Forum FiestaKlubPolska -

Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - [MK4] Wymiana błotnika

fleyah - 9 Maj 2011, 22:46
Temat postu: [MK4] Wymiana błotnika
Witam.
Chciałem wymienić prawy przedni błotnik (strasznie zjada go rdza) a wyczytałem na forum że jest on zgrzewany, jako prawdziwy lamer nie kumam o co chodzi. Czy sam dam rade go zdjac? Jak juz mi sie to uda to czy bede w stanie sam zamontowac nowy? Myslalem ze odkrece kilka srubek i bedzie po sprawie
Dzieki za wszelka pomoc

Stunt_Man - 9 Maj 2011, 22:49

trzeba spawać kolego
a w starym musisz rozwiercić zgrzewy (jak nity)

drzeniow - 9 Maj 2011, 22:54

Stunt_Man napisał/a:
trzeba spawać kolego

mozna tez na nity, albo śróby potem złapac, będzie to wyglądać nieoryginalnie, ale przegląd spokojnie przejdzie.

TSRules - 9 Maj 2011, 22:55

prawda, niestety minus fiestek, pamiętam też że te nówki z allegro też nie zawsze pasują więc trochę kombinowania jest
MARIUSZ.B - 9 Maj 2011, 22:56

Widziałem jak ktoś kiedyś taki wymieniany przykręcił.
Stunt_Man - 9 Maj 2011, 22:58

MARIUSZ.B napisał/a:
Widziałem jak ktoś kiedyś taki wymieniany przykręcił.

można i tak ;) jak kto woli :2xf:

fleyah - 9 Maj 2011, 23:05

Dzieki za pomoc
Porzezbie cos w tym blotniku, dopóki nie odpadnie

ElGrey - 10 Maj 2011, 16:25

powinno sie pospawac, gdyz ford wymyslil sobie we fiescinie blotniki sa elemetami usztywniajacymi nadwozie (stad sa zgrzewane, a nie przykrecane), wiec na sruby moze wygodnie, ale sztywnosc przodu leci na pyszczek :ok:
Stunt_Man - 10 Maj 2011, 22:13

a śruba skręcona nie usztywni? punkty zgrzewowe zastępujemy śrubami i mamy w efekcie to samo
hubi_2006 - 11 Maj 2011, 00:15

Stunt_Man, zgrzew łapie na długim odcinku, a śruba tylko punktowo.
ElGrey - 11 Maj 2011, 06:41

sruba nigdy nie da takiej sztywnosci co spaw(no chyba ze zmiescisz srube podkladki i nakretke, aale to w tym przypadku bardzo trudne), zgrzew, zwlaszcza w miejscu gdzie nie byla przewidziana, poza tym widziales w ilu punktach jest zgrzany blotnik ?????? ja juz jeden zdejmowalem i skrecenie na blachowkrety to bzdura, bo blachy sa cienkie i takie polaczenie to tylko na abyaby
grand114 - 6 Sty 2014, 22:33

A ja mam takie pytanko... w ilu miejscach jest ten błotnik zgrzewany? Czy tylko od góry ( te widoczne zgrzewy po otwarciu maski co widać) czy gdzieś jeszcze? Ile taka robota może kosztować, tylko żeby to wyglądało jak z fabryki.
Właśnie zamówiłem sobie taki błotnik z tym że oryginalny. Nie będzie malowany bo kolor jest identyczny z kolorem autka.

Marcinowaty - 8 Sty 2014, 21:42

A myślałem że w mk3 skończyli na zgrzewaniu błotników przednich
grand114 - 11 Sty 2014, 16:58

Dziś wymieniłem błotnik ;) Okazało się że jest zgrzewany jedynie od góry.
Pozdrawiam ;)

TSRules - 11 Sty 2014, 22:23

to na dole jest luzem ?
ElGrey - 12 Sty 2014, 10:55

Nie też jest zgrzany na progu :ok:
grand114 - 12 Sty 2014, 10:59

Reszta jest na śruby przyłapana. Od góry też zrobiłem na śruby z nakredkami, oczywiście z podkładkami po obu stronach i jest gitara ;) Chciałem górę zgrzać ale w okolicy nikt nie miał takiego sprzętu. Zobaczymy jak się to będzie trzymać po paru km, ale jak narazie jest ok ;)
mario3991 - 12 Sty 2014, 11:09

