Forum FiestaKlubPolska -

LPG - Jakim olejem zalać CVH zasilany (głównie) LPG

Pawełos666 - 6 Maj 2011, 09:48
Temat postu: Jakim olejem zalać CVH zasilany (głównie) LPG
Od 7 lat mam CVH, silnik nie bierze nic oleju i od 10 wymian zawsze był Mobil 1 do benzyny czyli Super M Multigrade 15W40 (szukam czegoś o wysokiej liczbie zasadowej, żeby lepiej zmywał i odkwaszał (neutralizował ten caly syf w silniku ze spalin gazu), ale podobnej jakości, może być tanśze i lepsze..., bo wymiany robie mu co 8000km. Ten Mobil był SJ, TBN miał 10, wlasnie szykuje mi sie wymiana, może znacie coś lepszego do gazu panowie? Proszę o odpowiedzi specjalistów Fordona, Żółwika, Pumę, JoeMix'a oraz "Mechanika Pana Bartka" i innych mechaników / moderatorów :)

Mobil: API - SL/SJ/CF137; 127 /-27 st.C; -26 st.C / 10mg KOH/g

lać to dalej?????????????????


karolusms - 6 Maj 2011, 13:10

syf ze spalin gazu...uahuahua...gdzies takie cos wyczytal ?! poczytaj lepiej o tym jak benzyna wplywa na wlasciwosci oleju w silniku.....
Pawełos666 - 6 Maj 2011, 13:16

syf to kolego mam na mysli z gazu taki ktory przedostaje sie do oleju, mowie o zakwaszaniu oleju, tym bym sie bardziej martwil... nie o nagarze, ktorego faktycznie jest mniej dlatego ze w spalinach gazu jest mniej CO i weglowodory ciezkie nie przedostaja sie do oleju, ta? o to Ci chodzi? to ja wiem... :) wiadomo im wiecej większa zawartość siarki w paliwie (czyli paliwo LPG), tym większa powinna być liczba zasadowa oleju, a im wyzsza tym lepsza zmywalnoc syfu gosciu <8>

wracajac do tematu, chyba nic nie ma lepszego niz ten Mobil w tych cenach? to chyba wleje to samo? chyba, ze napiszecie co Wy uzywacie...

bojarek - 6 Maj 2011, 14:48

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
syf to kolego mam na mysli z gazu taki ktory przedostaje sie do oleju, mowie o zakwaszaniu oleju, tym bym sie bardziej martwil...
Syf z gazu, nawet jeśli miałby występować, osadza się w reduktorze i w postaci oleistej mazi. A na temat chemii gazu - może dalej się nie produkuj, bo to Ci chwały nie przynosi. Propan-butan jest mieszaniną gazów i jako paliwo alternatywne uchodzi za bardzo czyste i łagodne dla silnika. Nie mówimy tu o powyższonej nieco temperaturze spalania UBOGIEJ zwłaszcza mieszanki gaz-powietrze.
Pawełos666 - 6 Maj 2011, 14:58

nie chodzi mi o jakis wizualny syf tylko o kwaśne produkty spalania paliwa lpg i utlenianie uthttp://www.autocentrum....81&os=1&type=32 jednak zostane przy swoim...
JoeMix - 6 Maj 2011, 15:00

Castrol,,,
Pawełos666 - 6 Maj 2011, 15:06

mówisz, że który? GTX 15W40 że lepszy? na czym dokladnie jezdzisz? szukam taniego i dobrego (lepszego niz Mobil), za podobna cene
mathieu8909 - 6 Maj 2011, 15:27

Ja leję Castrol High Mileage i nie narzekam. Przy mrozach ładnie kręci, od ostatniej wymiany nic nie dolewałem(nowe pierścienie i uszczelniacze zaworów). Jest Droższy od zwykłego "minerała" Castrolu i przy tym o 1L mniej w opakowaniu. W chemie się nie bawię, a moim zdaniem tego Mobila możesz dalej lać ze spokojem.
bojarek - 6 Maj 2011, 15:28

Wolę Motul 6100 Synergie+ 10W40...
JoeMix - 6 Maj 2011, 15:29

A tego to już nie wiem :P odkąd mam samochód to używam olejów marki Castrol i po prostu jestem zadowolony, możliwe że są jakieś lepciejsze albo tańsze,,, ja używam tych i mi pasują, polecam innym :) (obecnie mam jakiś biały (w sensie opakowania) mineralny zalany)
Pawełos666 - 6 Maj 2011, 15:39

i chyba wezme tez tego bialego GTX w opakowaniu niemieckim, JoeMix to jest jednak praktyk-znawca...jego patenty sa sprawdzone w praktyce :)

[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 15:54 ]
bojarek napisał/a:
Wolę Motul 6100 Synergie+ 10W40...

