|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [Ogólny] Dziwne zwarcie - wysiada wszystko
JoeMix - 17 Kwi 2011, 17:51 Temat postu: [Ogólny] Dziwne zwarcie - wysiada wszystko Podczas jazdy wyłącza mi się wszystko za wyjątkiem silnika (czyli auto nie gaśnie) oraz zostają zapalone światła mijania, których nie można zgasić... padają kierunki, w tym awaryjne, pozycja, podświetlanie kokpitu, zegary, stop, dmuchawa, wycieraczki - dosłownie wszystko,,,
Objaw pojawia się i znika w sposób nieustalony, czyli przypadkowy, choć pewnie gdzieś jest przyczyna,,,,
Kiedy już występuje to gdy bez kluczyka w stacyjce, włączę światła pozycyjne to zapala się kontrolka ssania oraz świateł drogowych, władza się dmuchawa (jak jest na innej pozycji niż 0), można wałczyć wycieraczki, kierunkowskazy, światła pozycyjne się zaświecają - generalnie działa wszystko to co przestaje działać w sytuacji jak silnik pracuje, - ciekawostka, jak zapale światłą mijania to się zaświecą, ale jak cofnę do pozycji to nie gasną, muszę całkiem na zero,,,
Wydawało mi się że objaw się pojawiał jak ruszałem zespolonym (jak mi odbijały kierunkowskazy to gasły na kilka sekund świtał mijania) - zespolony wymieniony, problem nie zniknął, kable przy akumulatorze - była pajęczynka - ogarnięte, patrzyłem na skrzynkę bezpieczników - jest dobrze, za wyjątkiem maleńkiego przekaźnika - http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=11667 - według tego tematu to D - Światła mijania, jednak ten przekaźnik nie cyka jak światła mijania się zapalają, bez niego wszystko działa jak trzeba tzn, nie udało mi się ustalić za co odpowiada i czemu się przytopił i kiedy - obecnie jest wymontowany z auta, kiedy objaw występuje to na stałe załącza się przerywacz kierunkowskazów oraz przekaźnik zapłonu (pewnie dlatego wszystko działa jak by był kluczyk przekręcony) - jak zapłon jest włączony i przekaźnik jest załączony to się rozłącza i pewnie dlatego wszystko gnie,,,
tylko dlaczego (gdzie szukać zwarcia, bo mi się pomysły skończyły)
kuba87 - 17 Kwi 2011, 17:56
skrzynka bezpiecznikow Ci padła:P
JoeMix - 18 Kwi 2011, 16:37
No właśnie nie, patrzyłem, wszystko OK, poza tym przetopionym przekaźnikiem który nie wiadomo od czego jest (teraz go nie ma a problem się pojawia dalej), ma może ktoś taki trochę lepciejszy schemat do Mk3 niż ten z niebieskim WKiŁ?
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 17:39 ]
Akumulator: było / jest
JoeMix - 18 Kwi 2011, 19:20
Z takimi już kupiłem, chyba poprzedni właściciel jak kład standardowy akus to nie wiedział o czymś takim jak adaptery do płaskich klem i założył takie wynalazki, robiąc lekki mętlik w kablach. Oryginalną masę wywaliłem, podłączyłem niebieską, jedną pod skrzynie, drugą pod półeczkę na której stoi aku + przewód w instalacje, a główny prądowy zpłączyłem w miejscy gdzie wychodza 2 kabelki zasilające instalacje auta (widac na roto kawałek bez czerwonej koszulki. Klemy mi się podobają, jeszcze tylko górną nakrętkę od masy wymienię na motylka (jak się pod maską zmieści) by klucza nie trzeba było do odłączenia.
[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 00:03 ]
Teraz są jaja: Nie mogę ruszać przedniego spryskiwacza bo,,,, włącza się tylna wycieraczka i się wszystko wyłącza,,, widoczny skok obrotomierza to naciśnięcie spryskiwacza, potem gaśnie wszystko i zapala się kontrolka drogowych,,, potem dmuchawę włączyłem to słychać kiedy wszystko siada i włącza się z powrotem,,, filmik nagrałem jakiś czas temu, teraz jest tak ze tylna wycieraczka się potrafi załączyć kiedy chce, tzn bardzo powoli się przesuwa po szybie aż dojdzie to punktu kiedy robi szybki przemarsz a w tym czasie gaśnie wszystko... w dodatku temperatura silnika idzie na max (co widać na filmiku) jak otworze tylną klapę to siada totalnie wszystko w aucie,
Po tym jak odkryłem ze to tylna wycieraczka to sprawdziłem tam wszystko wzdłuż i szerz i wygląda że jest OK, nie mam silnika innego na podmianę, ale nie bardzo wiem co z tym może być nie tak, jak go odłączę to tak jakby klapa byłą otwarta, brak zasilania w aucie na zapłonie,,, doraźnie zakleiłem taśmą drugie od lewej pole na styku klapy, i wycieraczka sobie od czasu do czasu po szybie lata (mimo że wtyczkę z przełącznika zdjąłem), ale prąd mi w aucie nie ginie przynajmniej, wolałbym jednak konkretniejsza naprawę,,,
qwerty67 - 16 Maj 2011, 10:05
Nie masz przypadkiem jakiejś żarówki spalonej? Bo kiedyś spotkałem się z takim motywem, że koleś miał stop spalony i nie mógł zgasić silnika.
