej te felgi   
												 madek - 21 Paź 2012,  15:58
 
  	  | Cytat: | 	 		  | Pierwsza do kalendarza ;p To z góry szybowcowej ? | 	  
 
Już zgłoszona      Tak z szybowcowej of kors    Po godzinie 18 więc już ciemnawo było ale jakoś się udało bez statywu   
 
 
A z takich nowości to prawe łożysko z przodu do szybkiej wymiany, już zaczęło wyć cały czas praktycznie. Ruville będzie spoko czy polecace coś innego?
												 kenczorf - 22 Paź 2012,  17:27
  dobre jest. Mozesz rowniez skfa zarzucic
												 madek - 24 Paź 2012,  16:43
  kenczorf, zakupiłem jednak to Ruville, otwieram pudełko a tam łożyska FAG     Ale to chyba dobrze tak czy inaczej   
 
 
Oprocz tego jutro znajomi rajdowcy podratują mi przednią poduche i zaleją klejem, bo nie idzie tego dostac w zamienniku (oryginał jedyne 1000 zł). mam nadzieje ze pomoze   
												 acti357 - 24 Paź 2012,  17:01
  Będzie twardziej   
												 madek - 24 Paź 2012,  17:23
  acti357, to jedna z 4 poduszek więc mam nadzieje że mi sie buda nie roztrzęsie    byle silnik nie latał jak szmata   
												 luki - 24 Paź 2012,  17:44
  Ja tylną zalałem klejem i na początku trzęsło sie wszytko, teraz też się trzęsie ale mniej...
												 madek - 26 Paź 2012,  17:25
 
  	  | Cytat: | 	 		  | Ja tylną zalałem klejem i na początku trzęsło sie wszytko, teraz też się trzęsie ale mniej... | 	  
 
Już zrobione, zalana klejem do szyb. Buda się baardzo minimalnie trzęsie tylko w pewnych obrotach (ciut powyżej 1k rpm), ogólnie jest git    Silnik już sztywno siedzi i biegi nawet lepiej wchodzą.
 
 
Najlepsze jajca wyszły z łożyskiem, bo okazało się że wyło prawe łożysko, ale nie z przodu, a z tyłu     Więc tamto musze jutro oddać, a kurcze byłem pewien że to z przodu     
 
 
Zniknął też problem o którym kiedyś pisałem, mianowicie stukanie przy skręcaniu w lewo. Teraz nie wiem czy była to wina tylnego łożyska czy urwanej poduchy silnika, ale najważniejsze że jest cisza   
												 acti357 - 26 Paź 2012,  18:45
  Moja poducha silnika też już domaga się wymiany, ale poczyniłem ostatnio znaczne zakupy i nie wiem czy dam radę   
 
Tej ciszy też Ci trochę zazdroszczę, ale może jutro wymienię ten paskudny "sportowy" tłumik    
												 madek - 26 Paź 2012,  18:48
 
  	  | acti357 napisał/a: | 	 		  Moja poducha silnika też już domaga się wymiany, ale poczyniłem ostatnio znaczne zakupy i nie wiem czy dam radę    | 	  
 
To zalej klejem     
 
 
 	  | acti357 napisał/a: | 	 		  Tej ciszy też Ci trochę zazdroszczę, ale może jutro wymienię ten paskudny "sportowy" tłumik    | 	  
 
Tak do końca cicho to nie mam, decha mi trzeszczy     No i brak kata też ma swój udział w hałasie ale w porównaniu do tej rynny co miałem kiedyś z tyłu to uuuuuuuu przepaść   
												 Pietrekk - 26 Paź 2012,  18:52
  Tak jak by dudni w srodku lekko? Wsadź tam zwykły tłumik przelotowy rozprężny i przestanie    Chyba że nie o to chodzi   
												 acti357 - 26 Paź 2012,  18:56
  madek, z tego co widzę to poducha do CVH kosztuje ok. 60zł a klej 30zł więc średnio mi się to opłaca   
												 kenczorf - 26 Paź 2012,  19:07
  to jak masz dostepne nowe to wczym problem? madek ma zeteca i tu sie zaczynaja schody
												 madek - 26 Paź 2012,  19:09
 
