|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - [MK3] Zamontowanie silnika 1.3 Endura
mef - 31 Maj 2011, 23:49 Temat postu: [MK3] Zamontowanie silnika 1.3 Endura Witam! posiadam fieste mk3 z troche juz wysluzonym silniczkiem 1.1 ale ze zdrowa buda. dostalem ostatnio propozycje odkupienia silnika 1.3 endura z forda Ka, i tu rodzi sie moje pytanie czy to jest mozliwe do zrobienia i jak duzo rzeczy musialbym zeminic glownie martwie sie mocowanie siknika do budy, wydechu, skrzyni itp. ma ktos moze jakies pojecie w tym temacie? moze ktos robil takie manewry? prosze o podpowiedz. Pozdrawiam!
burdzyk2 - 1 Cze 2011, 03:04
Bardziej chyba trzeba się martwić elektryką zawsze niż mocowaniem do budy... bo taki silniczek na pewno się zmieści, a jak się zmieści to i można tu przykręcić, tam przyspawać łapę itp. Tylko teraz trzeba poczekać na opinię kogoś kto zna elektrykę endury i będzie miał coś do powiedzenia, bo mi też proponowano do mk3 ten silnik, ale co z elektryką i komputerem??
jackrzec - 1 Cze 2011, 08:01
Mechanicznie wszystko pasuje, ale musisz zostawić wydech razem z kolektorem od swojego 1,1. Poduszki też podejdą, bo silniki takie same. Jeśli chodzi o elektrykę, to zależy czy chcesz mieć wielopunkt czy zrobić mono. W sumie i tak problem nie duży.
JoeMix - 1 Cze 2011, 08:05
A pytanie na boku, czym się różni endura na mono od hcs'a? Bo myślałem ze endura to hcs na wielopunkcie po prostu,,, ale nigdy tematu nie zagłębiałem,,,
Pawełos666 - 1 Cze 2011, 08:56
endura rozni sie przede wszystkim innym ukladem zaplonowym (kolejnosc zaplonu 1243 lub 1342, ale to tez zalezy od kodu silnika endury bo niektore maja taka sama), w hcs i endura byly uklady paliwowe weber, motorcraft, bosch sefi i jest rozna pojemnosc miski olejowej do starej J6B wchodzi 3,25 litra, do nowej 3 zawsze kapke wiecej sie lalo do hcs no ale nowe maja w dowodach tez 1ccm czy 2 wiecej wiec roznia sie napewno, wiecej sie nie zaglebialem, glowica chyba ta sama, jedynie jak cos to dół inny
JoeMix - 1 Cze 2011, 10:15
Czyli to ten sam klekot z lat 70? Bo to że zmienili kształt miski i wchodzi więcej/mniej oleju to raczej na konstrukcje silnika wpływu większego nie ma
Pawełos666 - 1 Cze 2011, 10:17
Ale zobacz pojemnosci sie roznia, 1298ccm (czasem podane jako 1297) i te nowe 1299, jakies zmiany w konstrukcji zapewne byly przez te 30 lat, no wiesz cos musieli zrobic ze starymi glowicami ktore im zostaly
burdzyk2 - 1 Cze 2011, 10:28
Ja widziałem Endura-E w escorcie bodajże mk6 (tym zaokrąglonym) i nie robił aż tyle klekotu, ani nawet połowy z tego co mój 1,3hcs i do tego nawet żwawo jechał... To ile endura ma mocy?? A może więcej momentu, że pchali to do escorta??
JoeMix - 1 Cze 2011, 10:39
Nie patrz na pojemność w papierach, bo ta bywała rożna dla takiego samego silnika ale w rożnych krajach
Pawełos666 - 1 Cze 2011, 11:06
Fieścina J6B 1.3i HCS ma 44kW 60KM, moment 101Nm (podaja czasem 1297ccm 58KM)
nowa 1.3i ma 103Nm, przy 60KM (tu zawsze podaja 60KM i 1298 lub 1299) tak samo escorty po 95 mk7, stare escorty mk6 maja 101Nm i ~60KM, tak jak stare fiesty III z HCS, te endura sa 44kW i 37, mam na mysli te 44kW 60-cio konne
[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 11:08 ]
JoeMix napisał/a: | Nie patrz na pojemność w papierach, bo ta bywała rożna dla takiego samego silnika ale w rożnych krajach | nie wiem, byc moze wlasnie jakies kombinacje z oplatami - moc podatkowa i zwiazane z tym oplaty sie zmienialy
JoeMix - 1 Cze 2011, 11:37
Pawełos666 napisał/a: | Fieścina J6B 1.3i HCS | A masz kod tych nowszych silników?
Pawełos666 - 1 Cze 2011, 13:12
chodzi Ci o kody silnikow z fiest czwórek?