Co do tego zgrzewania, gdzieś widziałem że nawiercają dziurki w nowym elemencie i zalewają to spawem zdaje to egzamin ???
ElGrey - 12 Sty 2014, 11:12

Większość blacharzy tak robi.
grand114 - 12 Sty 2014, 11:19

Też chciałem tak zrobić, ale powiedziano mi że ruda może się do tego szybciej dobrać i dałem sobie na luz. Teoretycznie można bazą prysnąć i git.
vegetagt - 12 Sty 2014, 13:19

grand114 napisał/a:
Też chciałem tak zrobić, ale powiedziano mi że ruda może się do tego szybciej dobrać i dałem sobie na luz.


standardowy problem zabezpieczenia miejsc, gdzie blachy się stykają ze sobą :P

TSRules - 12 Sty 2014, 20:19

przy obecnych środkach dostępnych na rynku zabezpieczenie spawu to chyba minimalny problem, więcej problemów jest przy niechlujności takich prac po kosztach
vegetagt - 12 Sty 2014, 20:26

no nie wiem.
Przeważnei takie miejsca mniej lub bardziej pracują, co często wyciera zabezpieczenie i dlatego tam gnije.
Jakieś konkretne środki polecasz?

ElGrey - 12 Sty 2014, 21:35

Niestety, ale i fabryczne miejsca zgrzewów są pierwszymi ogniskami korozji i tam zazwyczaj ona się zaczyna i pomiędzy blachami nie ma środka który daje pewność zabezpieczenia :sad: zewnętrznie nie ma problemów :yes:
Marcinowaty - 12 Sty 2014, 21:40

A ja swój błotnik musiałem przymocować na nowo i zrobiłem to nitami zrywalnymi <8>
TSRules - 12 Sty 2014, 22:49

Ja robiłem podkładem antykorozyjnym, zwykłym, bazą i barankiem, z pędzla, a tam gdzie nie mogłem do końca to ze spraja (wewnątrz błotnika przez miejsce zdjętego nadkola), dwa lata i zmian nie stwierdzam.
Jako ciekawostkę dodam że robiłem w październiku\listopadzie (taka konieczność) przy tempie koło zera gdzie jak wiadomo nie jest to kompletnie zalecane ale o dziwo trzyma, a byłem gotowy po zimie na robote od nowa :-)

ElGrey - 13 Sty 2014, 16:58

Ja w swojej też mam wymieniony błotnik i też się nic nie dzieje, ale ryzyko zawsze jest :sad: choć Mk4 i 5 raczej tu nie choruje. Bardzie chodzi o inne elementy patrz błotniki tył, progi na zgrzewach, podłoga pod podłużnicami. Tu w każdej jest ruda :sad:
TSRules - 13 Sty 2014, 18:41

no niestety, to takie miejsca gdzie są najbardziej narażone na starcie powłoki czy rdzę, jak pisałem w innym temacie warunki u nas lekkie nie są, lato raptem 3 w porywach 4 miechy reszta to deszcz i śnieg na zmianę, solanka, żwir, pouszkadzane drogi, lekko te blachy w autach nie mają :)
helmanss93 - 14 Kwi 2015, 16:31

Witam.
Siostra trochę pokiereszowała mi samochodzik, muszę w nim wymienić prawy błotnik. Znalazłem w okolicy Fieste z której mogę zdemontować błotnik samemu, w cenie 50 zł, lub zrobią to za mnie, w cenie 80 zł. Chciałbym trochę zaoszczędzić, mam wkrętarkę i wiertarkę z wiertłami do metalu, plus kątówkę.
W których miejscach są zgrzewy, jakim wielkim wiertłem to zrobić?
P.S Będę robił to pierwszy raz, dlatego pytam o radę.
Dołączam zdjęcie http://www.fotosik.pl/pok...9562be9e46.html , może ktoś pamięta i zaznaczy, gdzie są te zgrzewy i jak najlepiej sobie z nimi poradzic, by nie uszkodzić elementu ? ; )

Pablosss - 14 Kwi 2015, 17:35

helmanss93, padaj mi na priv emuial to podesle Ci schemat gdzie sa zgrzewy
helmanss93 - 14 Kwi 2015, 18:09

Pablosss napisał/a:
helmanss93, padaj mi na priv emuial to podesle Ci schemat gdzie sa zgrzewy

Podesłałem, luknij w skrzynkę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group