Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] 1.1i Duszenie na obrotach

safin - 1 Maj 2011, 13:07
Temat postu: [MK3] 1.1i Duszenie na obrotach
Mam problem z moją fieściną, problem występuje na rozgrzanym silniku, na zimnym nie jest to odczuwalne. Jadąc na jednym gazie, obojętnie na jakim biegu silnik zaczyna 'buuuczeć' a nie ciągnie, po chwili problem ustępuje i czuć jak zaczyna znowu przyśpieszać...

filtr powietrza założyłem nowy, sonda L została wyczyszczona, map sensor podmieniony z fiesty kumpla i problem nadal nie ustaję...

Proszę o pomoc

Stunt_Man - 1 Maj 2011, 13:18

jak często sie to dzieje?
safin - 1 Maj 2011, 13:39

od kilku dni mam ten problem, czasami gdy jeździłem na oparach i na zakrętach było podobne zjawisko, teraz zalałem ponad pół zbiornika i problem nie ustał.
drzeniow - 1 Maj 2011, 14:09

safin napisał/a:
od kilku dni mam ten problem, czasami gdy jeździłem na oparach i na zakrętach było podobne zjawisko, teraz zalałem ponad pół zbiornika i problem nie ustał.

może syf z baku zaciągnął, czesto tak bywa jak sie dojezdza bak do końca, wymien filtr paliwa.

Stunt_Man - 1 Maj 2011, 14:31

drzeniow napisał/a:
może syf z baku zaciągnął

i co tylko na ciepłym go zatyka? poza tym to bujda że pompa zasysa syf z dna gdy jeździmy do rezerwy :krzesłemgo:

matrix-1990 - 1 Maj 2011, 16:48

no a cpp?
safin - 1 Maj 2011, 19:22

CPP'ka jeszcze nie sprawdzałem, nigdy wcześniej nie miałem z nim jakiś problemów...
Kristoph - 1 Maj 2011, 22:51

Ja miałem podobnie. Fiesta w LPG. Wymieniałem po kolei:
1.Filtr paliwa (praktycznie żadnej poprawy nie było)
2. Pompa paliwa bo śmigałem na małych ilościach paliwa w baku (minimalna różnica - stara pompa była i zasyfiony "filterek" wewn baku )
3. CPP (jak już dostałem od Ciebie taki z inną końcówką to poprawa znaczna)

Po tym wszystkim poprawa zachowania się silnika zasilanego PB95 na obrotach jest wg mnie w normie :) Poprawiła się też dynamika powyżej 90-100km\h (tzn da się śmiało więcej :D ) I tak teraz zostałem po tych wymianach z całkiem dobrą pompą paliwa, niezasyfionym filtrem paliwa i dwoma cpp ze standardową wtyczką :) Mam na zapas.

P.S Ten co kupiłem od Ciebie okazał się być najlepszym bo nie usiałem się bawić z końcówkami. :P

safin - 1 Maj 2011, 23:12

Czyli mówisz że jedynym słusznym rozwiązaniem będzie czyszczenie albo ewentualna wymiana CPP? no tak trzeba będzie pewnie zrobić :P
JoeMix - 2 Maj 2011, 08:12

Stunt_Man napisał/a:
poza tym to bujda że pompa zasysa syf z dna gdy jeździmy do rezerwy
Skąd,,, jak jeździsz normalnie to syf w zbiorniku wcale nie "chlupie się" z paliwem, tylko grzecznie leży na dnie,,, :P

safin, jak Ci zacznie buczeć to go rozsprzęglij i zobacz czy wjedzie na obroty,,,

safin - 2 Maj 2011, 08:38

On po kilku sekundach wchodzi na obroty, tylko co jakiś czas tak się dławi i strasznie jest to denerwujące podczas jazdy.
Rebel - 2 Maj 2011, 09:25

safin napisał/a:
sonda L została wyczyszczona


...a sprawdzałeś czy sprawna?

safin - 2 Maj 2011, 09:59

Powinna być sprawna, wyciągnęłem CPP i sprawdzałem go i tak to wygląda:

- na przewodach czerwony-zielony w pozycji neutralnej: 5,64kΩ, przy max wychyleniu: 1,41Ω
-przewód czerw-zółty 1,46kΩ, max 5,78kΩ

Rebel - 2 Maj 2011, 11:08

safin napisał/a:
Powinna być sprawna


Musisz to wiedzieć na pewno, żeby wykluczyć sonde.

safin napisał/a:
- na przewodach czerwony-zielony w pozycji neutralnej: 5,64kΩ, przy max wychyleniu: 1,41Ω
-przewód czerw-zółty 1,46kΩ, max 5,78kΩ


Jeżeli przy zmianie położenia 'dźwigienki' opór płynnie się zmienia to jest ok.

JoeMix - 2 Maj 2011, 11:20

safin napisał/a:
sonda L została wyczyszczona
Sory za głupie pytanie,,, ale jak się to robi? Bo z tego co wiem to sonda dość delikatna jest i siedzi w metalowej obudowie z dziurkami przez które wchodzą i wychodzą spaliny,,, czyścimy to szczotką drucianą wsypując syf do środka (czyli czyścimy obudowę brudząc sondę) czy w jakiś inny sposób nie niszcząc sondy?
safin - 26 Maj 2011, 22:44

Wydaje mi się że doszedłem do przyczyny problemów :P

Obstawiam że pompka paliwa jest padnięta, zatankowałem 30l benzyny i problem ustał, jeździłem i jak w baku było +-5l (czyli rezerwa) problem znów powraca :P

Jeszcze takie pytanie, czy pompka mogła by się jakoś rozszczelnić? albo przekrzywić w baku?

JoeMix - 27 Maj 2011, 09:42

Pompa paliwa jest chłodzona paliwem w którym jest zanurzona, poniekąd również tym które pompuje,,, jak w zbiorniku dłuższy czas utrzymuje się stan rezerwy to zwyczajnie może ją szlag trafić,,, po drugie jak paliwa jest mało to co chwile w układzie jest powietrze,,,
safin - 27 Maj 2011, 10:57

Czyli jednym słowem wymiana :p

A dojde do po pompki od góry? tzn, po podniesieniu tylnej kanapy?

JoeMix - 27 Maj 2011, 11:14

Jak sobie dziurę w blasze wytniesz to tak,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group