Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] Ciężko wchodzi góra biegów

oski981 - 23 Maj 2011, 16:37
Temat postu: [MK2] Ciężko wchodzi góra biegów
Coś się stało i zepsuło. Dzisiaj chciałem nawrócić wrzucam wsteczny , cofam , od razu chce wrzucić 1 a tu zonk , nie wchodzi , dałem 2 potem na siłe weszła 1-dynka. Jade potem 2 i 3 znowu nie chce wejść , dopiero daje 4 i wtedy 3 weszło. 5 tak samo. Trzeba się niezle nasiłować zeby wrzucić 1 , 3 albo 5 , wczesniej wszystko chodziło jak należy.

Co może być przyczyną ? Mam nadzieję ze nie sprzęgło :9:

JoeMix - 23 Maj 2011, 16:52

A NA ZGASZONYM SILNIKU?
Żółwik Tuptuś - 23 Maj 2011, 16:58

Pourywałeś poduszki pod skrzynią i przesunął się zespół napędowy .

Co wygrałem ?

JoeMix - 23 Maj 2011, 17:02

Uśmiech kierownika :V:
vegetagt - 23 Maj 2011, 18:00

Żółwik Tuptuś, a jezeli poduszki sa urwane, to cały zespół napędowy się przemieszcza i czy jest mozliwosc, ze raz biegi wchodzą ok, a raz trzeba sie silować?
madek - 23 Maj 2011, 18:02

vegetagt, jasne że tak, w końcu cały silnik może się wtedy przemieszczac w czasie jazdy. Jak mialem zerwana poduszke pod skrzynia to mialem czasem problemy z wbiciem 1
oski981 - 23 Maj 2011, 18:38

na zgaszonym silniku też , byłem na kanale u kumpla i rozebraliśmy wybierak (tą czesc pod lewarkiem) , i te plastiki ze sprezynką są niezle zjechane , złożylismy to do kupy i jest dużo lepiej , da sie jezdzić ale z wyczuciem trzeba 3 ładować, niestety 5 nie idzie wrzucić.

Czy wybierak od fiesty mk3 jest identyczny? bo wizualnie wygląda na taki sam. Jak ktoś ma to ustrojstwo to prosze o info.

Jakie są objawy zerwanie tej poduszki i gdzie ona jest , nic innego sie z silnikiem nie dzieje , nie tłucze , nie szarpie nie wibruje cała buda , nie ma problemu z niczym oprócz tymi biegami.

Żółwik Tuptuś - 23 Maj 2011, 21:03

Zaczną Ci się wypinać wewnętrzne przeguby ( głównie ten z długiej półosi )

i zespół napędowy się unosi podczas ruszania

oski981 - 23 Maj 2011, 22:44

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Zaczną Ci się wypinać wewnętrzne przeguby ( głównie ten z długiej półosi )

i zespół napędowy się unosi podczas ruszania


Sprawdzałem z tym ruszeniem nie unosi się silnik , wszystko jest tak jak było . doszłem już do wprawy i np . zeby wbić jedynkę , z luzu lekko pod skosem w dół i do góry , czuć jak coś blokuje jak chce normalnie wrzucić. Możliwe ze to ten wybierak?

Żółwik Tuptuś - 23 Maj 2011, 23:37

A sprawdź jeszcze jaki masz luz na przegubie kardana , który jest na końcu wybieraka , tuż przy skrzyni - może to jego wina .
oski981 - 24 Maj 2011, 00:50

Żółwik Tuptuś napisał/a:
A sprawdź jeszcze jaki masz luz na przegubie kardana , który jest na końcu wybieraka , tuż przy skrzyni - może to jego wina .


właśnie jest luz jak cholera , na całych drążkach na tym od lewarka i tym wyżej , dziwne bo na lewarku nie ma dużego luzu , dużo mniejszy niż u mnie w escorcie gdzie biegi wchodzą ok. Jak ruszam lewarkiem w aucie to słychać na zewnątrz strasznie

Mówisz o tej końcówce z taką osłoną gumową przy skrzyni gdzie jest podpięty ten dolny drążek? Jak go sprawdzić?



organoleptycznie stwierdziłem ze wybierak jest taki sam jak w moim escorcie mk6 , tylko czy długość drążków jest taka sama to nie wiem ,

może ktoś to potwierdzić ?

