|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - Zabezpieczenie gwintów, układ hamulcowy tylnej osi
Nikuś - 6 Maj 2011, 14:12 Temat postu: Zabezpieczenie gwintów, układ hamulcowy tylnej osi Bawię się w restaurację bębnów. Nowe cylinderki, szczęki, itp itd, cała belka rozłożona na części pierwsze.
Moje pytanie:
Jak zabezpieczyć gwinty, żeby ich odkręcenie za parę lata nie było związane z puszczaniem wiązki, od której sąsiedzi zejdą na serce, a miejscowy ksiądz nazwie mnie synem szatana? Chodzi tu o połączenie przewodów miękkich i twardych, przewodów z cylinderkiem i odpowietrzacze, zresztą sami wiecie co tam jest.
Miły - 6 Maj 2011, 14:22
smar grafitowy... albo ceramiczny... nie ma ch*ja we wsi, żeby się zapiekło...
arecki - 6 Maj 2011, 14:31
zwykły smar też wystarczy
TomeX500 - 6 Maj 2011, 15:18
Gwinty do śrub do kół i innych większych rzeczy, to zawsze smarem miedzianym, a takie typu przewody to nie wiem właściwie.
Nikuś - 6 Maj 2011, 16:22
Smar grafitowy kontra smar miedziany.
Smar grafitowy jest dobry, bo zostają cząsteczki grafitu, i potem odkręcić łatwo. Smar miedziany jest dobry na temperatury, ale z kolei czy w bębnie są aż takie temperatury? Skłaniam się więc ku grafitowemu na tył.
A jak na przód? Tutaj są wysokie temperatury, czyli na mój rozum te same co wyżej.
Miły napisał/a: | albo ceramiczny |
Jak działa ceramiczny?
Miły - 6 Maj 2011, 17:11
podobnie jak miedzany... właśnie ceramiczny polecają do układów hamulcowych... Odporny na wysokie temperatury, duży nacisk itp...
Parzych - 6 Maj 2011, 21:42
Ja bym dał miedziany...
luk-90 - 7 Maj 2011, 11:46
wszystko bedzie lepsze niz nic, jaki masz taki stosujesz i bedzie git
szynszyl - 7 Maj 2011, 16:52
na nakrętki kół dawałem też smar z dodatkiem molibdenu. taki wręcz półpłynny. nazwy nie pamiętam, bo miałem w darze w butelce
szynszyl - 7 Maj 2011, 16:53
Parzych napisał/a: | Ja bym dał miedziany... | idź ty Jacuś felgi pomasować...
a Ty wiesz z czego są nakrętki i odpowietrzniki?
bidżej - 7 Maj 2011, 19:47
ja na każdą śrubkę daję miedziany i jest ok.
Nikuś - 7 Maj 2011, 20:24
Zdecydowałem się na smar ceramiczny, zapłacę kilka złotych więcej, a będę miał pewność że wszystko będzie porządnie zabezpieczone.
[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 20:27 ]
szynszyl napisał/a: | Parzych napisał/a: | Ja bym dał miedziany... | idź ty Jacuś felgi pomasować...
a Ty wiesz z czego są nakrętki i odpowietrzniki? |
Co masz na myśli Wojtek?
szynszyl - 7 Maj 2011, 20:51
Nikuś napisał/a: | Co masz na myśli Wojtek? | odpowietrzniki przypominają jakiś stop aluminiowy, a z Al, Cu reaguje
Marcinowaty - 7 Maj 2011, 21:01
Kupcie sobie w sprayu grafit i po kłopocie. Z niczym nie reaguje i jest odporny na temperaturę
bidżej - 7 Maj 2011, 21:18
Cytat: | odpowietrzniki przypominają jakiś stop aluminiowy | mnie to wygląda na zwykłą stal... aluminium za miękkie raczej na takie rzeczy?
szynszyl - 8 Maj 2011, 10:09
bidżej napisał/a: | zwykłą stal.. | zwykłą stal ulega korozji... a czy ty widziałeś zardzewiały odpowietrznik, bo ja odkąd mam samochód (1998) to nie...
bidżej - 8 Maj 2011, 10:14
owszem, mam gdzieś nawet jeden taki poza tym są takie wynalazki jak nierdzewka albo ocynk... jakby nie było, nie spieram się, po prostu nie wiem
szynszyl - 8 Maj 2011, 10:43
a ukreciłeś nierdzewkę? bo trochę ciężko, a odpowietrznik żaden problem. ale ja się też nie znam
Miły - 8 Maj 2011, 11:13
skoro da się to spawać migiem to chyba zwykła stal co nie?
szynszyl - 8 Maj 2011, 11:19
TU piszę, że się da.. a ja spawaczem nie jestem, Ty Miły chyba też nie?
A TU że istnieje także inna korozja niż progi Twojego Opla
Miły - 8 Maj 2011, 11:25
no ja mówię, że odpowietrznik się da spawać migiem bo tak z Rkalitką odkręcaliśmy ukręcone odpowietrzniki od hebli z Essiego - przyspawaliśmy nakrętkę i heja...
Nikuś - 8 Maj 2011, 13:31
szynszyl napisał/a: | istnieje także inna korozja niż progi Twojego Opla |
szynszyl, ale tu już zagłębiasz się w metaloznastwo - w samochodzie właściwie występuje tylko korozja przez utlenianie (chemiczna bądź bodajże elektrochemiczna), czasem bierzesz pod uwagę korozję zmęczeniową, ale główne skrzypce gra utlenianie.
kuba87 - 8 Maj 2011, 13:45
tak odpowietrzniki da się spawać tak odkrecałem odpowietrzniki w moich zaciskach z xr przyspawałem nakretkę i heja
|
|