|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Problem: silnik gaśnie zaraz po odpaleniu
perzo02 - 17 Maj 2011, 16:18 Temat postu: [MK3] Problem: silnik gaśnie zaraz po odpaleniu Witam mam problem z moją fiestką. Na forum znalazłem kilka podobnych tematów ,ale żaden do końca nie pasował.
Od jakiegoś czasu ,gdy odpalam silnik on po 2 sekundach gaśnie czasem nawet szybciej.Gdy dodam lekko gazu silnik pracuje. Gdy pojeżdżę trochę i zapale na nowo zapala ,ale pracuje na niskich obrotach, czasem gaśnie.Nie wiem jakie to są obroty , ponieważ nie mam obrotomierza , ale na pewno za niskie. Często wtedy szarpie. Zdarza się też , że gaśnie w czasie jazdy , gdy wrzucę na luz. Widziałem dziesiątki propozycji co trzeba wymienić wyczyścić itd ,ale to mój pierwszy samochód i nie mam nawet pojęcia , gdzie są te wszystkie vss,y czy silniki krokowe. Dlatego jak dacie mi odpowiedź co to może być dalej będę wałkował forum w poszukiwaniu jak to znaleźć i jak sprawdzić czy to jest sprawne.
Fiestka jest z 95r. mk3 z silnikiem 1.1 na monowtrysku.
Pewnie to jest po za tematem ,ale na kilka dni przed ujawnieniem się tych problemów zacząłem mieć problemy ze skrzynią biegów. 2 i 3 bieg czasem nie wchodzą i muszę odchylać drążek delikatnie w prawo i dopiero popchnąć ,aby bieg wskoczył.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny tych problemów.
[edit] Jest co raz gorzej. Ruszyłem spod domu (odpalił bez dodawania gazu) przejechałem około 5 km bez problemów. Na miejscu stałem około 2 minuty bez gaszenia silnika. wycofałem się z parkingu dojechałem do 1 skrzyżowania... no i zdechł. uruchomiłem ponownie i jadę. Zaczęło szarpać silnikiem , w porządku było tylko na wysokich obrotach (za wysokich jak na normalną jazdę po mieście). Przy dojeżdżaniu do każdego skrzyżowania (i nie tylko) gasł. Ledwo dojechałem do domu. Pomocy!
piotrek080292 - 17 Maj 2011, 17:25
Myśle ze warto byłoby sprawdzic czujnik położenia przepustnicy. Nie jest to zbyt trudne i napewno dasz sobie z tym rade.
Jak będziesz chciał to moge podesłac Ci zdjecia gdzie ten czujnik sie znajduje.
perzo02 - 17 Maj 2011, 17:48
to bardzo bym prosił. i jak go sprawdzić powinien mieć jakąś konkretną rezystancję lub napięcie?
Blackknight88 - 17 Maj 2011, 22:00
Dla mnie to wygląda problem z silniczkiem krokowym. To on jest przecież od tego by po odpaleniu odchylić swym bolcem dźwigienkę przepustnicy i ustawić to "ssanie". Może są po prostu zaśniedziałe styki w środku, brudny jest albo coś nie łączy.
Zresztą patrząc co z krokowcem można się także CPP przyjrzeć.
Wszystko jest tutaj : http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=46830
perzo02 - 18 Maj 2011, 16:56
teraz inne pytanie... otóż dzisiaj jechałem ,nagle totalny spadek mocy na środku skrzyżowania. dodałem gazu zatrzęsło samochodem, wielki huk i samochód zaczął jechać ale z wielkim rykiem. zjechałem na parking kładę się pod auto i co widzę? rura wydechowa w 2 częściach. Przerwa zaraz za 1 tłumikiem. Wygląda mi na to że miałem zapchany wydech , rura skorodowana i rozwaliło ją pod ciśnieniem. Czy wcześniejsze objawy mogły być powodem przytkania wydechu?
jackrzec - 18 Maj 2011, 19:10
perzo02 napisał/a: | Czy wcześniejsze objawy mogły być powodem przytkania wydechu? | Jak najbardziej
brewa7 - 23 Maj 2011, 12:17
Nie wiem, ale mój też czasem gaśnie, ale to jest spowodowane tym że jest nie dogrzany i jak obroty schodzą do jałowych to może załącza się oszczędzacz paliwa i on jeszcze zmniejszać może ilość podawnego paliwa do silnika.
|
|