Jaki wybierak bedzie pasował od fiesty mk3 , escorta mk5/6? mam znajomego na szrocie także moge wziąć na próbę i sprawdzić.

Żółwik Tuptuś - 24 Maj 2011, 16:18

Łapiesz w rękę drążek i patrzysz czy steruje biegami , czy jak nim ruszasz , to przypomina taniec kościotrupa na wietrze .

Skasuj luzy na tym przegubie kardana / krzyżaku ( wpisz w google , to Ci się wyświetli , będziesz wiedział czego szukać pod autem ) choć moim zdaniem winne będą także poduszki pod skrzynią .

oski981 - 25 Maj 2011, 18:40

Żółwik Tuptuś dzięki za podpowiedź , to jednak chyba ta poduszka , kumpel mechanik oglądał dzisiaj tak z grubsza bez kanału itp i powiedział ze to na 90% to bo nie ma luzu na drążkach ani na lewarku ,

czy coś takiego się nada : http://moto.allegro.pl/po...1601471094.html ?

czy jest problem z wymianą ? czy dysponująć kanałem dam radę?

Jakies podpowiedzi , zdjęcia by się przydały.

Żółwik Tuptuś - 25 Maj 2011, 20:01

Kup dwie takie jak z linku i wymień obie .

Kanał , deska w poprzek , podpierasz skrzynię na łączeniu dwóch połówek ( jak wejdziiesz pod auto to zobaczysz gdzie ) najlepiej lewarkiem .

Odkręcasz łyżwę , odkręcasz poduszki i zakładasz nowe .

Ja mam zasadę, że dolne mocowania poduszek dokręcam jak dokręcę łyżwęi wyjmę lewarek ( tak aby zespółnapędowy się ułożył i leżał i nei było naprężeń na źle przykręconych poduszkach )

oski981 - 25 Maj 2011, 20:23

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Kup dwie takie jak z linku i wymień obie .

Kanał , deska w poprzek , podpierasz skrzynię na łączeniu dwóch połówek ( jak wejdziiesz pod auto to zobaczysz gdzie ) najlepiej lewarkiem .

Odkręcasz łyżwę , odkręcasz poduszki i zakładasz nowe .

Ja mam zasadę, że dolne mocowania poduszek dokręcam jak dokręcę łyżwęi wyjmę lewarek ( tak aby zespółnapędowy się ułożył i leżał i nei było naprężeń na źle przykręconych poduszkach )


Dzięki trudne to chyba nie jest? Czuje ze jak wejde pod auto to bede wiedział o co chodzi.

Pozdro

Żółwik Tuptuś - 25 Maj 2011, 20:25

Myślę , że tak .

Jedyne na co musisz uważać , to żebyś gwintów nie poniszczył dokrecając cztery długie śruby od łyżwy ( jak je wykręcisz , to zobaczysz o co chodzi )

Powodzenia i daj znak jak poszło :)

oski981 - 26 Maj 2011, 14:20

ok , dam znać ale bede się brał dopiero na początku września , jak coś to jakieś małe faq wrzuce jak dobrze pójdzie;) :ok:

Tak poza tematem to mam pytanie : gdzie dostane zaślepkę taki dekielek z tyłu od bebna co zabezpiecza łożysko przed syfem? na allegro znalazłem tylko takie jak mam w escorcie , podejdzie to?

Bezimienny - 26 Maj 2011, 14:55

Na początku WRZEŚNIA? chyba czerwca, ale wola właściciela.


