|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK4] Elektryczna regulacja reflektorów
Nikuś - 19 Maj 2011, 21:54 Temat postu: [MK4] Elektryczna regulacja reflektorów Jakie jest rozpięcie skrajnych napięć na przewodzie sterowania od regulatora do silniczków?
Wg schematu kabel jest koloru białego i biało-czerwonego. W którym miejscu następuje zmiana?
JoeMix - 20 Maj 2011, 08:29
Nikuś, A pewny jesteś ze to napięciem jest sterowane? Masz schemat, zapodaj, bo sam szukam takiego
Marcin - 20 Maj 2011, 10:44
Kiedyś to sterowanie sprawdzałem, ale już nie pamiętam jak to jest realizowane, prawdopodobnie na przewodzie od regulacji z kabiny idzie napięcie zmieniane przez potencjometr w jakimś tam zakresie np. 6-12V, a na płytce regulacji reflektora jest komparator i sterownik silniczka.
JoeMix - 23 Maj 2011, 11:36
A ma ktoś schemat regulacji ale dla Mk3? Możliwe że w mk4 było podobnie lub tak samo,,,?
Nikuś - 24 Maj 2011, 14:22
A tak nie wspomniałem po co mi to w ogóle... po prostu siadła mi elek. regulacja. Szukam przyczyn.
Przed chwilą sprawdziłem kable od regulatora do reflektorów, jest obieg. Za chwilę podam skrajne wartości oporu w potencjometrze przy regulatorze w kabinie, jak ktoś będzie miał chwilkę to proszę o sprawdzenie.
Jeśli te wartości będą poprawne to wymienię silniczek w jednym reflektorze, ale w to że siadły oba silniczki na raz to nie bardzo wierzę.
[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 14:41 ]
Dla położenia "0": 4,47 kOhmów
Dla położenia "4": 1,72 kOhma.
JoeMix - 24 Maj 2011, 15:04
Ok, widziałem schemat, a co z mk3? Tam regulacja nie jest na potencjometrze, bo w silniczkach są cewki indukcyjne w których przesuwa się rdzeń,,, pokrętło tez mi oporu nie zmienia jak nim kręcę,,, ma ktoś schemat?
Nikuś, zdejmij wtyczki z silniczków, masz 3 piny więc do pomiaru napięcia masz 3 kombinacje 12 23 13 - na jednym zestawie będzie 12V zasilanie, zobacz czy na pozostałych 2 jest takie samo napięcie na obydwu reflektorach i (najlepiej w obu położeniach pokrętła)
Nikuś - 24 Maj 2011, 19:17
Regulacja w kabinie działa.
Kable są ok.
Wychodzi na to że silniczki są spalone
Zauważyłem że prawa postojówka świeci gorzej niż lewa... kwestia czegoś w instalacji czy starszej żarówki? Nie czy to może mieć wpływ na zagadnienie regulacji, ale wolałem napisać
Czyli tak, miałem silniczek na zapasie. Podpinam pod lewy reflektor, działa. Podpinam pod prawy, nie działa. Z powrotem lewy, nie działa. Kolejny silniczek palony?
Bezpośrednio do silniczka idą 3 kable: masa, niebieski, fioletowo pomarańczowy. Który to sterowanie silniczkiem, a który to zasilanie?
Starałem się to zrobić, ale już za bardzo wkurzony byłem, nie mogłem dokładnie wycelować i nic się nie pokazywało
jackrzec - 24 Maj 2011, 19:33
Nikuś, http://jackrzec.republika...n_do_2_2000.jpg
Nikuś - 24 Maj 2011, 19:34
jackrzec, właśnie z tego korzystałem Ale i tak dzięki
JoeMix - 25 Maj 2011, 10:00
Nikuś napisał/a: | Zauważyłem że prawa postojówka świeci gorzej niż lewa... kwestia czegoś w instalacji czy starszej żarówki? Nie czy to może mieć wpływ na zagadnienie regulacji, ale wolałem napisać | Nie silniczki są plastikowe czyli nie mają połączenia z masa, mają swoją oddzielną instalację,,, (przynajmniej w mk3)
Nikuś - 25 Maj 2011, 16:24
JoeMix, ale popatrz na schemacie od Jackrzeca że postojówki (bo o nich mowa cały czas, bo po co mam trzymać samochód na zapłonie?) mają wspólną masę z silniczkami.
Nie wiem co się dzieje
JoeMix - 25 Maj 2011, 16:27
Mało kiedy regulacja reflektorów działa na postoju,,, 1) potrzebny zapłon 2) potrzebne zapalone światła mijania bo ich dotyczy regulacja,,,
3) być pomierzył napięcia na wtyczkach i by było coś więcej wiadomo, bo jak gdzieś będzie słaba masa to to wypłynie,,,
Nikuś - 25 Maj 2011, 16:31
JoeMix napisał/a: | Mało kiedy regulacja reflektorów działa na postoju,,, 1) potrzebny zapłon 2) potrzebne zapalone światła mijania bo ich dotyczy regulacja,,,
|
JoeMix, popatrz dokładnie na schemat i opisy, to zobaczysz że potrzeba tylko postojówek.
JoeMix napisał/a: | 3) być pomierzył napięcia na wtyczkach i by było coś więcej wiadomo, bo jak gdzieś będzie słaba masa to to wypłynie |
Dobra, zrobię to jeszcze raz bo mogłem coś nie tak zrobić.
JoeMix - 25 Maj 2011, 16:39
jackrzec napisał/a: | JoeMix, popatrz dokładnie na schemat i opisy, to zobaczysz że potrzeba tylko postojówek. | Widziałem ze schematu ze wygląda to tak jakby zasilanie silniczków było do żarówek podpięte, ale czy tak jest w realu? Czy jednak do silniczków idą osobne przewody z instalacji? (nie wiedziałem tego na żywo więc tak sobie zgaduję)
Nikuś - 25 Maj 2011, 17:10
JoeMix napisał/a: | wygląda to tak jakby zasilanie silniczków było do żarówek podpięte, ale czy tak jest w realu |
Też tak to widzę. Czy tak jest w realu to nie wiem, bo nie chciało mi się reflektora późnym wieczorem rozbierać
Na razie temat odkładam, jak będzie cieplej to się za to na spokojnie wezmę.
hubi_2006 - 23 Cze 2011, 20:35
JoeMix napisał/a: | Widziałem ze schematu ze wygląda to tak jakby zasilanie silniczków było do żarówek podpięte, ale czy tak jest w realu? Czy jednak do silniczków idą osobne przewody z instalacji? (nie wiedziałem tego na żywo więc tak sobie zgaduję) |
Silniczki mają wspólny + z postojówką i wspólną masę z H7.
Przewód regulacji (niebieski) ma napięcie uzależnione od pozycji pokrętła regulacji. Przedział bodajże 3V-10V.
|
|