Fiesta III 1.3i:
(GFJ)
05/91-01/97
J6B
44
60
1299
8
Hatchback
Fiesta IV 1.3i:
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJA <-- kod silnika
37 <-- moc w kW
50 <-- moc w KM
1299 <-- ccm
8 <-- zawory
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJC
37
50
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJE
37
50
1299
8
Hatchback
-----------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJJ
37
50
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJK
37
50
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJM
37
50
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4C
44
60
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4J
44
60
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4L
44
60
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4Q
44
60
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4R
44
60
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4T
44
60
1299
8
Hatchback
podobno jeszcze byla jakas wersja IS
JoeMix - 1 Cze 2011, 13:26
Pawełos666 napisał/a: | chodzi Ci o kody silnikow z fiest czwórek? | Chodziło o same kody,,, wszystkie są na J a to oznacza jeden worek oznaczony 1,3,,,
Pawełos666 - 1 Cze 2011, 13:36
jest jeszcze silnik Endura-E z kodem IS, 37kW, 1298cc (ale to juz dane z innego katalogu dlatego cc sie nie zgadzaja, w ktorym wszystkie Endury-E maja 1298cc)
wg katalogow tloki w Endura-E 1.3i są takie same jak w HCS 1.3i kat ktory ma 1298cc (tyle samo co Endura-E)
KS tłok 74.00 STD FORD ESCORT 1.3i 90-2000
Informacje procudenta - Kolbenschmidt:
92396604
Tłok
Dodatkowe informacje katalogowe:
Wymiar standardowy [STD]:
średnica zewnętrzna [mm]:
18.034
Średnica wewnętrzna [mm]:
11
Średnica [mm]:
64
otwór o śr [mm]:
73.975
Wielkość kompresji [mm]:
29.4
Długość [m]:
53.9
z tym ze jest jeszcze HCS 1.3 bez katalizatora, który ma w tym samym katalogu wpisane 1297cc, i drugi 1298cc tez bez katalizatora, do niego (tego 1297cc) nie wiem jakie tłoki idą, nie ma info na ten temat, ale do tych z katalizatorem 1.3i HCS 1298cc lub 1.3i bez kata rowniez 1298cc oraz Fiest IV z Endura-E idą takie same z takim opisem: "KS tłok 74.00 STD FORD ESCORT 1.3i 90-2000" wiec widac ze takie same przez 10lat wpychali, nie wiem skad ta roznica w pojemnosciach w tych samych katalogach przy Fiescie III w HCS'ach i czemu tloki do 1.3 1297cc sa niedostepne, byc moze wlasnie tam ida inne i temu 1297cc (?)
mef - 1 Cze 2011, 14:10
widze, ze panowie ladnie podchwyciliscie temat i dzieki za wszystkie wypowiedzi ale co w koncu z ta elektryka?? duzo trzeba grzebac?? co dokladnie bym musial zmienic??
Pawełos666 - 1 Cze 2011, 14:20
zalezy co tam chcesz wsadzic, musialbys dokladnie podac kod silnika ktory chcesz tam wlozyc, wszystko zalezy od tego jak bedzie zasilany
JoeMix - 1 Cze 2011, 14:34
mef, każdy silnik ma tak zwaną wiązkę, która musisz mieć lub zrobić, łączy się ona z instalacją auta w jednym miejscu,,,
burdzyk2 - 1 Cze 2011, 15:43
Zapewne chodzi o przejście z HCSa na Endure... czy potrzeba innej wiązki?? Komputera??
JoeMix - 1 Cze 2011, 16:34
Jak jest inny sposób zasilania to tak, inną kolejność zapłonu da radę pozamieniać bo to i tak na podwójnej cewce wiec wystarczy odpowiednio podłączyć,,,
jackrzec - 1 Cze 2011, 19:54
Po co ta gadka. Centymetr w tą czy w tą to żadna różnica (w mk3 1,3 też były trzy rodzaje tłoków i wcale nie chodzi o wymiary naprawcze tylko o grupy i tu si.ę kryje ten 1 czy 2 cm pojemności). Silniki są te same, tylko jest inny osprzęt. Jak chce założyć "prawdziwą" endurę, to musi wziąć wszystko: Kompa, wiązki kolektor dolotowy, zrobic inny dolot bo ten od mk4 za skarby nie podejdzie bo aku jest w innym miejscu. Oczywiście przełożyć bebechy to nie problem, ale trzeba mieć dawcę, bo dochodzi jeszcze immo w kompie i tym też trzeba się zająć. Trzeba wziąć pod uwagę też wszystkie czujniki włącznie z przepływomierzem, bo nic od mk3 nie podejdzie. Nawet wtyczka do kompa musi być od KA czy mk4, bo ten komp to EEC V i ma 104 piny a nie 60 jak w EEC IV. Osprzęt też trzeba zabrać, bo są inne koła pasowe (ale to by ominął zakładając koła od mk3 i alternator też). A jak chce zrobić mono, to bierze tylko silnik i zakłada wszystko od swojego 1,1 i nic nie musi zmieniać. Blok taki sam.