P.S dodam że mam ujeb... obie tylne łapy od skrzyni w Audi i oprócz dzwonienia praktycznie nie ma problemu, ale to szmelcwagen jest :2xf: kupuje łapy na dniach (mam już zamówione) bo tylko czekać aż zaczne skrzynią po asfalcie szurać. Radze więc koledze o ile jeździ tym autem na co dzień nie czekać z wymianą do WRZEŚNIA :rotfl: bo cholera wie co sie z tym może zdarzyć.

JoeMix - 26 Maj 2011, 15:34

oski981 napisał/a:
gdzie dostane zaślepkę taki dekielek z tyłu od bebna co zabezpiecza łożysko przed syfem? na allegro znalazłem tylko takie jak mam w escorcie , podejdzie to?
Skoro masz to chyba Tobie najłatwiej sprawdzić,,,
Bezimienny napisał/a:
Na początku WRZEŚNIA? chyba czerwca, ale wola właściciela.
Może nie będzie autem jeździł, albo we wrześniu od razu se skrzynie wymieni,,,
Pele - 26 Maj 2011, 23:23

oski981 napisał/a:
Dzięki trudne to chyba nie jest?


W teorii to nic trudnego ... ale jeśli są przyrdzewiałe to ...

Przednie dwie śruby, nie wiem czy w Fieście na pewno, ale mogą strasznie ciężko iść ... gwint jest w jednym miejscu grubszy co ma zabezpieczyć przed samoistnym wykręceniem, bynajmniej ja to sobie tak tłumaczyłem :hihihi:

Na aukcji 18zł ... do Escorta kiedyś w FOTA proponowali mi poduszki pod skrzynię za 120 zł :rotfl: Jak koleś powiedział że jednak nie są ze złota tylko takie zwykłe gumowo-metalowe to podziękowałem :-)

oski981 - 26 Maj 2011, 23:50

JoeMix napisał/a:
oski981 napisał/a:
gdzie dostane zaślepkę taki dekielek z tyłu od bebna co zabezpiecza łożysko przed syfem? na allegro znalazłem tylko takie jak mam w escorcie , podejdzie to?
Skoro masz to chyba Tobie najłatwiej sprawdzić,,,
Bezimienny napisał/a:
Na początku WRZEŚNIA? chyba czerwca, ale wola właściciela.
Może nie będzie autem jeździł, albo we wrześniu od razu se skrzynie wymieni,,,


Tak czerwca , pomyłka;) te zaslepki sprawdzałem dzisiaj bo auto gdzie indziej stało ale w escorcie są większe i na wcisk , a we fiescie są mniejsze i mają taki drucik-zawleczke.

JoeMix - 27 Maj 2011, 11:16

Drucik zawleczka w dekielku chroniącym tylną śrubę centralną? Gdzie?
oski981 - 12 Lip 2011, 22:33

Dzisiaj po dwu godzinnej walce z zapieczonymi śrubami i wymianie dwóch poduszek pod skrzynią biegów problem nadal występuje ;-( Dalej jest problem z wbijaniem biegów. Owszem poduszki były dość zmęczone ale to nie ich wina tak że prosze o sugestie za co się zabrać . Wybierak?

Jak regulować biegi na wybieraku ? Odkecić tą obejmę przy skrzyni od dolnego drążka i co dalej wysuwać go i zakręcać , metodą prób i błędów?;) Ten dolny dązek jest dość lużny można nim ruszać na boki , lewarek stoi dośc sztywno nie ma dużego luzu.

madek - 12 Lip 2011, 23:03



Opis od Mk3, pytanie czy w 2 było podobnie to rozwiązane?

oski981 - 12 Lip 2011, 23:10

madek napisał/a:
Obrazek

Opis od Mk3, pytanie czy w 2 było podobnie to rozwiązane?


