Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25

Aspirek - 8 Kwi 2011, 12:16
Temat postu: [MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25
Jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika 1.25 ?
bojarek - 8 Kwi 2011, 12:30

Aspirek: A jaki jest aparat zapłonowy dla silnika 1,25?
Aspirek - 8 Kwi 2011, 12:37

oj mi chodzi o kąt który ustawiamy przy wymianie rozrządu jak mamy zapięte wałki rozrządu na gmp na 1 tłoku to jaki kąt jest na wale przed gmp tłoka
kuba87 - 8 Kwi 2011, 12:46

WTF??
Wałki się BLOKUJE
jak nie wiesz OCB to sie lepiej nie bierz za wymiane rozrządu... :hahaha:

JoeMix - 8 Kwi 2011, 13:29

kuba87 napisał/a:
Wałki się BLOKUJE
:yes: Dodatkowo pewnie są znaki na których trzeba zablokować,,,
kuba87 - 8 Kwi 2011, 13:42

zresztą jak robię komuś rozrząd to i tak machnę farbą albo mazakiem swoje znaki co by sie nie ukisić
generalnie ustawia się na znaki...
albo tłok w maksymalnym gornm połozeniu i zakładamy pasek
zeby ustalić GMP tłoka przydałby sie czujnik zegarowy

Aspirek - 8 Kwi 2011, 16:43

otóż to że ustawiałem na zegar z bratem który już to robił kiedyś ale jest pytanie czy wymiar trzpienia blokującego u was się sprawdził bo np. u mnie dokładny wymiar okazał się bzdurą przy 1 wymianie bo się wyłamał i miche trzeba było odkręcać aby go wyjąć minął się z przeciwwagą wału teraz zastosowałem grubszy na tyle aby tylko wszedł generalnie można powiedzieć że to śruba ;p

A więc jeśli miał bym znów zblokowane wałki i zamontował trzpień to czy skręcać do trzpienia czy nie ?

12mm gwintu i sama końcówka 26mm

ps na kółku od paska osprzętu żadnych znaków nie było ! miałem w ręku czyściłem i nic nie znalazłem o to koman poza tym jak tam ktoś umieści znaki jak tam i kółko od osprzętu i rozrządu jest montowane na gładko oprócz opcji znaczenia samemu markerem przy gmp tłoka na 0 stopni opcji nie widzę a jeśli nikt nie zna kątu aby można było to sprawdzić po skręceniu to niech nie pisze

JoeMix - 8 Kwi 2011, 17:20

woytek13 napisał/a:
Naprawa Fiesta MK4:

http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.rar

Aspirek - 8 Kwi 2011, 17:24

książkę posiadam z niej mam wymiary wszystkie ale nie ma tam nic o kącie wyprzedzenia zapłonu ;]
JoeMix - 8 Kwi 2011, 17:29

A co ma być o kącie wyprzedzania zapłonu,,, to wartość z układu zapłonowego silnia a nie rozrządu,,,
kuba87 - 8 Kwi 2011, 17:31

bo zrobiłeś podstawowy błąd...
zanim zdjąłeś pasek trzeba było sobie zaznaczyć punktakiem połozenie kółka i wału
czujnik zegarowy załatw wkręc w głowice i tak ustawisz
co Ci da kąt wyprzedzenia skoro nie masz znaku odniesienia?

Aspirek - 8 Kwi 2011, 18:06

kurcze to teraz sam nie wiem jak to zrobić skręcę wg. zaleceń z książki i się zobaczy ale z tego co badaliśmy to było by tak że zgrały by się martwe punkty tzn. że i tłok i wałki były by w gmp co wg. mnie było ok ale brat mnie wybił z tego zdania ;p
MARIUSZ.B - 8 Kwi 2011, 19:05

Na pierwszym cylindrze tłok w górnym położeniu, blokujesz wałki płaskownikiem wtedy skręcasz rozrząd. Kwestia tego, że w ten sposób nie masz zblokowanego wału i ciężko skręcić dolne koło i do tego właśnie służy blokada. Można spróbować zblokować na kole zamachowym po wyjęciu rozrusznika.
Aspirek - 8 Kwi 2011, 19:17

i wielkie dzięki ;] o to mi chodziło aby ktoś potwierdził czy blokada zdaje egzamin bo wg. tego co podaje książka zrobię oczywiście poprawiając błąd w długości gwintu bo tam podali 120mm i 26 mm sama końcówka w co nie wieże ;p a zablokuje dodatkowo kluczem który dorobiłem do odkręcania kółka

Właśnie apropo tego koła zamachowego to tu kiepsko bo trzeba rozrusznik wyjmować tak jak mówiłeś

Ojcu jak pasek pękł w peugocie ;p to właśnie tam się blokowało poprzez wizjerek do koła zamachowego tam też miałem wesoło bo pekł wałek rozrządu z tond tak szybka wymiana po 5 latach i małym przebiegu ;] poza tym wymieniłem pompę wody bo już skrzypiała

a ps jak już jest temat to nie będę śmiecił co sądzicie o tych gratach co wsadziłem

Pompa hepu Rolka ruvla pasek contitech olej castrol magnatec

JoeMix - 8 Kwi 2011, 22:51

Do blokowania wału jest jakaś dziura zakręcona śrubą coś mnie świta,,, i ta blokada w książce jest do tego. Jak tłok masz w górze a nie pasuje to zrób jeszcze jeden obrót wału.
jackrzec - 8 Kwi 2011, 23:47

JoeMix, tą śrubą nie blokuje się wału do odkręcania śruby! Jeśli tak zrobi, to może ją później tylko wyrzucić. Ona służy tylko i wyłacznie do zablokowania wału podczas ustawiania rozrządu. W sumie to ona nawet nie blokuje, tylko wał się o nią opiera.
JoeMix - 8 Kwi 2011, 23:59

A kto mówi ze ta śrubą się blokuje wał do odkręcania? jeśli tak zostało to odczytane to nie o to mi chodziło, śrubą się blokuje wał chyba przy nakładaniu paska tak? Żeby odkręcić śrubę na kole pasowym to chyba najlepiej porządnym oczkowym założyć i młotkiem stuknąć, bez blokowania wału puści,,, przynajmniej ja tak zawsze odkręcałem,,, (ostatnio w 1,4 jak mi rozrząd strzelił)
Aspirek - 9 Kwi 2011, 08:27

a więc jeśli chodzi o to to trzpień opiera się o przeciwwagę wału natomast dzięki niej się nie odkręci bo przecież odkręcamy w 2 stronę 40nm i 90stopni w sumie się dokręca to nie wiem jaki moment był by przy odkręcaniu ale wygieła by się w chińskie 8 ;p
Rozrząd wymieniony olej wymieniony świece nóweczki nowy tedexik zalany i pompa nowa także "sezon" mogę rozpoczynać :D pozostało mi tylko do wymiany zawieszenie niestety ;/

kuba87 - 9 Kwi 2011, 08:36

odpaliłeś go czy nie?
Aspirek - 9 Kwi 2011, 18:10

odpaliłem i jest ok poprawiło się co miało poprawić ale zato spieprzyła się wg. mnie przepływka bo dławi się przy szybkim wciśnięciu gazu to samo z odłączoną przepływką więc to chyba ona
Bo rozrząd jest ustawiony na gmp do 0.01 mm ;) 3 razy sprawdzałem ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group