Pawełos666 - 1 Cze 2011, 20:25
jackrzec napisał/a: | Centymetr w tą czy w tą to żadna różnica (w mk3 1,3 też były trzy rodzaje tłoków i wcale nie chodzi o wymiary naprawcze tylko o grupy i tu si.ę kryje ten 1 czy 2 cm pojemności). |
gadka, bo nie wiadomo czemu w katalogach sa 2 pojemnosci, to sprawia trudnosc w doborze czesci, mowisz ze byly 3 odzaje tlokow, jakies grupy; roznily sie one wymiarami? jesli silnik ten sam i skok tloka ten sam to pojemnosc raczej sie nie zmienila. musialobyc cos wiecej kombinowane. pisalem o std tloku, podalem jego wymiary nominalne srednica 73,975mm. jakie byly tam 3 rodzaje tlokow w mk3 1.3? jest to gdzies opisane w manualach?
jackrzec - 1 Cze 2011, 21:01
Pawełos666 napisał/a: | pisalem o std tloku, podalem jego wymiary nominalne. jakie byly tam 3 rodzaje tlokow w mk3 1.3? jest to gdzies opisane w manualach? | Ja też pisałem o nominalnym, ale się pomyliłem - były cztery grupy a nie trzy (3 były w 1,1):
Róznice małe, ale sa i licząc pojemnośc z 4 cylindrów 1cm3 na pewno się uzbiera.
burdzyk2 - 1 Cze 2011, 21:41
Ale skoro było powiedziane, że inna kolejność zapłonu jest to nie trzeba do tego wałka rozrządu przełożyć??
Pawełos666 - 1 Cze 2011, 22:18
a co chcesz glowice sciagac z nowego silnika czy skladac 1 z dwoch? zalozysz po prostu kable tak ze bedzie taka kolejnosc zaplonu jaka ma byc... nie wazne co to bedzie, na cewce sobie dowolnie mozesz przekladac
adrian1992 - 23 Cze 2011, 12:39
Ja mam podobny problem , chciałbym do mojej 1,3 z 93r włożyć silnik 1,3 endura z escorta ... wie ktoś może czy są jakieś różnice ?? jeśli chodzi o mocowania to nie będzie problemu ale chodzi mi głownie o instalacje
Stunt_Man - 23 Cze 2011, 16:00
chcesz zamontować sam słupek z endury czy razem z wtryskiem? jak sam słupek to pasuje bez przerabiania a jak chcesz z wtryskiem to potrzebujesz wiązke silnikową z tego escorta
adrian1992 - 25 Cze 2011, 14:14
chciałem założyć kompletna endure z wtryskiem ,.. ale skoro trzeba bawić się z instalacja to zostawię sobie stary wtrysk a przełożę tylko blok ... a jeśli chodzi o zapłon to będzie wszystko ok ?? nie trzeba czegoś przekładać ze starego silnika ??
adrian1992 - 11 Lip 2011, 21:54
endura nie pasuje ... nie można założyć jedno punktu ponieważ nie zgadzają się wielkości otworów w głowicy , chyba ze wymienić głowice , pozostaje jeszcze rozrusznik... endura ma go od strony kolektora ssącego a zwykły jednopunktowy 1,3 ma od strony wydechu
jackrzec - 11 Lip 2011, 22:13
adrian1992, próbowałeś kiedyś że piszesz takie rzeczy? Otwory pasuja, tylko w endurze są bardzie "prostokatne", ale rozstaw jest ten sam. Co do rozrusznika, to rozrusznik nie jest przykręcany do bloku, tylko do skrzyni i jeśli założysz skrzynię z rozrusznikiem z przodu to będzie z przodu. Zresztą rozrusznik z tyłu jest też w 2.0 z mondeo, a ze skrzynią np z Futury możesz go założyć z przodu.
adrian1992 - 26 Lip 2011, 21:26
jak założysz wtrysk od mono to na dwóch środkowych kanałach zostaną ci szczeliny ok 2mm ... a w temacie jest mowa o wymianie silnika a nie silnika ze skrzynia
Andrzejciach - 14 Sty 2012, 20:50
witam chcę zamienic silniki 1.3 mk3 na 1.3 endura tylko wydaje sie ze pompa wody inna i kolo pasowe na wale poza tym otwory w glowicy sa za duze do mono wtrysku jest na to sposób?Proszę o odpowiedz
blind227 - 16 Sty 2012, 22:06
http://forum.fiestaklubpo...57f70961e552662
tutaj jest napisane co i jak z otworami .
Ja też chciał bym zobaczyć dokładną instrukcję jak endure na mono zamontować do mk3 bo chyba bardziej się opłaca endure remontować
Andrzejciach - 18 Sty 2012, 00:21
dziekujue kupilem silnik 1.3 mono problem załatwiony fiesta zyje
Andrzejciach - 18 Sty 2012, 00:24
zapaliła od strzału
|
|