Raczej jest tak samo , a mógłbyś wytłumaczyc tak żebym zrozumiał ? heh , czycli mam teraz wszystko w aucie wrzucam 4 unieruchamiam lewarek i odkręcam drązki przy skrzyni? heh jakby jeszcze były tam ilustacje bo chyba były , jaka to książka?

oski981 - 13 Lip 2011, 21:04

nikt nie wie?
JoeMix - 13 Lip 2011, 22:03



Niestety, tłumaczka na wakacjach,,, :sad:

vegetagt - 13 Lip 2011, 22:07

JoeMix, to jest Etzold ?
JoeMix - 13 Lip 2011, 22:41

vegetagt, a co się nie podoba? Może być coś innego, wszędzie to samo jest:

(niestety lepciejszego foto się uzyskać fonem nie dało, bo encyklopedia ma błyszczący papier i się lampa odbija)

vegetagt - 13 Lip 2011, 22:56

JoeMix napisał/a:
vegetagt, a co się nie podoba? Może być coś innego, wszędzie to samo jest:


bo mam etzolda w normalniejszym języku ;)


JoeMix - 13 Lip 2011, 23:00

No to jak masz rozpiskę to co marudzisz, pod auto i działaj,,,
oski981 - 13 Lip 2011, 23:49

dzieki jutro to ogarne , a możliwe jest ze to coś w skrzyni siadło ? Wolałbym zeby to nie było to ;) jak coś to mam skrzynke z essa 1,4 mk4 ale to chyba nie warte zachodu

tak czytam to 20 raz i dalej nie rozumiem o co chodzi;/

JoeMix - 14 Lip 2011, 07:01

Chodzi o to że jak poluzujesz tego kardana i jak zablokujesz lewarek tym trzpieniem, to teoretycznie drążek się np. przekręci maksymalnie w prawo i się cofnie i to sam masz zrobić z wodzikiem przy skrzyni i jak skręcisz to ponoć ma być dobrze
oski981 - 15 Lip 2011, 01:24

jeszcze nic nie sprawdzałem bo nie mam dostępu do kanału i najwczesniej w poniedziałek sprawdze , ale przyszło mi na myśl żeby skontrolować/dolać oleju do skrzyni , po ściągnieciu sanek pod silnikiem na łączeniu dwóch "połówek" skrzyni na dole była uwalona olejem , sanki też, widać było zze to jakiś stary olej , nie wiem czy to ze skrzyni bo z pod dekla tez ładnie cieknie i cala skrzynia jest w błocie. Gdzie jest wlew od oleju w skrzyni?

w poniedziałek bede robił mały serwis (olej , filtry pasek uszczelka pod pokrywa) i od razu bym dolał oleju jak coś.

JoeMix - 15 Lip 2011, 07:27

oski981 napisał/a:
Gdzie jest wlew od oleju w skrzyni?
Z przodu obok czujnika wstecznego
kostek88wjcz - 15 Lip 2011, 20:02

przy wodziku jest taka mala dziurka na przelot włóż tam jakis cienki srubokret bedac pod samochodem ( patrz . zdjecie JoeMix,) wylzuj skrzynie przekrec wodzik max przesun ruchem reki w prawo pociag nast do tyłu samochodu , pozniej niech ktos w samochodzie ustawi lewarek na jedynke skrec i powinno smigac
oski981 - 18 Lip 2011, 23:56

kostek88wjcz napisał/a:
przy wodziku jest taka mala dziurka na przelot włóż tam jakis cienki srubokret bedac pod samochodem ( patrz . zdjecie JoeMix,) wylzuj skrzynie przekrec wodzik max przesun ruchem reki w prawo pociag nast do tyłu samochodu , pozniej niech ktos w samochodzie ustawi lewarek na jedynke skrec i powinno smigac

rozumiem ze wczesniej mam rozpiąć wybierak od skrzyni ? a wodzik to jest to do czego jest przykręcony ten dolny drążek wybieraka na skrzyni? sorki ale nigdy takiego czegoś nie robiłem;p

JoeMix - 19 Lip 2011, 06:48

Tak, trzeba poluzować na krzyżaku,,, tam są 2 drążki - jeden się rusza jak machasz wajchą w środku, drugi to stabilizator, przesuwa cały mechanizm wybierania razem z silnikiem i skrzynią np. podczas gwałtownego przyśpieszania lub mocnego hamowania silnikiem, wiec nie może być na nim luzu i nie może być zablokowany.
oski981 - 4 Sie 2011, 23:52

regulacje były bezskuteczne nunu zdesperowany zajechałem do mechanika poruszał troche powrzucał biegi jakoś przy skrzyni pogrzebał i do wymiany jest jakiś krzyżak przy drążku ;-| podobno lepiej dorwać cały wybierak .

