Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Elektryczna regulacja reflektorów

Nikuś - 19 Maj 2011, 21:54
Temat postu: [MK4] Elektryczna regulacja reflektorów
Jakie jest rozpięcie skrajnych napięć na przewodzie sterowania od regulatora do silniczków?

Wg schematu kabel jest koloru białego i biało-czerwonego. W którym miejscu następuje zmiana?

JoeMix - 20 Maj 2011, 08:29

Nikuś, A pewny jesteś ze to napięciem jest sterowane? Masz schemat, zapodaj, bo sam szukam takiego :P
Marcin - 20 Maj 2011, 10:44

Kiedyś to sterowanie sprawdzałem, ale już nie pamiętam jak to jest realizowane, prawdopodobnie na przewodzie od regulacji z kabiny idzie napięcie zmieniane przez potencjometr w jakimś tam zakresie np. 6-12V, a na płytce regulacji reflektora jest komparator i sterownik silniczka.
JoeMix - 23 Maj 2011, 11:36

A ma ktoś schemat regulacji ale dla Mk3? Możliwe że w mk4 było podobnie lub tak samo,,,?
Nikuś - 24 Maj 2011, 14:22

A tak nie wspomniałem po co mi to w ogóle... po prostu siadła mi elek. regulacja. Szukam przyczyn.

Przed chwilą sprawdziłem kable od regulatora do reflektorów, jest obieg. Za chwilę podam skrajne wartości oporu w potencjometrze przy regulatorze w kabinie, jak ktoś będzie miał chwilkę to proszę o sprawdzenie.

Jeśli te wartości będą poprawne to wymienię silniczek w jednym reflektorze, ale w to że siadły oba silniczki na raz to nie bardzo wierzę.

[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 14:41 ]
Dla położenia "0": 4,47 kOhmów
Dla położenia "4": 1,72 kOhma.

JoeMix - 24 Maj 2011, 15:04

Ok, widziałem schemat, a co z mk3? Tam regulacja nie jest na potencjometrze, bo w silniczkach są cewki indukcyjne w których przesuwa się rdzeń,,, pokrętło tez mi oporu nie zmienia jak nim kręcę,,, ma ktoś schemat?

Nikuś, zdejmij wtyczki z silniczków, masz 3 piny więc do pomiaru napięcia masz 3 kombinacje 12 23 13 - na jednym zestawie będzie 12V zasilanie, zobacz czy na pozostałych 2 jest takie samo napięcie na obydwu reflektorach i (najlepiej w obu położeniach pokrętła)

Nikuś - 24 Maj 2011, 19:17

Regulacja w kabinie działa.
Kable są ok.
Wychodzi na to że silniczki są spalone :cojest:

Zauważyłem że prawa postojówka świeci gorzej niż lewa... kwestia czegoś w instalacji czy starszej żarówki? Nie czy to może mieć wpływ na zagadnienie regulacji, ale wolałem napisać :fox:

Czyli tak, miałem silniczek na zapasie. Podpinam pod lewy reflektor, działa. Podpinam pod prawy, nie działa. Z powrotem lewy, nie działa. Kolejny silniczek palony?

Bezpośrednio do silniczka idą 3 kable: masa, niebieski, fioletowo pomarańczowy. Który to sterowanie silniczkiem, a który to zasilanie?

JoeMix napisał/a:
(...)

Starałem się to zrobić, ale już za bardzo wkurzony byłem, nie mogłem dokładnie wycelować i nic się nie pokazywało ;-|

jackrzec - 24 Maj 2011, 19:33

Nikuś, http://jackrzec.republika...n_do_2_2000.jpg
Nikuś - 24 Maj 2011, 19:34

jackrzec, właśnie z tego korzystałem :-P Ale i tak dzięki :)
JoeMix - 25 Maj 2011, 10:00

Nikuś napisał/a:
Zauważyłem że prawa postojówka świeci gorzej niż lewa... kwestia czegoś w instalacji czy starszej żarówki? Nie czy to może mieć wpływ na zagadnienie regulacji, ale wolałem napisać
Nie silniczki są plastikowe czyli nie mają połączenia z masa, mają swoją oddzielną instalację,,, (przynajmniej w mk3)
Nikuś - 25 Maj 2011, 16:24

JoeMix, ale popatrz na schemacie od Jackrzeca że postojówki (bo o nich mowa cały czas, bo po co mam trzymać samochód na zapłonie?) mają wspólną masę z silniczkami.

Nie wiem co się dzieje :bezradny:

JoeMix - 25 Maj 2011, 16:27

Mało kiedy regulacja reflektorów działa na postoju,,, 1) potrzebny zapłon 2) potrzebne zapalone światła mijania bo ich dotyczy regulacja,,,

3) być pomierzył napięcia na wtyczkach i by było coś więcej wiadomo, bo jak gdzieś będzie słaba masa to to wypłynie,,,

Nikuś - 25 Maj 2011, 16:31

JoeMix napisał/a:
Mało kiedy regulacja reflektorów działa na postoju,,, 1) potrzebny zapłon 2) potrzebne zapalone światła mijania bo ich dotyczy regulacja,,,

JoeMix, popatrz dokładnie na schemat i opisy, to zobaczysz że potrzeba tylko postojówek.

JoeMix napisał/a:
3) być pomierzył napięcia na wtyczkach i by było coś więcej wiadomo, bo jak gdzieś będzie słaba masa to to wypłynie

Dobra, zrobię to jeszcze raz bo mogłem coś nie tak zrobić.

JoeMix - 25 Maj 2011, 16:39

jackrzec napisał/a:
JoeMix, popatrz dokładnie na schemat i opisy, to zobaczysz że potrzeba tylko postojówek.
Widziałem ze schematu ze wygląda to tak jakby zasilanie silniczków było do żarówek podpięte, ale czy tak jest w realu? Czy jednak do silniczków idą osobne przewody z instalacji? (nie wiedziałem tego na żywo więc tak sobie zgaduję)
Nikuś - 25 Maj 2011, 17:10

JoeMix napisał/a:
wygląda to tak jakby zasilanie silniczków było do żarówek podpięte, ale czy tak jest w realu


Też tak to widzę. Czy tak jest w realu to nie wiem, bo nie chciało mi się reflektora późnym wieczorem rozbierać :-P

Na razie temat odkładam, jak będzie cieplej to się za to na spokojnie wezmę.

hubi_2006 - 23 Cze 2011, 20:35

JoeMix napisał/a:
Widziałem ze schematu ze wygląda to tak jakby zasilanie silniczków było do żarówek podpięte, ale czy tak jest w realu? Czy jednak do silniczków idą osobne przewody z instalacji? (nie wiedziałem tego na żywo więc tak sobie zgaduję)

Silniczki mają wspólny + z postojówką i wspólną masę z H7.
Przewód regulacji (niebieski) ma napięcie uzależnione od pozycji pokrętła regulacji. Przedział bodajże 3V-10V.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group