Freeman - 16 Maj 2011, 19:51
Ja bym stawiał na masę. Miałem tak w maluszku, że nie dochodziła masa to się choinka robiła i cuda nie wida typu zapalam postojówki i zapala się kontrolka od aku i oleju (jak przy przekręconym kluczyku). Ewentualnie jakieś zwarcie w przełącznikach świateł itp.
Pawełos666 - 17 Maj 2011, 14:17
chwilowo słaba masa lub słaba masa i szuka sobie lepszej przez wszystko co moze? wyglada tragicznie, zrob nowa instalacje dasz rade... wierze w Ciebie JoeMix
JoeMix - 17 Maj 2011, 20:06
Pawełos666 napisał/a: | zrob nowa instalacje dasz rade | Już robię,,, ale to trochę potrwa, jak pisałem doraźnie sobie rozwiawszy problem podklejając styk taśmą,,, tutaj może nie chodzi o naprawę, tylko raczej o to: co się stało, bo jak mierze instalacje i sprawdzam wszystko osobno to si e wydaje OK, a razem świruje,,,
Fordzik88 - 21 Maj 2011, 20:27
Ale cuda, i to wszystko przez masę?
kuba87 - 21 Maj 2011, 21:11
podrzuccie mu ktoryś schematy albo instalację kompletną od 1.1 bo tak pisać to kazdy potrafi mi to wygląda na skrzynke bezpiecznikow albo zwartą wiązkę ktora dochodzi do skrzynki, a tam ma sie co zwwierać
majdanos - 22 Maj 2011, 23:22
obrotek tam mi latal jak masy nie mialem wez kawal kabla i podczep - z akku gdzies pod bude.moze pomoze
Blackknight88 - 23 Maj 2011, 01:44
Trzymaj JoeMix
Może Ci się przyda : http://www26.zippyshare.com/v/63192827/file.html
Poza tym skoro ten przekaźnik nie załącza się od świateł mijania po ich włączeniu (a światła mimo wszystko działają) to prześledź wzrokowo i manualnie (palcami) przewody od samego przełącznika zespolonego przez bezpieczniki i przekaźniki aż po same reflektory.
Może ktoś dał cieńszy przewód zasilający choćby pod te światła mijania (między bezpiecznikami a reflektorami lub przełącznikiem a bezpiecznikami) i mogły się przegrzać przez co w którymś miejscu izolacja się znacznie zmniejszyła i może robić się gdzieś przebicie.
Trzeba wszystko przepatrzeć..
Co do samej masy, odkręć wszystko co jest przymasowane, przeczyść końcówki i miejsca mocowania i przykręć znowu (wszystko, czyli klapa z tylu, wycieraczki, lampy z tyłu, reflektory, przy podstawce aku, SILNIK, silniczek wycieraczek przednich i inne które znajdziesz. Gdzieś może zaśniedziały wtyki i dupa blada).
Jeszcze inna sprawa. Czy jest u Ciebie możliwe, że przez otwór w ścianie grodziowej może dostawać się woda lub ogólnie występować nadmierna wilgoć w okolicach skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami ? Czy to się jednak dzieje w każdej porze roku jak i pogody.
zwardek - 19 Lip 2011, 12:22
Freeman napisał/a: | Ja bym stawiał na masę. Miałem tak w maluszku, że nie dochodziła masa to się choinka robiła i cuda nie wida typu zapalam postojówki i zapala się kontrolka od aku i oleju (jak przy przekręconym kluczyku). Ewentualnie jakieś zwarcie w przełącznikach świateł itp. |
miałem podobnie w mk5, bez kluczyków w stacyjce świeciły kontrolki jak przy przekręconym zapłonie, rozrusznik nie odpowiadał - winna była masa łącząca silnik z karoserią, tak więc polecam tak jak przedmówcy sprawdzenie masy
JoeMix - 19 Lip 2011, 13:34
Problem już rozwiązany jakiś czas temu - masy na zegarach (i pewnie gdzieś tam jeszcze) nie było bo oczko miało luz na śrubce,,, odkryte przypadkiem, dokręciłem jak podłożyłem oczko z masą do automatu świateł i wszystkie problemy zniknęły,,,
|
|