Teraz pytanie ktoś wspomniał ze wybierak to częśc uniwersalna czyli pasuje od jakichś innych fordów ? Mam na złomie w okolicy kilka mk3 i pytanie czy od takiej bedzie pasował ? ewentualnie sam ten krzyżak podmienić.

proszę o szybką odpowiedz

JoeMix - 5 Sie 2011, 06:31

Nowy zamontować wypada
oski981 - 6 Sie 2011, 02:22

gdzie takie coś dostane ?
JoeMix - 6 Sie 2011, 07:07

:| W sklepie (motoryzacyjnym) pytałeś?
madek - 6 Sie 2011, 15:40

Jeśli pasuje od Mk3 to najlepiej dorwać od kosiarki Mk3.5, ja takie cos zalozylem i jest duuzo lepiej niż na oryginalnym gdzie krzyżak miał luzy na 2cm.
oski981 - 6 Sie 2011, 23:28

dzisiaj już calkiem padło po 150 km w dwie strony dojechałem do domu i chciałem zatankować i na stacji szlag trafił wbita niby trójka a wskakuje wsteczny i na dodatek sie do zakleszczyło :9: nie ma bata tego wybić musiałbym na wstacznym do domu wracać w poniedziałek musze go scholować do domu ;-( Mam nadzieje ze to nic ze skrzynią
JoeMix - 7 Sie 2011, 07:26

Jeśli ustawiałeś wybierak i dobrze to zrobiłeś to zostaje tylko skrzynia,,,
oski981 - 7 Sie 2011, 23:25

JoeMix napisał/a:
Jeśli ustawiałeś wybierak i dobrze to zrobiłeś to zostaje tylko skrzynia,,,

właśnie jeszcze nic nie ustawiałem jutro holuje do kumpla i kombinujemy , pozdro

oski981 - 8 Sie 2011, 22:16

wodzik nie kręci sie w prawo ani w lewo, tylko przód/tył . Czyli już po skrzyni? Mam namiar na skrzynię piątkę na zamiane z escorta 1,4 ghia z 1989 roku razem z półosiami wszystko styknie jak coś? Jest gdzies na forum jakiś poradnik odnoścnie sciągnięcia skrzyni czy założyc nowy temat?
oski981 - 29 Sie 2011, 22:32

skrzynia wymieniona wszystko chodzi tak jak ma chodzić , robota zakonczona po 3 długich wieczorach , skezynia z escorta ma dłuższe przełożenia niz ta co była . Przy wyjmowaniu rozrusznika dla wygody wyciągłem przór wydechu i uwaliła sie jedna śruba przy kolektorze , da to rady zrobić czy lepiej kupic jakis inny?
JoeMix - 29 Sie 2011, 23:19

oski981 napisał/a:
Przy wyjmowaniu rozrusznika dla wygody wyciągłem przór wydechu i uwaliła sie jedna śruba przy kolektorze , da to rady zrobić czy lepiej kupic jakis inny?
Rozwierć ją, nie patrz na gwint, jak będziesz miał dziurę na wylot daj śrubę z nakrętką normalną,,,
oski981 - 30 Sie 2011, 22:49

spoko a gdzie mozna takie coś zanieść do rozwiercenia do jakiegos warsztatu? nie chce mi sie bawic w to samemu a od razu rozwierciłbym obydwa albo znajde kolektor inny od escortów nowszych z silnikiem na wtrysku bedzie pasował czy lepiej bawic sie w to rozwietywanie?
oski981 - 30 Sie 2011, 23:05

oski981 napisał/a:
spoko a gdzie mozna takie coś zanieść do rozwiercenia do jakiegos warsztatu? nie chce mi sie bawic w to samemu a od razu rozwierciłbym wszystkie albo znajde kolektor inny od escortów nowszych z silnikiem na wtrysku bedzie pasował czy lepiej bawic sie w to rozwietywanie?