za ta kase to mobila na 2 wymiany

ZenekBetoniara - 6 Maj 2011, 16:01

Polecam Ci zalac ta fieścine szambem i czukiereczek, jazda ze uuuuuuu. Olej to zalej rzepakowy ale pamietaj ze musi byc z pierwszego tloczenia :D
Pawełos666 - 6 Maj 2011, 16:26

spoko zrobie to po zalozeniu walka kent cams i 2x dcoe 40 jak silnik bedzie wchodzil na 25 tys obr na razie nie potrzebuje takiego smarowania, jakbys mial gdzies taniej to daj znac, ps co do olejow to chyba lepiej wszystko lac znanych firm co w niemieckich opakowaniach niz nasze polskie po rerafinacji rozlewane kombinowane, nigdy nie wiadomo z czego robione
bojarek - 6 Maj 2011, 18:02

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:

za ta kase to mobila na 2 wymiany
Nie każdy ma węża w kieszeni...
Pawełos666 - 6 Maj 2011, 18:25

powiem tak wole 2 lata zalewac go olejem kapke tanszym niz 90-100zl czyli 60-75 x 2 na 2 lata niż wyrzucac 100zł co rok, bo dluzej oleju nie trzymam, wymieniam co 8000 lub na wiosne no chyba ze ktos lata w trasy i robi grubo ponad 10 tys rocznie, wtedy to sie kupuje olej total quartz 5000 lub motul 6100+, a jesli mi auto nie spala oleju i nie robi nagaru, mam czyste swiece co kazda wymiane, przez tyle lat, tzn ze jest ok i nie bede lal czegos co bede wyrzucal zanim zurzyje, naleje teraz niemieckiego castrola gtx mineralny 15w40 w oryginalnej bance, ale nie mileage tylko zwykly, mileage ma jakies dodatki do starszych silnikow "druga mlodosc dla twojego silnika" zalatuje mi to moto doktorem, ogolnie ten mobil ktory stosowalem nie podoba mi sie ze wzgledu na gestosc, mam wrazenie ze zima silniki dostaja troche na nim..., auto pokonuje male odleglosci i jest odpalane pare razy dziennie i zima wkurza mnie "majonez", latem jest ok
bojarek - 6 Maj 2011, 19:56

Pawełos666: Po Twojej ostatniej wypowiedzi nie bardzo pojmuję sensu założenia wątku...? :9:
Pawełos666 - 6 Maj 2011, 20:56

chce zmienic ,bo zima ma majonez, wzystko jest ok latem, ale zima robi sie papka i wydaje mi sie ze nie smaruje odpowiednio, wiec korzystajac z okazji wymiany chcialem odrazu zmieni na cos podobnego rownie dobrego do gazu i sprawdzic czy nadal bedzie majonez
bojarek - 6 Maj 2011, 21:07

Pawełos666:Majonez zimą nie ma związku z olejem takim czy innym, tylko z inną wilgotnością powietrza, temperaturą otoczenia i dłuższym nagrzewaniem się silnika.
Pawełos666 napisał/a:
korzystajac z okazji wymiany chcialem odrazu zmieni na cos podobnego rownie dobrego do gazu i sprawdzic czy nadal bedzie majonez
...to powinieneś z tą wymianą poczekać przynajmniej do jesieni, bo przez lato olej zdąży się przegrzać, zabrudzić i zimą będziesz miał to, co obecnie.
Pawełos666 - 6 Maj 2011, 21:12

sluchaj ten olej wyjatowo lapie majoneza, tak bede zmienial na jesieni
ps. nie tlumacz sprawdz moj zawod w profilu :fajka:

Żółwik Tuptuś - 7 Maj 2011, 00:25

Zalej go tym czym do tej pory zalewałeś .
bojarek - 7 Maj 2011, 07:57

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
ps. nie tlumacz sprawdz moj zawod w profilu
Jaki nerwowy, emerytury nie dożyjesz... a poza tym w profilu jedno, co może być zawodem, to "Znachor"...jakby co. Zalewałem do tej wiosny Motorcraftem 1oW40 i jakoś do doprawienia sałatki pod korkiem wlewu oleju nic nie miałem.
Pawełos666 - 7 Maj 2011, 10:05

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Zalej go tym czym do tej pory zalewałeś .

skoro Ty tak mówisz..., to tak zrobię

[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 10:08 ]
bojarek napisał/a:
Zalewałem do tej wiosny Motorcraftem 1oW40 i jakoś do doprawienia sałatki pod korkiem wlewu oleju nic nie miałem.

