|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - [MK4] Wymiana błotnika
fleyah - 9 Maj 2011, 22:46 Temat postu: [MK4] Wymiana błotnika Witam.
Chciałem wymienić prawy przedni błotnik (strasznie zjada go rdza) a wyczytałem na forum że jest on zgrzewany, jako prawdziwy lamer nie kumam o co chodzi. Czy sam dam rade go zdjac? Jak juz mi sie to uda to czy bede w stanie sam zamontowac nowy? Myslalem ze odkrece kilka srubek i bedzie po sprawie
Dzieki za wszelka pomoc
Stunt_Man - 9 Maj 2011, 22:49
trzeba spawać kolego
a w starym musisz rozwiercić zgrzewy (jak nity)
drzeniow - 9 Maj 2011, 22:54
Stunt_Man napisał/a: | trzeba spawać kolego |
mozna tez na nity, albo śróby potem złapac, będzie to wyglądać nieoryginalnie, ale przegląd spokojnie przejdzie.
TSRules - 9 Maj 2011, 22:55
prawda, niestety minus fiestek, pamiętam też że te nówki z allegro też nie zawsze pasują więc trochę kombinowania jest
MARIUSZ.B - 9 Maj 2011, 22:56
Widziałem jak ktoś kiedyś taki wymieniany przykręcił.
Stunt_Man - 9 Maj 2011, 22:58
MARIUSZ.B napisał/a: | Widziałem jak ktoś kiedyś taki wymieniany przykręcił. |
można i tak jak kto woli
fleyah - 9 Maj 2011, 23:05
Dzieki za pomoc
Porzezbie cos w tym blotniku, dopóki nie odpadnie
ElGrey - 10 Maj 2011, 16:25
powinno sie pospawac, gdyz ford wymyslil sobie we fiescinie blotniki sa elemetami usztywniajacymi nadwozie (stad sa zgrzewane, a nie przykrecane), wiec na sruby moze wygodnie, ale sztywnosc przodu leci na pyszczek
Stunt_Man - 10 Maj 2011, 22:13
a śruba skręcona nie usztywni? punkty zgrzewowe zastępujemy śrubami i mamy w efekcie to samo
hubi_2006 - 11 Maj 2011, 00:15
Stunt_Man, zgrzew łapie na długim odcinku, a śruba tylko punktowo.
ElGrey - 11 Maj 2011, 06:41
sruba nigdy nie da takiej sztywnosci co spaw(no chyba ze zmiescisz srube podkladki i nakretke, aale to w tym przypadku bardzo trudne), zgrzew, zwlaszcza w miejscu gdzie nie byla przewidziana, poza tym widziales w ilu punktach jest zgrzany blotnik ja juz jeden zdejmowalem i skrecenie na blachowkrety to bzdura, bo blachy sa cienkie i takie polaczenie to tylko na abyaby
grand114 - 6 Sty 2014, 22:33
A ja mam takie pytanko... w ilu miejscach jest ten błotnik zgrzewany? Czy tylko od góry ( te widoczne zgrzewy po otwarciu maski co widać) czy gdzieś jeszcze? Ile taka robota może kosztować, tylko żeby to wyglądało jak z fabryki.
Właśnie zamówiłem sobie taki błotnik z tym że oryginalny. Nie będzie malowany bo kolor jest identyczny z kolorem autka.
Marcinowaty - 8 Sty 2014, 21:42
A myślałem że w mk3 skończyli na zgrzewaniu błotników przednich
grand114 - 11 Sty 2014, 16:58
Dziś wymieniłem błotnik Okazało się że jest zgrzewany jedynie od góry.
Pozdrawiam
TSRules - 11 Sty 2014, 22:23
to na dole jest luzem ?
ElGrey - 12 Sty 2014, 10:55
Nie też jest zgrzany na progu
grand114 - 12 Sty 2014, 10:59
Reszta jest na śruby przyłapana. Od góry też zrobiłem na śruby z nakredkami, oczywiście z podkładkami po obu stronach i jest gitara Chciałem górę zgrzać ale w okolicy nikt nie miał takiego sprzętu. Zobaczymy jak się to będzie trzymać po paru km, ale jak narazie jest ok
mario3991 - 12 Sty 2014, 11:09
Co do tego zgrzewania, gdzieś widziałem że nawiercają dziurki w nowym elemencie i zalewają to spawem zdaje to egzamin ???