aha i jeszcze jedna sprawa albo mi sie wydaje albo licznik teraz przekłamuje o jakies 10-15 km/h jadąc np 100 pokazuje 115 , czy to możliwe ze np skrzynia z escorta była przystosowana do kół 14"?

i jeszcze jedno po pprzegazówie albo przy jedzie powyzej 3,5 tys i odjeciu gazu strzela z wydechu czasem nawet ogien idzie :hihihi: co zle złożyłem , świece chyba dobrze podłączone bo kable mają taką długość ze innaczej sie nie da , chyba ze to przez tą urwaną jedną śróbę przy kolektorze bo fakt chodzi dużo głośniej.

JoeMix - 31 Sie 2011, 11:42

Co do rozwiercenia, to każdy ślusarz Ci to zrobi,,, ja rozwiercałem sam,,, normalnie wiertarką od góry (tyle że to było mk1), po tym zabiegu już rozwiercałem każdy przy który grzebałem, to wykręceniu śrub, likwidowałem kwint, i kładłem nowe śruby, podkładki, nakrętki,,,

Co do skrzyni to spróbuj przełożyć ślimaka (chyba się da, nie wiem)

Strzelanko, sprawdź zapłon i siłownik podciśnieniowy,,,

oski981 - 2 Wrz 2011, 01:29

JoeMix napisał/a:
Co do rozwiercenia, to każdy ślusarz Ci to zrobi,,, ja rozwiercałem sam,,, normalnie wiertarką od góry (tyle że to było mk1), po tym zabiegu już rozwiercałem każdy przy który grzebałem, to wykręceniu śrub, likwidowałem kwint, i kładłem nowe śruby, podkładki, nakrętki,,,

Co do skrzyni to spróbuj przełożyć ślimaka (chyba się da, nie wiem)

Strzelanko, sprawdź zapłon i siłownik podciśnieniowy,,,


a możliwe ze przyczyną strzelania jest łapanie spalin do dolotu? Jest na forum jakiś faq odnośnie ustawiania zapłonu czy lepiej gdzies pojechać do jakiegoś mechanika starej daty i za grosz ustawi?

aha tak z innej beczczki mam do dorwania escorta mk5 z benzyynką 1,6 cvh za 500 z opłatani do konca wrzesnia , wizualnie silnik jest identyczny -okrągły filtr powietrza) czy to gażnik? a jak nie ma pewnosci to jak sprawdzić , autko zgnite ale elektryke bym sobie do eskota przełozył a silniczek do fiesty i puscił na złom

JoeMix - 2 Wrz 2011, 07:45

oski981 napisał/a:
a możliwe ze przyczyną strzelania jest łapanie spalin do dolotu?
Raczej nie,,, jak strzela w wydech to albo jest uchylony zawór któryś i zapłon w komorze przechodzą do wydechu, albo gdzieś nie ma dobrego spalanie i resztki nieprzepalone się spalają,,,
oski981 napisał/a:
Jest na forum jakiś faq odnośnie ustawiania zapłonu czy lepiej gdzies pojechać do jakiegoś mechanika starej daty i za grosz ustawi?
Ja robię u starego elektryka za 10 zeta,,, pamiętaj tylko że do ustawiania zapłonu na warotść książkowa na pracującym silniku trzeba odłączyć podciśnienie z aparatu a wężyk zatkać by silnik nie ciągnął powietrza.
oski981 napisał/a:
wizualnie silnik jest identyczny -okrągły filtr powietrza) czy to gażnik?
Otwórz puszkę filtra u siebie i popatrz w dziurę ti tak samo zrób tam,,, albo daj foto tamtego silnika,,,
oski981 napisał/a:
silniczek do fiesty
1,4 i 1,6 to to samo więc żadnych modów nie trzeba,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group