10 a 15 robi roznice, daje jej ostro w..., mimo to przy moich jazdach majonez mija jak temp sa na ponad +10oC dopiero w kwietniu znikl. bojarek HCS to nie CVH ilosc i warunki dla oleju sa calkiem inne, wymienie jeszcze korek wlewu, zawsze lalem max albo 2-3mm ponad max dla ochrony silnika, ale widze ze to bezsens, bo silnik potrzebuje czasu zeby sie rozgrzac, dopiero w tym roku na wiosne zrobilem przerobke termostatu - zaslepione 2 kanaly, zeby sie szybciej nagrzewala, wiec nie wiem co bedzie z olejem w nastepna zime, moze juz czegos takiego nie bedzie, w robocie przygladalem sie glownie w silniki ktore byly zalewane castrolem i mobilem i sporadycznie jakies inne marki np renault elfem niestety duzo nowsze wiec brak mi porownania, rzadko widzialem rozbierane silniki od fordow escortow CVH, zalewane mobilem, bo tego sie juz nie robi w serwisach :| , ale wygladaly ok, wiec i ja to lalem

JoeMix - 7 Maj 2011, 13:37

Pawełos666 napisał/a:
zima robi sie papka i wydaje mi sie ze nie smaruje odpowiednio
Majonez robi się z par oleju, czyli z tego co latem zasysa silnik i przepala, zimą w wilgotnym powietrzu się to osadza gdzie się osadza, na dole w misce oraz w kanałach masz normalnie olej,,,
bojarek - 7 Maj 2011, 13:52

Pawełos666: Analizując dogłębnie nurtujące Cię frustracje nt olejów i tworzącego się "majnezu", nie mogę się oprzeć wrażeniu, że podobnie wypowiada się pewien niewysoki pan pozbawiony swego lustrzanego odbicia...On też z czymś się miota, przekonany o jedynej swojej słuszności sprawy, której wydaje mu się, że przewodzi.
Pawełos666 - 7 Maj 2011, 14:13

A ja powiem tak ze slyszalem ze Mobil Mobilowi nie rowny i podrabiaja to jak chca, majonez mam tez jak wleje olej zimą i po 2 miesiacach na wiosne juz jest biala papka pod deklem, mialem tez przypadek ze wkrecilem swiece ngk ktore mi zardzewialy przed zima wkrecilem i nie dogrzalem silnika konkretnie a zima auto nie dostalo ostro tylko male dystanse byly, po miesiacu na korpusach byla rdza i okazalo sie ze sa w 100% oryginalne, z niedogrzania silnika... wlasnie para i jazda na lpg, nie wlewalem nigdy do niej innego oleju ale mysle ze inny moze sie inaczej zachowac, na pewno tez mialem niedogrzany silnik tak wnioskuje po swiecach, teraz do zimy tego nie sprawdze
nowe swiece wygladaly tak, jak to zobaczylem niedowierzalem, ngk vline 11, myslalem ze uszczelka i stad ten majonez, tu przebieg kolo 1500km zimą


na cieplejszych wczesniej bylo lepiej (te od zimy do lata) okolo 5000km:

bojarek - 7 Maj 2011, 14:46

Pawełos666: "Zardzewiałość" świec nie ma związku z olejem takim czy innym tylko raczej z neszczelnością układu chłodzenia. Zauważ, że uczestnicy wątku czegoś takiego nie omawiają, starają się raczej wskazać Ci markę oleju, który Ich zadawala i spełnia oczekiwania; JoeMix wskazał Ci przyczyny tworzenia się majonezu, a Ty z uporem godnym lepszej sprawy drepczesz wśród olejów, stresując się coraz bardziej. Chyba nie zamierzasz startować w jesiennych wyborach parlamentarnych...?
Świece z dolnej fotki są zakopcone na czarno, czyli ich ciepłota nie jest właściwie dobrana.

Pawełos666 - 7 Maj 2011, 14:56

uklad chlodzenia jest szczelny, pisze o swiecach bo po nich poznalem ze silnik nie jest dogrzany i zbiera mi sie para w silniku po wylaczeniu zima i niedostatecznym rozgrzaniu cieploty sa idealnie dobrane ngk bcpr6e-11, te z dolnej foty sa nawet deczko cieplejsze niz powinny bosch fr78x, jak widac te z dolnej foty uzyskuja wyzsze temp, zakopcenie na ich koprusie to efekt chwilowej jazdy na benie na zbyt bogatej mieszance, jak widac na stozku izolatora i elektrodach sa idealne mozna powiedziec i jedne i drugie, po prostu efekt niedogrzania silnika na 1 focie widoczny, zeby rozwiac watpliwosci swiec z 2 foty dodatkowa fotka ze sie oczyszczaja (a zakopcenie od beny):


ps aktualnie jezdze na denso irydowych trough - wzmocnionych o stopień cieplejszych seryjnie sa 20


dzieki wszystkim za sugestie odnosnie oleju, pojezdze do zimy na mobilu i zobacze czy bedzie ta kupa dalej sie pojawiala w deklu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group