Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Zabezpieczenie gwintów, układ hamulcowy tylnej osi

Nikuś - 6 Maj 2011, 14:12
Temat postu: Zabezpieczenie gwintów, układ hamulcowy tylnej osi
Bawię się w restaurację bębnów. Nowe cylinderki, szczęki, itp itd, cała belka rozłożona na części pierwsze.

Moje pytanie:
Jak zabezpieczyć gwinty, żeby ich odkręcenie za parę lata nie było związane z puszczaniem wiązki, od której sąsiedzi zejdą na serce, a miejscowy ksiądz nazwie mnie synem szatana? Chodzi tu o połączenie przewodów miękkich i twardych, przewodów z cylinderkiem i odpowietrzacze, zresztą sami wiecie co tam jest.

Miły - 6 Maj 2011, 14:22

smar grafitowy... albo ceramiczny... nie ma ch*ja we wsi, żeby się zapiekło...
arecki - 6 Maj 2011, 14:31

zwykły smar też wystarczy :)
TomeX500 - 6 Maj 2011, 15:18

Gwinty do śrub do kół i innych większych rzeczy, to zawsze smarem miedzianym, a takie typu przewody to nie wiem właściwie.
Nikuś - 6 Maj 2011, 16:22

Smar grafitowy kontra smar miedziany.
Smar grafitowy jest dobry, bo zostają cząsteczki grafitu, i potem odkręcić łatwo. Smar miedziany jest dobry na temperatury, ale z kolei czy w bębnie są aż takie temperatury? Skłaniam się więc ku grafitowemu na tył.

A jak na przód? Tutaj są wysokie temperatury, czyli na mój rozum te same co wyżej.

Miły napisał/a:
albo ceramiczny

Jak działa ceramiczny?

Miły - 6 Maj 2011, 17:11

podobnie jak miedzany... właśnie ceramiczny polecają do układów hamulcowych... Odporny na wysokie temperatury, duży nacisk itp...
Parzych - 6 Maj 2011, 21:42

Ja bym dał miedziany...
luk-90 - 7 Maj 2011, 11:46

wszystko bedzie lepsze niz nic, jaki masz taki stosujesz i bedzie git
szynszyl - 7 Maj 2011, 16:52

na nakrętki kół dawałem też smar z dodatkiem molibdenu. taki wręcz półpłynny. nazwy nie pamiętam, bo miałem w darze w butelce
szynszyl - 7 Maj 2011, 16:53

Parzych napisał/a:
Ja bym dał miedziany...
idź ty Jacuś felgi pomasować...
a Ty wiesz z czego są nakrętki i odpowietrzniki?

bidżej - 7 Maj 2011, 19:47

ja na każdą śrubkę daję miedziany i jest ok.
Nikuś - 7 Maj 2011, 20:24

Zdecydowałem się na smar ceramiczny, zapłacę kilka złotych więcej, a będę miał pewność że wszystko będzie porządnie zabezpieczone.

[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 20:27 ]
szynszyl napisał/a:
Parzych napisał/a:
Ja bym dał miedziany...
idź ty Jacuś felgi pomasować...
a Ty wiesz z czego są nakrętki i odpowietrzniki?


Co masz na myśli Wojtek?

szynszyl - 7 Maj 2011, 20:51

Nikuś napisał/a:
Co masz na myśli Wojtek?
odpowietrzniki przypominają jakiś stop aluminiowy, a z Al, Cu reaguje :)
Marcinowaty - 7 Maj 2011, 21:01

Kupcie sobie w sprayu grafit i po kłopocie. Z niczym nie reaguje i jest odporny na temperaturę :2xf:
bidżej - 7 Maj 2011, 21:18

Cytat:
odpowietrzniki przypominają jakiś stop aluminiowy
mnie to wygląda na zwykłą stal... aluminium za miękkie raczej na takie rzeczy? :fox:
szynszyl - 8 Maj 2011, 10:09

bidżej napisał/a:
zwykłą stal..
zwykłą stal ulega korozji... a czy ty widziałeś zardzewiały odpowietrznik, bo ja odkąd mam samochód (1998) to nie...
bidżej - 8 Maj 2011, 10:14

owszem, mam gdzieś nawet jeden taki :-P poza tym są takie wynalazki jak nierdzewka albo ocynk... jakby nie było, nie spieram się, po prostu nie wiem :)
szynszyl - 8 Maj 2011, 10:43

a ukreciłeś nierdzewkę? bo trochę ciężko, a odpowietrznik żaden problem. ale ja się też nie znam :)
Miły - 8 Maj 2011, 11:13

skoro da się to spawać migiem to chyba zwykła stal co nie?
szynszyl - 8 Maj 2011, 11:19

TU piszę, że się da.. a ja spawaczem nie jestem, Ty Miły chyba też nie?
A TU że istnieje także inna korozja niż progi Twojego Opla :edi: :serduszka:

Miły - 8 Maj 2011, 11:25

no ja mówię, że odpowietrznik się da spawać migiem bo tak z Rkalitką odkręcaliśmy ukręcone odpowietrzniki od hebli z Essiego - przyspawaliśmy nakrętkę i heja...
Nikuś - 8 Maj 2011, 13:31

szynszyl napisał/a:
istnieje także inna korozja niż progi Twojego Opla

szynszyl, ale tu już zagłębiasz się w metaloznastwo - w samochodzie właściwie występuje tylko korozja przez utlenianie (chemiczna bądź bodajże elektrochemiczna), czasem bierzesz pod uwagę korozję zmęczeniową, ale główne skrzypce gra utlenianie.

kuba87 - 8 Maj 2011, 13:45

tak odpowietrzniki da się spawać tak odkrecałem odpowietrzniki w moich zaciskach z xr przyspawałem nakretkę i heja :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group