  	  | Cytat: | 	 		  Tak jak by dudni w srodku lekko? Wsadź tam zwykły tłumik przelotowy rozprężny i przestanie    Chyba że nie o to chodzi    | 	  
 
mam tłumik przelotowy w tym miejscu, ale i tak jest glosniej niż z katem co oczywiste   
 
 
 	  | acti357 napisał/a: | 	 		  madek, z tego co widzę to poducha do CVH kosztuje ok. 60zł a klej 30zł więc średnio mi się to opłaca    | 	  
 
wiadomo    gdybym mogl tanio kupic to tez bym pewnie zmienil (chociaz zamienniki niekoniecznie dluga wytrzymaja)
												 acti357 - 26 Paź 2012,  19:13
  Ostatnio nówkę Motorcrafta widziałem za 60zł   
												 bidżej - 26 Paź 2012,  19:45
  klejenie tylnej poduchy silnika w aucie przeznaczonym do codziennego dupowożenia jest słabe - klejona dużo mocniej przenosi na budę drgania silnika, i to te najbardziej upierdliwe   
												 Pietrekk - 26 Paź 2012,  20:22
  BJ nie bądź za wygodny     a prawda taka ze poduszka tylna od cvh-wuja po lekkiej modyfikacji pasuje pod zeteca, cały czas na takiej jeździłem, zalana klejem i nic się nie działo, a na drgania jakoś też nie zwróciłem uwagi zeby było jakieś spore   
												 kenczorf - 26 Paź 2012,  20:35
 
  	  | acti357 napisał/a: | 	 		  | Ostatnio nówkę Motorcrafta widziałem za 60zł  | 	  do zeteca? Podeslij linka to napewno sie chetni znajda bo uzywki chyba po 100wce chodza
												 luki - 26 Paź 2012,  21:24
  a może taka   łapa tylko trochę droga... jak na polskie warunki
												 madek - 24 Lis 2012,  15:01
  Najnowsza modyfikacja, tuning zderzaka by "sarna"     
 
 
 
 
 
Dobrze że zdążyłem choć troche przyhamować, bo tylko ją zahaczyłem jak już była prawie poza drogą, inaczej byłoby z autem bardzo nieciekawie    
												 Stunt_Man - 24 Lis 2012,  15:32
  niefajnie. też ostatnio mi sarna wyskoczyła ale tylko lekko dokładką w noge dostała
												 acti357 - 24 Lis 2012,  18:23
  madek, to dlatego, że w reflektorach stoi woda    
												 madek - 24 Lis 2012,  23:20
 
  	  | acti357 napisał/a: | 	 		  madek, to dlatego, że w reflektorach stoi woda    | 	  
 
no właśnie musze w końcu podmienić lampe, bo wstyd     
 
ale to było akurat o najgorszej porze dnia (dla kierowcy), zaraz po zachodzie i przy takiej "szarówie" to nawet długie światła niewiele dają
 
 
==========
 
EDIT 20.01.2013
 
==========
 
Planowałem to już od pewnego czasu, ale w sumie nie spodziewałem się że tak szybko to nastąpi. Fiesta wczoraj zmieniła właściciela i pojechała do stolicy. Po prawie 7 latach jeżdżenia fiestami to jednak głupie uczucie nie mieć już żadnej     Potrzebowałem czegoś ekonomiczniejszego i wygodniejszego na codzień i tak pojawiła się okazja na zakup włoskiego wynalazku techniki (AR)     Może jak fundusze kiedyś pozwolą to kupie sobie jeszcze jakąś RS`ke     
 
A póki co proszę moda o zamknięcie tematu, niech nowy właściciel założy nowy jak będzie chciał   
												 PumaRST - 20 Sty 2013,  14:53
  no to zamykamy !!
 
 
BTW: ja też mam to głupie uczucie mimo że już kilka lat minęło odkąd nie mam fiesty.
												 
					 | 
				 
			 
		 |