ElGrey - 12 Sty 2014, 11:12
Większość blacharzy tak robi.
grand114 - 12 Sty 2014, 11:19
Też chciałem tak zrobić, ale powiedziano mi że ruda może się do tego szybciej dobrać i dałem sobie na luz. Teoretycznie można bazą prysnąć i git.
vegetagt - 12 Sty 2014, 13:19
grand114 napisał/a: | Też chciałem tak zrobić, ale powiedziano mi że ruda może się do tego szybciej dobrać i dałem sobie na luz. |
standardowy problem zabezpieczenia miejsc, gdzie blachy się stykają ze sobą
TSRules - 12 Sty 2014, 20:19
przy obecnych środkach dostępnych na rynku zabezpieczenie spawu to chyba minimalny problem, więcej problemów jest przy niechlujności takich prac po kosztach
vegetagt - 12 Sty 2014, 20:26
no nie wiem.
Przeważnei takie miejsca mniej lub bardziej pracują, co często wyciera zabezpieczenie i dlatego tam gnije.
Jakieś konkretne środki polecasz?
ElGrey - 12 Sty 2014, 21:35
Niestety, ale i fabryczne miejsca zgrzewów są pierwszymi ogniskami korozji i tam zazwyczaj ona się zaczyna i pomiędzy blachami nie ma środka który daje pewność zabezpieczenia zewnętrznie nie ma problemów
Marcinowaty - 12 Sty 2014, 21:40
A ja swój błotnik musiałem przymocować na nowo i zrobiłem to nitami zrywalnymi
TSRules - 12 Sty 2014, 22:49
Ja robiłem podkładem antykorozyjnym, zwykłym, bazą i barankiem, z pędzla, a tam gdzie nie mogłem do końca to ze spraja (wewnątrz błotnika przez miejsce zdjętego nadkola), dwa lata i zmian nie stwierdzam.
Jako ciekawostkę dodam że robiłem w październiku\listopadzie (taka konieczność) przy tempie koło zera gdzie jak wiadomo nie jest to kompletnie zalecane ale o dziwo trzyma, a byłem gotowy po zimie na robote od nowa
ElGrey - 13 Sty 2014, 16:58
Ja w swojej też mam wymieniony błotnik i też się nic nie dzieje, ale ryzyko zawsze jest choć Mk4 i 5 raczej tu nie choruje. Bardzie chodzi o inne elementy patrz błotniki tył, progi na zgrzewach, podłoga pod podłużnicami. Tu w każdej jest ruda
TSRules - 13 Sty 2014, 18:41
no niestety, to takie miejsca gdzie są najbardziej narażone na starcie powłoki czy rdzę, jak pisałem w innym temacie warunki u nas lekkie nie są, lato raptem 3 w porywach 4 miechy reszta to deszcz i śnieg na zmianę, solanka, żwir, pouszkadzane drogi, lekko te blachy w autach nie mają
helmanss93 - 14 Kwi 2015, 16:31
Witam.
Siostra trochę pokiereszowała mi samochodzik, muszę w nim wymienić prawy błotnik. Znalazłem w okolicy Fieste z której mogę zdemontować błotnik samemu, w cenie 50 zł, lub zrobią to za mnie, w cenie 80 zł. Chciałbym trochę zaoszczędzić, mam wkrętarkę i wiertarkę z wiertłami do metalu, plus kątówkę.
W których miejscach są zgrzewy, jakim wielkim wiertłem to zrobić?
P.S Będę robił to pierwszy raz, dlatego pytam o radę.
Dołączam zdjęcie http://www.fotosik.pl/pok...9562be9e46.html , może ktoś pamięta i zaznaczy, gdzie są te zgrzewy i jak najlepiej sobie z nimi poradzic, by nie uszkodzić elementu ? ; )
Pablosss - 14 Kwi 2015, 17:35
helmanss93, padaj mi na priv emuial to podesle Ci schemat gdzie sa zgrzewy
helmanss93 - 14 Kwi 2015, 18:09
Pablosss napisał/a: | helmanss93, padaj mi na priv emuial to podesle Ci schemat gdzie sa zgrzewy |
Podesłałem, luknij w skrzynkę.
|
|